Connect with us
Гаряча лінія Міноборони 15-12

Документи Міністерства оборони України

Реалізовано в рамках інформаційно-аналітичного порталу

Документи Міністерства оборони України

Наказ № 300 від 01.10.2021 Про організацію формування і виконання бюджетних програм (підпрограм) в системі Міністерства оборони України

Тип документу

Наказ

Рік затвердження

2021

Видавець

Міністерство оборони України

Герб України

МІНІСТЕРСТВО ОБОРОНИ УКРАЇНИ

НАКАЗ

01.10.2021 № 300

Про організацію формування і виконання бюджетних програм (підпрограм) в системі
Міністерства оборони України

Відповідно до статей 20, 26 Бюджетного кодексу України та з метою складання і виконання державного бюджету, підвищення відповідальності посадових осіб за цільове та ефективне використання бюджетних коштів, здійснення контролю за фінансовою діяльністю в Міністерстві оборони України і Збройних Силах України наказую:

1. Затвердити такі, що додаються:

– Порядок організації формування і виконання бюджетних програм (підпрограм) в системі Міністерства оборони України;

– Перелік відповідальних за формування і виконання бюджетних програм (підпрограм) Міністерства оборони України,

2. Визнати таким, що втратив чинність, наказ Міністерства оборони України від 22 грудня 2018 року № 650 “Про організацію формування і виконання бюджетних програм (підпрограм) в системі Міністерства оборони України” (зі змінами).

3. Наказ розіслати згідно з розрахунком розсилки.

Міністр оборони України А. Таран

ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства оборони України
01 жовтня 2021 року № 300

ПОРЯДОК
організації формування і виконання бюджетних програм (підпрограм)
в системі Міністерства оборони України

1. Загальні положення

1.1. У Міністерстві оборони України бюджетні програми виконуються: апаратом Міністерства оборони України;

Адміністрацією Державної спеціальної служби транспорту.

Цей Порядок визначає повноваження відповідальних за формування і виконання бюджетних програм (підпрограм), а також відповідних співвиконавців та служб забезпечення у процесі складання, затвердження та виконання бюджету Міністерства оборони України в умовах застосування програмно-цільового методу в бюджетному процесі.

1.2. Робота відповідальних за формування і виконання бюджетних програм (підпрограм) спрямовується на складання, супроводження, виконання бюджету Міністерства оборони України та звітування про його виконання, здійснення в межах наданих повноважень оцінки ефективності бюджетних програм (підпрограм) та контролю за додержанням бюджетного законодавства на кожній стадії бюджетного процесу з метою досягнення результативних показників за кожною бюджетною програмою (підпрограмою) та напрямами діяльності, що знаходяться у їх віданні, підвищення ефективності управління бюджетними коштами, що спрямовується на досягнення стратегічних цілей Міністерства оборони України та виконання заходів Плану утримання та розвитку Збройних Сил України.

1.3. Відповідальними за формування і виконання бюджетних програм (підпрограм) визначаються керівники:

• структурних підрозділів Міністерства оборони України, Генерального штабу Збройних Сил України;

• командувань видів (сил) Збройних Сил України, які виконують бюджетні підпрограми в системі головного розпорядника;

• Адміністрації Державної спеціальної служби транспорту;

• інших уповноважених органів військового управління.

Делегування повноважень на управління бюджетними коштами за відповідними бюджетними програмами (підпрограмами) здійснюється у разі наявності у положенні про структурний підрозділ Міністерства оборони України, Генерального штабу Збройних Сил України, орган військового управління, Державну спеціальну службу транспорту завдань та функцій, реалізація яких потребує наділення їх керівника повноваженнями відповідального за формування та виконання бюджетних програм (підпрограм), або співвиконавця.

На цих керівників покладається безпосередня відповідальність за обґрунтування потреби, розподіл і використання виділених бюджетних асигнувань, а також своєчасне подання до Департаменту фінансів Міністерства оборони України (далі – Департамент фінансів) фінансово- планових, розрахунково-платіжних і звітних документів.

1.4. Відповідальні за формування і виконання бюджетних програм (підпрограм) організовують належну роботу під час складання, затвердження та виконання бюджету Міністерства оборони України, зокрема щодо забезпечення:

• взаємодії між структурними підрозділами в департаменті (головному управлінні (управлінні), органі військового управління);

• планування потреби та результативних показників;

• звітування про виконання результативних показників за підсумками бюджетного року;

• інформативності визначених результативних показників щодо досягнення результатів діяльності;

• належного використання виділеного фінансового ресурсу та здійснення оцінки ефективності бюджетних програм (підпрограм);

• ведення аналітичного обліку бюджетних асигнувань, взяття зобов’язань, дебіторської та кредиторської заборгованостей, електронної бази даних, пов’язаної із формуванням і виконанням бюджетної програми (підпрограми).

1.5. Відповідальні за формування і виконання бюджетних програм (підпрограм) як учасники бюджетного процесу керуються нормами Бюджетного кодексу України та іншими нормативними актами у бюджетній сфері.

1.6. Співвиконавці з формування та виконання бюджетних програм (підпрограм) залучаються за рішенням відповідального за формування і виконання бюджетних програм (підпрограм) під час складання, затвердження та виконання бюджету Міністерства оборони України та відповідають за своєчасне та якісне подання пропозицій щодо формування і виконання відповідних бюджетних програм (підпрограм), законність та правильність розрахунків, доцільність запланованих видатків, правильність їх розподілу за економічною класифікацією та кодами видатків за кошторисом Міністерства оборони України, а також інших показників відповідно до законодавства.

1.7. Відповідальність за складання відповідно до чинних нормативно- правових актів фінансово-планових, розрахунково-платіжних і звітних документів і достовірність відображених у них даних несуть посадові особи, які склали та підписали ці документи.

Вчинені порушення можуть бути підставою для притягнення згідно із законами України до відповідальності керівника структурного підрозділу Міністерства оборони України, Генерального штабу Збройних Сил України, а також інших уповноважених органів військового управління чи інших відповідальних посадових осіб, залежно від характеру вчинених ними діянь.

1.8. Координацію діяльності відповідальних за формування і виконання бюджетних програм (підпрограм) здійснює Департамент фінансів, через який Міністр оборони України реалізує свої повноваження головного розпорядника бюджетних коштів, що виділяються Міністерству оборони України законом України про Державний бюджет України на відповідний рік.

1.9. Департамент фінансів приймає від відповідальних за формування і виконання бюджетних програм (підпрограм) на розгляд та узагальнення за визначеними формами з детальними обґрунтуваннями та розрахунками: пропозиції до бюджетної декларації на середньостроковий період; пропозиції до бюджетного запиту/пропозицій;

• розподіли обсягів видатків, визначених на плановий період;

• пропозиції до зведених проектів кошторисів та зведених планів асигнувань для складання розпису державного бюджету та помісячного розпису асигнувань у розрізі розпорядників коштів;

• пропозиції до паспортів бюджетних програм;

• плани розподілу бюджетних асигнувань між розпорядниками коштів нижчого рівня в межах обсягів видатків, затверджених відповідальним за формування і виконання бюджетних програм (підпрограм);

• пропозиції щодо внесення змін до кошторисів і планів асигнувань розпорядників коштів нижчого рівня в межах обсягів видатків, затверджених відповідальним за формування і виконання бюджетних програм (підпрограм);

• розподіли коштів за загальним та спеціальним фондами відповідно до мережі розпорядників коштів, що фінансуються через Департамент фінансів, платіжні документи на здійснення централізованих розрахунків;

• звіти про стан розрахунків з постачальниками за централізовані закупки матеріальних цінностей;

• звіти про виконання паспортів бюджетних програм;

• результати оцінки ефективності бюджетних програм (підпрограм).

2. Особливості участі відповідальних за формування і виконання бюджетних програм (підпрограм) у процесі формування бюджету Міністерства оборони України.

2.1. Відповідальні за формування і виконання бюджетних програм (підпрограм) для підготовки пропозицій до Бюджетної декларації на середньостроковий період подають до Департаменту фінансів інформацію за формами, визначеними Міністерством фінансів України.

2.2. Відповідальні за формування і виконання бюджетних програм (підпрограм) до 1 квітня поточного року узагальнюють і подають до Департаменту фінансів зведені показники спеціального фонду кошторису та розрахунки надходження коштів, що планується отримати від господарської діяльності в наступному році та подальших два роки, за формою, визначеною Департаментом фінансів.

2.3. Після отримання від Міністерства фінансів України граничних обсягів видатків загального фонду державного бюджету на наступний рік та подальші два роки на засіданні Бюджетної комісії Міністерства оборони України на підставі показників Орієнтовного плану утримання та розвитку Збройних Сил України на відповідні роки розподіляються ці обсяги між бюджетними програмами (підпрограмами).

Затверджений Міністром оборони України розподіл доводиться в установленому порядку до відповідальних за формування і виконання бюджетних програм (підпрограм). Департамент фінансів організовує розроблення бюджетного запиту/пропозицій Міністерства оборони України.

2.4. Відповідальні за формування і виконання бюджетних програм (підпрограм) у встановленому порядку забезпечують складання пропозицій до бюджетного запиту/пропозицій Міністерства оборони України за кожною бюджетною програмою (підпрограмою), за виконання якої вони відповідають, які за визначеними Міністерством фінансів України формами та в установлені терміни подаються до Департаменту фінансів.

2.5. У двотижневий строк після оприлюднення закону України про Державний бюджет України відповідальні за формування і виконання бюджетних програм (підпрограм) за потреби подають до Департаменту фінансів узгоджені з Центральним управлінням оборонних ресурсів Генерального штабу Збройних Сил України уточнені пропозиції до зведеного кошторису Міністерства оборони України відповідно до показників проекту Плану утримання та розвитку Збройних Сил України,

3. Особливості участі відповідальних за формування і виконання бюджетних програм у процесі виконання бюджету Міністерства оборони України

3.1. На підставі доведеної Міністерством фінансів України лімітної довідки про бюджетні асигнування Департамент фінансів за пропозиціями відповідальних за формування і виконання бюджетних програм (підпрограм) уточнює та подає на затвердження Міністру оборони України зведений кошторис Міністерства оборони України, пропозиції до річного та помісячного розписів асигнувань Державного бюджету України, для подальшого подання Міністерству фінансів України.

Затверджений зведений кошторис Міністерства оборони України доводиться в установленому порядку до відповідальних за формування і виконання бюджетних програм (підпрограм) та Центрального управління оборонних ресурсів Генерального штабу Збройних Сил України.

3.2. Відповідальні за формування і виконання бюджетних програм (підпрограм) у тритижневий строк із дня набрання чинності закону України про Державний бюджет України подають до Департаменту фінансів узгоджені з Центральним управлінням оборонних ресурсів Генерального штабу Збройних Сил України пропозиції до паспортів бюджетних програм.

3.3. У сорокап’ятиденний строк з дня набрання чинності закону України про Державний бюджет України на підставі затвердженого Міністром оборони України зведеного кошторису Міністерства оборони України на відповідний рік затверджуються наказом Міністерства оборони України за погодженням з Міністерством фінансів України паспорти бюджетних програм.

3.4. Відповідальні за формування і виконання бюджетних програм (підпрограм) здійснюють та подають до Департаменту фінансів плани розподілу бюджетних асигнувань між розпорядниками коштів нижчого рівня відповідно до мережі установ та організацій, що фінансуються через Департамент фінансів (далі – розпорядники коштів нижчого рівня).

3.5. Відповідальні за формування і виконання бюджетних програм (підпрограм) здійснюють розподіл виділених бюджетних асигнувань у розрізі розпорядників коштів нижчого рівня, а за централізованими розрахунками – у розрізі товарів, робіт та послуг відповідно до визначеного порядку розподілу, доведення до військ виділених асигнувань та здійснення централізованої оплати.

3.6. Відповідальні за формування і виконання бюджетних програм (підпрограм) у виняткових випадках можуть подавати Міністру оборони України пропозиції щодо внесення змін до річного розпису асигнувань державного бюджету в межах затверджених їм бюджетних асигнувань.

Пропозиції щодо додаткового виділення бюджетних асигнувань за загальним фондом державного бюджету у виключних випадках подаються на розгляд Міністру оборони України разом із фінансово-економічними обґрунтуваннями та обов’язковим визначенням джерел покриття дефіциту в коштах.

3.7. Відповідальні за формування і виконання бюджетних програм (підпрограм) уносять пропозиції змін до паспортів бюджетних програм одночасно з наданням пропозицій стосовно внесення змін до річного розпису асигнувань державного бюджету разом Із порівняльною таблицею з поясненнями щодо відмінностей інформації та показників проекту паспорта в новій редакції порівняно із затвердженим паспортом.

Такі пропозиції розробляються в новій редакції в порядку, установленому для складання паспортів бюджетних програм, у разі:

– прийняття змін до закону про Державний бюджет України, які призводять до зміни інформації та показників, затверджених у паспортах бюджетних програм;

– перерозподілу видатків між бюджетними програмами у межах загального обсягу бюджетних призначень, передбачених Міністерству оборони України;

– прийняття відповідних рішень щодо внесення змін до чинних порядків використання бюджетних коштів, які призводять до зміни інформації та показників, затверджених у паспортах бюджетних програм;

– прийняття нормативно-правових актів, які призводять до зміни інформації та показників, затверджених у паспортах бюджетних програм;

– внесення змін до розпису державного бюджету, які призводять до зміни результативних показників бюджетної програми;

– внесення змін до спеціального фонду кошторису бюджетної установи в частині власних надходжень бюджетних установ, що призводять до виникнення нових напрямів використання бюджетних коштів.

При цьому уточняються виключно результативні показники, зміна яких пов’язана з цими випадками.

3.8. Відповідальні за формування і виконання бюджетних програм (підпрограм) за визначеними Міністерством фінансів України формами складають річні звіти про виконання паспортів та результати оцінки ефективності бюджетних програм (підпрограм) Міністерства оборони України, які відповідають показникам зведеної річної фінансової та бюджетної звітності, та подають для узагальнення до Департаменту фінансів до 05 лютого року, що настає за звітним.

4. Організація складання розпорядниками коштів нижчого рівня проектів кошторисів на плановий період

4.1. Департамент фінансів:

– узагальнює та надає розпорядникам коштів нижчого рівня граничні обсяги видатків, які розподілені відповідальними за формування і виконання бюджетних програм (підпрограм);

– узагальнює пропозиції до проекту зведеного кошторису Міністерства оборони України, надані відповідальними за формування і виконання бюджетних програм (підпрограм).

4.2. Відповідальні за формування і виконання бюджетних програм (підпрограм):

– розподіляють та надають до Департаменту фінансів граничні обсяги видатків у розрізі розпорядників коштів нижчого рівня за напрямами, відповідальними за які вони визначені, за формою, визначеною Департаментом фінансів;

– розробляють і повідомляють розпорядникам коштів нижчого рівня показники, які необхідні для правильного визначення видатків у проектах кошторисів;

– після отримання уточнених обсягів видатків, за необхідності в децентралізованих розрахунках, терміново надають розпорядникам коштів нижчого рівня уточнені обсяги видатків за напрямами, відповідальними за які вони визначені;

– розглядають показники проектів кошторисів розпорядників коштів нижчого рівня щодо законності та правильності розрахунків, доцільності запланованих видатків, правильності їх розподілу за економічною класифікацією та кодами видатків за кошторисом Міністерства оборони України, повноти надходження доходів, додержання діючих ставок (посадових окладів), норм, цін, лімітів, а також інших показників відповідно до законодавства;

– надають до Департаменту фінансів пропозиції до проекту зведеного кошторису Міністерства оборони України (узгоджені з Центральним управлінням оборонних ресурсів Генерального штабу Збройних Сил України), у тому числі в розрізі розпорядників коштів нижчого рівня, плану асигнувань загального фонду бюджету, зведених показників спеціального фонду бюджету, та розрахунки, які обґрунтовують показники видатків, що включаються до проекту зведеного кошторису Міністерства оборони України, за відповідними бюджетними програмами (підпрограмами).

4.3. Розпорядники коштів другого рівня:

– розподіляють та надають розпорядникам коштів третього рівня, що знаходяться на їхньому фінансовому забезпеченні, граничні обсяги видатків за відповідними бюджетними програмами (підпрограмами);

– після отримання уточнених граничних обсягів видатків, за необхідності в децентралізованих розрахунках, невідкладно надають розпорядникам коштів третього рівня уточнені граничні обсяги видатків;

– розглядають показники проектів кошторисів розпорядників коштів нижчого рівня, узагальнюють їх та надають зведені кошториси, плани асигнувань загального фонду бюджету, плани спеціального фонду, зведення показників спеціального фонду кошторису, повідомлення до кошторисів та планів асигнувань відповідно до доведених обсягів видатків та розрахунки, які обґрунтовують показники видатків, що включаються до проекту кошторису, та пояснювальну записку до зазначених документів:

– до Департаменту фінансів – у повному обсязі (крім розрахунків);

– відповідальним за формування і виконання бюджетних програм (підпрограм) – у частині, що стосується.

4.4. Розпорядники коштів третього рівня:

– забезпечують своєчасне отримання в забезпечувальному фінансовому органі обсягів видатків за відповідними бюджетними програмами (підпрограмами);

– складають та надають проекти кошторисів, планів асигнувань загального фонду бюджету, планів спеціального фонду, зведення показників спеціального фонду кошторису, повідомлень до кошторисів та планів асигнувань відповідно до доведених граничних обсягів видатків та розрахунки, які обгрунтовують показники видатків, що включаються до проекту кошторису, та пояснювальну записку до зазначених документів:

– до забезпечувального фінансового органу – у повному обсязі (крім розрахунків);

служб забезпечення відповідних органів військового управління за напрямами відповідальності – у частині, що стосується.

4.5. Складання та надання документів, визначених пунктами 4.2 – 4.4, здійснюється у терміни, які щорічно встановлюються та доводяться Департаментом фінансів.

5. Завдання та обов’язки відповідальних за формування і виконання (співвиконавців) бюджетних програм (підпрограм) та служб забезпечення

5.1. Відповідальні за формування і виконання бюджетних програм (підпрограм):

– здійснюють аналіз видатків, затверджених за бюджетними програмами (підпрограмами) на поточний рік у розрізі кодів економічної класифікації видатків (кодів видатків за кошторисом Міністерства оборони України), готують пропозиції щодо потреби у видатках на наступний та подальші два роки виходячи зі зміни законодавства, закінчення (періодичності) дії програм;

– забезпечують надання до Департаменту фінансів обсягів видатків на наступний та подальші два роки, зміна яких відбувається у зв’язку зі змінами показників, що впливають на розрахунок видатків, разом з детальними розрахунками і обґрунтуваннями;

– забезпечують визначення обсягів нових видатків державного бюджету на наступний рік та подальші два роки відповідно до змін у законодавстві або у зв’язку з періодичністю виконання певних програм разом із детальними розрахунками і обґрунтуваннями;

– уносять пропозиції щодо уточнення назв бюджетних програм, напрямів бюджетних програм, упорядкування бюджетних програм (об’єднання та розщеплення бюджетних програм (підпрограм)) з детальними обґрунтуваннями таких змін;

– здійснюють опрацювання та подання до Департаменту фінансів пропозицій, у межах відповідальності, до Бюджетної декларації на середньостроковий період;

– готують пропозиції до проекту бюджетного запиту/пропозицій за закріпленими бюджетними програмами (підпрограмами) на підставі документів оборонного планування, державних цільових оборонних програм та граничних показників, затверджених Міністром оборони України за пропозиціями Бюджетної комісії Міністерства оборони України;

– розглядають та узагальнюють пропозиції співвиконавців бюджетних програм (підпрограм), служб забезпечення до проектів бюджетних запитів/пропозицій за напрямами відповідальності, перевіряють подані розрахунки на відповідність кодам програмної і економічної класифікації видатків та кодам видатків за кошторисом Міністерства оборони України та заходам, передбаченим документами оборонного планування;

– забезпечують подання до Департаменту фінансів з урахуванням пропозицій співвиконавців бюджетних програм (підпрограм), служб забезпечення пропозицій до проекту зведеного кошторису Міністерства оборони України, помісячного розпису асигнувань на відповідний рік з розрахунками, які обґрунтовують показники видатків;

– приймають рішення щодо пріоритетності використання виділених коштів відповідно до заходів, передбачених Планом утримання та розвитку Збройних Сил України;

– подають до Департаменту фінансів у встановленому порядку плани розподілу бюджетних асигнувань між розпорядниками коштів нижчого рівня за відповідними бюджетними програмами (підпрограмами) з розрахунками, які обґрунтовують показники видатків на централізовані заходи, та погодженими розрахунками розпорядників коштів нижчого рівня;

– подають на розгляд Міністру оборони України обґрунтовані пропозиції та детальні розрахунки щодо внесення змін до Державного бюджету України в частині збільшення (скорочення), перерозподілу видатків за бюджетним програмами (підпрограмами), які знаходяться у їх віданні;

– подають до Департаменту фінансів пропозиції щодо внесення змін до кошторисів та планів асигнувань загального (спеціального) фонду розпорядників коштів нижчого рівня з розрахунками та обґрунтуваннями;

– забезпечують у межах затверджених асигнувань належне фінансування заходів, передбачених державними цільовими оборонними програмами та документами оборонного планування;

– подають до Департаменту фінансів у встановленому порядку розподіли коштів за загальним та спеціальним фондами та платіжні документи на здійснення централізованих розрахунків за відповідними кодами програмної та економічної класифікації видатків і кодами видатків за кошторисом Міністерства оборони України;

– здійснюють своєчасне подання до Департаменту фінансів необхідних документів для реєстрації в Державній казначейській службі України зобов’язань на здійснення централізованих розрахунків та подають необхідні платіжні документи для здійснення зазначених видатків;

– подають до Департаменту фінансів документи щодо відкликання і перерозподілу виділених коштів у разі зменшення потреби в коштах або неможливості їх використання;

– організовують планування та забезпечують виконання заходів внутрішнього контролю за цільовим та ефективним використанням коштів за бюджетною програмою (підпрограмою), що знаходяться у віданні відповідального за формування і виконання бюджетної програми (підпрограми);

– забезпечують у разі прийняття ними відповідного рішення своєчасне доведення співвиконавцям бюджетних програм (підпрограм) витягів із розподілу граничних обсягів видатків загального фонду державного бюджету на наступний та подальші два роки; зведеного кошторису Міністерства оборони України, річного та помісячного розпису асигнувань Державного бюджету України; розподілів виділених бюджетних асигнувань за бюджетними програмами (підпрограмами) – у частині, що їх стосується;

– визначають форми та терміни подання співвиконавцями бюджетних програм (підпрограм), службами забезпечення та розпорядниками коштів нижчого рівня розрахунків, пропозицій щодо формування і виконання відповідних бюджетних програм (підпрограм), а також інформації про виконані заходи і стан використання виділених коштів за відповідними напрямами видатків;

– забезпечують повне та цільове використання бюджетних асигнувань, отриманих протягом року відповідно до затвердженого Міністром оборони України зведеного кошторису Міністерства оборони України та помісячного розпису асигнувань Державного бюджету України;

– здійснюють оцінку ефективності бюджетних програм (підпрограм) за звітний період.

5.2. Співвиконавці бюджетних програм (підпрограм) зобов’язані:

– надавати відповідальним за формування і виконання бюджетних програм (підпрограм) пропозиції щодо визначення у складі бюджетних програм (підпрограм) під час формування бюджетного запиту обсягів видатків, необхідних для виконання запланованих заходів, передбачених Орієнтовним планом утримання та розвитку Збройних Сил України;

– подавати відповідальним за формування і виконання бюджетних програм (підпрограм) у встановлені терміни пропозиції до зведеного кошторису Міністерства оборони України з розрахунками, які обґрунтовують показники видатків, до помісячного розпису асигнувань, паспортів бюджетних програм та звітів про їх виконання, а також інформацію про виконані заходи і стан використання виділених коштів;

– надавати відповідальним за формування і виконання бюджетних програм (підпрограм) пропозиції до розподілів коштів за загальним та спеціальним фондами;

– у разі доведення відповідальними за формування і виконання бюджетних програм (підпрограм) у їх відання відповідних бюджетних асигнувань:

– здійснювати своєчасне подання до Департаменту фінансів документів, необхідних для реєстрації в Державній казначейській службі України зобов’язань на здійснення централізованих розрахунків, та платіжних документів, необхідних для здійснення зазначених видатків;

– забезпечити проведення внутрішнього контролю за цільовим та ефективним використанням коштів та виконанням запланованих заходів;

– у разі зменшення потреби в коштах або неможливості їх використання невідкладно опрацьовувати відповідні документи щодо їх відкликання і перерозподілу, які надавати відповідальним за формування і виконання бюджетних програм (підпрограм) для подальшої реалізації;

– забезпечити повне та цільове використання бюджетних асигнувань, отриманих протягом року відповідно до затвердженого Міністром оборони України зведеного кошторису Міністерства оборони України та помісячного розпису асигнувань Державного бюджету України.

5.3. На служби забезпечення покладаються обов’язки з:

– фінансового забезпечення заходів з утримання, експлуатації озброєння, військової техніки, майна відповідно до закріпленої номенклатури;

– ведення обліку розподілу (видачі) та списання матеріальних цінностей, закуплених у централізованому порядку.

5.4. У межах покладених обов’язків служби забезпечення:

– на підставі штатів, діючих норм та нормативів, детальних розрахунків та заявок, отриманих від структурних підрозділів Міністерства оборони України, Генерального штабу Збройних Сил України, органів військового управління Збройних Сил України, військових частин та установ безпосереднього підпорядкування, здійснюють підготовку та подання до відповідальних (співвиконавців) за формування і виконання бюджетних програм (підпрограм) пропозицій для включення до проектів бюджетного запиту обсягів видатків, необхідних для забезпечення військ відповідною номенклатурою озброєння, військової техніки, майна, та видатків на їх утримання з урахуванням залишків матеріальних цінностей, закуплених у централізованому порядку;

– забезпечують подання до відповідальних (співвиконавців) за формування і виконання бюджетних програм (підпрограм), яким вони безпосередньо підпорядковані, пропозицій до проекту зведеного кошторису Міністерства оборони України на відповідний рік;

– забезпечують подання до відповідальних (співвиконавців) за формування і виконання бюджетних програм (підпрограм), яким вони безпосередньо підпорядковані, у визначені терміни пропозицій до розподілу бюджетних асигнувань та помісячного розпису асигнувань загального (спеціального) фонду в розрізі розпорядників та одержувачів бюджетних коштів;

– надають відповідальним (співвиконавцям) за формування і виконання бюджетних програм (підпрограм), яким вони безпосередньо підпорядковані, пропозиції щодо внесення змін до кошторисів та помісячних планів асигнувань загального (спеціального) фонду розпорядників коштів за мережею Міністерства оборони України;

– надають відповідальним (співвиконавцям) за формування і виконання бюджетних програм (підпрограм), яким вони безпосередньо підпорядковані, пропозиції до розподілів відкритих асигнувань за загальним фондом та виділених коштів спеціального фонду для здійснення фінансування військ та забезпечення централізованих розрахунків;

– беруть участь у фінансово-економічному обґрунтуванні запланованих заходів за відповідними напрямами та надають відповідальним (співвиконавцям) за формування і виконання бюджетних програм (підпрограм) пропозиції щодо здійснення необхідних видатків;

– здійснюють внутрішній контроль за використанням коштів, що спрямовуються на забезпечення потреб військ (сил), за відповідними кодами видатків за кошторисом Міністерства оборони України;

– готують пропозиції, здійснюють розроблення та затвердження у встановленому порядку норм та нормативів витрат коштів і матеріально- технічних засобів за закріпленою номенклатурою майна;

– готують та подають відповідальним (співвиконавцям) за формування і виконання бюджетних програм (підпрограм) пропозиції до річного (трирічного) плану закупівель за закріпленою номенклатурою майна.

6. Організація приймання та здавання справ у разі зміни відповідального за формування і виконання бюджетної програми (підпрограми)

6.1. 3 метою підвищення відповідальності за належне складання, затвердження та виконання бюджету Міністерства оборони України обов’язково здійснюється приймання та здавання справ у разі зміни відповідального за формування і виконання бюджетної програми (підпрограми) під час:

– внесення змін до Переліку відповідальних за формування і виконання бюджетних програм (підпрограм) Міністерства оборони України;

– ліквідації (реорганізації, передачі функцій тощо) структурного підрозділу, керівник якого визначений відповідальним за формування і виконання бюджетної програми (підпрограми), із визначенням правонаступника за рішенням Міністра оборони України.

6.2. Для приймання та здавання справ встановлюється не більше 15 днів та створюються відповідні комісії тим, хто здає, та правонаступником.

6.3. Приймання та здавання справ включає:

– ознайомлення з станом справ з організації роботи відповідальним виконавцем бюджетної програми (підпрограми);

– звірку даних обліку з Департаментом фінансів;

– передачу електронної бази даних, пов’язану із формуванням і виконанням бюджетної програми (підпрограми);

– передачу облікових даних про залишки матеріальних цінностей, закуплених у централізованому порядку;

– документальне оформлення приймання та здавання справ.

6.4. За результатами роботи складається акт у двох примірниках, який підписується членами комісії та затверджується відповідними керівниками (тим, хто здає, та правонаступником).

В акті зазначається:

• стан виконання бюджетної програми (підпрограми) на момент передавання та здавання справ;

• наявність і стан облікових документів.

До акта про приймання та здавання справ додаються:

• опис прийнятих справ І книг;

• акт приймання-передачі дебіторської та кредиторської заборгованостей;

• акт приймання-передачі незавершених капітальних інвестицій в розробку, будівництво, виготовлення необоротних активів;

• відомість наявних залишків матеріальних цінностей, закуплених у централізованому порядку;

• пояснення того, хто передає справи, стосовно всіх виявлених недоліків.

Копія акта надається до Департаменту фінансів.

7. Відповідальність та заходи впливу за вчинені порушення бюджетного законодавства визначено Бюджетним кодексом України.

Директор Департаменту фінансів
Міністерства оборони України
полковник
С. Дяченко

ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства оборони України
01 жовтня 2021 року № 300

ПЕРЕЛІК
відповідальних за формування і виконання бюджетних програм (підпрограм) Міністерства оборони України


з/п
Код програмної класифікації видатків Назва бюджетної програми (підпрограми) Відповідальна посадова особа Співвиконавці
1 2 3 4 5
1 2101010 Керівництво та військове управління у сфері оборони Директор Департаменту фінансів Міністерства оборони України Департамент державних закупівель та постачання матеріальних ресурсів Міністерства оборони України, Управління преси та інформації Міністерства оборони України, Командування Військ зв’язку та кібербезпеки Збройних Сил України, Командування Сил логістики Збройних Сил України, 27 управління по фінансуванню військових частин та установ центрального підпорядкування, Центр забезпечення службової діяльності Міністерства оборони та Генерального штабу Збройних Сил України
2 2101020 Забезпечення діяльності Збройних Сил України, підготовка кадрів і військ, медичне забезпечення особового складу, ветеранів військової служби та членів їхніх сімей, ветеранів війни
2101020/1 Виплата грошового забезпечення та заробітної плати; відрядження, переміщення особового складу, адміністративно- господарські витрати, одноразова допомога у разі загибелі або Інвалідності Директор Департаменту фінансів Міністерства оборони України Командування видів, родів військ (сил), Збройних Сил України, Головне управління персоналу Генерального штабу Збройних Сил України, Воєнно-наукове управління Генерального штабу Збройних Сил України, 27 управління по фінансуванню військових частин та установ центрального підпорядкування
2101020/2 Квартирно-експлуатаційне забезпечення (крім капітального будівництва і реконструкції військових об’єктів та окремих видатків) Командувач Сил логістики Збройних Сил України Командування видів, родів військ (сил) Збройних Сил України, структурні підрозділи Міністерства оборони України і Генерального штабу Збройних Сил України та підпорядковані їм органи військового управління, Центральне управління безпеки військової служби Збройних Сил України, Головне управління логістики Генерального штабу Збройних Сил України
2101020/2/1 Оплата комунальних послуг та енергоносіїв
2101020/2/2 Капітальний ремонт об’єктів житлового фонду, загальновійськового та іншого призначення
2101020/2/3 Інші квартирно- експлуатаційні витрати (окрім оформлення правовстановлюючих документів на нерухоме майно та землі оборони, сплати земельного податку, придбання мобільних модулів спеціального та іншого призначення, а також модульних конструкцій)
2101020/3 Тилове забезпечення (окрім закупівлі пально-мастильних матеріалів) Директор Департаменту державних закупівель та постачання матеріальних ресурсів Міністерства оборони України Головне управління логістики Генерального штабу Збройних Сил України, Командування Сил логістики Збройних Сил України, Центральне управління контролю якості, Управління безпечності харчових продуктів та ветеринарної медицини Міністерства оборони України, командування видів, родів військ (сил) Збройних Сил України
2101020/4 Забезпечення функціонування системи зв’язку Збройних Сил України, захисту Інформації та кібербезпеки в інформаційно- телекомунікаційних системах Командувач Військ зв’язку та кібербезпеки Збройних Сил України Командування видів, родів військ (сил) Збройних Сил України, структурні підрозділи Міністерства оборони України і Генерального штабу Збройних Сил України та підпорядковані їм органи військового управління
2101020/5 Забезпечення пунктів управління Збройних Сил України Начальник Головного командного центру Збройних Сил України Командування видів, родів військ (сил) Збройних Сил України
2101020/6 Підготовка військ, проведення операцій та міжнародних навчань Начальник Головного управління доктрин та підготовки Генерального штабу Збройних Сил України Командування видів, родів військ (сил) Збройних Сил України, структурні підрозділи Міністерства оборони України і Генерального штабу Збройних Сил України та підпорядковані їм органи військового управління
2101020/7 Утримання, експлуатація озброєння та військової техніки, відновлення непорушних запасів військово-технічного майна Командувач Сил логістики Збройних Сил України Командування видів, родів військ (сил) Збройних Сил України, структурні підрозділи Міністерства оборони України і Генерального штабу Збройних Сил України та підпорядковані їм органи військового управління
2101020/8 Забезпечення заходів реформування військ Начальник Головного управління персоналу Генерального штабу Збройних Сил України Командування видів, родів військ (сил) Збройних Сил України, структурні підрозділи Міністерства оборони України і Генерального штабу Збройних Сил України та підпорядковані їм органи військового управління
2101020/9 Транспортні витрати, утримання автомобільних шляхів та залізничних під’їзних колій Командувач Сил логістики Збройних Сил України Командування Сил підтримки Збройних Сил України, командування видів, родів військ (сил) Збройних Сил України, структурні підрозділи Міністерства оборони України і Генерального штабу Збройних Сил України та підпорядковані їм органи військового управління
2101020/10 Проведення мобілізаційної роботи, підготовка резервістів Начальник Головного управління персоналу Генерального штабу Збройних Сил України Командування видів, родів військ (сил) Збройних Сил України, структурні підрозділи Міністерства оборони України і Генерального штабу Збройних Сил України та підпорядковані їм органи військового управління
2101020/11 Інформаційне забезпечення діяльності Міністерства оборони України та Збройних Сил України Начальник Управління преси та інформації Міністерства оборони України Головне управління персоналу Генерального штабу Збройних Сил України, Управління стандартизації, кодифікації та каталогізації, командування видів, родів військ (сил) Збройних Сил України
2101020/12 Морально-психологічне забезпечення Начальник Головного управління морально- психологічного забезпечення Збройних Сил України Командування Сил логістики Збройних Сил України
2101020/13 Військове співробітництво, миротворча та верифікаційна діяльність Департамент фінансів Міністерства оборони України, Командування Медичних сил Збройних Сил України, Командування Сил логістики Збройних Сил України, Командування Сил підтримки Збройних Сил України, Командування Об’єднаних сил Збройних Сил України, командування видів та родів військ (сил) Збройних Сил України, структурні підрозділи Генерального штабу Збройних Сил України та підпорядковані їм органи військового управління
2101020/13/1 Миротворча діяльність Командувач Об’єднаних сил Збройних Сил України
2101020/13/2 Військове співробітництво Начальник Головного управління військового співробітництва і верифікації Збройних Сил України
2101020/13/3 Верифікаційна діяльність Начальник Головного управління військового співробітництва і верифікації Збройних Сил України
2101020/14 Воєнно-політичне та військово-технічне співробітництво
2101020/14/1 Забезпечення воєнної політики міжнародного співробітництва Директор Департаменту міжнародного оборонного співробітництва Міністерства оборони України Департамент військово-технічної політики, розвитку озброєння та військової техніки Міністерства оборони України
2101020/14/2 Протокольне забезпечення заходів міжнародного співробітництва Начальник Управління протоколу Міністерства оборони України
2101020/15 Будівництво, капітальний ремонт та експлуатаційні витрати аеродромів та гідротехнічних споруд
2101020/15/1 Будівництво, капітальний ремонт та експлуатаційні витрати аеродромів Командувач Повітряних Сил Збройних Сил України Командування Сухопутних військ Збройних Сил України, Командування Військово-Морських Сил Збройних Сил України, Командування Десантно- штурмових військ Збройних Сил України
2101020/15/2 Будівництво, капітальний ремонт та експлуатаційні витрати гідротехнічних споруд Командувач Військово- Морських Сил Збройних Сил України
2101020/16 Оперативне та аеронавігаційне забезпечення, ліквідація наслідків військової діяльності
2101020/16/1 Оперативне забезпечення, ліквідація наслідків військової діяльності Командувач Сил підтримки Збройних Сил України Командування видів та родів військ (сил) Збройних Сил України, структурні підрозділи Міністерства оборони України і Генерального штабу Збройних Сил України та підпорядковані їм органи військового управління
2101020/16/2 Аеронавігаційне забезпечення Командувач Повітряних Сил Збройних Сил України
2101020/17 Забезпечення комплектування військовослужбовцями за контрактом та призову на строкову військову службу Начальник Головного управління персоналу Генерального штабу Збройних Сил України Командування видів та родів військ (сил) Збройних Сил України, структурні підрозділи Міністерства оборони України і Генерального штабу Збройних Сил України та підпорядковані їм органи військового управління
2101020/18 Охорона військових об’єктів Начальник Центрального управління безпеки військової служби Збройних Сил України Командування видів, родів військ (сил) Збройних Сил України
2101020/19 Закупівля пально-мастильних матеріалів Директор Департаменту державних закупівель та постачання матеріальних ресурсів Міністерства оборони України Головне управління логістики Генерального штабу Збройних Сил України, Командування Сил логістики Збройних Сил України, Департамент військової освіти і науки Міністерства оборони України, Головне управління доктрин та підготовки Генерального штабу Збройних Сил України, Головне управління персоналу Генерального штабу Збройних Сил України, командування видів, родів військ (сил) Збройних Сил України
2101020/20 Реалізація державної гуманітарної і соціальної політики у Збройних Силах України Директор Департаменту соціального та гуманітарного забезпечення Міністерства оборони України
2101020/21 Цивільно-військове співробітництво Начальник Управління цивільно-військового співробітництва Генерального штабу Збройних Сил України
2101020/22 Виконання окремих заходів Силами спеціальних операцій Збройних Сил України Командувач Сил спеціальних операцій Збройних Сил України
2101020/23 Кінологічне забезпечення, будівництво містечок та вольєрів для службових собак Командувач Сил підтримки Збройних Сил України Командування видів та родів військ (сил) Збройних Сил України, структурні підрозділи Міністерства оборони України і Генерального штабу Збройних Сил України та підпорядковані їм органи військового управління, Управління безпечності харчових продуктів та ветеринарної медицини Міністерства оборони України
2101020/24 Медичне забезпечення особового складу, ветеранів військової служби та членів їх сімей, ветеранів війни Командувач Медичних сил Збройних Сил України Командування Сил логістики Збройних Сил України
2101020/25 Підготовка кадрів, перепідготовка та підвищення кваліфікації військових фахівців та державних службовців закладами вищої освіти, навчання ліцеїстів у військових ліцеях Директор Департаменту військової освіти і науки Міністерства оборони України Головне управління персоналу Генерального штабу Збройних Сил України, Головне управління доктрин та підготовки Генерального штабу Збройних Сил України
2101020/26 Проведення невідкладних заходів щодо забезпечення військових частин, залучених до операції об’єднаних сил Командувач Об’єднаних сил Збройних Сил України Командування видів, родів військ (сил) Збройних Сил України
2101020/27 Будівництво (реконструкція) військових об’єктів, оформлення правовстановлюючих документів на нерухоме майно та землі оборони, сплата земельного податку, придбання мобільних модулів спеціального та іншого призначення, а також модульних конструкцій Начальник Головного управління майна та ресурсів Структурні підрозділи Міністерства оборони України і Генерального штабу Збройних Сил України, командування видів, родів військ (сил) Збройних Сил України, Адміністрація Державної спеціальної служби транспорту
2101020/28 Забезпечення спортивної діяльності в Міністерстві оборони України та Збройних Силах України Начальник Управління фізичної культури і спорту Міністерства оборони України
2101020/29 Забезпечення заходів пожежної безпеки в Міністерстві оборони України та Збройних Силах України (крім потенційно небезпечних об’єктів) Начальник Центрального управління безпеки військової служби Збройних Сил України Командування видів та родів військ (сил) Збройних Сил України, структурні підрозділи Міністерства оборони України і Генерального штабу Збройних Сил України та підпорядковані їм органи військового управління
3 2101150 Розвиток, закупівля, модернізація та ремонт озброєння, військової техніки, засобів та обладнання
2101150/1 Закупівля і модернізація озброєння та військової техніки Директор Департаменту військово-технічної політики, розвитку озброєння та військової техніки Міністерства оборони України Головне управління логістики Генерального штабу Збройних Сил України, Центральне управління оборонних ресурсів Генерального штабу Збройних Сил України, командування видів, родів військ (сил) Збройних Сил України, Командування Сил логістики Збройних Сил України, Центральне управління безпеки військової служби Збройних Сил України, Управління стандартизації, кодифікації та каталогізації
2101150/2 Проведення дослідно- конструкторських робіт Директор Департаменту військово-технічної політики, розвитку озброєння та військової техніки Міністерства оборони України Головне управління логістики Генерального штабу Збройних Сил України, Центральне управління оборонних ресурсів Генерального штабу Збройних Сил України, командування видів, родів військ (сил) Збройних Сил України, Головне управління з організації виробництва боєприпасів та будівництва споруд спеціального призначення
2101150/3 Створення та впровадження Єдиної автоматизованої системи управління Збройними Силами України Начальник Управління розвитку автоматизації Генерального штабу Збройних Сил України Командування видів, родів військ (сил) Збройних Сил України, структурні підрозділи Міністерства оборони України та підпорядковані їм І Головнокомандувачу Збройних Сил України органи військового управління, структурні підрозділи Генерального штабу Збройних Сил України
2101150/4 Створення інформаційної інфраструктури Міністерства оборони України Начальник Управління інформаційних технологій Командування видів, родів військ (сил) Збройних Сил України, структурні підрозділи Міністерства оборони України і Генерального штабу Збройних Сил України та підпорядковані їм органи військового управління
2101150/5 Ремонт та модернізація фрегата “Гетьман Сагайдачний” Директор Департаменту військово-технічної політики, розвитку озброєння та військової техніки Міністерства оборони України Командування Військово-Морських Сил Збройних Сил України
2101150/6 Забезпечення розвитку системи зв’язку, захисту інформації та кібернетичної безпеки в інформаційно- телекомунікаційній системі Командувач Сил логістики Збройних Сил України Командування видів, родів військ (сил) Збройних Сил України, структурні підрозділи Міністерства оборони України і Генерального штабу Збройних Сил України та підпорядковані їм органи військового управління
2101150/7 Капітальний ремонт (інші види відновлюваних робіт) озброєння та військової техніки Командувач Сил логістики Збройних Сил України Командування видів, родів військ (сил) Збройних Сил України, структурні підрозділи Міністерства оборони України і Генерального штабу Збройних Сил України та підпорядковані їм органи військового управління
2101150/8 Забезпечення охорони державної таємниці Начальник Центрального управління охорони державної таємниці та захисту інформації Генерального штабу Збройних Сил України Командування видів, родів військ (сил) Збройних Сил України
2101150/9 Створення виробництва боєприпасів на фондах Міністерства оборони України та будівництво (реконструкція) об’єктів спеціального призначення Начальник Головного управління з організації виробництва боєприпасів та будівництва споруд спеціального призначення Департамент військово-технічної політики, розвитку озброєння та військової техніки Міністерства оборони України, Головне управління майна та ресурсів, Командування Сил логістики Збройних Сил України, Головне управління логістики Генерального штабу Збройних Сил України
2101150/10 Проведення фундаментальних, пошукових та прикладних науково-дослідних робіт Директор Департаменту військово-технічної політики, розвитку озброєння та військової техніки Міністерства оборони України Департамент військової освіти і науки Міністерства оборони України, Головне управління логістики Генерального штабу Збройних Сил України, Центральне управління оборонних ресурсів Генерального штабу Збройних Сил України, Воєнно-наукове управління Генерального штабу Збройних Сил України, командування видів, родів військ (сил) Збройних Сил України
4 2101190 Будівництво (придбання) житла для військовослужбовців Збройних Сил України Начальник Головного управління майна та ресурсів Командування видів, родів військ (сил) Збройних Сил України, Адміністрація Державної спеціальної служби транспорту
5 2101210 Утилізація боєприпасів, рідинних компонентів ракетного палива, озброєння, військової техніки та іншого військового майна, забезпечення живучості та вибухопожежобезпеки арсеналів, баз і складів Збройних Сил України
2101210/1 Утилізація боєприпасів, рідинних компонентів ракетного палива, озброєння, військової техніки та іншого військового майна Начальник Головного управління майна та ресурсів Командування видів, родів військ (сил) Збройних Сил України, структурні підрозділи Міністерства оборони України і Генерального штабу Збройних Сил України та підпорядковані їм органи військового управління
2101210/2 Забезпечення живучості та вибухопожежобезпеки арсеналів, баз і складів Збройних Сил України Начальник Центрального управління безпеки військової служби Збройних Сил України Командування видів, родів військ (сил) Збройних Сил України
6 2105010 Забезпечення діяльності Державної спеціальної служби транспорту Голова Адміністрації Державної спеціальної служби транспорту

Примітки:

1. У межах однієї бюджетної підпрограми за бюджетною програмою 2101020 здійснюються видатки:

2101020/1 – на виплату грошового забезпечення військовослужбовцям та заробітної плати працівникам;

2101020/4 – на оплату послуг зв’язку;

2101020/7 – на утримання, експлуатацію озброєння та військової техніки, відновлення непорушних запасів військово-технічного майна за всією номенклатурою озброєння та військової техніки;

2101020/9 – на перевезення вантажів та пасажирів залізничним транспортом загального користування;

2101020/19 – на закупівлю пально-мастильних матеріалів.

2. До 31 грудня 2021 року відповідальний за формування і виконання бюджетної підпрограми 2101150/6 – командувач Військ зв’язку та кібербезпеки Збройних Сил України. 3. До 31 жовтня 2021 року відповідальний за формування і виконання бюджетної підпрограми 2101150/3 – начальник Управління розвитку автоматизації Апарату Головнокомандувача Збройних Сил України.

Директор Департаменту фінансів
Міністерства оборони України
полковник
С. Дяченко

Задати питання

    Застереження щодо юридичної консультації: Інформація та документи, доступні на платформі, призначені виключно для інформаційних цілей і не повинні тлумачитись як правова консультація. Користувачі повинні звертатися до кваліфікованих юридичних фахівців за консультаціями, що специфічні для їхніх ситуацій.

    Застереження щодо регуляторних актів: Офіційні регуляторні акти та документи, доступні на платформі, походять безпосередньо від відповідного міністерства або авторитетних джерел. Однак користувачі повинні незалежно перевіряти ці акти на наявність оновлень чи поправок, які можуть не бути негайно відображені на цій платформі.

    Обмеження відповідальності: ТОВ «АКТИВЛЕКС» не несе відповідальності за будь-які збитки чи втрати, що виникли в результаті використання платформи та/або використання інформації та/або документів, доступних на платформі. Це включає прямі, непрямі, випадкові або наслідкові збитки.

    Застереження щодо зовнішніх джерел: Посилання на сторонні джерела або веб-сайти не означають підтвердження або схвалення ТОВ «АКТИВЛЕКС» їхнього змісту. Ми не несемо відповідальності за зміст, точність або доступність будь-яких зовнішніх джерел або веб-сайтів