МІНІСТЕРСТВО ОБОРОНИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
31.08.2020 № 309
Про затвердження Положення про Директорат інформаційної політики у сфері оборони та стратегічних комунікацій Міністерства оборони України
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1034 “Деякі питання реформування державного управління”, Воєнної доктрини України, затвердженої Указом Президента України від 24 вересня 2015 року № 555/2015, Стратегічного оборонного бюлетеня України, уведеного в дію Указом Президента України від 06 червня 2016 року № 240/2016, Доктрини інформаційної безпеки, затвердженої Указом Президента України від 25 лютого 2017 року № 47/2017, Положення про Міністерство оборони України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 листопада 2014 року №671 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 19 жовтня 2016 року № 730), та з метою визначення завдань і функцій Директорату інформаційної політики у сфері оборони та стратегічних комунікацій Міністерства оборони України наказую:
1. Затвердити Положення про Директорат інформаційної політики у сфері оборони та стратегічних комунікацій Міністерства оборони України, що додається.
2. Наказ розіслати згідно з розрахунком розсилки.
Міністр оборони України | А. Таран |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства оборони України
31.08.2020 №309
ПОЛОЖЕННЯ
про Директорат інформаційної політики у сфері оборони та стратегічних
комунікацій Міністерства оборони України
1. Це Положення визначає основні завдання і функції Директорату інформаційної політики у сфері оборони та стратегічних комунікацій Міністерства оборони України (далі – Директорат), повноваження генерального директора Директорату, порядок взаємодії з іншими структурними підрозділами Міністерства оборони України (далі – Міноборони), Збройними Силами України (далі – Збройні Сили) та Державною спеціальною службою транспорту (далі — Держспецтрансслужба).
2. Директорат призначений для:
– участі у формуванні, координації та моніторингу реалізації державної інформаційної політики з питань національної безпеки у воєнній сфері, сферах оборони і військового будівництва у мирний час та особливий період Міноборони, Збройних Сил та Держспецтрансслужби;
– забезпечення формування системи стратегічних комунікацій та визначення шляхів її становлення та розвитку в Міноборони, Збройних Силах та Держспецтрансслужбі як складової загальнодержавної системи стратегічних комунікацій;
– координації діяльності суб’єктів стратегічних комунікацій Міноборони, Збройних Сил та Держспецтрансслужби.
3. Директорат є самостійним структурним підрозділом апарату Міноборони.
4. Директорат підпорядковується Міністру оборони України через заступника Міністра оборони України, який спрямовує та координує його діяльність відповідно до розподілу повноважень.
5. Директорат у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, актами Президента України, постановами Верховної Ради України, актами Кабінету Міністрів України, іншими нормативно-правовими актами, наказами та директивами Міноборони, а також цим Положенням.
6. Основними завданнями Директорату є:
– участь у формуванні державної інформаційної політики з питань національної безпеки у воєнній сфері, сферах оборони і військового будівництва у мирний час та особливий період шляхом запровадження ефективної системи стратегічних комунікацій у Міноборони, Збройних Силах та Держспецтрансслужбі, координація та моніторинг її реалізації;
– визначення засад державної інформаційної політики та стратегічних комунікацій з питань національної безпеки у воєнній сфері, сферах оборони і військового будівництва у мирний час та особливий період, проведення аналізу та оцінки впливу її реалізації на досягнення цілей оборонної реформи;
– координація, контроль та методичне керівництво в процесі реалізації завдань стратегічних комунікацій Міноборони, Збройних Сил та Держспецтрансслужби;
– координація діяльності уповноважених структурних підрозділів Міноборони, Збройних Сил України та Держспецтрансслужби щодо реалізації стратегічних комунікацій та взаємодії з відповідними структурними підрозділами інших органів державної влади за напрямом стратегічних комунікацій;
– виконання завдань щодо інформаційно-аналітичної діяльності в інтересах національної безпеки та оборони, аналіз моніторингу інформаційного простору, виявлення потенційних та реальних інформаційних загроз національній безпеці у воєнній сфері, сферах оборони і військового будівництва щодо діяльності Міноборони, Збройних Сил та Держспецтрансслужби;
– оцінювання результатів реалізації державної інформаційної політики в Міноборони, Збройних Силах та Держспецтрансслужбі за показниками досягнення визначених цілей, підготовка пропозицій щодо її продовження, перегляду або коригування;
– організація донесення достовірної інформації до особового складу Збройних Сил, ДССТ та громадськості, зокрема через військові засоби масової інформації, про діяльність Міноборони, Збройних Сил та Держспецтрансслужби;
– здійснення в межах повноважень міжнародного співробітництва за напрямом стратегічних комунікацій з відповідними органами іноземних держав і міжнародними організаціями;
– організація взаємодії з українськими та іноземними засобами масової інформації з питань висвітлення ситуації у зоні ООС;
7. Директорат відповідно до наданих повноважень:
– готує пропозиції керівництву Міноборони щодо формування пріоритетів, цілей та першочергових проектів державної інформаційної політики з питань національної безпеки у воєнній сфері, сферах оборони і військового будівництва у мирний час та особливий період та стратегічних комунікацій;
– розробляє концепції, стратегії, методичні рекомендації, настанови, Інструкції, плани роботи та інші документи, спрямовані на розвиток стратегічних комунікацій Міноборони, Збройних Сил та Держспецтрансслужби;
– бере участь у підготовці особового складу Міноборони, Збройних Сил та Держспецтрансслужби стосовно питань стратегічних комунікацій;
– розробляє проекти законодавчих та інших нормативно-правових актів щодо засад стратегічних комунікацій та державної інформаційної політики з питань національної безпеки у воєнній сфері, сферах оборони і військового будівництва у мирний час та особливий період, у Міністерстві оборони України, Збройних Силах та Держспецтрансслужбі;
– здійснює аналіз проектів нормативно-правових актів за напрямом діяльності та проводить їх експертну оцінку;
– здійснює консультації із причетними сторонами з метою залучення їх до формування державної інформаційної політики з питань національної безпеки у воєнній сфері, сферах оборони і військового будівництва у мирний час та особливий період та стратегічних комунікацій, аналізує та узагальнює результати таких консультацій;
– організовує розробку спільно з іншими структурними підрозділами доктринальних документів, спрямованих на реалізацію засад державної інформаційної політики з питань національної безпеки у воєнній сфері, сферах оборони і військового будівництва у мирний час та особливий період та стратегічних комунікацій у Міноборони, Збройних Силах та Держспецтрансслужбі;
– надає методично-консультативну допомогу структурним підрозділам Міноборони, органам військового управління, установам, закладам та організаціям Збройних Сил, ДССТ під час реалізації ними державної інформаційної політики з питань національної безпеки у воєнній сфері, сферах оборони і військового будівництва у мирний час та особливий період та стратегічних комунікацій ;
– координує роботу та організовує взаємодію з дорадчо-консультативними органами, громадськими організаціями, узагальнює результати дорадчої та консультативної підтримки з питань реформ за напрямом діяльності Директорату;
– здійснює координацію заходів із впровадження принципів та підходів (організаційної культури), прийнятих в державах-членах НАТО в Міноборони, Збройних Силах та Держспецтрансслужбі з питань, що належать до компетенції Директорату;
– здійснює аналіз інформаційних загроз та джерел їх виникнення, проводить контент-аналіз публікацій, оцінює вплив на громадську думку традиційних ЗМІ, Інтернет ЗМІ та соціальних мереж;
– здійснює дослідження та аналіз потенційно важливого сегменту блого сфери України в інтересах стратегічних комунікацій Міноборони;
– аналізує тенденції інформаційного простору, прогнозує їх розвиток та організовує заходи з реагування та протидії спеціальним інформаційним операціям проти Міноборони, Збройних Сил та Держспецтрансслужби;
– організовує регулярне оцінювання громадської думки соціологічними методами та здійснює формування методичних рекомендацій за результатами оцінювання суспільно-політичної ситуації в регіонах для потреб Міноборони, Збройних Сил та ДССТ;
– бере участь у розробленні планів інформаційних кампаній Міноборони, Збройних Сил, ДССТ, проводить експертну оцінку спланованих заходів, готує пропозиції щодо їх реалізації;
– координує та забезпечує контроль за інформаційно-медійним супроводом діяльності Міноборони, Збройних Сил та Держспецтрансслужби на всіх рівнях;
– координує в межах компетенції залучення, надання та використання міжнародної дорадчої та консультативної допомоги;
– координує запровадження та підтримку іміджу Збройних Сил та Держспецтрансслужби з метою популяризації військової служби, формування в українському суспільстві позитивної громадської думки про Збройні Сили та Держспецтрансслужбу;
– бере участь у процесі вдосконалення системи моніторингу інформаційного простору структурними підрозділами Міноборони, органів військового управління Збройних Сил, Держспецтрансслужби;
– взаємодіє з громадськими організаціями для побудови ефективної системи протидії гібридним загрозам в інформаційному просторі;
– розробляє рекомендації щодо планування заходів з протидії негативним тенденціям в інформаційному просторі за тематикою діяльності Міноборони та державної політики у сфері оборони в цілому;
– бере участь та готує в межах компетенції пропозиції щодо проведення досліджень, формування аналітичних висновків, опитувань та інших завдань наукової та аналітичної підтримки з питань державної інформаційної політики з питань національної безпеки у воєнній сфері, сферах оборони і військового будівництва у мирний час та особливий період та стратегічних комунікацій науково-дослідними установами Міноборони, науковими підрозділами вищих військових навчальних закладів, військових навчальних підрозділів закладів вищої освіти;
– взаємодіє з Навчально-науковим центром стратегічних комунікацій Національного університету оборони України імені Івана Черняховського у питаннях розробки та запровадження навчальних програм за напрямами стратегічних комунікацій у сфері забезпечення національної безпеки та оборони;
– бере участь у визначенні перспектив і напрямів подальшого розвитку спроможностей системи стратегічних комунікацій Міноборони за результатами досліджень;
– вивчає та узагальнює європейський досвід та досвід держав-членів НАТО у сфері стратегічних комунікацій, здійснює аналіз реалізації політики стратегічних комунікацій НАТО у всій структурі командування Альянсу та результатів її впливу на громадськість держав-членів НАТО;
– бере участь у процесі стратегічного (оборонного) планування, розробляє пропозиції до проектів планів пріоритетних дій Уряду та діяльності Міноборони, пропозиції щодо визначення стратегічних цілей, пріоритетів діяльності, завдань Міноборони, Збройних Сил та Держспецтрансслужби;
– розробляє методику оприлюднення через офіційний вебсайт Міноборони в мережі Інтернет та офіційні представництва Міноборони в соціальних мережах, інші ресурси Міноборони, а також через військові та цивільні ЗМІ, засобами публічної дипломатії, інформаційних та графічних матеріалів щодо діяльності Міноборони, Збройних Сил та Держспецтрансслужби;
– здійснює координацію діяльності структурних підрозділів Міноборони, Збройних Сил та Держспецтрансслужби щодо реалізації державної інформаційної політики з питань національної безпеки у воєнній сфері, сферах оборони і військового будівництва у мирний час та особливий період;
– забезпечує співпрацю з відповідними структурами в рамках рекламних та просвітницьких кампаній;
– бере участь у прогнозуванні результатів досягнення стратегічних цілей оборонної реформи;
– бере участь у стратегічному діалозі з питань державної інформаційної політики з питань національної безпеки у воєнній сфері, сферах оборони і військового будівництва у мирний час та особливий період з країнами- партнерами та міжнародними організаціями;
– бере участь в межах компетенції у забезпеченні організації роботи Комітету реформ Міноборони та Збройних Сил;
– бере участь в організації та проведенні тренінгів, семінарів, навчань, інформаційних кампаній, моніторингів та інших заходів з питань державної інформаційної політики з питань національної безпеки у воєнній сфері, сферах оборони і військового будівництва у мирний час та особливий період та стратегічних комунікацій для військового та цивільного персоналу, керівного складу Міноборони, Збройних Сил, Держспецтрансслужби;
– бере участь в переговорах, зустрічах, консультаціях, семінарах та інших заходах міжнародного співробітництва з делегаціями інших держав, іноземними радниками за напрямами діяльності Директорату;
– бере участь у здійсненні експертної оцінки матеріальних носіїв секретної інформації, розроблених Директоратом, а також матеріалів, які готуються до публікації в друкованих виданнях, трансляції по телебаченню та радіо, передачі іноземцям тощо;
– провадить в межах своїх повноважень діяльність у сфері охорони державної таємниці, захисту конфіденційної та службової інформації;
– вживає заходів з технічного захисту інформації (інформації з обмеженим доступом);
– забезпечує вжиття заходів для запобігання корупції в діяльності Директорату;
– бере участь у виконанні заходів та завдань, покладених на Міноборони, з питань мобілізаційної підготовки та мобілізації;
– забезпечує документування управлінської діяльності, збереженість службових документів, у тому числі електронних, що утворюються в процесі діяльності Директорату, своєчасне їх передавання на державне зберігання до Галузевого державного архіву Міністерства оборони України;
– за рішенням Міністра оборони України залучається до виконання інших завдань, покладених на Міноборони.
8. Директорат для здійснення визначених повноважень та виконання завдань має право:
– одержувати в установленому порядку від посадових осіб структурних підрозділів Міноборони, Збройних Сил, Держспецтрансслужби, органів військового управління, установ та організацій, вищих військових навчальних закладів та військових навчальних підрозділів закладів вищої освіти, підпорядкованих Міністру оборони України, інформацію, документи і матеріали та залучати в установленому порядку їх фахівців;
– ініціювати скликання нарад, створення комісій та робочих груп, проводити наукові конференції та семінари з питань, що належать до компетенції Директорату;
– представляти в установленому порядку інтереси Міноборони в державних органах, органах місцевого самоврядування, міжнародних організаціях за напрямом діяльності Директорату;
– використовувати в установленому порядку інформаційні електронні бази даних державних органів;
– розробляти проекти доктрин, стратегій, статутів, порядки, правила, Інструкції, методичні рекомендації та інші документи з питань, що стосуються компетенції Директорату;
– ініціювати заснування та засновувати військові засоби масової інформації.
9. Директорат у процесі виконання покладених завдань в межах повноважень взаємодіє зі структурними підрозділами Міноборони, органами військового управління, установами, закладами та організаціями Збройних Сил, Держспецтрансслужби, органами державної влади, установами та організаціями, у тому числі з міжнародними.
10. Директорат очолює генеральний директор, який призначається на посаду та звільняється з посади в установленому законодавством порядку Міністром оборони України.
Генеральний директор Директорату підпорядковується Міністру оборони України через заступника Міністра оборони України відповідно до розподілу повноважень.
11. Генеральний директор Директорату здійснює керівництво діяльністю Директорату і відповідає за:
– виконання основних завдань Директорату за функціональним призначенням;
– визначення пріоритетів роботи Директорату і шляхів виконання покладених на нього завдань;
– організацію виконання завдань щодо формування стратегічних комунікацій та державної інформаційної політики з питань національної безпеки у воєнній сфері, сферах оборони і військового будівництва у мирний час та особливий період у Міноборони, Збройних Силах та Держспецтрансслужбі;
– організацію роботи з підготовки проектів законів, інших нормативно- правових актів за напрямом діяльності;
– забезпечення реалізації заходів демократичного цивільного контролю відповідно до повноважень;
– організацію та контроль виконання особовим складом Директорату законів України, актів та доручень Президента України, актів та резолюцій Кабінету Міністрів України, наказів, директив та доручень Міноборони;
– здійснення перспективного і поточного планування діяльності Директорату;
– організацію виконання заходів повсякденної діяльності Директорату;
– організацію роботи щодо дотримання особовим складом Директорату вимог законодавства України з питань охорони державної таємниці, захисту службової та конфіденційної інформації, технічного захисту інформації;
– забезпечення оцінки корупційних ризиків у діяльності Директорату та здійснення відповідних антикорупційних заходів;
– організацію роботи щодо виконання заходів внутрішнього контролю та управління ризиками;
– здійснення розгляду звернень громадян, проведення особистого прийому громадян, організацію та контроль надання та оприлюднення публічної інформації;
– здійснення контролю за збереженням службових документів, у тому числі електронних, що утворюються в ході діяльності Директорату, своєчасним їх передаванням на державне зберігання до Галузевого державного архіву Міністерства оборони України;
– забезпечення в межах компетенції реалізації заходів програм мобілізаційної підготовки та мобілізаційного плану Міноборони, підготовку Директорату до роботи в умовах особливого періоду.
12. Генеральний директор Директорату під час керівництва Директоратом:
– представляє Директорат у публічно-правових відносинах з іншими органами, установами та організаціями в Україні та за її межами;
– підписує документи, що утворюються в ході діяльності Директорату;
– залучає в установленому порядку фахівців від структурних підрозділів Міноборони, Збройних Сил, Держспецтрансслужби, інших органів виконавчої влади, підприємств, установ та організацій (за погодженням з їх керівниками) до розгляду питань, що належать до повноважень Директорату;
– визначає розподіл основних завдань та функцій між своїми заступниками та структурними підрозділами Директорату;
– подає на затвердження державному секретарю Міністерства оборони України посадові інструкції державних службовців Директорату;
– здійснює інші повноваження у встановленому законодавством порядку.
13. Генеральний директор Директорату в межах повноважень видає накази з основної діяльності Директорату, з адміністративно-господарської діяльності та накази по стройовій частині, організовує І контролює їх виконання, а також здійснює Інші заходи, спрямовані на виконання Директоратом покладених на нього завдань і функцій.
Генеральний директор Директорату має право скасовувати видані ним накази.
14. Генеральний директор Директорату має заступників – керівників експертних груп (далі – заступники).
Заступники генерального директора Директорату призначаються і звільняються з посади в установленому законодавством порядку.
Посадові інструкції (функціональні обов’язки) заступників генерального директора Директорату визначаються відповідно до законодавства.
У разі відсутності генерального директора Директорату його обов’язки виконує один із заступників або призначена інша посадова особа.
15. Забезпечення діяльності Директорату здійснюється в установленому порядку.
16. Структуру Директорату затверджує Міністр оборони України. Директорат має печатку встановленого зразка зі своїм найменуванням, а також інші печатки та штампи, необхідні для забезпечення його діяльності.
Відповідальний за формування Директорату інформаційної політики у сфері оборони та стратегічних комунікацій Міністерства оборони України Головний консультант експертно аналітичного відділу управління контролю та експертно-аналітичної роботи Департаменту інформаційно-організаційної роботи та контролю Міністерства оборони України |
К. Жура |