МІНІСТЕРСТВО ОБОРОНИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
28.05.2019 № 266
Про затвердження Положення про Департамент воєнної політики, стратегічного планування та міжнародного співробітництва Міністерства оборони України
Відповідно до Положення про Міністерство оборони України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 листопада 2014 року №671 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 19 жовтня 2016 року № 730) (із змінами), та з метою визначення завдань і функцій Департаменту воєнної політики, стратегічного планування та міжнародного співробітництва Міністерства оборони України наказую:
1. Затвердити Положення про Департамент воєнної політики, стратегічного планування та міжнародного співробітництва Міністерства оборони України, що додається.
2. Визнати таким, що втратив чинність, наказ Міністерства оборони України від 12 травня 2016 року № 252 “Про затвердження Положення про Департамент воєнної політики, стратегічного планування та міжнародного співробітництва Міністерства оборони України” (із змінами).
3. Наказ розіслати згідно з розрахунком розсилки.
Міністр оборони України | С. Полторак |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства оборони України
28 травня 2019 року № 266
ПОЛОЖЕННЯ
про Департамент воєнної політики, стратегічного планування та
міжнародного співробітництва Міністерства оборони України
1. Положення про Департамент воєнної політики, стратегічного планування та міжнародного співробітництва Міністерства оборони України визначає основні завдання і функції, порядок взаємодії з іншими структурними підрозділами апарату Міністерства оборони України (далі – Міноборони), повноваження директора Департаменту воєнної політики, стратегічного планування та міжнародного співробітництва Міністерства оборони України.
2. Департамент воєнної політики, стратегічного планування та міжнародного співробітництва Міністерства оборони України (далі — Департамент) виконує завдання із забезпечення формування та реалізації державної політики з питань національної безпеки у воєнній сфері, сферах оборони і військового будівництва, організації заходів оборонного планування, міжнародного співробітництва за воєнно-політичним напрямом та протокольного забезпечення заходів за участю Міністра оборони України.
3. Департамент є самостійним структурним підрозділом апарату Міноборони.
4. Департамент підпорядковується Міністру оборони України, який здійснює керівництво його діяльністю.
Спрямовують і координують діяльність Департаменту:
– перший заступник Міністра оборони України — з питань аналізу воєнно- політичної обстановки, визначення рівня загроз національній безпеці України у воєнній сфері та шляхів їх запобігання, розвитку спроможностей сил оборони;
– заступник Міністра оборони України з питань європейської інтеграції – з питань координації та контролю організації і здійснення міжнародного співробітництва.
Департамент безпосередньо підпорядковується державному секретарю Міністерства оборони України.
5. Департамент у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, актами Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, наказами Міноборони, директивами Міноборони та Генерального штабу Збройних Сил України, іншими нормативними актами Міноборони, а також цим Положенням.
6. Основними завданнями Департаменту є:
– забезпечення формування та реалізації державної політики з питань національної безпеки у воєнній сфері, сферах оборони і військового будівництва в мирний час та особливий період щодо визначення засад воєнної політики у сфері оборони та організації в силах оборони заходів оборонного планування;
– здійснення військово-політичного керівництва Збройними Силами;
– здійснення в межах компетенції координації діяльності державних органів та органів місцевого самоврядування щодо підготовки держави до оборони;
– організація міжнародного співробітництва за воєнно-політичним напрямом.
7. Департамент відповідно до покладених на нього завдань:
– розробляє проекти законів та інших нормативно-правових актів відповідно до напряму діяльності, здійснює в установленому порядку їх погодження та супроводження;
– бере участь в інформаційно-аналітичній діяльності в інтересах національної безпеки та оборони держави;
– бере участь в аналізі воєнно-політичної обстановки, визначенні рівня воєнної загрози національній безпеці України;
– готує в установленому порядку пропозиції для визначення завдань розвідувальному органу Міноборони щодо забезпечення реалізації воєнної політики держави у сфері безпеки і оборони;
– бере участь у плануванні та здійсненні заходів за напрямом діяльності щодо протидії і нейтралізації воєнно-політичних ризиків, викликів, загроз застосування воєнної сили проти України;
– розробляє в установленому порядку проект Стратегії воєнної безпеки України та зміни до неї;
– бере участь у підготовці та періодичному уточненні Стратегії національної безпеки України, доктрин, концепцій, стратегій і програм у сфері національної безпеки в частині, що стосується Міноборони та Збройних Сил;
– готує в установленому порядку пропозиції за напрямом діяльності щодо організації забезпечення життєдіяльності Збройних Сил, їх функціонування, бойової та мобілізаційної готовності, боєздатності, підготовки до виконання покладених на них завдань;
– бере участь у здійсненні в установленому порядку координації діяльності державних органів та органів місцевого самоврядування щодо підготовки держави до оборони;
– забезпечує взаємодію зі структурними підрозділами міністерств, інших центральних органів виконавчої влади та державних органів, які здійснюють керівництво військовими формуваннями і правоохоронними органами держави, щодо реалізації покладених завдань з питань забезпечення національної безпеки у воєнній сфері, сферах оборони та військового будівництва;
– готує в установленому порядку пропозиції щодо визначення стратегічних цілей, пріоритетів діяльності, завдань Міноборони та Збройних Сил, удосконалення військово-політичного керівництва Збройними Силами, розробляє та подає на затвердження Військово-політичні вказівки щодо формування та реалізації воєнної політики в Міноборони та Збройних Силах у мирний час та в особливий період;
– забезпечує в межах компетенції об’єктивне і своєчасне інформування Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, Ради національної безпеки і оборони України про стан справ у Збройних Силах і Державній спеціальній службі транспорту (далі – Держспецтрансслужба);
– готує керівництву Міноборони пропозиції щодо актуалізації завдань (заходів) оборонної реформи, їх пріоритетності, уточнення загальних напрямів реформування Міноборони та Збройних Сил;
– прогнозує результати досягнення стратегічних цілей оборонної реформи;
– здійснює моніторинг та контроль реалізації заходів оборонної реформи та інформує про хід їх виконання керівництво Міноборони та визначені державні органи;
– виробляє рекомендації щодо виконання завдань та досягнення цілей оборонної реформи, сприяє в поширенні кращих практик і методик роботи, здійснює взаємодію із структурними підрозділами Міноборони, Генерального штабу Збройних Сил України (далі – Генеральний штаб), підпорядкованими Міноборони органами військового управління, вищими військовими навчальними закладами, установами, організаціями, представниками держав- партнерів та міжнародних організацій, іншими складовими сил оборони із зазначених питань;
– забезпечує організацію роботи Комітету реформ Міністерства оборони України та Збройних Сил України;
– готує в межах компетенції пропозиції керівництву Міноборони щодо удосконалення системи та структури апарату Міноборони, підпорядкованих Міноборони органів військового управління, вищих військових навчальних закладів, установ та організацій;
– формує аналітичні матеріали керівництву Міноборони щодо завдань (заходів) оборонної реформи;
– розробляє “Білу книгу” з метою інформування громадськості про діяльність Збройних Сил;
– бере участь у державному прогнозуванні та стратегічному плануванні в частині, що стосується Міноборони та Збройних Сил;
– розробляє в установленому порядку пропозиції з питань забезпечення національної безпеки у воєнній сфері, сферах оборони і військового будівництва в рамках планування діяльності Кабінету Міністрів України;
– бере участь у процесі стратегічного планування, готує в установленому порядку пропозиції до планів пріоритетних дій Уряду, розробляє плани діяльності Міноборони;
– здійснює моніторинг виконання Міноборони та Держспецтрансслужбою планів пріоритетних дій Уряду, інших документів державної політики, забезпечує підготовку відповідних звітів;
– взаємодіє із структурними підрозділами апарату Міноборони та Держспецтрансслужбою з питань аналізу та узагальнення результатів роботи з підготовки планів діяльності Міноборони для забезпечення їх відповідності цілям та пріоритетам, визначеним Програмою діяльності Кабінету Міністрів України, планам пріоритетних дій Уряду, іншим документам державної політики, зобов’язаннями України в рамках Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони, іншими міжнародними зобов’язаннями України;
– здійснює узагальнення пропозицій щодо набуття спроможностей, їх утримання, розвитку чи позбавлення, визначення пріоритетів розвитку спроможностей сил оборони на перспективу;
– здійснює загальне керівництво та координує розроблення і виконання документів з розвитку спроможностей Міноборони, Збройних Сил та інших складових сил оборони;
– забезпечує впровадження програмно-проектного менеджменту в систему оборонного планування в частині, що стосується Міноборони та Збройних Сил;
– готує пропозиції стосовно узгодження бюджетного та оборонного планування щодо раціонального використання ресурсів, спрямованих на розвиток спроможностей Міноборони та Збройних Сил;
– здійснює комплексний аналіз результативних показників виконання документів з розвитку спроможностей Міноборони, Збройних Сил та інших складових сил оборони;
– бере участь у підготовці розподілу ресурсів, необхідних для виконання документів з розвитку спроможностей в частині, що стосується Міноборони та Збройних Сил;
– бере участь у формуванні оборонного бюджету, наданні пропозицій щодо звітування в установленому порядку перед Кабінетом Міністрів України про використання виділених коштів;
– бере участь у розробленні проектів оборонних державних цільових програм з метою посилення обороноздатності держави, здійсненні загального керівництва і контролю за їх розробленням та виконанням передбачених у них завдань і заходів за напрямом діяльності Департаменту;
– здійснює координацію проведення оцінювання спроможностей Міноборони та Збройних Сил;
– організовує розроблення Єдиного переліку (каталогу) спроможностей Міноборони, Збройних Сил та інших складових сил оборони, а також його уточнення;
– організовує проведення оборонного огляду та здійснює його міжвідомчу координацію;
– готує звіти про проведення оборонного огляду, розробляє з урахуванням пропозицій центральних органів виконавчої влади, інших державних органів проект Стратегічного оборонного бюлетеня України;
– бере участь у визначенні шляхів становлення та розвитку спроможностей системи стратегічних комунікацій у Міноборони та Збройних Силах, як складової загальнодержавної системи стратегічних комунікацій;
– бере участь у провадженні стратегічного діалогу з питань воєнної політики з державами-партнерами та міжнародними організаціями;
– розробляє в межах компетенції пропозиції керівництву Міноборони щодо ініціатив міжнародного характеру та заходів, спрямованих на розвиток спроможностей Міноборони та Збройних Сил;
– здійснює моніторинг міжнародної договірно-правової бази у сфері оборони та аналізує стан виконання міжнародних договорів України в частині, що стосується Міноборони та Збройних Сил;
– планує та забезпечує проведення заходів міжнародного співробітництва за воєнно-політичним напрямом на рівні Міністра оборони України та його заступників із залученням структурних підрозділів Міноборони та органів військового управління Збройних Сил;
– організовує подання Міністерству закордонних справ України пропозицій щодо участі військових підрозділів, окремих військовослужбовців і працівників Збройних Сил у міжнародних операціях з підтримання миру і безпеки, наданні військової допомоги іншим державам, направленні підрозділів Збройних Сил до інших держав, допуску та умов перебування підрозділів збройних сил інших держав на території України;
– супроводжує процес укладення міжнародних договорів України, аналіз та контроль за дотриманням і виконанням зобов’язань, узятих за міжнародними договорами України, у частині, що стосується Міноборони та Збройних Сил;
– опрацьовує в межах компетенції Міноборони та Збройних Сил проекти річних національних програм та інших програмних документів співпраці України з Організацією Північноатлантичного договору (далі – НАТО);
– організовує взаємодію з НАТО щодо участі у Процесі планування та оцінки сил міжнародної програми НАТО “Партнерство заради миру” та у межах компетенції супроводжує досягнення цілей партнерства;
– бере участь у координації отримання консультативно-дорадчої допомоги в інтересах Міноборони і Збройних Силах;
– бере участь у визначенні пріоритетів щодо використання трастових фондів НАТО в інтересах розвитку спроможностей Міноборони та Збройних Сил;
– координує в межах компетенції Міноборони та Збройних Сил виконання Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони;
– організовує розроблення програм і планів міжнародного співробітництва, здійснює координацію їх виконання;
– здійснює моніторинг і координацію діяльності структурних підрозділів та органів міжнародного співробітництва Міноборони та Збройних Сил з питань міжнародного співробітництва;
– бере безпосередню участь у переговорах, зустрічах, консультаціях, семінарах та інших заходах міжнародного співробітництва з делегаціями інших держав, аташе з питань оборони, акредитованих в Україні, та іноземними радниками;
– надає в установленому порядку пропозиції до бюджетного запиту, паспорта бюджетної програми за напрямом воєнно-політичного та військово- технічного співробітництва, здійснює розподіл коштів та фінансування відповідних заходів, веде оперативний облік коштів та забезпечує виконання заходів внутрішнього контролю за цільовим та ефективним використанням коштів, складає відповідну звітність;
– організовує спільно з представниками держав, що їх акредитують, представлення (процедуру завершення місії) аташе з питань оборони в Міноборони;
– організовує та здійснює протокольне забезпечення участі Міністра оборони України в міжнародних, державних та представницьких заходах повсякденної діяльності;
– здійснює супровід та координацію протокольних і організаційних питань під час заходів міжнародного співробітництва за участю заступників Міністра оборони України;
– надає методичну допомогу та здійснює оцінку рівня проведення заходів міжнародного співробітництва структурними підрозділами Міноборони, підпорядкованими Міноборони органами військового управління, вищими військовими навчальними закладами, установами та організаціями;
– бере участь у координації діяльності та методичному забезпеченні органів військового управління Міноборони та Збройних Сил з питань дотримання Державного Протоколу та Церемоніалу України у Міністерстві оборони України та Збройних Силах України під час здійснення заходів міжнародного співробітництва;
– готує самостійно або разом з іншими стриктурними підрозділами інформаційні та аналітичні матеріали для подання Міністру оборони України;
– забезпечує доступ до публічної інформації;
– здійснює перспективне і поточне планування діяльності;
– організовує виконання заходів повсякденної діяльності;
– за рішенням Міністра оборони України може залучатися до виконання інших функцій, покладених на Міноборони.
Департамент виконує завдання і функції самостійно або разом з іншими структурними підрозділами апарату Міноборони.
8. Департамент для здійснення визначених повноважень та виконання завдань має право:
– одержувати в установленому порядку від посадових осіб структурних підрозділів Міноборони, Генерального штабу, Держспецтрансслужби, органів військового управління, установ та організацій, вищих військових навчальних закладів, військових навчальних підрозділів закладів вищої освіти Міноборони та Збройних Сил інформацію, документи, матеріали та залучати в установленому порядку їх фахівців;
– ініціювати скликання нарад, створення комісій, робочих груп, проводити наукові конференції та семінари з питань, що належать до компетенції Міноборони;
– представляти інтереси Міноборони в державних органах, органах місцевого самоврядування, міжнародних організаціях за напрямом діяльності Департаменту;
– використовувати інформаційні електронні бази даних Міноборони, Генерального штабу та Держспецтрансслужби;
– розробляти в установленому порядку положення, порядки, правила, інструкції, методичні рекомендації та інші документи з питань, що стосуються компетенції Департаменту;
– забезпечувати взаємодію з питань міжнародного співробітництва Міноборони і Збройних Сил з Міністерством закордонних справ України, іншими органами державної влади, закордонними дипломатичними установами, іноземними дипломатичними представництвами, аташе з питань оборони в інших державах та акредитованими в Україні, іноземними радниками.
9. Департамент у процесі виконання покладених на нього завдань у встановленому законодавством порядку та в межах повноважень взаємодіє зі структурними підрозділами Міноборони, Генерального штабу, Збройних Сил, Держспецтрансслужби, органами виконавчої влади, іншими державними органами, установами, організаціями, а з питань міжнародного співробітництва – також з відповідними органами інших держав і міжнародних організацій.
10. Департамент очолює директор, який призначається на посаду та звільняється з посади в установленому законодавством порядку.
Директор Департаменту підпорядковується Міністру оборони України.
11. Директор Департаменту:
– очолює Департамент і відповідає за організацію діяльності та керівництво Департаментом, здатність до виконання завдань за функціональним призначенням;
– організовує виконання завдань щодо забезпечення формування, реалізації державної політики з питань національної безпеки у воєнній сфері, сферах оборони і військового будівництва в мирний час та особливий період щодо організації заходів оборонного планування, визначення засад воєнної політики у сфері оборони, організації міжнародного співробітництва;
– організовує роботу Департаменту з підготовки проектів законів, інших нормативно-правових актів за напрямом діяльності та несе персональну відповідальність за їх підготовку та супроводження;
– організовує та контролює виконання законів України, актів та доручень Президента України, актів Кабінету Міністрів України, Міністра оборони України особовим складом Департаменту;
– представляє за дорученням Міністра оборони України, першого заступника Міністра оборони України, заступника Міністра оборони України з питань європейської інтеграції, заступників Міністра оборони України та державного секретаря Міністерства оборони України Департамент у публічно- правових відносинах з іншими органами, установами та організаціями в Україні та за її межами;
– визначає пріоритети роботи Департаменту і шляхи виконання покладених на нього завдань;
– надає вказівки і рекомендації щодо питань роботи за напрямом відповідальності;
– здійснює листування за напрямом діяльності Департаменту з закордонними дипломатичними установами та іноземними дипломатичними представництвами, аташе з питань оборони в інших державах та акредитованих в Україні, іноземними радниками;
– погоджує заходи та програми планових візитів іноземних делегацій в Україну, розроблені структурними підрозділами Міноборони, підпорядкованими Міноборони органами військового управління, вищими військовими навчальними закладами, установами та організаціями;
– організовує роботу щодо дотримання особовим складом Департаменту вимог законодавства України з питань охорони державної таємниці, захисту службової та конфіденційної інформації, технічного захисту інформації;
– забезпечує регулярну оцінку корупційних ризиків у діяльності Департаменту та здійснює відповідні антикорупційні заходи;
– здійснює заходи внутрішнього контролю та управління ризиками, а також звітує з цих питань у порядку, встановленому в Міноборони;
– організовує взаємодію з іноземними радниками структурних підрозділів Міноборони, підпорядкованих Міноборони органів військового управління, вищих військових навчальних закладів, установ та організацій, Збройних Сил;
– затверджує положення про управління, від діли Департаменту;
– затверджує функціональні обов’язки військовослужбовців та подає на затвердження державному секретарю Міністерства оборони України посадові інструкції державних службовців;
здійснює розгляд звернень громадян, проводить особистий прийом громадян, у межах повноважень організовує, забезпечує та контролює надання та оприлюднення публічної інформації.
12. Директор Департаменту в межах своїх повноважень видає накази з основної діяльності Департаменту, з адміністративно-господарської діяльності та накази по стройовій частині. Організовує і контролює їх виконання та здійснює інші заходи, спрямовані на виконання Департаментом покладених на нього завдань і функцій.
Директор Департаменту має право скасовувати видані ним накази.
13. Директор Департаменту має заступників.
Заступники директора Департаменту призначаються і звільняються з посад у порядку, передбаченому законодавством.
Посадові інструкції (функціональні обов’язки) заступників директора Департаменту, розподіл повноважень між ними визначаються відповідно до законодавства.
У разі відсутності директора Департаменту його обов’язки виконує заступник або призначена інша посадова особа.
14. Забезпечення діяльності Департаменту здійснюється в установленому порядку відповідним підрозділом..
15. Положення про Департамент та його структура затверджуються Міністром оборони України. Департамент має печатку встановленого зразка зі своїм найменуванням, а також інші печатки та штампи, необхідні для забезпечення його діяльності.
Директор Департаменту воєнної політики, стратегічного планування та міжнародного співробітництва Міністерства оборони України |
О. Меліхов |