МІНІСТЕРСТВО ОБОРОНИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
12.11.2019 № 580
Про затвердження Положення про Департамент воєнної політики та стратегічного планування Міністерства оборони України
Відповідно до Положення про Міністерство оборони України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 листопада 2014 року №671 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 19 жовтня 2016 року № 730), та з метою визначення завдань і функцій Департаменту воєнної політики та стратегічного планування Міністерства оборони України наказую:
1. Затвердити Положення про Департамент воєнної політики та стратегічного планування Міністерства оборони України, що додається.
2. Визнати таким, що втратив чинність з 02 лютого 2020 року, наказ Міністерства оборони України від 28 травня 2019 року №266 “Про затвердження Положення про Департамент воєнної політики, стратегічного планування та міжнародного співробітництва Міністерства оборони України”.
3. Наказ розіслати згідно з розрахунком розсилки.
Міністр оборони України | А. Загороднюк |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства оборони України
12 листопада 2019 року № 580
ПОЛОЖЕННЯ
про Департамент воєнної політики та стратегічного планування
Міністерства оборони України
1. Це Положення визначає основні завдання і функції, порядок взаємодії з іншими структурними підрозділами апарату Міністерства оборони України (далі – Міноборони), повноваження директора Департаменту воєнної політики та стратегічного планування Міністерства оборони України.
2. Департамент воєнної політики та стратегічного планування Міністерства оборони України (далі – Департамент) виконує завдання із забезпечення формування та реалізації державної політики з питань національної безпеки у воєнній сфері, сферах оборони і військового будівництва у мирний час та особливий період щодо визначення засад воєнної політики у сфері оборони та організації заходів оборонного планування.
3. Департамент є самостійним структурним підрозділом апарату Міноборони.
4. Департамент підпорядковується Міністру оборони України, який здійснює керівництво його діяльністю.
Спрямовує та координує діяльність Департаменту перший заступник Міністра оборони України.
5. Департамент у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, актами Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, наказами, директивами Міноборони, іншими нормативними актами, а також цим Положенням.
6. Основними завданнями Департаменту є:
– забезпечення формування та реалізації державної політики з питань національної безпеки у воєнній сфері, сферах оборони і військового будівництва в мирний час та особливий період щодо визначення засад воєнної політики у сфері оборони та організації в силах оборони заходів оборонного планування;
– забезпечення здійснення військово-політичного керівництва Збройними Силами України (далі – Збройні Сили);
– здійснення в межах компетенції координації діяльності державних органів та органів місцевого самоврядування щодо підготовки держави до оборони.
7. Департамент відповідно до покладених на нього завдань:
– розробляє проекти законів та інших нормативно-правових актів відповідно до напряму діяльності, здійснює в установленому порядку їх погодження та супроводження;
– бере участь в інформаційно-аналітичній діяльності в інтересах національної безпеки та оборони держави;
– бере участь в аналізі воєнно-політичної обстановки, визначенні рівня воєнної загрози національній безпеці України;
– готує в установленому порядку пропозиції для визначення завдань розвідувальному органу Міноборони щодо забезпечення реалізації воєнної політики держави у сфері безпеки і оборони;
– бере участь у плануванні та здійсненні заходів за напрямом діяльності щодо протидії і нейтралізації воєнно-політичних ризиків, викликів, загроз застосування воєнної сили проти України;
– розробляє в установленому порядку проект Стратегії воєнної безпеки України та зміни до неї;
– бере участь у підготовці та періодичному уточненні Стратегії національної безпеки України, доктрин, концепцій, стратегій і програм у сфері національної безпеки в частині, що стосується Міноборони та Збройних Сил;
– готує в установленому порядку пропозиції за напрямом діяльності щодо організації забезпечення життєдіяльності Збройних Сил, їх функціонування, бойової та мобілізаційної готовності, боєздатності, підготовки до виконання покладених на них завдань;
– здійснює в установленому порядку координацію діяльності державних органів та органів місцевого самоврядування щодо підготовки держави до оборони;
– забезпечує взаємодію зі структурними підрозділами центральних органів виконавчої влади та державних органів, які здійснюють керівництво військовими формуваннями і правоохоронними органами держави, щодо реалізації покладених завдань з питань забезпечення національної безпеки у воєнній сфері, сферах оборони та військового будівництва;
– готує в установленому порядку пропозиції щодо визначення стратегічних цілей, пріоритетів діяльності, завдань Міноборони та Збройних Сил, удосконалення військово-політичного керівництва Збройними Силами, розробляє та подає на затвердження Військово-політичні вказівки щодо формування та реалізації воєнної політики в Міноборони та Збройних Силах у мирний час та в особливий період;
– забезпечує в межах компетенції об’єктивне і своєчасне інформування Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, Ради національної безпеки і оборони України про стан справ у Збройних Силах і Державній спеціальній службі транспорту (далі — Держспецтрансслужба);
– готує керівництву Міноборони пропозиції щодо актуалізації завдань (заходів) оборонної реформи, їх пріоритетності, уточнення загальних напрямів реформування Міноборони та Збройних Сил;
– прогнозує результати досягнення стратегічних цілей оборонної реформи;
– здійснює моніторинг та контроль реалізації заходів оборонної реформи та інформує про хід їх виконання керівництво Міноборони та визначені державні органи;
– виробляє рекомендації щодо виконання завдань та досягнення цілей оборонної реформи, сприяє в поширенні кращих практик і методик роботи, здійснює взаємодію зі структурними підрозділами Міноборони, Генерального штабу Збройних Сил України (далі – Генеральний штаб), підпорядкованими Міноборони органами військового управління, вищими військовими навчальними закладами, установами, організаціями, іншими складовими сил оборони з зазначених питань;
– забезпечує організацію роботи Комітету реформ Міністерства оборони України та Збройних Сил України;
– готує в межах компетенції пропозиції керівництву Міноборони щодо удосконалення системи та структури апарату Міноборони, підпорядкованих Міноборони органів військового управління, вищих військових навчальних закладів, установ та організацій;
– формує аналітичні матеріали керівництву Міноборони щодо завдань (заходів) оборонної реформи;
забезпечує в межах повноважень, передбачених законом, здійснення заходів демократичного цивільного контролю над Збройними Силами та Держспецтрансслужбою за напрямом діяльності Департаменту;
– розробляє “Білу книгу” з метою інформування громадськості про діяльність Збройних Сил;
– бере участь у державному прогнозуванні та стратегічному плануванні в частині, що стосується Міноборони та Збройних Сил;
– розробляє в установленому порядку пропозиції з питань забезпечення національної безпеки у воєнній сфері, сферах оборони і військового будівництва в рамках планування діяльності Кабінету Міністрів України;
– бере участь у процесі стратегічного планування, готує в установленому порядку пропозиції до планів пріоритетних дій Уряду, розробляє плани діяльності Міноборони;
– здійснює моніторинг виконання Міноборони та Держспецтрансслужбою планів пріоритетних дій Уряду, інших документів державної політики, забезпечує підготовку відповідних звітів;
– взаємодіє зі структурними підрозділами Міноборони та Держспецтрансслужбою з питань аналізу та узагальнення результатів роботи з підготовки планів діяльності Міноборони для забезпечення їх відповідності цілям та пріоритетам, визначеним Програмою діяльності Кабінету Міністрів України, планам пріоритетних дій Уряду, іншим документам державної політики;
– здійснює узагальнення пропозицій щодо набуття, утримання, розвитку чи позбавлення спроможностей, визначення пріоритетів розвитку спроможностей сил оборони на перспективу;
– здійснює загальне керівництво та координує розроблення і виконання документів з розвитку спроможностей Міноборони, Збройних Сил та інших складових сил оборони;
– забезпечує впровадження програмно-проєктного менеджменту в систему оборонного планування в частині, що стосується Міноборони та Збройних Сил;
– готує пропозиції стосовно удосконалення бюджетного та оборонного планування щодо раціонального використання ресурсів, спрямованих на розвиток спроможностей Міноборони та Збройних Сил;
– здійснює комплексний аналіз результативних показників виконання документів з розвитку спроможностей Міноборони, Збройних Сил та інших складових сил оборони;
– бере участь у прогнозуванні вартісних показників на утримання наявних, створення необхідних, розвитку критичних спроможностей;
– бере участь у формуванні оборонного бюджету, готує пропозиції до бюджетного запиту щодо основних результативних показників бюджетних програм на виконання стратегічних цілей за звітний період та очікуваних показників результатів діяльності Міноборони на наступні роки;
– бере участь у розробленні проектів оборонних державних цільових програм з метою посилення обороноздатності держави, здійсненні загального керівництва і контролю за їх розробленням та виконанням передбачених у них завдань і заходів за напрямом діяльності Департаменту;
– здійснює координацію проведення оцінювання спроможностей Міноборони та Збройних Сил, організовує проведення оцінювань спроможностей в Міноборони;
– організовує розроблення функціональних груп спроможностей Міноборони, Збройних Сил та інших складових сил оборони, а також єдиного переліку (каталогу) спроможностей сил оборони в частині, що стосується спроможностей Міноборони;
– забезпечує організацію проведення оборонного огляду та здійснює його міжвідомчу координацію;
– готує звіти про проведення оборонного огляду, розробляє з урахуванням пропозицій центральних органів виконавчої влади, інших державних органів проект Стратегічного оборонного бюлетеня України;
– бере участь у визначенні шляхів становлення та розвитку спроможностей системи стратегічних комунікацій у Міноборони та Збройних Силах, як складової загальнодержавної системи стратегічних комунікацій;
– бере участь у провадженні стратегічного діалогу з питань воєнної політики та оборонного планування з державами-партнерами та міжнародними організаціями;
– розробляє в межах компетенції пропозиції керівництву Міноборони щодо заходів, спрямованих на розвиток спроможностей Міноборони та Збройних Сил;
– бере участь з питань воєнної політики та оборонного планування в переговорах, зустрічах, консультаціях, семінарах та інших заходах міжнародного співробітництва з делегаціями інших держав, іноземними радниками;
– забезпечує розроблення та вжиття заходів, які є необхідними та обґрунтованими для запобігання корупції в діяльності Департаменту;
– готує самостійно або разом з іншими структурними підрозділами інформаційні та аналітичні матеріали для подання керівництву Міноборони;
– забезпечує доступ до публічної інформації;
– здійснює перспективне і поточне планування діяльності;
– організовує виконання заходів повсякденної діяльності;
– за рішенням Міністра оборони України може залучатися до виконання інших функцій, покладених на Міноборони.
Департамент виконує завдання і функції самостійно або разом з іншими структурними підрозділами апарату Міноборони.
8. Департамент для здійснення визначених повноважень та виконання завдань має право:
– одержувати в установленому порядку від посадових осіб структурних підрозділів Міноборони, Генерального штабу, Держспецтрансслужби, органів військового управління, установ та організацій, військових навчальних закладів Міноборони та Збройних Сил інформацію, документи, матеріали та залучати в установленому порядку їх фахівців;
– ініціювати скликання нарад, створення комісій, робочих груп, проводити наукові конференції та семінари з питань, що належать до компетенції Міноборони;
– представляти в установленому порядку інтереси Міноборони в державних органах, органах місцевого самоврядування, міжнародних організаціях за напрямом діяльності Департаменту;
– використовувати інформаційні електронні бази даних Міноборони, Генерального штабу та Держспецтрансслужби;
– розробляти в установленому порядку положення, порядки, правила, інструкції, методичні рекомендації та інші документи з питань, що стосуються компетенції Департаменту.
9. Департамент очолює директор, який призначається на посаду та звільняється з посади в установленому законодавством порядку.
Директор Департаменту підпорядковується Міністру оборони України.
10. Директор Департаменту:
– очолює Департамент і відповідає за організацію діяльності та керівництво Департаментом, здатність до виконання завдань за функціональним призначенням;
– організовує виконання завдань щодо забезпечення формування, реалізації державної політики з питань національної безпеки у воєнній сфері, сферах оборони і військового будівництва в мирний час та особливий період щодо визначення засад воєнної політики у сфері оборони та організації заходів оборонного планування;
– організовує роботу Департаменту з підготовки проектів законів, інших нормативно-правових актів за напрямом діяльності та несе відповідальність за їх підготовку та супроводження;
– організовує та контролює виконання законів України, актів та доручень Президента України, актів Кабінету Міністрів України, Міністра оборони України особовим складом Департаменту;
– забезпечує реалізацію заходів демократичного цивільного контролю відповідно до повноважень;
– представляє Департамент у публічно-правових відносинах з іншими органами, установами та організаціями в Україні та за її межами;
– визначає пріоритети роботи Департаменту і шляхи виконання покладених на нього завдань;
– надає вказівки і рекомендації щодо питань роботи за напрямом відповідальності;
– організовує роботу щодо дотримання особовим складом Департаменту вимог законодавства України з питань охорони державної таємниці, захисту службової та конфіденційної інформації, технічного захисту інформації;
– забезпечує регулярну оцінку корупційних ризиків у діяльності Департаменту та здійснює відповідні антикорупційні заходи;
– здійснює заходи внутрішнього контролю та управління ризиками, а також звітує з цих питань у порядку, установленому в Міноборони;
– затверджує положення про управління, відділи Департаменту;
– затверджує функціональні обов’язки військовослужбовців та подає на затвердження державному секретарю Міністерства оборони України посадові інструкції державних службовців;
– здійснює розгляд звернень громадян, проводить особистий прийом громадян, у межах повноважень організовує, забезпечує та контролює надання та оприлюднення публічної інформації.
11. Директор Департаменту в межах повноважень видає накази з основної діяльності Департаменту, з адміністративно-господарської діяльності та накази по стройовій частині. Організовує і контролює їх виконання та здійснює інші заходи, спрямовані на виконання Департаментом покладених на нього завдань і функцій.
Директор Департаменту має право скасовувати видані ним накази.
12. Директор Департаменту має заступників.
Заступники директора Департаменту призначаються і звільняються з посад у порядку, передбаченому законодавством.
Посадові інструкції (функціональні обов’язки) заступників директора Департаменту, розподіл повноважень між ними визначаються відповідно до законодавства.
У разі відсутності директора Департаменту його обов’язки виконує заступник або призначена інша посадова особа.
13. Забезпечення діяльності Департаменту здійснюється в установленому порядку.
14. Структура Департаменту затверджується Міністром оборони України. Департамент має печатку встановленого зразка зі своїм найменуванням, а також інші печатки та штампи, необхідні для забезпечення його діяльності.
Директор Департаменту воєнної політики, стратегічного планування та міжнародного співробітництва Міністерства оборони України |
О. Меліхов |