Connect with us

Законодавство

Податкові перекоси при підвищенні податків

Опубліковано

Бізнес закликає владу скорегувати закон та пропонує альтернативні підходи оподаткування.

Як відомо, 10 жовтня Верховна Рада України ухвалила закон про підвищення податків (№ 11416-д). На думку фахівців Української Ради Бізнесу (далі-УРБ), зазначений закон, хоча й враховує значну кількість пропозицій бізнесу, але в той же час містить низку негативних норм для стабільної роботи підприємств та економіки, зокрема підвищений військовий збір (ВЗ) для найманих працівників, порушення гарантій непогіршення умов оподаткування з боку держави, гарантій щодо стабільності умов оподаткування в правовому режимі Дія.City, додаткове адміністративне навантаження на бізнес без урахування поточних умов роботи прифронтових областей), адже здебільшого покладає навантаження на сумлінний бізнес та найманих працівників.

Читайте також: Користувач платіжної картки не несе відповідальності за несанкціоновані платежі з неї, якщо відсутні докази сприяння ним її втраті чи використанню ПІН-коду

Фахівці УРБ проаналізувавши новації, представлені в загальному законі, та розуміючи необхідність розширення бази оподаткування для забезпечення фінансування військових витрат країни, пропонують наступне. Враховуючи результати проведених порівняльних розрахунків щодо розмірів надходжень від збільшення військового збору (ВЗ) або від збільшення ставки ПДВ пропонується:

– залишити поточну відсоткову ставку ВЗ на рівні 1,5 % для зарплат працівників та інших доходів фізосіб, уникаючи додаткового фінансового та адміністративного навантаження на сумлінних платників податків;

– тимчасово (строком на 2 роки або до кінця воєнного стану) збільшити ПДВ на 2 відсоткові пункти для тих товарів та послуг, за якими встановлена ставка В 20 %, тобто її збільшити до 22 відсотків.

«Підвищення ставки ПДВ надасть держбюджету аналогічні за розміром суми надходження, як і від підвищеного військового збору, проте буде мати значно менш негативні наслідки для економіки та не призведе до збільшення тіньової або ж незадекларованої праці», – вважають в УРБ.

Читайте також: Неправомірним є застосування знижки рентної плати для поступових рубок, оскільки поступова і вибіркова системи рубок не є ідентичними

Пропонується також диференціювати військовий збір для ФОП відповідно до розміру бізнесу. Вбачається доцільним диференціювати ставку ВЗ для різних груп ФОП відповідно до обсягів доходів підприємців, запровадивши для ФОП 2 групи ставку значно меншу, визначеного в законі. А ще, забезпечити гарантії дотримання умов оподаткування в правовому режимі «Дія.City». «Ухвалення цього закону значно погіршило інвестиційний клімат для ІТ-галузі в Україні. Згідно із Законом «Про стимулювання розвитку цифрової економіки в Україні» від 15 липня 2021 року № 1667-IX, держава гарантувала незмінність умов для режиму «Дія.City» не менш як на 25 років», – пояснили в УРБ.

Акцентувалася увага й на строках подання звітності про суми доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків-фізичних осіб. Як зазначається, разом із прийняттям норми про перехід до щомісячної звітності – мають бути встановлені чіткі гарантії уряду та конкретні терміни впровадження економічного бронювання. «За відсутності таких гарантій – поточні норми виглядають виключно як ускладнення адміністрування для малого та мікробізнесу, обтяження ММБ контрпродуктивними звітами, збільшення витрат, що негативно відобразиться на фінансовому результаті діяльності», – вказують в УРБ.

Джерело: Юридичний вісник України

Продовжити читання →

Новини на емейл

Правові новини від LexInform.

Один раз на день. Найактуальніше.

Digital-партнер


© ТОВ "АКТИВЛЕКС", 2018-2024
Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на LEXINFORM.COM.UA
Всі права на матеріали, розміщені на порталі LEXINFORM.COM.UA охороняються відповідно до законодавства України.