Законодавство
Розширено повноваження Координаційного штабу з обов’язкової евакуації

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 18 лютого 2025 р. № 178, якою назву Координаційного штабу з питань проведення обов’язкової евакуації населення в умовах воєнного стану змінено на «Координаційний штаб з проведення евакуаційних заходів та ефективного реагування на масове переміщення населення».
Тепер основними завданнями Координаційного штабу є:
1) сприяння координації діяльності центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, військових формувань, утворених відповідно до законів, та громадських об’єднань з питань організації та проведення евакуації та ефективного реагування на масове переміщення;
2) визначення шляхів і способів вирішення проблемних питань, що виникають під час евакуації та масового переміщення;
3) узагальнення та поширення досвіду щодо організації та проведення евакуації на державному рівні;
4) інформування населення з питань, що належать до компетенції координаційного штабу.
Читайте також: Самовільне залишення солдатом військової частини на 10 діб утворює склад кримінального правопорушення, а не адміністративного
Координаційний штаб для виконання покладених на нього завдань:
1) проводить аналіз стану справ та причин виникнення під час евакуації проблем;
2) вивчає результати діяльності центральних і місцевих органів виконавчої влади, інших державних органів, органів місцевого самоврядування, військових формувань, утворених відповідно до законів, підприємств, установ та організацій з питань організації та проведення евакуації;
3) проводить моніторинг стану виконання завдань щодо організації та проведення евакуації, інформує про результати моніторингу Кабінет Міністрів України;
4) бере участь у розгляді та розробленні проектів нормативно-правових актів з питань евакуації та виконанні таких актів;
4-1) сприяє у координації заходів, що здійснюються центральними і місцевими органами виконавчої влади, іншими державними органами, органами місцевого самоврядування, з підтримки масового переміщення, які включають, зокрема, оповіщення та інформування, визначення місць збору населення та транспорту для його евакуації, регулювання дорожнього руху, забезпечення пально-мастильними матеріалами та предметами першої необхідності, розгортання місць для тимчасового перебування переміщених осіб;
4-2) сприяє у координації дій з оперативного залучення залізничного, автомобільного та інших видів транспорту для вивезення населення (у тому числі спеціалізованих транспортних засобів та спеціалізованих санітарних автомобілів екстреної медичної допомоги, обладнаних для перевезення пацієнтів, осіб з інвалідністю, людей похилого віку та інших маломобільних груп населення), сприяє забезпеченню його безоплатного перевезення;
4-3) здійснює інформування населення про:
– визначення місць збору населення та транспорту для його евакуації;
– порядок безпечного пересування населення власними транспортними засобами під час масового переміщення, зокрема визначення безпечних маршрутів та регулювання дорожнього руху, розгортання мережі мобільних пунктів для забезпечення питною водою, харчуванням, предметами першої необхідності і надання медичної допомоги;
– місця для тимчасового проживання переміщених осіб, у тому числі у спеціалізованих установах для прийому осіб з інвалідністю, людей похилого віку, дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, крім дитячих будинків-інтернатів, психоневрологічних інтернатів, будинків-інтернатів для людей похилого віку та осіб з інвалідністю, спеціальних будинків-інтернатів системи соціального захисту населення, стаціонарних відділень територіальних центрів соціального обслуговування (надання соціальних послуг) та центрів надання соціальних послуг, соціальних гуртожитків для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування;
– можливість надання соціальної підтримки, правничої та іншої допомоги переміщеним особам у місцях їх тимчасового розміщення в безпечних районах тощо;
– можливість швидкого залучення переміщених осіб до діяльності територіальних громад у безпечних районах з урахуванням їх професійного та особистого досвіду;
– механізми повернення переміщених дітей та осіб, які проживають або зараховані до закладів різних типів, форм власності та підпорядкування на цілодобове перебування;
5) подає Кабінетові Міністрів України розроблені за результатами своєї роботи рекомендації та пропозиції;
6) погоджує рішення обласних військових адміністрацій про проведення обов’язкової евакуації в примусовий спосіб дітей з їх батьками, особами, які їх замінюють, або іншими законними представниками з окремого населеного пункту в місцевості, де ведуться бойові дії.
Також зверніть увагу на Правові позиції Верховного Суду щодо кримінальних правопорушень, пов’язаних з війною, та збірник Воєнний стан. Всі нормативні матеріали, алгоритми дій, роз’яснення, корисні ресурси.