Законодавство
Штраф 20 відсотків вартості неякісних товарів і робіт при здійсненні оборонних закупівель

Набрав чинності Закон України «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо актуалізації та удосконалення деяких положень» від 16 січня 2025 р. № 4225-IX.
Бюджетний кодекс України, серед іншого, доповнено ст. 75-2, якою передбачено, що планування публічних інвестиційних проектів та програм публічних інвестицій здійснюється на регіональному та місцевому рівнях відповідно до цілей та завдань, визначених відповідними документами стратегічного планування.
Обсяг публічних інвестицій на підготовку та реалізацію публічних інвестиційних проектів та програм публічних інвестицій на середньостроковий період визначається прогнозом місцевого бюджету.
Пріоритетні галузі та основні напрями публічного інвестування відповідно до цілей державної політики в розрізі сфер діяльності для регіону (територіальної громади), відповідний орієнтовний розподіл бюджетних коштів за рахунок усіх джерел, наскрізні стратегічні цілі здійснення публічних інвестицій визначаються середньостроковим планом пріоритетних публічних інвестицій регіону (територіальної громади), що готується одночасно з прогнозом місцевого бюджету.
Читайте також: Недопустимим доказом є висновок, наданий експертом, який не має потрібної експертної спеціальності
Середньостроковий план пріоритетних публічних інвестицій регіону (територіальної громади) розробляється Радою міністрів Автономної Республіки Крим, місцевою державною адміністрацією (виконавчим органом відповідної місцевої ради) на підставі пропозицій структурних підрозділів такого органу відповідно до цілей і завдань документів стратегічного планування в межах доведеного місцевим фінансовим органом орієнтовного граничного сукупного обсягу публічних інвестицій на середньостроковий період.
Середньостроковий план пріоритетних публічних інвестицій регіону (територіальної громади) схвалюється місцевою інвестиційною радою і затверджується Радою міністрів Автономної Республіки Крим, місцевою державною адміністрацією (виконавчим органом відповідної місцевої ради) одночасно із схваленням прогнозу місцевого бюджету.
Положення про місцеву інвестиційну раду, її склад, порядок розроблення та моніторингу реалізації середньострокового плану пріоритетних публічних інвестицій регіону (територіальної громади) затверджуються Радою міністрів Автономної Республіки Крим, місцевою державною адміністрацією (виконавчим органом відповідної місцевої ради) відповідно до методичних рекомендацій, розроблених центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері економічного і соціального розвитку.
У місячний строк після затвердження середньострокового плану пріоритетних публічних інвестицій регіону (територіальної громади) на його основі формується єдиний проектний портфель публічних інвестицій регіону (територіальної громади), що схвалюється місцевою інвестиційною радою.
Єдиний проектний портфель публічних інвестицій регіону (територіальної громади) формується з використанням Єдиної інформаційної системи управління публічними інвестиційними проектами у вигляді пріоритезованого переліку публічних інвестиційних проектів та програм публічних інвестицій за результатами їх підготовки, оцінки, пріоритезації та відбору у порядку, встановленому Радою міністрів Автономної Республіки Крим, місцевою державною адміністрацією (виконавчим органом відповідної місцевої ради) відповідно до методичних рекомендацій, розроблених центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері економічного і соціального розвитку.
Розподіл коштів місцевого бюджету на підготовку та реалізацію публічних інвестиційних проектів та програм публічних інвестицій здійснюється місцевою комісією з питань розподілу публічних інвестицій з урахуванням результатів пріоритезації відповідних проектів та програм, включених до єдиного проектного портфеля публічних інвестицій регіону (територіальної громади), та ступеня їхньої готовності до реалізації у порядку, встановленому Радою міністрів Автономної Республіки Крим, місцевою державною адміністрацією (виконавчим органом відповідної місцевої ради) відповідно до методичних рекомендацій, розроблених Міністерством фінансів України.
Положення про місцеву комісію з питань розподілу публічних інвестицій та її склад затверджуються Радою міністрів Автономної Республіки Крим, місцевою державною адміністрацією (виконавчим органом відповідної місцевої ради).
Визначення відповідних джерел і механізмів фінансового забезпечення публічних інвестиційних проектів та програм публічних інвестицій, виходячи із характеристик таких проектів та програм, здійснюється відповідно до методики, затвердженої Міністерством фінансів України.
Фінансове забезпечення заходів з підготовки та реалізації публічних інвестиційних проектів та програм публічних інвестицій може здійснюватися за рахунок коштів місцевого бюджету та/або з наданням місцевої гарантії виключно щодо відповідних проектів та програм, включених до єдиного проектного портфеля публічних інвестицій регіону (територіальної громади).
Розподіл публічних інвестицій на підготовку та реалізацію нових публічних інвестиційних проектів та нових програм публічних інвестицій здійснюється за умови, що в межах обсягу публічних інвестицій на плановий бюджетний період не менше 70 відсотків буде спрямовано на продовження (завершення) реалізації розпочатих публічних інвестиційних проектів відповідно до планів їх реалізації та строків введення в експлуатацію основних засобів.
Під час розподілу публічних інвестицій на підготовку та реалізацію публічних інвестиційних проектів та програм публічних інвестицій місцевий фінансовий орган здійснює контроль за дотриманням граничних обсягів за різними складовими публічних інвестицій для забезпечення боргової стійкості та мінімізації фіскальних ризиків.
Публічні інвестиції на підготовку та реалізацію публічних інвестиційних проектів та програм публічних інвестицій включаються до проекту рішення про місцевий бюджет за результатами такого розподілу.
Також цей Кодекс доповнено ст. 121-1 «Відповідальність за порушення зобов’язань, пов’язаних з оборонними закупівлями».
Так, у разі якщо порушення зобов’язання пов’язане з виконанням державного контракту (договору) постачальником товарів, виконавцем робіт та надавачем послуг та/або виконавцем державного контракту (договору) з оборонних закупівель для забезпечення потреб сектору безпеки і оборони, а також інших товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони, штрафні санкції застосовуються, якщо інше не передбачено законом чи договором, у таких розмірах:
– за порушення умов зобов’язання щодо якості (комплектності) товарів (робіт, послуг) стягується штраф у розмірі 20 відсотків вартості неякісних (некомплектних) товарів (робіт, послуг);
– за порушення строків виконання зобов’язання стягується пеня у розмірі 0,1 відсотка вартості товарів (робіт, послуг), з яких допущено прострочення виконання, за кожний день прострочення, а за прострочення понад 30 днів додатково стягується штраф у розмірі 7 відсотків вказаної вартості.
Внесено й інші зміни до цього Кодексу щодо актуалізації та удосконалення деяких положень.
Також зверніть увагу на Правові позиції Верховного Суду щодо кримінальних правопорушень, пов’язаних з війною, та збірник Воєнний стан. Всі нормативні матеріали, алгоритми дій, роз’яснення, корисні ресурси.