МІНІСТЕРСТВО ОБОРОНИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
27.04.2015 № 187
Про прийняття на озброєння Збройних Сил України бойових літаків Су-25М1К та учбово- бойових літаків Су-25УБМ1К
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 20 лютого 2013 року № 120 “Про затвердження Порядку розроблення, освоєння та випуску нових видів продукції оборонного призначення, а також припинення випуску існуючих видів такої продукції” та з метою забезпечення Збройних Сил України бойовими літаками Су-25М1К та учбово-бойовими літаками Су- 25УБМ1К, НАКАЗУЮ:
1. Прийняти на озброєння Збройних Сил України:
– бойовий літак Су-25М1К з додатково встановленим обладнанням (код предмета постачання за Військовим класифікатором озброєння, військової техніки та майна Міністерства оборони України (ВК 001-2000) – Л1116225У, національний номенклатурний номер – 1510 61 010 6373) з основними тактико-технічними та техніко-експлуатаційними характеристиками, викладеними в додатку до наказу;
– учбово-бойовий літак Су-25УБМ1К з додатково встановленим обладнанням (код предмета постачання за Військовим класифікатором озброєння, військової техніки та майна Міністерства оборони України (ВК 001-2000) – Л11У1043У, національний номенклатурний номер – 1510 61 009 3115) з основними тактико-технічними та техніко- експлуатаційними характеристиками, викладеними в додатку до наказу.
2. Повне найменування, основні тактико-технічні та техніко- експлуатаційні характеристики, конструкторську та експлуатаційно-технічну документацію предметів постачання бойового літака Су-25М1К та учбово- бойового літака Су-25УБМ1К вважати такими, що не містять інформації з обмеженим доступом.
3. Функцію служби забезпечення бойовими літаками Су-25М1К та учбово-бойовими літаками Су-25УБМ1К покласти на Командування Повітряних Сил Збройних Сил України.
4. Наказ розіслати згідно з розрахунком розсилки.
Міністр оборони України генерал-полковник |
С. Т. Полторак |
Додаток
до наказу Міністерства оборони України
від 27.04.2015 № 187
ОСНОВНІ
тактико-технічні та техніко-експлуатаційні характеристики
бойового літака Су-25М1К та учбово-бойового літака Су-25УБМ1К
1. Повне найменування (найменування при замовленні):
бойовий літак Су-25М1К;
учбово-бойовий літак Су-25УБМ1К.
2. Умовне найменування:
Су-25М1К;
Су-25УБМ1К.
3. Призначення
3.1. Бойовий літак Су-25М1К та учбово-бойовий літак Су-25УБМ1К призначені для бойового застосування та навчання льотного складу техніці пілотування, літаководіння вдень та вночі в простих та складних метеоумовах, застосування авіаційних засобів ураження по візуально обраних та запрограмованих цілях. Літаки мають розширені бойові можливості та підвищену ефективність вирішення бойових завдань за рахунок покращення тактико-технічних характеристик його обладнання та системи технічного обслуговування, а також здатні виконувати польоти по міжнародних повітряних трасах.
3.2. Бойовий літак Су-25М1К (учбово-бойовий літак Су-25УБМ1К) являє собою серійний літак Су-25 (Су-25УБ), на якому виконано комплекс робіт з його модернізації у варіанті Су-25М1К (Су-25УБМ1К), з додатково встановленим обладнанням, яке призначене для покращення бойових можливостей літака, та забезпечує:
– підвищення точності застосування бомбардувального, ракетного та артилерійського озброєння літаків;
– введення режиму навігаційного бомбометання по цілях з відомими координатами;
– підвищення висоти прицільного скидання бомб;
– підвищення ефективності захисту літака від керованих ракет;
– підвищення точнісних характеристик навігації літака від сигналів супутникових навігаційних систем “ГЛОНАСС” та “GPS NAVSTAR”;
– роботу із вторинними радіолокаційними системами ATC RBS у режимах АС та А;
– УКХ-зв’язок із кроком сітки частот 8,33 кГц у діапазоні частот 118,000 – 136,975 МГц та з кроком сітки частот 25 кГц у діапазонах частот 100,000 – 149,975 МГц і 220,000 – 399,975 МГц;
– навігацію з використанням маяків VOR, DME та посадку з використанням маяків ILS, DME;
– реєстрацію параметричної, мовної і цифрової інформації на аварійно- експлуатаційному реєстраторі польотної інформації БУР-4-1-10;
– реєстрацію відео і параметричної інформації, що надходить від виробів СН-3307, МВП-1-1В, АСП-17БЦ-8М2, системою реєстрації відео- і параметричної інформації СРВП-25;
– удосконалення бортових та наземних засобів контролю та реєстрації параметрів польоту.
4. Основні тактико-технічні та техніко-експлуатаційні характеристики предметів постачання
№ з/п | Параметри | Значення за технічними умовами |
1 | 2 | 3 |
1 | Розмах крила, мм | 14360 |
2 | Довжина літака, мм | 15360 |
3 | Висота літака, мм | 4800 (Су-25М1К) 5200 (Су-25УБМ1К) |
4 | Тип авіаційного двигуна | Р-95Ш |
5 | Кількість двигунів | 2 |
6 | Максимальна висота застосування літаків, м | 7000 |
7 | Практична дальність польоту на висоті 200 м на швидкості 750…800 км/год з чотирма ФАБ-250-М-62 і двома Р-60(М), км:
з кількістю заправленого палива 3000 кг, зі скиданням бомб на середині маршруту |
500 (Су-25М1К)
460 (Су-25УБМ1К) |
8 | Перегінна дальність польоту з чотирма ПТБ-800 і двома Р-60(М), км | 1490 (Су-25М1К)
1820 (Су-25УБМ1К) |
9 | Максимальна швидкість горизонтального польоту, км/год: біля землі, на висоті 200 м | 1000 (Су-25М1К)
940 (Су-25УБМ1К) |
10 | Максимальна злітна вага, кг: Су-25М1К Су-25УБМ1К | 17350 (18000 – з № 08094) 18000 |
11 | Екіпаж, чол. | 1 (Су-25М1К)
2 (Су-25УБМ1К) |
5. Додатково встановлене обладнання
5.1. Апаратура споживачів супутникових навігаційних систем “ГЛОНАСС” та “GPS NAVSTAR” СН-3307.
5.2. Модуль повітряних параметрів МВП-1-ГВ з пультом введення параметрів ПВП.
5.3. Радіостанція Р-862, дороблена за бюлетенем 205/99-14БУ.
5.4. Літаковий відповідач А-511 (виконання 34).
5.5. Модернізований авіаційний стрілецький приціл АСП-17БЦ-8М2.
5.6. Комбінований пристрій викиду “Адрос” КУВ 26-50-1.
5.7. Бортова інтегрована апаратура навігації та посадки КУРС-93М-В.
5.8. Малогабаритний літаковий далекомір МСД-2000В.
5.9. Бортовий аварійно-експлуатаційний реєстратор польотної інформації БУР-4-1-10.
5.10. Система реєстрації відео- і параметричної інформації СРВП-25.
5.11. Кінцевий вимикач СД-Т8-787.15.01.01.
5.12. Предмети постачання (пункти 5.1 – 5.5) прийняті на озброєння у складі літаків Су-25УБМ1, Су-25М1, їх основні тактико-технічні, експлуатаційні та інші характеристики викладені в додатках 1, 2 до наказу Міністра оборони України від 04 березня 2010 року № 104 “Про прийняття на озброєння Збройних Сил України літаків Су-25УБМ1 та Су-25М1”
5.13. Комбінований пристрій викиду “Адрос” КУВ 26-50-01 прийнятий на озброєння, його основні тактико-технічні та техніко-експлуатаційні характеристики викладені в додатку до наказу Міністерства оборони України від 02 квітня 2015 року № 153 “Про прийняття на озброєння Збройних Сил України комбінованих пристроїв викиду “АДРОС” КУВ 26-50-01, КУВ 26-50-02”.
5.14. Для експлуатації літаків Су-25М1К (Су-25УБМ1К) використовуються наземні засоби контролю і обслуговування:
– програмно-апаратний комплекс контролю і обробки польотної інформації літаків Су-25 (Су-25УБ) ПАК “СЛАВУТИЧ-БУР-25”;
– програмно-апаратний комплекс контролю і обробки польотної інформації СРВП-25 ПАК “ПАНОРАМА-25”
5.15. Предмети постачання (пункти 5.7 – 5.11)
5.15.1. Бортова інтегрована апаратура навігації та посадки КУРС-93М-В
5.15.1.1. Бортова інтегрована апаратура навігації та посадки КУРС-93М-В призначена для забезпечення польотів літака з використанням сигналів радіомаяків VOR, виконання передпосадкових маневрів та заходів на посадку за сигналами радіомаяків систем ILS та СП-50, а також для обробки сигналів маркерних радіомаяків з видаванням декодованої інформації в цифровій формі та у вигляді аналогових сигналів у бортові системи індикації і автоматичного керування, та іншим споживачам.
5.15.1.2. Склад апаратури КУРС-93М-В:
– блок радіоприймальний БРП з монтажною рамою;
– пульт управління ПУ.
5.15.1.3. Апаратура КУРС-93М-В працює з антенно-фідерними пристроями:
– диплексером (частотно-розділяючий фільтр) SSPD-113-12;
– суматором SSPD-113-10;
– вібратором (антена комбінована) S65-247-12.
Для сполучення виробу КУРС-93М-В з приладом НІНІ використовується блок БПКС-2.
Для перемикання індикації від виробу КУРС-93М-В використовується коробка комутації КК-25.
Для відображення режиму роботи “Посадка”, напрямків польоту на маяк та від маяка використовуються сигнальні лампи “МАЯК НА”, “МАЯК ОТ”, “ПОСАДКА”, розташовані на лівій панелі приладової дошки (Су-25М1К) у передній і задній кабінах (Су-25УБМ1К).
5.15.1.4. Апаратура КУРС-93М-В повинна відповідати вимогам технічних умов ЛИКС.461531.006-07 ТУ.
5.15.2. Малогабаритний літаковий далекомір МСД-2000В
5.15.2.1. Малогабаритний літаковий далекомір МСД-2000В призначений для вимірювання похилої дальності між літаком та наземними прийомо-відповідачами DME/N, DME/P (у режимі ІА), TACAN, а також розпізнавання обраного прийомо-відповідача. Інформація звукового впізнання прийомо-відповідача видається далекоміром кодом Морзе. Далекомір МСД-2000В забезпечує візуальну індикацію дальності і передачу даних про виміряну дальність до бортового обчислювача для визначення місця розташування літака.
5.15.2.2. Склад далекоміра МСД-2000В:
– запитувач МСД-2000В на амортизаційній рамі;
– індикатор ИСД-В;
– антена АМ-001.
5.15.2.3. Малогабаритний літаковий далекомір МСД-2000В повинен відповідати вимогам технічних умов АРЮА.461531.001-01 ТУ.
5.15.3. Бортовий аварійно-експлуатаційний реєстратор польотної інформації БУР-4-1-10 (далі – реєстратор)
5.15.3.1. Реєстратор призначений для збирання, перетворення, реєстрації, накопичення та збереження (у випадку льотної події) польотної інформації, яка дозволяє визначити причину льотної події та передумови до неї, оцінки техніки пілотування льотного складу та перевірки працездатності систем, агрегатів і обладнання літака, а також для накопичення даних з метою подальшої статичної обробки.
5.15.3.2. Склад реєстратора:
– блок збирання інформації БСИ-4-10;
– блок реєстрації твердотільний БР-4Т-10;
– блок управління БУ-10;
– пульт управління ПУ-4-10.
5.15.3.3. Реєстратор повинен відповідати вимогам технічних умов 8И1.582.017-02-10 ТУ.
5.15.4. Система реєстрації відео- і параметричної інформації СРВП-25
5.15.4.1. Система реєстрації відео- і параметричної інформації СРВП-25 призначена для реєстрації відео- і параметричної інформації, що надходить від виробів АСП-17БЦ-8М2, МВП-1-1В, СН-3307.
5.15.4.2. Склад системи СРВП-25:
– бортовий накопичувач відео- і параметричної інформації БНВП;
– камера телевізійна КТ1;
– камера телевізійна КТ2.
5.15.4.3. Система СРВП-25 повинна відповідати вимогам технічних умов 6X1.570.012 ТУ.
5.15.4.4. Тимчасово обмежено використання інформації від відеокамери КТ1 системи СРПВ-25 під час застосування гарматного озброєння літака.
Підстава: Розділ 6 “ЗАКЛЮЧЕНИЯ” “Акта № 07/13100-009 державних випробувань літака Су-25УБМ1К, модернізованого за збільшеним варіантом модернізації в рамках дослідно-конструкторської роботи, шифр “Обновлення-25”, затвердженого рішенням Міністерства оборони України від 29 жовтня 2014 року № 247/5/5903.
Обмеження з використання інформації від відеокамери КТ1 системи СРПВ-25 під час застосування гарматного озброєння літака знімаються за результатами контрольних льотних випробувань на першому серійному модернізованому літаку.
5.15.5. Кінцевий вимикач СД-Т8-787.15.01.01
5.15.5.1. Кінцевий вимикач СД-Т8-787.15.01.01 призначений для сигналізації льотчику про встановлення стабілізатора в маневрену конфігурацію. Кінцевий вимикач спрацьовує на куті відхилення стабілізатора мінус 3°, що відповідає положенню стабілізатора “МК” (маневрена конфігурація).
5.15.5.2. Кінцевий вимикач СД-Т8-787.15.01.01 повинен відповідати вимогам технічних умов 6X1.570.012 ТУ.
6. Ресурси та термін служби заново встановленим і модернізованим виробам встановлюються рівними ресурсу літаків Су-25М1К, Су-25УБМ1К, за винятком агрегатів, які мають обмежений ресурс.
7. Для технічного контролю та обслуговування літаків Су-25М1К, Су-25УБМ1К повинні використовуватися штатні комплекти контрольно- перевірочної апаратури, устаткування та оснащення, призначені для технічного контролю та обслуговування літаків Су-25 (Су-25УБ), Су-25М1 (Су-25УБМ1).
8. Правила експлуатації літаків Су-25М1К (Су-25УБМ1К) повинні відповідати технічній документації з експлуатації літаків Су-25 (Су-25УБ) та доповненням до них згідно з Технічними умовами ТУ У 35.3-24982189-067:2014 (ТУ У 35.3-24982189-058:2014).
9. Підприємство-виробник гарантує відповідність якості літаків Су-25М1К (Су-25УБМ1К) у частині встановленого модернізованого обладнання вимогам Технічних умов ТУ У 35.3-24982189-067:2014 (ТУ У 35.3-24982189-058:2014), з дотриманням споживачем умов транспортування, зберігання та експлуатації, встановлених в експлуатаційній документації.
10. Гарантійний строк служби літаків Су-25М1К, Су-25УБМ1К – 4 роки, з них 2 роки безпосередньої експлуатації.
11. Бойовий літак Су-25М1К (учбово-бойовий літак Су-25УБМ1К) повинен відповідати вимогам Технічних умов ТУ У 35.3-24982189-067:2014 (ТУ У 35.3-24982189-058:2014), які є основним документом, що визначає умови виконання робіт з модернізації, контролю та приймання літаків Су-25М1К (Су-25УБМ1К) на підприємстві-виробнику, та комплекту конструкторської документації згідно зі специфікацією АБАК8ГМ1К.001 (СД-Т8-787).
Директор Департаменту розробок і закупівлі озброєння та військової техніки Міністерства оборони України |
О. О. Ясинський |