МІНІСТЕРСТВО ОБОРОНИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
13.01.2015 № 18
Про прийняття на озброєння Збройних Сил України військово- транспортного літака короткого зльоту та посадки Ан-70
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 20 лютого 2013 року № 120 “Про затвердження Порядку розроблення, освоєння та випуску нових видів продукції оборонного призначення, а також припинення випуску існуючих видів такої продукції” та з метою забезпечення Збройних Сил України військово-транспортними літаками короткого зльоту та посадки Ан-70, НАКАЗУЮ:
1. Прийняти на озброєння Збройних Сил України військово-транспортний літак короткого зльоту та посадки Ан-70 (код предмета постачання за Військовим класифікатором озброєння, військової техніки та майна Міністерства оборони України – Л1119215Y, національний номенклатурний номер – 1510 61 010 5151) з основними тактико-технічними, експлуатаційними характеристиками, умовами експлуатації та тимчасовими обмеженнями з застосування, викладеними в додатку до наказу.
2. Повне найменування, основні тактико-технічні та експлуатаційні характеристики, конструкторську та експлуатаційно-технічну документацію предмета постачання військово-транспортного літака короткого зльоту та посадки Ан-70 вважати такими, що не містять інформації з обмеженим доступом.
3. Функцію служби забезпечення військово-транспортними літаками короткого зльоту та посадки Ан-70 покласти на Командування Повітряних Сил Збройних Сил України.
4. Наказ розіслати згідно з розрахунком розсилки.
Міністр оборони України генерал-полковник |
С. Т. Полторак |
Додаток
до наказу Міністерства оборони України
від 13.01.2015 № 18
ОСНОВНІ
тактико-технічні, експлуатаційні характеристики, умови експлуатації
військово-транспортного літака короткого зльоту та посадки Ан-70
та тимчасові обмеження з застосування
1. Повне найменування (найменування при замовленні):
військово-транспортний літак короткого зльоту та посадки Ан-70.
Умовне найменування: Ан-70.
2. Військово-транспортний літак короткого зльоту та посадки Ан-70 є десантно-транспортним засобом транспортної авіації Збройних Сил України та призначений для десантування (висадки десанту парашутним або посадковим способом) повітряних десантів, перевезення військ і матеріальних засобів повітрям, забезпечення маневру і бойових дій військ та вирішення спеціальних завдань.
3. Основні тактико-технічні, тактико-технічні та експлуатаційні характеристики предмета постачання
№ з/п | Характеристика | Значення |
1 | 2 | 3 |
1 | Довжина, мм | 40 650 |
2 | Розмах крила, мм | 44 060 |
3 | Висота на стоянці, мм | 16 400 |
4 | Діаметр циліндричної частини фюзеляжу, мм | 5 600 |
5 | Максимальна/мінімальна відстань від землі до порогу вантажолюку, м/мм | 2,4/1720 |
6 | Розміри (довжина х ширина), м х м: вантажного люка, бокових дверей, верхнього аварійного люка, нижнього аварійного люка | 11,8 х 4,3
1,8 х 0,92 0,5 х 0,6 0,7 х 0,95 |
7 | Об’єм вантажної кабіни, м3 | 400 |
8 | Довжина вантажної кабіни, м | 18,7 |
9 | Довжина вантажної кабіни (з рампою), м | 22,4 |
10 | Максимальна ширина вантажної кабіни, м | 4,8 |
11 | Максимальна висота вантажної кабіни, м | 4,4 |
12 | Площа крила, м2 | 202,6 |
13 | Маса пустого літака, кг | 74 000 |
14 | Максимальна злітна маса в режимі звичайного зльоту та посадки, кг | 145 000 |
15 | Максимальна злітна маса в режимі короткого зльоту та посадки, кг | 118 000 |
16 | Максимальна маса вантажу, кг | 47 000 |
17 | Максимальна маса вантажу в режимі короткого зльоту та посадки, кг | 20 000 |
18 | Крейсерська швидкість горизонтального польоту, км/год. | 700 – 750 |
19 | Максимальна стеля, м | 12 000 |
20 | Крейсерська висота польоту, м | 8600 – 11 000 |
21 | Практична дальність польоту в режимі короткого зльоту та посадки з вантажем 20 000 кг, км | 3 000 |
22 | Максимальна дальність польоту без вантажу, км | 7 800 |
23 | Потрібна довжина злітно-посадкової смуги для режимів звичайного злету та посадки, м | 1900 |
24 | Потрібна довжина злітно-посадкової смуги для режимів короткого злету та посадки, м | 790 |
25 | Тип двигунів силової установки | Турбогвинтовентиляторний Д-27 |
26 | Кількість двигунів Д-27 | 4 |
27 | Паливо, що застосовується: основне, дублююче, резервне | ТС-1
РТ, Т-8В, Jet A-1 Т-2, Т-6 |
28 | Екіпаж | 5 |
4. Вагові дані, дані щодо положення центру ваги, геометричні, регулювальні дані (літака, фюзеляжу, крила, шасі, елеронів, закрилків, інтерцепторів, передкрилків, горизонтального оперення, руля висоти та направлення), дані щодо місткості паливних баків та інші приведені в технічних умовах 77.00.0000.000.000 ТУ (ТУ У 24982189-065:2014).
5. Застосування противодокристалізаційних рідин, антистатичних присадок, мастил, приведено в “Руководстве по технической эксплуатации самолёта 77.00.0000.000.000” (РЭ2, РЭ8, РЭ13), “Руководстве по технической эксплуатации “Двигатель ТВВД Д-27” 1270000000-01РЭ”, “Руководстве по технической эксплуатации “Вспомогательный газотурбинный двигатель ТА18-200-70” ТА18.200.70.000.000РЭ.
6. Злітні та посадкові дані (довжина розбігу, швидкість відривання, довжина пробігу, посадкова швидкість) для аеродромів на рівні моря при різних злітних масах та режимах наведені в технічних умовах 77.00.0000.000.000 ТУ (ТУ У 24982189-065:2014).
7. Умови експлуатації
7.1. Параметри впливу зовнішнього середовища на літак
7.1.1. Граничні значення атмосферного тиску на рівні злітно-посадкової смуги:
мінімальне – 466 мм рт.ст. (620 гПа);
максимальне – 780 мм рт.ст. (1040 гПа);
7.1.2. Максимальна висота аеродрому над рівнем моря – 3 300 м.
7.1.3. Температура зовнішнього повітря на поверхні землі:
мінімальна – мінус 60° С;
максимальна – +60°С (на рівні моря 50° С).
7.1.4. Відносна вологість зовнішнього повітря (при температурі повітря до 35° С) – до 98%.
7.1.5. Максимальна швидкість вітру під час зльоту/посадки:
7.1.5.1. Зустрічна складова:
у режимі звичайного зльоту/посадки 30 м/с;
у режимі короткого зльоту/посадки 15 м/с.
7.1.5.2. Попутна складова – 5 м/с.
7.1.5.3. Бокова складова – 10 м/с.
8. Мінімуми точного (неточного) заходу на посадку з використанням (без використання) радіомаяків систем інструментального заходу на посадку, тип та стан поверхні злітно-посадкової смуги, умови базування наведені в технічних умовах 77.00.0000.000.000 ТУ (ТУ У 24982189-065:2014).
9. Класи аеродромів:
• позакласовий;
• першого класу;
• другого класу;
• третього класу.
Для всіх класів аеродромів довжина злітно-посадкової смуги повинна бути не менше визначеної для фактичних умов та мас літака відповідно та з урахуванням показника силового впливу на аеродромне покриття.
10. Тимчасові обмеження з застосування літака.
Підстава: “Акт № 03/97101-003 Государственных совместных испыта¬ний среднего военно-транспортного самолета короткого взлета и посадки Ан- 70 (тема № 97101-003, шифр ДКР “Адепт”), затверджений Рішенням Міністерства оборони України від 11.06.2014 № 247/5/2778 (далі — Акт) .
10.1. Виконання польотів в умовах низьких температур зовнішнього повітря (пункт 5.1.1 Акта ).
10.2. Виконання польотів в умовах високих температур зовнішнього повітря (пункт 5.1.2 Акта).
10.3. Виконання польотів з аеродромів базування в умовах високогір’я (пункт 5.1.3 Акта).
10.4. Виконання польотів в умовах тропічного та морського клімату (пункт 5.1.4 Акта).
10.5. Виконання польотів над водною поверхнею з особовим складом на борту (пункт 5.1.5 Акта).
10.6. Не встановлено максимальну злітну вагу літака (пункт 5.1.7 Акта).
10.7. Десантування 110 десантників з 1-ї палуби, перевезення 300 солдат зі зброєю або 206 поранених, а також десантування моновантажу вагою більше 14,7 т (пункт 5.1.9 Акта).
10.8. Експлуатація літака Ан-70 на ґрунтових злітно-посадкових смугах з міцністю грунту менше 6 кг/см2 (пункт 5.1.10 Акта).
11. Умови зняття тимчасових обмежень.
Обмеження з застосування літака знімаються за результатами контрольних та спеціальних випробувань літака Ан-70 № 01-02 та першого серійного літака Ан-70.
12. Вимоги до бортового комплексу оборони, десантно-транспортного, санітарного, побутового, аварійно-рятувального обладнання, обладнання для парашутного десантування (особового складу, вантажів та техніки), перевезення особового складу, завантажувального, швартового обладнання, системи підготовки та кондиціювання повітря, автоматичного регулювання тиску, системи протиобледеніння, пожежного обладнання, гідравлічної системи, кисневого обладнання, системи електропостачання, світлотехнічно- го обладнання, засобів автоматичного управління літаком, пілотажно- навігаційного обладнання, бортового комплексу зв’язку, системи управління загальнолітаковим обладнанням (СУОСО-77М), мультиплексної системи розподілу інформації (МСРПИ-77М), бортових засобів контролю та реєстрації польотних даних, міцності, безпеки польотів, надійності, контролепридатності, експлуатаційної технологічності наведені в технічних умовах 77.00.0000.000.000 ТУ (ТУ У 24982189-065:2014).
13. Комплектність:
літака – згідно зі специфікацією № 77.00.0000.000.000;
групового комплекту запасних частин – згідно з Відомістю 70.00.0000.000.000ВКЗЧ5Э2500;
засобів наземного обслуговування спеціального застосування – згідно з Переліком № 77.04.9000.000.228Д51;
наземних засобів контролю для технічного обслуговування – згідно з Переліком № 70.00.015.190Д52.
Перелік експлуатаційної документації – згідно з Відомістю експлуатаційних документів 77.00.0000.000 ЭД.
14. Правила, програми, умови та порядок випробувань, приймання, категорії випробувань серійних літаків, методи контролю випробувань, обробка та оцінка результатів випробувань, маркування, пакування, транспортування та збереження, гарантійні зобов’язання наведені в технічних умовах 77.00.0000.000.000 ТУ (ТУ У 24982189-065:2014).
15. Ресурси та строки служби
Призначений ресурс (термін служби) літака складає 15 000 льотних годин (7 000 польотів) та 30 років відповідно.
Гарантійний ресурс літака складає 3 000 льотних годин, 1 500 польотів, 10 років експлуатації.
Гарантійний строк експлуатації літака розраховується з моменту вводу його в експлуатацію (не менше 3 років), гарантійне напрацювання не менше 500 льотних годин (300 посадок).
Гарантійні зобов’язання вказуються в державному контракті (договорі) на постачання літака та у формулярі літака.
16. Літак експлуатується за технічним станом.
17. Технічні умови 77.00.0000.000.000 ТУ (ТУ У 24982189-065:2014) є основним документом, що визначає умови виконання робіт з контролю, приймання військово-транспортних літаків Ан-70 у підприємства-виробника (розробника).
Директор Департаменту розробок і закупівлі озброєння та військової техніки Міністерства оборони України |
О. О. Ясинський |