Законодавство
8 підстав для призупинення сертифіката відповідності оператора протимінної діяльності

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 3 листопада 2021 р. № 1150 і від 2 лютого 2024 р. № 123» від 16 травня 2025 р. № 574.
Серед іншого, згідно із затвердженою нею новою редакцією п. 76 Порядку реалізації експериментального проекту щодо сертифікації операторів протимінної діяльності та процесів протимінної діяльності, затвердженого постановою від 2 лютого 2024 р. № 123, визначено, що підставами для прийняття органом із сертифікації рішення про тимчасове зупинення дії сертифіката відповідності є:
1) подання оператором протимінної діяльності заявки про тимчасове зупинення дії сертифіката відповідності;
2) порушення оператором протимінної діяльності сертифікаційної угоди;
3) неусунення невідповідності згідно з поданим органом із сертифікації протоколом невідповідності на кожну виявлену невідповідність, складеного за результатами проведеного моніторингу, в установлені строки та у визначений спосіб;
4) виникнення інциденту (нещасного випадку) з вибухонебезпечними предметами під час виконання оператором протимінної діяльності сертифікованого процесу, що призвело до загибелі та травмування людей внаслідок такої події;
5) непідписання оператором протимінної діяльності договору про надання послуг із моніторингу відповідності оператора протимінної діяльності вимогам сертифікації або плану проведення моніторингу у визначені строки або відмова від проведення моніторингу;
Читайте також: Мобілізація захисника не є підставою для зупинення судового провадження
6) нездійснення в установлений строк оператором протимінної діяльності оплати за надані послуги з моніторингу, крім випадків звільнення від оплати, відповідно до умов цього Порядку;
7) фактичне невиконання оператором протимінної діяльності сертифікованих процесів протягом двох календарних років підряд з дати сертифікації відповідного процесу;
8) неповідомлення органу із сертифікації про зміни сертифікованих процесів оператора протимінної діяльності, що можуть вплинути на здатність оператора відповідати вимогам сертифікації, зокрема про зміни у стандартних операційних процедурах, внутрішній системі управління якістю, керівному складі, структурі оператора протимінної діяльності або технічному оснащенні.
При цьому передбачено, що орган із сертифікації проводить моніторинг оператора протимінної діяльності, процеси протимінної діяльності якого було сертифіковано, за умов, які визначено у сертифікаційній угоді з таким оператором протимінної діяльності, відповідно до вимог цього Порядку та ДСТУ 8820:2023.
Моніторинг може бути плановим, повторним та позаплановим.
Також врегульовано порядок розгляду апеляцій органом із сертифікації, повідомлень про порушення органами сертифікації та операторами протимінної діяльності прав, свобод чи інтересів третіх осіб.
Крім того, внесено зміни до Порядку ведення обліку операторів протимінної діяльності, затвердженого постановою від 3 листопада 2021 р. № 1150.
Також зверніть увагу на Правові позиції Верховного Суду щодо кримінальних правопорушень, пов’язаних з війною, та збірник Воєнний стан. Всі нормативні матеріали, алгоритми дій, роз’яснення, корисні ресурси.