Connect with us
Гаряча лінія Міноборони 15-12

Документи Міністерства оборони України

Реалізовано в рамках інформаційно-аналітичного порталу

Документи Міністерства оборони України

Наказ №257 від 21.04.2025 Про внесення змін до Положення про Департамент воєнної політики та стратегічного планування Міністерства оборони України

Тип документу

Наказ

Рік затвердження

2025

Видавець

Міністерство оборони України

Герб України

МІНІСТЕРСТВО ОБОРОНИ УКРАЇНИ

НАКАЗ

21.04.2025 № 257

Про внесення змін до Положення про Департамент воєнної політики та стратегічного планування Міністерства оборони України

Відповідно до Положення про Міністерство оборони України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 листопада 2014 року № 671 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 19 жовтня 2016 року № 730), та з метою визначення завдань і функцій Департаменту воєнної політики та стратегічного планування Міністерства оборони України, НАКАЗУЮ:

1. Внести зміни до Положення про Департамент воєнної політики та стратегічного планування Міністерства оборони України, затвердженого наказом Міністерства оборони України від 17 серпня 2022 року № 238, виклавши його в новій редакції, що додається.

2. Наказ розіслати згідно з розрахунком розсилки.

Міністр оборони України Р. Умєров

ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства оборони України
17 серпня 2022 року № 238
(у редакції наказу Міністерства оборони України
від 21.04.2025 № 257)

Положення
про Департамент воєнної політики та стратегічного планування
Міністерства оборони України

1. Це Положення визначає основні завдання, функції, права та організаційні засади діяльності Департаменту воєнної політики та стратегічного планування Міністерства оборони України (далі – Департамент), повноваження директора Департаменту.

Департамент призначений для забезпечення формування та реалізації державної політики з питань національної безпеки у воєнній сфері, сферах оборони і військового будівництва у мирний час та особливий період, визначення засад воєнної політики у сфері оборони та організації заходів оборонного планування.

Департамент є самостійним структурним підрозділом апарату Міністерства оборони України (далі – Міноборони).

2. Департамент у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, актами Президента України, Верховної Ради України, актами Кабінету Міністрів України, іншими нормативно-правовими актами, наказами і директивами Міноборони, а також цим Положенням.

3. Департамент підпорядковується Міністру оборони України.

Спрямовує та координує діяльність Департаменту заступник Міністра оборони України відповідно до розподілу обов’язків між першим заступником, заступниками Міністра оборони України та державним секретарем Міністерства оборони України.

4. Основні завдання Департаменту:

– забезпечення формування та реалізації державної політики з питань національної безпеки у воєнній сфері, сферах оборони і військового будівництва у мирний час та особливий період щодо:

– здійснення військово-політичного керівництва Збройними Силами України (далі – Збройні Сили);

– визначення засад воєнної політики;

– здійснення в установленому порядку координації діяльності державних органів та органів місцевого самоврядування щодо підготовки держави до оборони;

– організації в силах оборони заходів оборонного планування.

5. Департамент відповідно до покладених на нього повноважень:

– розробляє проєкти законів та інших нормативно-правових актів з питань формування засад воєнної політики та її реалізації, організації та проведення в силах оборони заходів оборонного планування, військово-політичного керівництва Збройними Силами, здійснює в установленому порядку їх погодження та супроводження;

– готує в установленому порядку зауваження і пропозиції до прийнятих Верховною Радою України законів, що надійшли на підпис Президентові України, відповідно до напряму діяльності;

– провадить інформаційно-аналітичну діяльність в інтересах національної безпеки та оборони держави;

– готує пропозиції для визначення в установленому порядку завдань розвідувальному органу Міноборони щодо забезпечення реалізації воєнної політики держави;

– готує інформаційні та інформаційно-аналітичні довідки керівництву Міноборони з питань національної безпеки та оборони держави;

– бере участь у проведенні аналізу воєнно-політичної обстановки, прогнозуванні, виявленні та визначенні рівня воєнної загрози національній безпеці України;

– здійснює замовлення проведення наукових досліджень (виконання науково-дослідних робіт) щодо оцінювання і прогнозування базових інтересів глобальних і регіональних сил, які задіяні у воєнно-політичних процесах в Україні та в регіоні довкола неї;

– розробляє в установленому порядку Стратегію воєнної безпеки України і зміни до неї, звітує про її виконання та бере участь у підготовці та періодичному уточненні Стратегії національної безпеки України;

– готує пропозиції щодо визначення стратегічних цілей, пріоритетів діяльності, завдань Міноборони та Збройних Сил, розробляє та подає на затвердження Військово-політичні вказівки щодо формування та реалізації воєнної політики в системі Міноборони;

– планує та здійснює заходи щодо протидії і нейтралізації воєнно- політичних ризиків, викликів, загроз застосування воєнної сили проти України, розробляє структуру та проєкт порядку розроблення плану оборони України, організовує розроблення його складових;

– здійснює в межах компетенції координацію діяльності державних органів, органів місцевого самоврядування та органів військового управління щодо підготовки держави до оборони та під час її збройного захисту в частині, що стосується організації розроблення плану оборони України та внесення змін до нього;

– готує проєкт рішення Президента України про введення в дію плану оборони України, здійснює моніторинг реалізації його заходів та готує пропозиції щодо реагування на загрози зриву їх виконання;

– організовує проведення оборонних оглядів (оглядів спроможностей) та здійснює їх міжвідомчу координацію, готує звітні матеріали про результати їх проведення;

– бере участь в оцінюванні безпекового середовища на довгострокову перспективу на глобальному, регіональному та національному рівнях у сферах національної безпеки і оборони (під час проведення оборонних оглядів та оглядів спроможностей);

– здійснює координацію проведення оцінювань спроможностей у Міноборони, Збройних Силах та Державній спеціальній службі транспорту (далі – Держспецтрансслужба);

– організовує розроблення єдиного переліку (каталогу) спроможностей сил оборони;

– організовує і координує розроблення вимог (початкових вимог) НАТО із взаємосумісності для України, головним виконавцем яких є Міноборони, та планів (переліків заходів) їх імплементації;

– готує в межах компетенції рішення керівництва Міноборони щодо заходів, спрямованих на розвиток спроможностей Міноборони, Збройних Сил та Держспецтрансслужби, визначення пріоритетів розвитку спроможностей сил оборони на перспективу;

– розробляє з урахуванням пропозицій центральних органів виконавчої влади Стратегічний оборонний бюлетень України на довгострокову перспективу та звітує про його виконання;

– здійснює загальне керівництво і контроль за розробленням та виконанням комплексу програм (проєктів) спроможностей Міноборони, Збройних Сил та Держспецтрансслужби;

– забезпечує впровадження програмно-проєктного менеджменту в систему оборонного планування Міноборони, Збройних Сил та Держспецтрансслужби, здійснює загальну координацію проєктної діяльності;

– надає методологічну підтримку структурним підрозділам Міноборони, Генеральному штабу Збройних Сил України (далі – Генеральний штаб), іншим органам військового управління Збройних Сил та Держспецтрансслужбі в ході підготовки та виконання програм розвитку спроможностей;

– розвиває інституційну спроможність Міноборони щодо здійснення стратегічного аналізу;

– організує моніторинг і контроль реалізації програм і проєктів, здійснює комплексний аналіз виконання стратегічних документів з розвитку спроможностей Міноборони, Збройних Сил, Держспецтрансслужби та інших складових сил оборони, а також готує пропозиції та рекомендації керівництву Міноборони та Збройних Сил щодо вирішення проблемних питань у процесі їх виконання;

– забезпечує здійснення військово-політичного управління Збройними Силами, управління процесами при прийнятті та реалізації рішень, впровадження принципів та інструментів спільного урядування в системі Міноборони;

– готує в установленому порядку пропозиції до Програми діяльності Кабінету Міністрів України, середньострокового плану дій Уряду, плану пріоритетних дій Уряду на рік в частині, що стосується Міноборони, плани роботи Міноборони, здійснює моніторинг виконання їх заходів, оцінку результатів та звітування;

– здійснює планування та забезпечує діяльність Стратегічної ради Міноборони, контроль виконання управлінських рішень, прийнятих на її засіданнях, та підготовку звітів про результати її діяльності;

– здійснює планування та забезпечує діяльність Комітету з питань стратегічного планування в системі Міноборони, контроль виконання управлінських рішень, прийнятих на його засіданнях, та підготовку звітів про результати його діяльності;

– здійснює аналіз та звітує про результати діяльності військово-політичного керівництва в рамках діяльності комітетів Міноборони;

– здійснює підготовку та подання Кабінетові Міністрів України пропозицій щодо застосування, скасування та внесення змін до спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій), що вносяться Кабінетом Міністрів України на розгляд Ради національної безпеки і оборони України відповідно до Закону України “Про санкції”, та бере участь у формуванні, реалізації та моніторингу ефективності державної санкційної політики з питань, що належать до його компетенції;

– опрацьовує проєкти актів Кабінету Міністрів України, Президента України, рішень Ради національної безпеки і оборони України з питань санкційної політики та готує пропозиції керівництву Міноборони;

– готує проєкти наказів Міноборони щодо вдосконалення механізму реалізації видів санкцій та моніторингу їх ефективності в системі Міноборони;

– координує діяльність структурних підрозділів Міноборони, Збройних Сил та Держспецтрансслужби щодо реалізації заходів державної санкційної політики і моніторингу ефективності виконання санкцій;

– організовує в установленому порядку взаємодію із заінтересованими органами державної влади (відповідальними за виконання заходів) з питань реалізації і моніторингу ефективності санкцій, інформує їх у визначений строк про результати виконання санкційних заходів в системі Міноборони;

– готує та подає в установлені строки звітні документи за результатами діяльності Міноборони з питань санкційної політики;

– забезпечує в межах повноважень, передбачених законом, демократичний цивільний контроль за діяльністю Збройних Сил та Держспецтрансслужби;

– створює необхідні умови для здійснення іншими суб’єктами демократичного цивільного контролю за діяльністю Збройних Сил та Держспецтрансслужби та інформування із зазначених питань громадськості та засобів масової інформації;

– організовує громадські обговорення проєктів законодавчих та інших нормативно-правових актів в частині, що стосується Департаменту;

– забезпечує об’єктивне і своєчасне інформування Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, Ради національної безпеки і оборони України про стан справ у Збройних Силах та Держспецтрансслужбі;

– розробляє “Білу книгу” з метою інформування громадськості про діяльність Збройних Сил та Держспецтрансслужби;

– організовує виконання Конституції та законів України, актів Президента України, Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України, інших нормативно-правових актів, наказів і директив Міноборони та здійснює контроль за їх реалізацією в межах повноважень;

– узагальнює практику застосування законодавства відповідно до напряму діяльності, розробляє пропозиції щодо вдосконалення актів законодавства та внесення їх у встановленому порядку на розгляд Кабінету Міністрів України;

– бере участь у виконанні заходів та завдань, покладених на Міноборони, з питань мобілізаційної підготовки та мобілізації;

– бере участь у реалізації державної програми з виконання Антикорупційної стратегії;

– бере участь у формуванні оборонного бюджету в частині визначення цілей державної політики в межах компетенції, на досягнення яких повинна спрямовуватися реалізація бюджетних програм;

– бере участь у встановленому порядку в заходах міжнародного співробітництва з питань воєнної політики, оборонного планування та спільного урядування з державами-партнерами, міжнародними організаціями, делегаціями інших держав та іноземними радниками;

– бере участь у встановленому порядку в формуванні державного замовлення на підготовку та підвищення кваліфікації державних службовців центральних органів виконавчої влади та інших державних органів з питань національної безпеки та оборони;

– здійснює внутрішній контроль і управління ризиками за напрямом діяльності та в установленому порядку звітує з цих питань;

– забезпечує розроблення і реалізацію в Департаменті заходів, спрямованих на запобігання та протидію корупції;

– забезпечує документування управлінської діяльності, зберігання та обіг службових документів, у тому числі електронних, що утворюються в процесі діяльності Департаменту, своєчасну їх передачу до Галузевого державного архіву Міноборони;

– реалізує в межах своїх повноважень комплекс заходів щодо охорони державної таємниці, захисту інформації з обмеженим доступом, інформаційної та кібербезпеки, а також технічного захисту інформації, контролю за її збереженням;

– взаємодіє з іншими структурними підрозділами Міноборони, Збройних Сил, Генерального штабу, Держспецтрансслужби, органами військового управління, іншими державними органами та органами місцевого самоврядування, громадськими організаціями, вищими військовими навчальними закладами, установами, організаціями;

– за рішенням керівництва Міноборони може залучатися до виконання інших функцій, покладених на Міноборони, відповідно до напряму діяльності Департаменту.

6. Департамент для здійснення визначених повноважень та виконання завдань має право:

– одержувати в установленому порядку від посадових осіб структурних підрозділів Міноборони, Генерального штабу, Держспецтрансслужби, інших органів військового управління, установ та організацій, військових навчальних закладів Міноборони та Збройних Сил інформацію, документи, матеріали та у разі потреби залучати в установленому порядку їхніх фахівців за погодженням з керівниками;

– ініціювати скликання нарад, створення комісій, робочих груп, проводити наукові конференції та семінари з питань, що належать до компетенції Департаменту;

– представляти в установленому порядку інтереси Міноборони в державних органах, органах місцевого самоврядування, міжнародних та громадських організаціях за напрямом діяльності Департаменту;

– використовувати інформаційні електронні бази даних Міноборони та Збройних Сил;

– розробляти в установленому порядку положення, порядки, правила, інструкції, методичні рекомендації та інші документи з питань, що стосуються компетенції Департаменту.

7. Департамент очолює директор, який призначається на посаду та звільняється з посади в установленому законодавством порядку.

Директор Департаменту підпорядковується Міністру оборони України.

8. Директор Департаменту зобов’язаний:

– здійснювати керівництво діяльністю Департаменту та забезпечувати його готовність до виконання завдань за функціональним призначенням;

– визначати пріоритети роботи і шляхи виконання покладених на Департамент завдань, затверджувати плани його роботи;

– організовувати роботу Департаменту з підготовки проєктів законів України, інших нормативно-правових актів та наказів Міноборони за напрямом діяльності;

– забезпечувати виконання завдань щодо формування та реалізації державної політики з питань національної безпеки у воєнній сфері, сферах оборони і військового будівництва у мирний час та особливий період щодо організації в силах оборони заходів оборонного планування та визначення засад воєнної політики, здійснення військово-політичного керівництва Збройними Силами, здійснення в установленому порядку координації діяльності державних органів та органів місцевого самоврядування щодо підготовки держави до оборони та функцій, покладених на Міноборони;

– організовувати та контролювати виконання законів України, актів та доручень Президента України, актів Кабінету Міністрів України, інших нормативно-правових актів, наказів та доручень керівництва Міноборони особовим складом Департаменту;

– визначати завдання та функції структурних підрозділів Департаменту;

– затверджувати функціональні обов’язки військовослужбовців та подавати на затвердження державному секретарю Міністерства оборони України посадові інструкції державних службовців Департаменту;

– затверджувати атестаційні висновки (атестації) на військовослужбовців та результати діяльності державних службовців Департаменту;

– організовувати ведення службового діловодства, електронного документообігу, здійснювати контроль за зберіганням службових документів, у тому числі електронних, що утворюються в процесі управлінської діяльності Департаменту, а також забезпечувати захист службової інформації;

– здійснювати заходи внутрішнього контролю та управління ризиками, звітувати з цих питань в установленому порядку;

– забезпечувати регулярну оцінку корупційних ризиків у діяльності Департаменту і здійснювати відповідні антикорупційні заходи;

– забезпечувати охорону державної таємниці відповідно до вимог режиму секретності та захист іншої інформації з обмеженим доступом, здійснювати постійний контроль за забезпеченням охорони державної таємниці, захистом іншої інформації з обмеженим доступом, технічним захистом інформації в Департаменті, спрямовувати роботу службових осіб Департаменту на безумовне виконання вимог законодавства з цих питань;

– здійснювати у встановленому порядку розгляд звернень громадян, проводити особистий прийом громадян, а також у межах повноважень організовувати, забезпечувати та контролювати надання і оприлюднення публічної інформації, розпорядником якої є Департамент;

– забезпечувати в межах компетенції реалізацію заходів програм мобілізаційної підготовки та мобілізаційного плану Міноборони, організовувати підготовку Департаменту до переведення на функціонування в умовах особливого періоду;

– здійснювати інші повноваження за напрямом діяльності Департаменту.

9. Директор Департаменту має право:

– у встановленому порядку надавати пропозиції щодо зміни організаційно- штатної структури Департаменту;

– вносити в установленому порядку подання про заохочення підпорядкованого особового складу та застосовувати заохочення у межах прав, наданих йому законодавством;

– накладати дисциплінарні стягнення, порушувати клопотання про дисциплінарні провадження в межах визначених повноважень;

– одержувати в установленому порядку від посадових осіб самостійних структурних підрозділів, Збройних Сил та Держспецтрансслужби, органів військового управління, установ, організацій, вищих військових навчальних закладів, військових навчальних підрозділів закладів вищої освіти інформацію, документи, матеріали та у разі потреби залучати в установленому порядку їх фахівців за погодженням з керівниками;

– ініціювати скликання нарад, створення комісій, робочих груп, проводити наукові конференції та семінари з питань, що належать до компетенції Департаменту;

– представляти в установленому порядку інтереси Міноборони в державних органах, органах місцевого самоврядування, міжнародних та громадських організаціях за напрямом діяльності;

– використовувати інформаційні електронні бази даних Міноборони та Збройних Сил;

– здійснювати інші повноваження відповідно до законодавства.

10. Директор Департаменту в межах своїх повноважень видає накази з адміністративно-господарської діяльності та накази по стройовій частині, організовує і контролює їх виконання.

Директор Департаменту має право скасовувати видані ним накази.

11. Директор Департаменту має заступників.

Заступники директора Департаменту призначаються на посади та звільняються з посад у порядку, визначеному законодавством.

Розподіл повноважень між заступниками директора Департаменту визначається наказом директора Департаменту з урахуванням затверджених посадових інструкцій.

У разі відсутності директора Департаменту його обов’язки виконує один із його заступників або інша призначена посадова особа.

12. Структуру Департаменту затверджує Міністр оборони України.

Департамент має печатку встановленого зразка зі своїм найменуванням, а також інші печатки та штампи, необхідні для забезпечення його діяльності.

Забезпечення діяльності Департаменту здійснюється в установленому порядку.

Тимчасово виконуючий обов’язки директора Департаменту
воєнної політики та стратегічного планування
Міністерства оборони України
генерал-майор
В. Талалай

Задати питання

[contact-form-7 id="68a9d4c" title="Задать вопрос"]

Застереження щодо юридичної консультації: Інформація та документи, доступні на платформі, призначені виключно для інформаційних цілей і не повинні тлумачитись як правова консультація. Користувачі повинні звертатися до кваліфікованих юридичних фахівців за консультаціями, що специфічні для їхніх ситуацій.

Застереження щодо регуляторних актів: Офіційні регуляторні акти та документи, доступні на платформі, походять безпосередньо від відповідного міністерства або авторитетних джерел. Однак користувачі повинні незалежно перевіряти ці акти на наявність оновлень чи поправок, які можуть не бути негайно відображені на цій платформі.

Обмеження відповідальності: ТОВ «АКТИВЛЕКС» не несе відповідальності за будь-які збитки чи втрати, що виникли в результаті використання платформи та/або використання інформації та/або документів, доступних на платформі. Це включає прямі, непрямі, випадкові або наслідкові збитки.

Застереження щодо зовнішніх джерел: Посилання на сторонні джерела або веб-сайти не означають підтвердження або схвалення ТОВ «АКТИВЛЕКС» їхнього змісту. Ми не несемо відповідальності за зміст, точність або доступність будь-яких зовнішніх джерел або веб-сайтів