
МІНІСТЕРСТВО ОБОРОНИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
14.02.2014 № 119
Про внесення змін до Положення про Управління взаємодії з Державною Службою України з надзвичайних ситуацій Міністерства оборони України
Відповідно до Положення про Міністерство оборони України, затвердженого Указом Президента України від 06 квітня 2011 року № 406 (із змінами), з метою уточнення основних завдань і функцій Управління взаємодії з Державною службою України з надзвичайних ситуацій Міністерства оборони України, НАКАЗУЮ:
1. Внести зміни до Положення про Управління взаємодії з Державною службою України з надзвичайних ситуацій Міністерства оборони України, затвердженого наказом Міністерства оборони України від 19 лютого 2013 року № 118, виклавши його у редакції, що додається.
2. Наказ розіслати згідно з розрахунком розсилки.
| Міністр оборони України | П. В. Лебедєв |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства оборони України
19 лютого 2013 року № 118
(в редакції наказу Міністерства оборони України
від 14.02.2014 № 119)
ПОЛОЖЕННЯ
про Управління взаємодії з Державною службою України з надзвичайних
ситуацій Міністерства оборони України
1. Управління взаємодії з Державною службою України з надзвичайних ситуацій Міністерства оборони України (далі – Управління) є органом військового управління, призначеним для забезпечення реалізації повноважень Міністра оборони України щодо спрямування і координації діяльності Державної служби України з надзвичайних ситуацій (далі – ДСНС України) та організації взаємодії структурних підрозділів апарату Міністерства оборони України (далі – Міноборони України) з ДСНС України.
Управління підпорядковується Міністру оборони України через першого заступника Міністра оборони України.
2. Управління у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства України, дорученнями Президента України, наказами Міноборони України, наказами і дорученнями Міністра оборони України, дорученнями першого заступника Міністра оборони України, заступника Міністра оборони України, заступника Міністра оборони України – керівника апарату, а також цим Положенням.
3. Основними завданнями Управління є:
– участь у підготовці Міністру оборони України пропозицій щодо формування державної політики у сферах цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, профілактики травматизму невиробничого характеру, а також гідрометеорологічної діяльності;
– участь у розробці плануючих документів у сфері діяльності ДСНС України;
– підготовка для розгляду Міністром оборони України аналітичних та інформаційних матеріалів у сфері діяльності ДСНС України;
– підготовка проектів актів Міністра оборони України та Міноборони України з питань спрямування та координації діяльності ДСНС України;
– контроль за виконанням організаційно-розпорядчих актів Міністра оборони України у сфері діяльності ДСНС України;
– супроводження проектів нормативно-правових актів у сфері діяльності ДСНС України.
4. Управління відповідно до покладених на нього завдань:
– разом із ДСНС України та Генеральним штабом Збройних Сил України розробляє порядок залучення Збройних Сил України до ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру;
– разом із ДСНС України та Генеральним штабом Збройних Сил України погоджує та подає в установленому порядку на розгляд Кабінету Міністрів України розроблені ДСНС України проекти законів, актів Президента України та Кабінету Міністрів України, планів заходів у сфері цивільного захисту державного рівня на мирний час та в особливий період;
– здійснює нормативно-правове регулювання порядку організації та здійснення державного нагляду (контролю) за додержанням та виконанням вимог законодавства у сфері пожежної безпеки, цивільного захисту, дозвільно-реєстраційної діяльності, оформлення матеріалів про адміністративні правопорушення, за діяльністю аварійно-рятувальних служб, а також нормативно-правового регулювання порядку та умов застосування запобіжних заходів;
– розробляє План цивільного захисту Міноборони України на особливий період;
– веде облік надзвичайних ситуацій, що виникають на територіях та об’єктах Міноборони України та Збройних Сил України, в порядку, визначеному постановою Кабінету Міністрів України від 09 жовтня 2013 року № 738 “Про затвердження Порядку ведення обліку надзвичайних ситуацій”;
– опрацьовує розроблені ДСНС України проекти планів у сфері цивільного захисту державного рівня на мирний час та в особливий період та подає їх Міністру оборони України для внесення в установленому порядку на розгляд Кабінету Міністрів України;
– опрацьовує та подає на погодження Міністру оборони України пропозиції ДСНС України щодо стратегічних, програмно-планових документів у відповідній сфері, пріоритетів її діяльності;
– опрацьовує та подає на затвердження Міністру оборони України річні плани роботи ДСНС України;
– аналізує (у разі потреби спільно з відповідними структурними підрозділами Міноборони України та органами військового управління) звіти ДСНС України про виконання планів роботи та покладених на неї завдань;
– аналізує спільно з відповідними структурними підрозділами Міноборони України та органами військового управління звіти про усунення порушень і недоліків, виявлених під час проведення перевірок діяльності ДСНС України, а також про притягнення до відповідальності посадових осіб, винних у допущених порушеннях;
– опрацьовує спільно з відповідними структурними підрозділами Міноборони та органами військового управління інформацію про резонансні події та правопорушення, які відбулися в ДСНС України;
– опрацьовує та подає на розгляд Міністру оборони України для внесення до Кабінету Міністрів України розроблені ДСНС України пропозиції щодо підвищення ефективності захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій, удосконалення системи цивільного захисту на відповідних територіях, в органах виконавчої влади та органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах та організаціях незалежно від форми власності;
– надає Міністру оборони України пропозиції щодо вдосконалення діяльності ДСНС України;
– подає пропозиції Міністру оборони України щодо визначення посадових осіб Міноборони, які включаються до складу колегії ДСНС України;
– здійснює моніторинг стану підготовки проектів нормативно-правових актів, які розробляються ДСНС України;
– здійснює контроль за своєчасним виконанням доручень Президента України, Прем’єр-міністра України, листів Кабінету Міністрів України, доручень Міністра оборони України у сфері діяльності ДСНС України;
– за рішенням Міністра оборони України розробляє план проведення перевірок ДСНС України та її територіальних органів та проект наказу Міноборони України про проведення таких перевірок і подає його на затвердження (підпис) Міністру оборони України;
– бере участь (за потреби) у проведенні перевірки діяльності ДСНС України та її територіальних органів;
– розглядає та подає Міністру оборони України пропозиції щодо надання ДСНС України звітів (донесень, довідок) про виконання планів роботи та покладених на ДСНС України завдань;
– розглядає та подає Міністру оборони України пропозиції щодо надання ДСНС України звіту про усунення порушень і недоліків, виявлених під час проведення перевірок діяльності ДСНС України, а також про притягнення до відповідальності посадових осіб, винних у допущених порушеннях;
– забезпечує підготовку наказів Міноборони України та доручень Міністра оборони України з питань спрямування та координації діяльності ДСНС України;
– опрацьовує та подає на погодження Міністру оборони України пропозиції Голови ДСНС України щодо утворення, реорганізації, ліквідації її територіальних органів як юридичних осіб публічного права, готує відповідне подання та забезпечує його внесення на розгляд Кабінету Міністрів України;
– опрацьовує та подає на погодження Міністру оборони України матеріали стосовно структури апарату ДСНС України, призначення на посади та звільнення з посад керівників і заступників керівників самостійних структурних підрозділів апарату ДСНС України, утворення, реорганізації, ліквідації територіальних органів ДСНС України як структурних підрозділів її апарату;
– готує проект звернення Міністра оборони України до Кабінету Міністрів України щодо скасування актів ДСНС України повністю чи в окремій частині;
– готує проект доручення Міністра оборони України Голові ДСНС України щодо скасування актів її територіальних органів повністю чи в окремій частині, а в разі відмови – проект рішення Міністра оборони України щодо їх скасування повністю чи в окремій частині;
– готує проект доручення Міністра оборони України Голові ДСНС України щодо притягнення до дисциплінарної відповідальності керівників структурних підрозділів апарату ДСНС України, її територіальних органів та їх заступників, а також керівників підприємств, установ, організацій, що належать до сфери управління ДСНС України;
– готує проект рішення Міністра оборони України щодо проведення службового розслідування стосовно осіб рядового і начальницького складу служби цивільного захисту, державних службовців і працівників апарату ДСНС України та її територіальних органів, підприємств, установ і організацій, що належать до сфери її управління;
– опрацьовує та подає на розгляд Міністру оборони України пропозиції ДСНС України щодо формування державної політики у сферах цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, профілактики травматизму невиробничого характеру, а також гідрометеорологічної діяльності;
– опрацьовує та супроводжує в апараті Міноборони України проекти нормативно-правових актів, що розробляються та подаються ДСНС України на погодження Міністру оборони України та узагальнює інформацію щодо їх погодження;
– опрацьовує нормативно-правові акти, які надійшли на погодження до ДСНС України, як до заінтересованого центрального органу виконавчої влади;
– опрацьовує розроблені ДСНС України матеріали (тези виступу, довідковий матеріал) до проектів нормативно-правових актів для їх представлення Міністром оборони України на засіданнях Кабінету Міністрів України.
– бере участь у розробленні та безпосередньо розробляє проекти законів та інших нормативно-правових актів, що стосуються реалізації державної політики у сферах цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, профілактики травматизму невиробничого характеру, а також гідрометеорологічної діяльності;
– провадить діяльність, пов’язану з державною таємницею, відповідно до вимог чинного законодавства України та інших нормативних та керівних документів;
– здійснює заходи з технічного захисту інформації та захисту конфіденційної і службової інформації посадовими особами Управління;
– розробляє документи щодо переведення Управління на функціонування в умовах особливого періоду;
– виконує інші завдання, пов’язані із функціонуванням Управління як відокремленого підрозділу Міноборони України.
5. Управління для виконання покладених на нього завдань має право в установленому порядку з питань, що відносяться до його компетенції:
– залучати (за погодженням з відповідними керівниками) фахівців структурних підрозділів апарату Міноборони України, ДСНС України, Генерального штабу Збройних Сил України, установ та організацій, які належать до сфери управління Міноборони України та ДСНС України, до розроблення проектів нормативно-правових актів з питань, що відносяться до компетенції Управління та проведення перевірок діяльності ДСНС України та її територіальних органів;
– здійснювати фахову експертизу проектів нормативно-правових актів;
– опрацьовувати в установленому порядку запити та звернення народних депутатів України, листи органів державної влади і місцевого самоврядування, об’єднань громадян, інших суб’єктів громадянського суспільства;
– за дорученнями Міністра оборони України, першого заступника Міністра оборони України, заступника Міністра оборони України та заступника Міністра оборони України – керівника апарату скликати наради, створювати комісії та робочі групи, із залученням фахівців до їх складу, за погодженням з відповідними керівниками структурних підрозділів Міноборони України, ДСНС України та Генерального штабу Збройних Сил України;
– одержувати необхідну інформацію, документи і матеріали від структурних підрозділів Міноборони України, ДСНС України, Генерального штабу Збройних Сил України та видів Збройних Сил України;
– представляти інтереси Міноборони України в державних органах, органах місцевого самоврядування;
– використовувати інформаційні електронні бази даних Міноборони України, ДСНС України, Генерального штабу Збройних Сил України, державні та урядові системи зв’язку й інформатизації;
– здійснювати експертну оцінку матеріальних носіїв інформації та приймати рішення про зміну чи скасування грифів секретності матеріальних носіїв секретної інформації відповідно до компетенції.
6. Управління під час виконання покладених на нього завдань взаємодіє в установленому порядку зі структурними підрозділами Міноборони України, ДСНС України, Генерального штабу Збройних Сил України та видів Збройних Сил України, іншими органами державної влади і місцевого самоврядування, допоміжними органами і службами, утвореними Президентом України, Кабінетом Міністрів України, Верховною Радою України, а також підприємствами, установами, організаціями.
7. Управління очолює начальник Управління, якого призначає на посаду і звільняє з посади Міністр оборони України за поданням першого заступника Міністра оборони України.
Начальник Управління безпосередньо підпорядковується першому заступнику Міністра оборони України.
8. Начальник Управління відповідає за:
– виконання завдань, покладених на Управління;
– організацію діяльності та керівництво Управлінням, його здатність до виконання завдань за функціональним призначенням, мобілізаційну підготовку особового складу, військову дисципліну в Управлінні, всебічне забезпечення діяльності структурних підрозділів Управління;
– забезпечення охорони державної таємниці в Управлінні відповідно до режиму секретності та здійснення постійного контролю за його станом;
– організацію ведення службового діловодства та забезпечення захисту службової та конфіденційної інформації;
– організацію та переведення Управління на функціонування в умовах особливого періоду.
Начальник Управління несе відповідальність згідно із законом за дії, що завдали шкоди державі.
9. Начальник Управління в межах своїх повноважень видає накази, організовує і контролює їх виконання та здійснює інші заходи, спрямовані на виконання Управлінням покладених на нього завдань і функцій.
10. Начальник Управління як керівник Управління:
– очолює Управління, здійснює керівництво його діяльністю;
– забезпечує роботу Управління, спрямовує і координує роботу його структурних підрозділів, визначає пріоритети діяльності та шляхи виконання покладених на нього завдань, затверджує плани роботи Управління, звіти про їх виконання;
– за дорученнями Міністра оборони України та першого заступника Міністра оборони України представляє Управління в публічно-правових відносинах з іншими органами, підприємствами, установами та організаціями;
– веде листування з державними органами та міжнародними організаціями, у встановленому порядку робить запити до органів виконавчої влади щодо отримання необхідної інформації;
– має право (за погодженням із відповідними керівниками) скликати службові наради за участі представників структурних підрозділів апарату Міноборони України, ДСНС України, Генерального штабу Збройних Сил України, видів Збройних Сил України, інших органів військового управління, з’єднань, військових частин, військових навчальних закладів, установ, організацій Збройних Сил України та підприємств, які належать до сфери управління Міноборони та ДСНС України;
– організовує опрацювання проектів законів, інших нормативних актів з питань, віднесених до компетенції Управління;
– затверджує положення про структурні підрозділи Управління та функціональні обов’язки військовослужбовців Управління;
– подає в установленому порядку пропозиції щодо призначення, переміщення (переведення) особового складу Управління, приймає, рішення щодо їх заохочення або притягнення до дисциплінарної відповідальності;
– вносить подання щодо відзначення державними нагородами, нагородження відзнаками Міноборони України і застосовує інші види заохочення військовослужбовців Управління;
– організовує професійну підготовку військовослужбовців, аналізує і контролює стан військової та виконавчої дисципліни в Управлінні, вживає заходів щодо їх покращення;
– організовує роботу щодо дотримання особовим складом Управління вимог законодавства України з питань охорони державної таємниці, державної служби і охорони праці;
– подає в установленому порядку пропозиції щодо створення кадрового резерву Управління;
– організовує роботу щодо запобігання та протидії корупції, виявлення та припинення її проявів, усунення наслідків корупційних діянь;
– вносить пропозиції щодо змін до організаційно-штатної структури Управління;
– видає накази згідно з Номенклатурою посад для призначення державних службовців наказами по особовому складу.
11. Начальник Управління має заступника, який виконує обов’язки начальника Управління в разі його відсутності.
12. Матеріально-технічне забезпечення діяльності Управління здійснюється в установленому в Міноборони України порядку.
13. Положення про Управління та його структуру затверджує Міністр оборони України за поданням першого заступника Міністра оборони України.
14. Управління має печатку із зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням, а також інші печатки та штампи, необхідні для забезпечення його діяльності.
15. Управління припиняє свою діяльність шляхом реорганізації або ліквідації Міністром оборони України за поданням першого заступника Міністра оборони України.
| Директор департаменту правового забезпечення Міністерства оборони України полковник юстиції |
Д. Ю. Дем’яненко |

