Події
1400 фахових юридичних консультацій тепер у відкритому доступі
13 грудня 2018 р. в «Укрінформі» відбулася презентація довідково-інформаційної платформи правових консультацій «WikiLegalAid», увійшовши до якої кожен охочий може знайти потрібну юридичну консультацію зі своєї правової проблеми, включно із доступним викладом норм відповідного законодавства, судовою практикою та шаблонами юридичних документів.
Те, що консультація знайдеться, не гарантовано, але дуже вірогідно, оскільки близько 1400 наявних зараз консультацій підібрані саме за частотною ознакою.
Директор Координаційного центру з надання правової допомоги Олексій Бонюк, відкриваючи презентацію, що проходила у формі круглого столу, відзначив, що база WikiLegalAid містить відповіді на запитання, з якими найчастіше звертаються громадяни. З тих 1 294 640 осіб, що вже отримали консультацію за матеріалами бази даних, лише 197 139 звернулися за вторинною правовою допомогою. Це означає, що решта залишилися цілком задоволеними наданою консультативною допомогою.
База є в певному сенсі рецепцією європейського досвіду. Створена в серпні 2016 р. тільки для працівників БПД, вона дещо відтворює досвід голландських колег, адже так само пропонує алгоритм дій, які можуть бути зрозумілі і вчинені самими громадянами.
Впродовж 2 років підготовки ресурсу було проведено 21 тренінг за участю 420 працівників системи БПД, що в результаті привело до створення чудового інструменту, який спростить життя і бізнесам, і людям, – додав заступник Міністра юстиції Денис Чернишов. – Завжди дуже просто ускладнювати і дуже складно спрощувати, а тому зусилля творців WikiLegalAid, вкладені у те, щоб запитання і відповіді були сформульовані правильною й водночас зрозумілою для громадян мовою, реалізуються у можливості надати правову допомогу більшій кількості людей.
Тепер найбільш «популярні» правові проблеми із роз’ясненням щодо їх розв’язання та зразками документів дають змогу заявнику після ознайомлення з таким матеріалом прийти до центру БПД уже з готовою моделлю. Це не лише важливо з погляду економії часу, а й сприятиме піднесенню юридичної грамотності людей.
200 Вікінгів БПД
Ми чекали на цю можливість представити результат роботи понад 200 авторів, що пишуть і наповнюють нашу масивну базу даних юридичних знань, і поділитися ним з усіма, – наголосила менеджерка проекту «Доступна та якісна правова допомога в Україні» Оксана Кікоть. – Платформа є інновацією в системі безоплатної правової допомоги. Починалася вона із прагнення досконалості поєднання експертних знань і досвіду правової допомоги, в тому числі і тієї, що надавалася через кол-центри.
Зараз до енциклопедії консультацій відкрито доступ для всіх, і члени авторського колективу (експертної групи з питань забезпечення належного функціонування довідково-інформаційної платформи правових консультацій WikiLegalAid), або як їх назвали – вікінги – постали перед новим викликом, яким є велика робота з підтримання матеріалів у контрольному стані.
Один зі співавторів WikiLegalAid Петро Габрівський (Дрогобицьке бюро правової допомоги) сказав, що цікавим і захопливим є навіть сам процес створення і редагування статей. Під час їх опрацювання й обговорення у гурті колег проходить інтенсивний обмін досвідом, в підсумку якого створюються матеріали гідні довіри. Коли вранці відкриваються двері бюро правової допомоги, ніколи не знати хто і з яким питанням завітає, а, зайшовши в базу WikiLegalAid, одразу можна зорієнтуватися, надати повноцінну консультацію, перевірити свої знання і запропонувати редакційні правки до статей, якщо вони потрібні.
Особливо виручає база даних, коли громадяни, як зазвичай, звертаються по допомогу в останній момент, зокрема готові шаблони правових документів дуже стають у нагоді.
Нетривала дискусія про те, що працівники системи БПД не зможуть широко послуговуватися матеріалами, представленими на WikiLegalAid, оскільки гряде повна адвокатська монополія на захист і представництво в судах, закінчилася висновком адвоката системи БПД Івана Ангеліна, що й в умовах монополії ресурс є надзвичайно важливим інструментом і для адвокатів, що працюють за контрактом із БПД, і для інших.
Перед тим, як заходитиме мова про вторинну правничу допомогу, де вже потрібен адвокат, цим інструментом користуватимуться співробітники центрів і бюро, яким він істотно спростить життя і допоможе на дуже важливому етапі надання допомоги – під час визначення правової природи проблеми, з якою звернулася особа.
Півтори тисячі практикуючих юристів щоденно входять до цієї бази знань і можуть оцінити якість та актуальність інформації.
Система приречена
Підводячи підсумки круглого столу і підсумовуючи виступи учасників, Олексій Бонюк висловив переконання, що якість зібраних на платформі матеріалів та креативний заряд її творців переконує, що система знань WikiLegalAid приречена на успішний розвиток.
Повне відео презентації можна переглянути на сайті Укрінформу
База даних WikiLegalAid функціонує за принципом відомої «Wikipedia», поповнюється правовими консультаціями з різних тем, що відповідають реальним запитам клієнтів системи БПД, які приходять до центрів та бюро правової допомоги у всіх регіонах країни, відкриває перед громадянами можливість отримати актуальні вичерпні правові консультації, що сприятиме посиленню правової спроможності та правової обізнаності громадян, – наголошується в прес-релізі круглого столу.
You must be logged in to post a comment Login