Законодавство
Всі державні реєстри планують об’єднати у систему публічних електронних реєстрів
У Верховній Раді України зареєстровано проект Закону «Про публічні електронні реєстри» № 2110.
З метою утворення єдиної інтероперабельної системи публічних електронних реєстрів, пропонується визначити єдині законодавчі вимоги до публічних електронних реєстрів, реєстрової інформації, а також принципи, організаційні, інституціональні, процесуальні та фінансові засади їх існування і взаємодії.
Згідно із законопроектом систему публічних електронних реєстрів складатимуть базові державні реєстри (Єдиний державний демографічний реєстр, Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, Державний земельний кадастр), інші державні реєстри, комунальні реєстри, визначені законом реєстри саморегулівних організацій; реєстр реєстрів.
Об’єктами публічних електронних реєстрів визначені: фізичні особи та їх об’єднання, юридичні особи, землі та земельні ділянки із розташованими на них об’єктами нерухомого майна, окремі спеціальні статуси фізичних осіб та їх об’єднань, юридичних осіб, сертифікати, ліцензії, декларації, повідомлення, дозволи, інші документи дозвільного характеру, інші об’єкти, визначені законами, на підставі яких створено відповідні реєстри.
Визначаються єдині вимоги до реєстрової інформації, її статусу, форм, складу, порядку створення, зберігання та використання (в т. ч. надання), шляхів внесення існуючої, в тому числі архівної інформації, зокрема:
- всі існуючі державні реєстри, кадастри тощо вестимуться в електронному виді із застосуванням технологій резервного копіювання;
- поділ реєстрових даних на базові (загальнодоступні, безоплатні) та спеціальні (що потребують спеціального доступу, платні) набори;
- пріоритет електронних форм документів та документів виданих правоволодільцю.