Законодавство
Депутатам – право на звернення за інформацією з обмеженим доступом
Комітет з питань Регламенту, депутатської етики та організації роботи ВР рекомендував Верховній Раді України за наслідками розгляду законопроекту в першому читанні повернути проект Закону України «Про внесення змін до Закону України “Про статус народного депутата України” (щодо доступу до інформації з обмеженим доступом)» № 2061 на доопрацювання.
Законопроектом пропонується доповнити новою ст. 16-1 Закон України «Про статус народного депутата України» якою визначити, що народний депутат матиме право на звернення чи запит щодо отримання інформації з обмеженим доступом.
Ознайомлюватися з такою інформацією, будь-якими матеріалами, отримувати їх копії, депутат зможе, якщо розпорядником інформації є орган державної влади, підприємства, установи, організації державної або комунальної форми власності або підприємства, установи, організації, в статутному капіталі яких частка держави більша 25 відсотків.
Також визначено коло питань, які не можуть бути предметом депутатського запиту, зокрема, підтримка державного обвинувачення в суді, нагляд за додержанням законів органами, які проводять оперативно-розшукову діяльність, дізнання, досудове слідство тощо.
Відповідно до висновку Комітету щодо доцільності включення цього законопроекту до порядку денного другої сесії Верховної Ради України дев’ятого скликання, у ньому містяться певні недоліки техніко-юридичного характеру, зокрема:
- визначення термінів, які наводяться в законопроекті, мають відповідати їх змісту, що міститься в чинному законодавстві, та мають бути однаковими у всьому тексті закону, саме тому у законопроекті має вживатися словосполучення, зокрема, «народний депутат», а не «народний депутат України»;
- назва ст. 16-1 законопроекту дещо не узгоджується з її змістом, оскільки передбачає лише право народного депутата України на отримання інформації з обмеженим доступом, тоді як у частинах п’ятій, шостій цієї статті йдеться про право народного депутата України в окремих випадках «розголошувати» інформацію з обмеженим доступом.
Крім цього, окремі положення законопроекту потребують узгодження з нормами чинної редакції ст. 19 Закону України «Про статус народного депутата України», яка передбачає можливість отримання народним депутатом України інформації з обмеженим доступом, а також узгодження положень законопроекту із термінологією, що вживається в Законі України «Про інформацію» (у частині одержання інформації, її зберігання, використання та поширення).
По суті правового змісту законопроекту Комітет зазначив, зокрема, що передбачаючи право народного депутата на отримання інформації з обмеженим доступом, автором не пропонується зміни до Закону щодо відповідальності за розголошення такої інформації – у новій ст. 16-1 або ст. 19 Закону варто було б передбачити нову частину, згідно з якою народний депутат, в разі розголошення інформації з обмеженим доступом, яка стала йому відомою у зв’язку з виконанням депутатських повноважень, несе адміністративну чи кримінальну відповідальність відповідно до закону.
You must be logged in to post a comment Login