Законодавство
Заборонено вказувати на користь для здоров’я у рекламі напоїв, що містять спирт
Набрав чинності наказ Міністерства охорони здоров’я України «Про затвердження Вимог до тверджень про поживну цінність харчових продуктів та тверджень про користь для здоров’я харчових продуктів» від 15 травня 2020 р. № 1145.
Ці Вимоги застосовуються до тверджень про поживну цінність та тверджень про користь для здоров’я, що використовується у маркуванні, представленні або рекламі, призначених для кінцевого споживача харчових продуктів, які виробляються в Україні, перебувають в обігу, ввозяться (пересилаються) на митну територію України.
Твердження про поживну цінність та твердження про користь для здоров’я можуть бути використані у маркуванні, та (або) в інших супровідних документах, та (або) рекламі, якщо вони відповідають цим Вимогам, містяться відповідно у додатку 1, додатках 2 і 3 до Вимог, а також відповідають умовам застосування та використання, що зазначені у цих додатках.
Твердження про поживну цінність та твердження про користь для здоров’я, зокрема, не повинні:
- заохочувати або спонукати до надмірного споживання певного харчового продукту;
- стверджувати, вказувати або мати на увазі (натякати), що збалансоване та різноманітне харчування не може забезпечити отримання організмом необхідної кількості поживних речовин;
- посилатися на зміни у функціях організму шляхом надання текстової інформації або графічних зображень (за допомогою піктограм або символів), що можуть викликати та (або) підсилювати страх споживача.
Забороняється використовувати твердження про користь для здоров’я у маркуванні, презентації або рекламі напоїв, що містять понад 1,2 відсотка об’ємних одиниць спирту.
Використання тверджень про поживну цінність та тверджень про користь для здоров’я дозволяється тільки при дотриманні, зокрема, таких умов:
- наявність, відсутність або знижений вміст у харчовому продукті або категорії харчових продуктів поживної речовини або іншої речовини, щодо якої було зроблено твердження, має корисний поживний або фізіологічний ефект відповідно до загальновизнаних наукових даних;
- поживна речовина або інша речовина знаходиться у формі, яка може засвоюватися організмом;
- кількість продукту, яка очікувано може вживатися споживачем, забезпечує значну кількість поживної речовини або іншої речовини, щодо якої зроблено твердження, або таку кількість, що матиме поживний або фізіологічний ефект відповідно до загальновизнаних наукових даних.
Використання тверджень про поживну цінність та тверджень про користь для здоров’я допускається лише у випадку, якщо можна очікувати, що споживач може зрозуміти корисний вплив, про який йдеться у твердженні.
Твердження про поживну цінність та твердження про користь для здоров’я застосовуються до харчових продуктів, готових до споживання відповідно до інструкцій виробника.
Оператор ринку, що використовує твердження про поживну цінність або твердження про користь для здоров’я повинен мати докази відповідності харчового продукту умовам використання такого твердження для цього продукту, що зазначені в додатках 1, 2 або 3 до Вимог.