В Україні
З’явився механізм добровільного врегулювання скарг на фінансовому ринку
Українська асоціація фінтех та інноваційних компаній (UAFIC) запустила у пілотному режимі платформу медіації скарг споживачів фінансових послуг «ФінСкарга».
Відтепер сервісом безкоштовно зможуть скористатися всі громадяни України, що мають намір поскаржитися на порушення своїх прав у сфері фінансових послуг. Пілотний проект надасть можливість поскаржитись на банк або мікрофінансову організацію (МФО).
«Мета цього проекту – впровадити добровільний механізм врегулювання скарг на фінансовому ринку та допомогти громадянам відстояти свої права як споживачів фінансових послуг. Сьогодні ми спостерігаємо дуже багато порушень з боку фінансових установ. Вже у вересні ми очікуємо, що платформа отримає 500 звернень від громадян та сприятиме розв’язанню їхніх проблемних питань з банками, МФО або колекторськими компаніями. Кожен може залишити свою скаргу на платформі і бути впевненим, що вона буде передана для розгляду у відповідну фінансову установу. Якщо ж остання не зможе допомогти своєму клієнтові, скарга буде розглядатися регулятором і може дійти до суду», – роз’яснив голова правління UAFIC Ростислав Дюк.
Платформу вже підтримали 25 гравців ринку: 7 банків та 18 МФО. Наразі ведуться переговори з майбутніми учасниками.
Планується, що повноцінно платформа запрацює у листопаді 2020 р. Сервіс буде доступний для використання онлайн з будь-яких пристроїв.
Офіційний старт платформи – у кінці 2020 р.