В Україні
З 2021 р. почнуть будувати дороги з промислових відходів
Можливість застосування промислових відходів при будівництві автомобільних доріг передбачена проектом Концепції Державної цільової економічної програми будівництва автомобільних доріг загального користування з цементобетонним покриттям на 2021-2025 роки.
«Асоціація ще у травні зверталась до представників Уряду та Парламенту з пропозиціями щодо активного використання металургійних шлаків та золошлакових матеріалів у будівництві. Адже в Україні на відвалах промислових підприємств накопичилось більше 160 млн тонн шлаків металургійних комбінатів та близько 250 млн тонн золошлакових матеріалів ТЕЦ. Щороку ці показники збільшуються на 10-11 млн тонн та 6-7 млн тонн відповідно. Відтак, запропонована Концепція є актуальною та прогресивною для економічного розвитку країни», – зазначила Координатор Комітету промислової екології та сталого розвитку Європейської Бізнес Асоціації Ольга Бойко.
Згідно з Концепцією, частка автомобільних доріг з цементобетонним покриттям збільшиться до 30%, за рахунок:
- чітких механізмів фінансування ремонту та будівництва доріг з державного та місцевих бюджетів;
- підвищення екологічності будівництва, зокрема, через використання відходів та побічних продуктів промисловості в якості заповнювачів в цементобетонних сумішах;
- дослідження нових можливостей будівництва доріг на основі сучасних енерго- та ресурсозберігаючих матеріалів та технологій.
Бізнес-спільнота концептуально підтримує ініціативу Укравтодору, водночас закликає доопрацювати текст документу та врахувати такі три пункти:
- додати побічні продукти/вторинну сировину промисловості до переліку матеріалів, які можуть використовуватися в процесі будівництва автомобільних доріг. Адже деякі матеріали у перспективі можуть отримати властивість змінювати свій юридичний статус як відходів. Зокрема, у контексті запланованої реформи управління відходами;
- уточнити можливість фінансування Програми також за рахунок коштів Державного дорожнього фонду;
- надати пріоритет у використанні вторинної сировини в якості заповнювачів в цементобетонних сумішах та шарах основи автомобільних доріг. Зокрема, пріоритетне застосування шлакопортландцементу та шлаколужних цементів.