В Україні
Відомості до електронних трудових книжок внесуть за 5 років
Мінсоцполітики інформує, що Президент України Володимир Зеленський підписав Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі».
Ним встановлено, що ведення обліку трудової діяльності працівників здійснюватиметься в електронній формі у Державному реєстрі загальнообов’язкового державного соціального страхування.
Повідомляється, що відповідні цифрові соціальні сервіси будуть впроваджені через 3 місяці, тобто з дати набрання чинності Законом.
Облік даних про трудову діяльність, освіту та інших відомостей про працівника вестиме Пенсійний фонд.
Інформація про трудову діяльність за попередні роки в електронний реєстр зможе вноситися як самостійно працівником, так і його роботодавцем у вигляді сканованих або оцифрованих копій передбачених законодавством документів (трудової книжки, довідок тощо) з обов’язковим накладанням кваліфікованого електронного підпису.
За бажанням працівника роботодавець буде зобов’язаний продовжувати облік трудової діяльності в паперовій формі, однак у такому випадку паперова трудова книжка зберігатиметься в працівника.
Відомості з паперових трудових книжок передбачається внести до реєстру протягом 5 років після набрання Законом чинності. У цей перехідний період може застосовуватися і паперова, і електронна форма обліку трудової діяльності.
Інформацію про свою трудову діяльність і страховий стаж громадяни зможуть отримати у вигляді електронного документа через веб-портал Пенсійного фонду України, який матиме статус офіційного та зможе пред’являтися громадянами у формі витягу за потребою.
Електронна трудова книжка також створить можливість автоматичного призначення пенсії за віком через особистий електронний кабінет на веб-порталі електронних послуг Пенсійного фонду України.