Законодавство
Офісні працівники мають відпочивати від моніторів за рахунок робочого часу
Набрав чинності наказ Міністерства соціальної політики України «Про затвердження Вимог щодо безпеки та захисту здоров’я працівників під час роботи з екранними пристроями» від 14 лютого 2018 р. № 207.
Вимогами встановлено обов’язки роботодавця щодо інформування працівників про можливі шкідливі наслідки, проведення навчання та перевірку знань з питань охорони праці. Також роботодавець повинен обирати обладнання що не створює зайвого шуму та не виділяє зайвого тепла, організовувати перерви за рахунок робочої зміни, та за власний рахунок проводити медичний огляд працівників.
Робочі місця повинні бути просторі для зміни положення та рухів з можливим використанням підніжки з кріслом що регулюється по висоті та спинкою що регулюється по висоті та нахилу, а стіл – зручним для використання на ньому окрім комп’ютера інших документів та устаткування.
Приміщення має бути освітленим та контрастним до екрану.
Встановлено заборону самовільного втручання працівників в роботу апаратури, налагодження, змінювання конструкцію екранних пристроїв та роботу на несправних пристроях.
Обираючи екран, роботодавці мають віддавати перевагу екранам, що легко переносяться та змінюють своє положення, чіткі та стабільні при показі інформації, мають незначне відхилення електромагнітного спектра від видимого.
Клавіатура має бути матовою, без відображення на ній екрану, з розбірливими позначеннями та зручними клавішами, щоб запобігти втоми кісті руки працівника.
Однак, Вимоги не поширюються на:
- робочі місця пілотів, водіїв, їх операторів та осіб, які ремонтують екранні пристрої;
- комп’ютерні класи закладів освіти,
- портативні системи оброблення даних, якщо вони не постійно використовуються;
- калькулятори, касові апарати, смартфони, планшети, мобільні телефони.
Водночас втратив чинність наказ Державного комітету України з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду від 26 березня 2010 р. № 65.
You must be logged in to post a comment Login