Події
«Не йди за течією, не йди проти течії. Будь течією»…Завершився Всеукраїнський конкурс Вчитель року з основ правознавства
«Я знаю грамоту Свободи, ЇЇ підписують мечі»… Ці слова мудрої Ліни Костенко є дуже співзвучними завершенню конкурсу на звання Кращий вчитель України. Під звуки вибухів ракет і тяжких втрат його учасники проявили неабияку мужність, витримку та винахідливість. Нам говорили: про який конкурс може йти мова в цей час? Та ні! Таким мудрецям варто було б послухати переконливу думку самих його учасників, фіналістів, зокрема, і будь-які застереження щодо проведення конкурсу відпали б самі по собі.
Читайте також: Англійський архетип підготовки правників
На відбірковому етапі, який визначив дванадцять перших результатів, і, відповідно, учасників, котрі продовжать змагання у фіналі, вони були об’єднані в три групи, брали участь у випробуваннях «Методичний практикум» і «Урок». Відвідати конкурсні уроки запрошено учнів відокремленого структурного підрозділу «Науковий ліцей міжнародних відносин II—III ступенів» Університету митної справи та фінансів (м. Дніпро). На цьому етапі не повинні були враховуватися бали, набрані на відбірковому етапі змагань, який передбачав тестування, практичну роботу і майстер-клас. Загалом же всеукраїнський рівень конкурсу не містив простих завдань, проте всі без винятку його учасники показали високий рівень педагогічної майстерності. Ще раз нагадаю, що конкурс проводився в надскладний час війни, коли кожен із учасників, членів оркомітету та журі долав свої труднощі, часто нелегкі. І лише оптимізм і віра в нашу свободу допомогли всім витримати цю дистанцію в умовах відключення електроенергії, фактичного блекауту. Напередодні конкурсанти бажали один одному не лише перемоги, а в першу чергу Світла: у прямому й фізичному значеннях.
Читайте також: Освіта, право і патріотизм
Як уже писала ЮВУ, цей щорічний всеукраїнський конкурс мав на меті стимулювання участі педагогів у процесах становлення і розвитку ефективної національної системи освіти та популяризації кращих новітніх педагогічних практик, зростання професійної майстерності вчителів. Додам, що сам конкурс проводиться щорічно, починаючи з 1996 року. Сказати, що під час цьогорічних змагань вдалося виявити талановитих педагогічних працівників, віднайти зразки кращого педагогічного досвіду та побачити творчий потенціал вчителів, переконатися в їх професійній майстерності — це практично не сказати нічого. Бо головне, чого ми досягли – сприяння самореалізації вчителя з основ правознавства. Цей форум відбувся в умовах відкритості й об’єктивного оцінювання конкурсантів, а всі матеріали його викладені на сайті МОНу. А учасниками фінальної частини стали Михайло Музичка, Світлана Островська, Надія Павлюк, Олексій Попович, Алла Тишковська, Оксана Федечко, Едуард Фісун, Олексій Фоменко, Аліна Черненко, Олександр Чучаєв, Руслана Якута та В’ячеслав Майорський. Ось і п’ятеро переможців, що набрали найбільшу кількість балів:
В’ячеслав Майорський вчитель (Одеська область) |
Світлана Островська вчитель (Донецька область) |
Олександр Чучаев вчитель (Кіровоградська область) |
Олексій Попович вчитель |
Едуард Фісун вчитель-методист (Полтавська область) |
Як зазначив у своєму резюме останній переможець: «Не йди за течією, не йди проти течії. Будь течією». Таку мудрість слід нам всім наслідувати.
Журі та оргкомітетом підготовлені додаткові рейтинги фінального етапу конкурсу, а ми продовжимо його висвітлювати в наступних наших публікаціях.
Лесь Курінний,
спеціально для ЮВУ
Джерело: Юридичний вісник України