Законодавство
6 населених пунктів відновлять в рамках експериментального проекту
Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 25 квітня 2023 р. № 382, якою визначено процедуру реалізації експериментального проекту щодо відновлення населених пунктів, які постраждали внаслідок збройної агресії російської федерації.
Експериментальний проект спрямований на відновлення населених пунктів, які постраждали внаслідок збройної агресії російської федерації, а саме:
– селище Бородянка Бородянської територіальної громади Київської області;
– село Мощун Гостомельської територіальної громади Київської області;
– село Посад-Покровське Чорнобаївської територіальної громади Херсонської області;
– місто Тростянець Тростянецької територіальної громади Сумської області;
– село Циркуни Циркунівської територіальної громади Харківської області;
– село Ягідне Іванівської територіальної громади Чернігівської області.
Координаторами експериментального проекту є Мінінфраструктури та Агентство відновлення.
Головним розпорядником бюджетних коштів є Агентство відновлення, яке ініціює відповідний проект рішення щодо виділення коштів для реалізації експериментального проекту.
Замовниками робіт (послуг) з відновлення населених пунктів і одержувачами бюджетних коштів у межах реалізації експериментального проекту є служби відновлення та розвитку інфраструктури в областях.
Учасниками експериментального проекту є облдержадміністрації (обласні військові адміністрації), органи місцевого самоврядування, які виявили бажання взяти участь в експериментальному проекті, служби відновлення та розвитку інфраструктури в областях.
Читайте також: 31 млн євро на відбудову шести мостів і шляхопроводів на Київщині
Відновлення населених пунктів включає виготовлення проектної документації (проектно-кошторисної документації), нове будівництво, реконструкцію, реставрацію, капітальний ремонт, поточний ремонт і придбання товарів.
Облдержадміністрації (обласні військові адміністрації) та органи місцевого самоврядування здійснюють в установленому законодавством порядку заходи з відведення земельних ділянок (у разі необхідності) для реалізації експериментального проекту.
Облдержадміністрації (обласні військові адміністрації) за пропозиціями органів місцевого самоврядування формують переліки об’єктів незалежно від форми власності, які підлягають відновленню (новому будівництву) в рамках реалізації експериментального проекту. Переліки об’єктів формуються виходячи з пріоритетності задоволення першочергових потреб населення.
До переліків об’єктів додається інформація про кожен об’єкт (опис об’єкта, звіт за результатами його обстеження (у разі наявності), відомості щодо доцільності і можливості відновлення (нового будівництва) об’єкта, наявності вихідних даних та проектної документації, експертний звіт за результатами експертизи проектної документації (у разі наявності), а також інформація про можливість фінансового забезпечення відновлення (нового будівництва) об’єкта за рахунок інших, ніж державний бюджет, джерел, та очікувану вартість робіт).
Відомості про пошкоджені/зруйновані об’єкти, включені до переліків об’єктів, повинні бути внесені до Державного реєстру майна, пошкодженого та знищеного внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією російської федерації проти України, а з моменту офіційного початку роботи Єдиної цифрової інтегрованої інформаційно-аналітичної системи управління процесом відбудови інфраструктури – також до зазначеної системи.
Сформовані переліки об’єктів разом з додатками облдержадміністрації (обласні військові адміністрації) подають в електронній формі з використанням системи електронної взаємодії органів виконавчої влади в установленому законодавством порядку з накладенням на них кваліфікованих електронних підписів і печатки Агентству відновлення.
Агентство відновлення у десятиденний строк з дня надходження переліку об’єктів розглядає питання щодо доцільності, ефективності, взаємоузгодженості, пріоритетності відновлення об’єктів, зазначених у переліку, виходячи з необхідності задоволення першочергових потреб населення та затверджує його або у разі наявності зауважень повертає для доопрацювання відповідній облдержадміністрації (обласній військовій адміністрації).
Читайте також: Гранти на створення або розвитку бізнесу віднесено до видатків другої черги
Закупівля товарів, робіт і послуг у рамках реалізації експериментального проекту здійснюється з дотриманням вимог законодавства про проведення закупівель, зокрема в умовах воєнного стану.
Для реалізації експериментального проекту суб’єкти управління об’єктами державної (комунальної) власності, власники об’єктів приватної власності (уповноважені ними особи, що управляють майном) передають функції замовника будівництва службам відновлення та розвитку інфраструктури в областях.
Органи місцевого самоврядування надають методологічну допомогу та сприяють в укладенні договорів, що завіряються нотаріально, про передачу функцій замовника будівництва щодо об’єктів приватної власності.
Окрім того, рекомендовано органам місцевого самоврядування взяти участь у реалізації експериментального проекту та встановлено, що:
1) фінансування експериментального проекту здійснюється за рахунок коштів фонду ліквідації наслідків збройної агресії та інших не заборонених законодавством джерел;
2) під час реалізації експериментального проекту не застосовуються:
– постанова Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2001 р. № 1764 «Про затвердження Порядку державного фінансування капітального будівництва»;
– п. 3, 6 – 11 Порядку використання коштів фонду ліквідації наслідків збройної агресії, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10 лютого 2023 р. № 118.
Експериментальний проект реалізовуватиметься протягом 2023 – 2025 років.