МІНІСТЕРСТВО ОБОРОНИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
14.09.2021 № 279
Про затвердження Положення про Директорат політики у сфері оборони
Міністерства оборони України
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1034 “Деякі питання реформування державного управління”, Положення про Міністерство оборони України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 листопада 2014 року № 671 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 19 жовтня 2016 року № 730), та з метою уточнення завдань і функцій Директорату політики у сфері оборони Міністерства оборони України наказую:
1. Затвердити Положення про Директорат політики у сфері оборони Міністерства оборони України, що додається.
2. Визнати таким, що втратив чинність, наказ Міністерства оборони України від 06 травня 2020 року № 146 “Про затвердження Положення про Директорат політики у сфері оборони Міністерства оборони України”.
3. Наказ розіслати згідно з розрахунком розсилки.
Міністр оборони України | А. Таран |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства оборони України
14 вересня 2021 року № 279
ПОЛОЖЕННЯ
про Директорат політики у сфері оборони Міністерства оборони України
1. Це Положення визначає основні завдання і функції Директорату політики у сфері оборони Міністерства оборони України (далі – Директорат), повноваження генерального директора Директорату, порядок взаємодії з іншими структурними підрозділами Міністерства оборони України (далі – Міноборони), Збройними Силами України та Державною спеціальною службою транспорту (далі – Держспецтрансслужба).
2. Директорат виконує завдання із забезпечення формування пропозицій до державної політики з питань національної безпеки, формування засад політики у сфері оборони та досягнення у системі Міністерства оборони України відповідності критеріям членства в НАТО (далі – формування пропозицій до засад політики щодо європейської та євроатлантичної інтеграції), а також визначені завдання та функції, покладені на Міноборони.
3. Директорат є самостійним структурним підрозділом апарату Міноборони.
4. Директорат підпорядковується Міністру оборони України, який безпосередньо здійснює керівництво його діяльністю.
5. Директорат у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, постановами Верховної Ради України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, наказами Міноборони, іншими нормативно- правовими актами, а також цим Положенням.
6. Основними завданнями Директорату є:
– формування засад політики у сфері оборони та організація її впровадження в системі Міноборони;
– формування пропозицій до засад політики з питань національної безпеки;
– аналіз та оцінка результативності політики у сфері оборони;
– формування пропозицій до засад політики щодо європейської та євроатлантичної інтеграції у сфері оборони, визначення напрямів її реалізації;
– визначення пріоритетів, цілей та першочергових проектів оборонної реформи, організація виконання її завдань;
– загальна координація, моніторинг, формування реєстру, підготовка та подання пропозицій до Кабінету Міністрів України щодо застосування, скасування та внесення змін до санкцій.
7. Директорат відповідно до наданих повноважень:
– готує пропозиції керівництву Міноборони щодо формування пріоритетів, цілей та першочергових проектів оборонної реформи, шляхів та перспектив удосконалення політики у сфері оборони;
– формує пропозиції щодо досягнення рівня спроможностей сил оборони держави відповідно до існуючих загроз з урахуванням характеру сучасних та майбутніх воєнних конфліктів;
– готує та надає на розгляд керівництву Міноборони проекти документів щодо європейської та євроатлантичної інтеграції у системі Міноборони та здійснює моніторинг їх реалізації;
– розробляє проекти законів та інших нормативно-правових актів щодо засад політики у сфері оборони, здійснює в установленому порядку їх погодження та супроводження;
– розробляє проекти доктрин, стратегій, статутів проектів, порядків, правил, інструкцій, методичних рекомендацій та інших документів з питань, що стосуються компетенції Директорату;
– готує та надає на розгляд керівництву Міноборони проекти документів щодо політики у сфері оборони, виконання завдань оборонної реформи в Україні;
– готує та надає на розгляд керівництву Міноборони висновки з аналізу зовнішньої і внутрішньої політичної ситуації, а також рекомендації щодо практичного вирішення проблем формування і реалізації політики у сфері оборони;
– здійснює в межах компетенції розгляд проектів законів, інших нормативно-правових актів, що надійшли на погодження до Міноборони;
– здійснює координацію заходів Із впровадження в системі Міноборони принципів та підходів, прийнятих в державах-членах НАТО;
– формує пропозиції щодо адаптації законодавства України у сфері оборони до європейського досвіду та досвіду держав-членів НАТО;
– здійснює в межах компетенції погодження проектів законів, інших нормативно-правових актів з огляду на відповідність їх змісту цілям та пріоритетам, визначеним керівництвом держави та Міноборони, положеннями Угоди про асоціацію, річними національними програмами Україна – НАТО, з урахуванням Цілей партнерства Україна НАТО та інших міжнародних зобов’язань держави з наданням розробникам відповідних пропозицій;
– здійснює консультації із заінтересованими сторонами з метою залучення їх до участі у формуванні державної політики з питань національної безпеки у сфері оборони, реалізації державної політики європейської та євроатлантичної інтеграції, аналізує та узагальнює результати таких консультацій;
– бере участь у розробленні спільно з іншими структурними підрозділами Міноборони доктринальних документів, спрямованих на реалізацію засад державної політики з питань національної безпеки у сфері оборони, державної політики європейської та євроатлантичної інтеграції, виконання завдань оборонної реформи в Україні та впровадження організаційної культури та стандартів НАТО у функціонування Міноборони, Збройних Сил України, Держспецтрансслужби;
– надає методично-консультативну допомогу структурним підрозділам Міноборони, органам військового управління, вищим військовим навчальним закладам, установам та організаціям Збройних Сил України під час виконання ними завдань з реалізації політики у сфері оборони;
– здійснює в межах компетенції спрямування роботи та організовує взаємодію з іноземними радниками, державними органами України, дорадчими і консультативними органами, громадськими організаціями та громадянами України з питань реформ, узагальнює результати такої співпраці, громадського обговорення, дорадчої та консультативної підтримки;
– здійснює в межах компетенції загальну координацію, моніторинг, формування реєстру, підготовку та подання пропозицій щодо застосування, скасування та внесення змін до санкцій;
– координує в межах компетенції залучення, надання та використання міжнародної консультативно-дорадчої допомоги;
– бере участь в межах компетенції у підготовці пропозицій керівництву Міноборони щодо удосконалення структури апарату Міноборони, підпорядкованих Міноборони органів військового управління, вищих військових навчальних закладів, установ та організацій;
– здійснює моніторинг реалізації заходів оборонної реформи, бере участь у розробленні проектів, спрямованих на досягнення пріоритетних цілей оборонної реформи, організовує координацію їх реалізації, Інформує керівництво Міноборони про хід реалізації та досягнуті результати;
– розробляє та надає на затвердження пропозиції щодо стратегічних цілей, пріоритетів діяльності, завдань Міноборони, Збройних Сил України та Держспецтрансслужби;
– бере участь та готує в межах компетенції пропозиції щодо проведення досліджень, формування аналітичних висновків, опитувань тощо з питань національної безпеки у сфері оборони науково-дослідними установами Міноборони, науковими підрозділами вищих військових навчальних закладів, військових навчальних підрозділів закладів вищої освіти;
– організовує та бере участь у переговорах, зустрічах, консультаціях, семінарах та інших заходах міжнародного співробітництва з делегаціями Інших держав, іноземними радниками за напрямами діяльності Директорату;
бере участь:
– у розробленні Стратегії національної безпеки України, Стратегії воєнної безпеки України, Плану оборони України, Стратегічного оборонного бюлетеня України, державних цільових оборонних програм реформування та розвитку Збройних Сил України, доктрин, концепцій, Інших стратегій і програм у сферах національної безпеки і оборони в частині, що стосується Міноборони, Збройних Сил України та Держспецтрансслужби;
– у процесі стратегічного (оборонного) планування, розробляє пропозиції до проектів планів пріоритетних дій Уряду та планів діяльності Міноборони;
– у заходах інформування громадськості з питань оборонної реформи, політики у сфері оборони;
– у стратегічному діалозі з питань політики у сфері оборони з державами партнерами та міжнародними організаціями;
– в межах компетенції у забезпеченні організації роботи консультативно- дорадчих органів Міноборони;
– в організації та проведенні наукових досліджень, тренінгів, семінарів, навчань, інформаційних кампаній, моніторингів та Інших заходів з питань оборонної реформи для військового та цивільного персоналу, керівного складу Міноборони, Збройних Сил України, Держспецтрансслужби, органів військового управління, військових навчальних закладів, установ та організацій;
– у забезпеченні наступності у діяльності Міноборони;
– у здійсненні експертної оцінки матеріальних носіїв секретної інформації, розроблених Директоратом, а також матеріалів, які готуються до публікації в друкованих виданнях, передачі по телебаченню та радіо, Іноземцям тощо;
– провадить у межах своїх повноважень діяльність у сфері охорони державної таємниці, захисту конфіденційної та службової інформації;
– здійснює (вживає) заходи з технічного захисту інформації (інформації з обмеженим доступом);
забезпечує:
– визначення та вжиття заходів для запобігання корупції в діяльності Директорату;
– документування управлінської діяльності, збереженість службових документів, у тому числі електронних, що утворюються в процесі діяльності Директорату, своєчасне їх передавання на державне зберігання до Галузевого державного архіву Міністерства оборони України;
– доступ до публічної інформації в установленому порядку;
– за рішенням Міністра оборони України залучається до виконання інших завдань, покладених на Міноборони.
8. Директорат для здійснення визначених повноважень та виконання завдань має право:
– одержувати в установленому порядку від посадових осіб структурних підрозділів Міноборони, Збройних Сил України, Держспецтрансслужби, органів військового управління, установ та організацій, військових навчальних закладів Міноборони та Збройних Сил України інформацію, документи і матеріали відповідно до компетенції та залучати до роботи в установленому порядку їх фахівців;
– ініціювати скликання нарад, створення комісій та робочих груп, проводити наукові конференції та семінари з питань, що належать до компетенції Директорату;
– за рішенням керівництва Міноборони з метою організації реалізації політики у сфері оборони визначати завдання та отримувати відповідну інформацію від структурних підрозділів, відповідальних за здійснення стратегічного планування, організацію взаємодії з іншими державними органами, організацію наукової діяльності та здійснення міжнародного співробітництва;
– представляти в установленому порядку інтереси Міноборони в державних органах, органах місцевого самоврядування, міжнародних організаціях за напрямом діяльності Директорату;
– використовувати в установленому порядку інформаційні електронні бази даних.
9. Директорат у процесі виконання покладених завдань в межах повноважень взаємодіє зі структурними підрозділами Міноборони, органами військового управління, установами, закладами та організаціями Збройних Сил України та Держспецтрансслужби, органами державної влади, іншими державними органами, установами та організаціями, у тому числі з міжнародними.
10. Директорат очолює генеральний директор, який призначається на посаду та звільняється з посади в установленому законодавством порядку.
Генеральний директор Директорату підпорядковується Міністру оборони України.
11. Генеральний директор Директорату здійснює керівництво діяльністю Директорату і відповідає за:
– виконання основних завдань Директорату за функціональним призначенням;
– визначення пріоритетів роботи Директорату і шляхів виконання покладених на нього завдань;
– організацію виконання завдань щодо формування політики у сфері оборони, пріоритетів, цілей та першочергових проектів оборонної реформи, шляхів та перспектив удосконалення політики у сфері оборони;
– організацію роботи з підготовки проектів законів, інших нормативно- правових актів за напрямом діяльності;
– забезпечення реалізації заходів демократичного цивільного контролю відповідно до повноважень;
– організацію та контроль виконання особовим складом Директорату законів України, актів та доручень Президента України, актів та резолюцій Кабінету Міністрів України, наказів, директив та доручень Міноборони;
– здійснення перспективного і поточного планування діяльності Директорату;
– забезпечення охорони державної таємниці відповідно до вимог режиму секретності, технічного захисту інформації та здійснення постійного контролю за їх станом у Директораті;
– забезпечення оцінки корупційних ризиків у діяльності Директорату та здійснення відповідних антикорупційних заходів;
– організацію роботи щодо виконання заходів внутрішнього контролю та управління ризиками;
– здійснення розгляду звернень громадян, проведення особистого прийому громадян, організацію та контроль надання та оприлюднення публічної інформації;
– здійснення контролю за збереженням службових документів, у тому числі електронних, що утворюються в ході діяльності Директорату, своєчасним їх передаванням на державне зберігання до Галузевого державного архіву Міністерства оборони України;
– забезпечення в межах компетенції реалізації заходів програм мобілізаційної підготовки та мобілізаційного плану Міноборони, підготовку Директорату до роботи в умовах особливого періоду;
– службову дисципліну, морально-психологічний стан, збереження життя і зміцнення здоров’я персоналу Директорату.
12. Генеральний директор Директорату в межах повноважень видає накази з основної діяльності Директорату, з адміністративно-господарської діяльності та накази по стройовій частині, організовує і контролює їх виконання, підписує документи, що утворюються в ході діяльності Директорату, а також здійснює інші заходи, спрямовані на виконання Директоратом покладених на нього завдань і функцій.
Генеральний директор Директорату має право скасовувати видані ним накази.
Генеральний директор Директорату під час керівництва Директоратом:
• представляє Директорат у публічно-правових відносинах з іншими органами, установами та організаціями в Україні та за її межами;
• залучає в установленому порядку фахівців від структурних підрозділів Міноборони, Збройних Сил України, Держспецтрансслужби, органів державної влади, інших державних органів, підприємств, установ та організацій (за погодженням з їх керівниками) до розгляду питань, що належать до повноважень Директорату;
• подає на затвердження державному секретарю Міністерства оборони України посадові інструкції державних службовців Директорату;
• здійснює інші повноваження у встановленому законодавством порядку.
13. Генеральний директор Директорату має заступника.
Заступник генерального директора Директорату призначається і звільняється з посади в установленому законодавством порядку.
Посадові інструкції (функціональні обов’язки) заступника генерального директора Директорату визначаються відповідно до законодавства.
У разі відсутності генерального директора Директорату його обов’язки виконує заступник або призначена інша посадова особа.
14. Забезпечення діяльності Директорату здійснюється в установленому порядку.
15. Структуру Директорату затверджує Міністр оборони України. Директорат має печатку встановленого зразка зі своїм найменуванням, а також інші печатки та штампи, необхідні для забезпечення його діяльності.
Генеральний директор Директорату політики у сфері оборони Міністерства оборони України |
Ю. Пунда |