Connect with us
Гаряча лінія Міноборони 15-12

Документи Міністерства оборони України

Реалізовано в рамках інформаційно-аналітичного порталу

Документи Міністерства оборони України

Наказ №307 від 05.10.2021 Про затвердження Положення про Управління забезпечення реагування на кризові ситуації

Тип документу

Наказ

Рік затвердження

2021

Видавець

Міністерство оборони України

Герб України

МІНІСТЕРСТВО ОБОРОНИ УКРАЇНИ

НАКАЗ

05.10.2021 № 307

Про затвердження Положення про Управління забезпечення реагування на кризові ситуації

Відповідно до Указу Президента України від 18 червня 2021 року № 260/2021 “Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 4 червня 2021 року “Щодо удосконалення мережі ситуаційних центрів та цифрової трансформації сфери національної безпеки і оборони” та Положення про Міністерство оборони України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 листопада 2014 року № 671 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 19 жовтня 2016 року № 730), та з метою визначення завдань і функцій Управління забезпечення реагування на кризові ситуації наказую:

1. Затвердити Положення про Управління забезпечення реагування на кризові ситуації, що додається.

2. Наказ розіслати згідно з розрахунком розсилки.

Міністр оборони України А. Таран

ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства оборони України
05 жовтня 2021 року № 307

ПОЛОЖЕННЯ
про Управління забезпечення реагування на кризові ситуації

1. Це Положення визначає склад, основні завдання і функції Управління забезпечення реагування на кризові ситуації (далі – Управління), повноваження начальника Управління, порядок взаємодії зі структурними підрозділами Міністерства оборони України (далі – Міноборони), Збройними Силами України, Державною спеціальною службою транспорту (далі – ДССТ), іншими органами військового управління, установами, підприємствами та організаціями.

2. Управління є органом військового управління, яке забезпечує ситуаційну обізнаність, доведення до керівництва Міноборони об’єктивної інформації, всебічно обґрунтованих оцінок загроз, прогнозів виникнення та розвитку кризових ситуацій, підготовку проектів управлінських рішень, рекомендацій щодо заходів протидії негативним впливам в інтересах оборони, взаємодію з Головним ситуаційним центром України, Урядовим ситуаційним центром та Національним координаційним центром кібербезпеки Ради національної безпеки і оборони України, іншими ситуаційними центрами держави, експлуатацію та розвиток Ситуаційного центру Міністерства оборони України (далі – Ситуаційний центр), а також інші завдання та функції, які покладені на Міноборони в межах повноважень.

3. Управління підпорядковується Міністру оборони України. Спрямовує та координує діяльність Управління заступник Міністра оборони України з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій та цифровізації.

4. Управління у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, актами Президента України, постановами Верховної Ради України, актами Кабінету Міністрів України, наказами Міноборони, наказами і директивами Міністра оборони України та Головнокомандувача Збройних Сил України, іншими нормативними актами, а також цим Положенням.

5. Основними завданнями Управління є:

– інформаційно-аналітичне забезпечення прийняття керівництвом Міноборони управлінських рішень, що належать до сфери оборони у мирний час, в особливий період, в умовах правового режиму надзвичайного стану, правового режиму воєнного стану та безпосередньої загрози та виникнення інших кризових ситуацій, що загрожують національній безпеці України у воєнній та інших сферах;

– оцінювання наявних (можливих) ризиків у сфері оборони;

– завчасне виявлення та аналіз кризових ситуацій, інформування про них керівництва Міноборони, підготовка проектів відповідних рішень щодо підготовки та проведення заходів оборони держави, реагування на кризові ситуації;

– участь у межах компетенції у плануванні, координації і контролі підготовки та проведення заходів оборони держави, застосування сил оборони;

– здійснення накопичення інформації про стан та діяльність органів управління Міноборони, Збройних Сил України, ДССТ;

– забезпечення підготовки та утримання в готовності програмно- технічного комплексу, інших засобів автоматизації та засобів зв’язку ситуаційного центру для роботи чергової зміни, оперативних груп, які будуть прибувати для посилення чергових змін та організації управління в кризових (надзвичайних) ситуаціях, забезпечення роботи мобільних оперативних груп Міністерства оборони України;

– проведення інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності керівного складу Міноборони, Збройних Сил України, ДССТ щодо поточної діяльності сил оборони та виконання ними завдань оборони держави;

– проведення аналізу та здійснення підготовки самостійно або разом з іншими органами військового управління інформаційно-аналітичних матеріалів щодо поточної діяльності Збройних Сил України та ДССТ, виконання ними завдань;

– здійснення прогнозування розвитку ситуації у визначених сферах забезпечення національної безпеки на основі моніторингу безпекового середовища та оброблення інформації з визначених джерел;

– підтримання взаємодії з Національним координаційним центром кібербезпеки Ради національної безпеки і оборони України, участь у підготовці та проведенні заходів забезпечення інформаційної безпеки (у тому числі кібербезпеки) в системі Міноборони;

– забезпечення функціонування Ситуаційного центру з метою всебічної ситуаційної обізнаності;

– планування, організація та контроль несення оперативно-чергової служби у Ситуаційному центрі;

– забезпечення переведення Ситуаційного центру у відповідні режими функціонування для реагування на кризові ситуації (у разі їх виникнення);

– забезпечення взаємодії та доступу до інформації мережі ситуаційних центрів складових сектору безпеки і оборони держави, інформаційно- аналітичної системи Головного ситуаційного центру України, Національного координаційного центру кібербезпеки Ради національної безпеки і оборони України з використанням ресурсу Національної транспортної мережі, за напрямками їх діяльності;

– забезпечення озвучення інформації, її обробки та візуалізацІЇ технічними засобами, що допущені до експлуатації в порядку, встановленому законодавством України.

6. Управління відповідно до наданих повноважень:

– проводить моніторинг та оцінку загроз, прогнозування розвитку кризових ситуацій;

– здійснює інформаційно-аналітичне забезпечення аналізу розвитку кризових ситуацій та можливих негативних наслідків реалізації загроз;

– проводить підготовку ситуаційних управлінських рішень, уточнення відповідальних та завдань, які необхідно вирішити з метою запобігання, унеможливлений або мінімізації наслідків кризової ситуації;

– забезпечує вибір оптимальних варіантів антикризових рішень, формування переліку заходів протидії загрозам, розподіл відповідальності сил та засобів, які залучаються до реагування;

– забезпечує управління, здійснює координацію та контроль за виконанням заходів відповідно до ухвалених рішень;

– визначає оцінку результативності (ефективності) діяльності щодо подолання наслідків кризової ситуації та корегування відповідних ситуаційних рішень;

– розробляє проекти нормативно-правових актів відповідно до напряму діяльності, здійснює в установленому порядку їх погодження та супроводження;

– готує відповідно до компетенції проекти рішень Міністра оборони України та його заступників;

– організовує та забезпечує здійснення внутрішнього контролю в Ситуаційному центрі;

– розробляє та вживає заходів, які є необхідними та обґрунтованими для запобігання і протидії корупції у діяльності Ситуаційного центру;

– забезпечує документування управлінської діяльності, збереження службових документів, у тому числі електронних, що утворюються в процесі діяльності Ситуаційного центру, своєчасну передачу їх на зберігання до Галузевого державного архіву Міністерства оборони України відповідно до вимог чинного законодавства та нормативно-правових актів Міноборони та Головнокомандувача Збройних Сил України;

– визначає потребу у курсовій підготовці та підвищенні кваліфікації військовослужбовців та державних службовців (працівників Збройних Сил України), забезпечує направлення їх на підготовку до вищих військових навчальних закладів, військових навчальних підрозділів закладів вищої освіти;

– взаємодіє під час виконання завдань за напрямом діяльності Управління зі структурними підрозділами Міноборони, органами військового управління, установами, закладами та організаціями Збройних Сил України, ДССТ;

– бере участь у проведенні тренінгів, семінарів, навчань, інформаційних кампаній та інших заходів з питань цифрової трансформації, інформаційних технологій, автоматизації, інформатизації та інформаційної безпеки (у тому числі кібербезпеки) у сфері оборони;

– бере участь у переговорах, зустрічах, консультаціях, семінарах та інших заходах співробітництва (у тому числі міжнародного) за напрямом діяльності Управління;

– бере участь у виконанні заходів та завдань, покладених на Міноборони, з питань мобілізаційної підготовки та мобілізації;

– здійснює виконання функцій внутрішнього контролю та управління ризиками за напрямом діяльності Управління;

– здійснює заходи щодо запобігання і протидії корупції за напрямом діяльності Управління;

– розглядає в межах компетенції звернення громадян, готує та надає за запитами інформацію з питань, пов’язаних із діяльністю Управління;

– забезпечує в установленому порядку доступ до публічної інформації;

– здійснює перспективне і поточне планування діяльності Управління;

– готує пропозиції до плану основних заходів діяльності Міноборони та інформаційно-довідкові матеріали щодо стану виконання цих заходів;

– організовує виконання заходів повсякденної діяльності Управління;

– провадить діяльність, пов’язану з державною таємницею, відповідно до законодавства України;

– бере участь у здійсненні експертної оцінки матеріальних носіїв секретної інформації, розроблених Управлінням, а також матеріалів, які готуються у друкованих виданнях, передачі по телебаченні та радіо, іноземцям тощо;

– здійснює заходи з технічного захисту інформації, захисту службової та конфіденційної інформації посадовими особами Управління;

– організовує виконання заходів з підвищення індивідуальної професійної підготовки особового складу Управління;

– забезпечує організацію роботи з документами, які стосуються діяльності Управління, відповідно до порядку роботи з документами, установленого в Міноборони;

– здійснює інші повноваження, передбачені законодавством України та нормативно-правовими актами Міноборони;

– за рішенням Міністра оборони України, першого заступника Міністра оборони України, заступника Міністра оборони України з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій та цифровізації та державного секретаря Міністерства оборони України може залучатися до виконання інших завдань, покладених на Міноборони.

Управління може виконувати завдання і функції самостійно або разом з іншими структурними підрозділами.

7. Управління для здійснення визначених повноважень та виконання завдань має право:

– одержувати в установленому порядку від посадових осіб структурних підрозділів Міноборони, Головного управління розвідки Міністерства оборони України, Генерального штабу Збройних Сил України, ДССТ, інших органів військового управління, установ та організацій, вищих військових навчальних закладів, військових навчальних підрозділів закладів вищої освіти Міноборони та Збройних Сил України інформацію, документи, матеріали та залучати в установленому порядку їхніх фахівців;

– провадити діяльність відповідно до законодавства України та відповідно до напряму діяльності;

– ініціювати скликання нарад, створення комісій, робочих-ггруп, проводити конференції та семінари з питань, що належать до компетенції Управління;

– представляти Міноборони за дорученням у державних органах, міжнародних організаціях, інших установах за напрямом діяльності Управління;

– розробляти положення, порядки, правила, інструкції, методичні рекомендації з питань діяльності Управління;

– укладати договори, підписувати меморандуми про співпрацю (інформаційний обмін тощо) та вчиняти інші правочини згідно з законодавством для забезпечення діяльності Управління;

– отримувати в установленому порядку іноземну матеріально-технічну допомогу, гранти, подарунки тощо від закордонних, міжнародних та вітчизняних урядових та неурядових установ, підприємств і організацій з метою виконання покладених на Управління завдань та здійснення передбаченої цим Положенням діяльності;

– розвивати міжнародні контакти і зв’язки з метою збору, поширення інформації, обміну нею, вивчення досвіду роботи за межами території України;

– брати участь, організовувати та ініціювати заходи міжнародного співробітництва для виконання завдань Управління;

– залучати експертів, вчених, інших фахівців, зокрема іноземних, на договірних і. добровільних засадах для виконання покладених на Управління завдань;

– формувати проектні команди для виконання розробок та реалізації виконання покладених на Управління завдань;

– замовляти технології і рішення, необхідні для здійснення діяльності Управління;

– безкоштовно отримувати згідно з законодавством України від державних органів інформацію та наукові матеріали, необхідні для виконання покладених на нього завдань;

– мати інші права юридичної особи відповідно до законодавства України.

8. Управління в процесі виконання покладених завдань у межах повноважень взаємодіє зі структурними підрозділами Міноборони, органами військового управління, установами, закладами та організаціями Збройних Сил України, ДССТ, органами державної влади, установами та організаціями, у тому числі міжнародними.

9. Управління очолює начальник, який призначається на посаду та звільняється з посади в установленому законодавством України порядку.

Начальник Управління підпорядковується Міністру оборони України.

10. Начальник Управління здійснює керівництво діяльністю Управління та відповідає за:

– організацію діяльності та керівництво Управлінням, здатність до виконання завдань за призначенням;

– виконання завдань в межах компетенції Управління, пов’язаних із забезпеченням реалізації державної політики з питань національної безпеки у воєнній сфері, сферах оборони та інформаційної безпеки (у тому числі кібербезпеки) в мирний час та особливий період;

– організацію роботи Управління та його структурних підрозділів з підготовки проектів нормативно-правових актів за напрямом діяльності Управління;

– організацію та контроль виконання законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, наказів Міноборони, наказів і директив Міністра оборони України та Головнокомандувача Збройних Сил України особовим складом Управління;

– визначення пріоритетів роботи Управління, шляхів виконання покладених на нього завдань, затверджує плани його роботи;

– затвердження функціональних обов’язків військовослужбовців відповідно до законодавства України;

– здійснення розгляду звернень громадян, проведення особистого прийому громадян, організацію, забезпечення та контроль надання та оприлюднення публічної інформації;

– забезпечення виконання законодавства України у сфері охорони державної таємниці, технічного захисту інформації, захисту службової та конфіденційної інформації усіма посадовим особами Управління;

– здійснення повноважень щодо самостійного прийняття рішень за напрямом діяльності Управління;

– військову дисципліну особового складу Управління;

– організацію ведення службового діловодства, електронного документообігу та забезпечення захисту службової і конфіденційної інформації;

– організацію роботи щодо запобігання та протидії корупції, виявлення та припинення її проявів, усунення наслідків корупційних діянь;

– здійснення контролю за збереженням службових документів, у тому числі електронних, що утворюються в процесі діяльності Управління, своєчасне передавання їх на зберігання до Галузевого державного архіву Міністерства оборони України, відповідно до вимог законодавства України та нормативно- правових актів Міноборони;

– забезпечення реалізації у межах компетенції заходів, програм мобілізаційної підготовки та мобілізаційного плану Міноборони, організацію підготовки Управління до функціонування в умовах особливого періоду;

– здійснення інших повноважень відповідно до законів та інших нормативно-правових актів.

11. Начальник Управління в межах своїх повноважень видає накази з основної діяльності, з адміністративно-господарської діяльності та накази по стройовій частині, організовує і контролює їх виконання, здійснює інші заходи, спрямовані на виконання Управлінням покладених на нього завдань і функцій.

Начальник Управління має право скасовувати видані ним накази.

За дорученням Міністра оборони України, першого заступника Міністра оборони України, заступника Міністра оборони України з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації та державного секретаря Міністерства оборони України представляє Управління в публічно-правових відносинах з іншими державними органами, центральними органами виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями в Україні та за її межами.

12. В Управлінні є посади заступника начальника управління та начальника відділу – заступника начальника Управління.

Заступники начальника управління призначаються та звільняються з посад в порядку, передбаченому законодавством.

Функціональні обов’язки заступників начальника управління визначаються начальником Управління.

У разі відсутності начальника Управління його обов’язки виконує один з заступників начальника управління або визначена начальником Управління інша службова особа.

13. Забезпечення діяльності Управління здійснюється в установленому порядку.

14. Положення про Управління та його структура затверджуються Міністром оборони України за поданням заступника Міністра оборони України з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації.

Управління є юридичною особою, має печатку із своїм найменуванням та зображенням Державного Герба України та ідентифікаційним кодом, бланки та штамп зі своїм найменуванням, а також інші печатки та штампи, необхідні для забезпечення діяльності Управління.

Відповідальний за формування Управління
забезпечення реагування на кризові ситуації
підполковник
Є. Шерстюк

Задати питання

    Застереження щодо юридичної консультації: Інформація та документи, доступні на платформі, призначені виключно для інформаційних цілей і не повинні тлумачитись як правова консультація. Користувачі повинні звертатися до кваліфікованих юридичних фахівців за консультаціями, що специфічні для їхніх ситуацій.

    Застереження щодо регуляторних актів: Офіційні регуляторні акти та документи, доступні на платформі, походять безпосередньо від відповідного міністерства або авторитетних джерел. Однак користувачі повинні незалежно перевіряти ці акти на наявність оновлень чи поправок, які можуть не бути негайно відображені на цій платформі.

    Обмеження відповідальності: ТОВ «АКТИВЛЕКС» не несе відповідальності за будь-які збитки чи втрати, що виникли в результаті використання платформи та/або використання інформації та/або документів, доступних на платформі. Це включає прямі, непрямі, випадкові або наслідкові збитки.

    Застереження щодо зовнішніх джерел: Посилання на сторонні джерела або веб-сайти не означають підтвердження або схвалення ТОВ «АКТИВЛЕКС» їхнього змісту. Ми не несемо відповідальності за зміст, точність або доступність будь-яких зовнішніх джерел або веб-сайтів