Connect with us
Гаряча лінія Міноборони 15-12

Документи Міністерства оборони України

Реалізовано в рамках інформаційно-аналітичного порталу

Документи Міністерства оборони України

Наказ №235/нм від 12.04.2024 Про внесення змін до Положення про Департамент військово-технічної політики, розвитку озброєння та військової техніки Міністерства оборони України

Тип документу

Наказ

Рік затвердження

2024

Видавець

Міністерство оборони України

Герб України

МІНІСТЕРСТВО ОБОРОНИ УКРАЇНИ

НАКАЗ

Київ

№ 235/нм від 12.04.2024

Про внесення змін до Положення про Департамент військово-технічної політики, розвитку озброєння та військової техніки Міністерства оборони України

Відповідно до Положення про Міністерство оборони України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 листопада 2014 року № 671 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 19 жовтня 2016 року № 730), з метою уточнення завдань і функцій Департаменту військово-технічної політики, розвитку озброєння та військової техніки Міністерства оборони України

НАКАЗУЮ:

1. Внести зміни до Положення про Департамент військово-технічної політики, розвитку озброєння та військової техніки Міністерства оборони України, затвердженого наказом Міністерства оборони України від 05 червня 2019 року № 281, виклавши його в новій редакції, що додається.

2. Наказ розіслати згідно з розрахунком розсилки.

Міністр оборони України Р. Умєров

ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства оборони України
05 червня 2019 року № 281
(у редакції наказу Міністерства оборони України
235/нм від 12 квітня 2024 року)

Положення
про Департамент військово-технічної політики,
розвитку озброєння та військової техніки
Міністерства оборони України

1. Положення про Департамент військово-технічної політики, розвитку озброєння та військової техніки Міністерства оборони України (далі – Положення) визначає основні завдання і функції, порядок взаємодії з іншими структурними підрозділами та повноваження директора Департаменту військово-технічної політики, розвитку озброєння та військової техніки Міністерства оборони України.

2. Департамент військово-технічної політики, розвитку озброєння та військової техніки Міністерства оборони України (далі – Департамент) виконує завдання із забезпечення формування та реалізації державної політики з питань національної безпеки у воєнній сфері, сферах оборони і військового будівництва у мирний час та особливий період щодо військово- технічної політики у сфері оборони.

3. Департамент є самостійним структурним підрозділом апарату Міністерства оборони України (далі – Міноборони).

У підпорядкуванні Департаменту перебуває Секція з оборонних проблем Міністерства оборони України при Президії Національної академії наук України (далі – Секція).

4. Департамент підпорядковується Міністру оборони України.

Діяльність Департаменту безпосередньо спрямовує та координує заступник Міністра оборони України (згідно з розподілом обов’язків).

5. Департамент у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, актами Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, іншими нормативними актами, наказами та директивами Міноборони, а також цим Положенням.

6. Основними завданнями Департаменту є:

– формування та реалізація державної політики з питань національної безпеки у воєнній сфері, сферах оборони і військового будівництва у мирний час та особливий період щодо військово-технічної політики у сфері оборони;

– забезпечення реалізації спільного урядування в системі Міноборони в частині, що стосується формування і реалізації військово-технічної політики у сфері оборони;

– розроблення проєктів оборонних державних цільових програм та програм управління життєвим циклом систем озброєння, військової та спеціальної техніки (далі – ОВТ), інших програм (проєктів) з розвитку ОВТ, здійснення загального керівництва і контролю за їх розробленням та виконанням передбачених у них завдань і заходів;

– забезпечення відповідно до законодавства виконання функцій державного замовника у сфері оборони при виконанні заходів за закріпленими бюджетними програмами (підпрограмами);

– формування відповідно до визначених Генеральним штабом Збройних Сил України (далі – Генеральний штаб) потреб, вимог та пріоритетів під час здійснення оборонних закупівель пропозицій до річного та зведеного трирічного плану закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення за закритими закупівлями, складання та затвердження трирічного та річного планів закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення, а у особливий період складання переліку та обсягів закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення, інших товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони;

– затвердження та надання тактико-технічних (технічних) завдань на виконання дослідно-конструкторських робіт зі створення ОВТ, необхідних для оснащення Збройних Сил України (далі – Збройні Сили), згідно з визначеними ними потребами та пріоритетами;

– організація проведення державних та інших випробувань зразків ОВТ;

– організація прийняття на озброєння (постачання) Збройних Сил ОВТ та боєприпасів;

– керівництво реалізацією програм, проєктів (портфелями проєктів) з розвитку ОВТ за прийнятими принципами оборонного менеджменту, управління життєвим циклом ОВТ, управління ризиками на всіх етапах їх реалізації;

– розробка технічних регламентів та здійснення функцій з технічного регулювання щодо безпеки, допуску до експлуатації та використання ОВТ;

– організація отримання ОВТ у якості міжнародної військової допомоги у воєнній сфері, здійснення контролю за виконанням відповідних програм (проєктів) за напрямами діяльності Департаменту;

– здійснення в межах повноважень, в установленому порядку, міжнародного співробітництва за військово-технічним напрямом з відповідними органами іноземних держав і міжнародними організаціями.

7. Департамент відповідно до наданих повноважень:

– організовує виконання Конституції та законів України, актів Президента України, Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України, інших нормативно-правових актів, наказів і директив Міноборони та здійснює контроль за їх реалізацією;

– розробляє проєкти законів України, актів Президента України, Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України за напрямами діяльності Департаменту, здійснює в установленому порядку їх погодження та супроводження;

– узагальнює практику застосування законодавства з питань, що належать до компетенції Департаменту, розробляє пропозиції щодо вдосконалення законодавчих актів, актів Президента України і Кабінету Міністрів України та внесення їх в установленому порядку на розгляд Кабінету Міністрів України;

– бере участь у підготовці та поданні Кабінетові Міністрів України пропозицій щодо застосування, скасування та внесення змін до спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій), що вносяться Кабінетом Міністрів України на розгляд Ради національної безпеки і оборони України відповідно до Закону України “Про санкції”, та у формуванні, реалізації та моніторингу ефективності державної санкційної політики з питань, що належать до компетенції Департаменту;

– готує (бере участь у підготовці) в межах повноважень, передбачених законом, зауважень і пропозицій до проєктів законів України;

– бере участь у розробленні доктрин, концепцій, стратегій і програм у сфері національної безпеки;

– здійснює міжвідомчу та відомчу координацію заходів з реалізації військово-технічної політики у сфері оборони, моніторинг та аналіз їх виконання, своєчасну підготовку та подання керівництву Міноборони пропозицій щодо коригування їх переліку та змісту;

– здійснює взаємодію з центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну військово-промислову політику, та з іншими складовими сектору безпеки і оборони з питань визначення пріоритетних напрямів розвитку оборонно-промислового комплексу України, забезпечення нормативно-правового регулювання у цій сфері, аналізу стану та тенденцій розвитку оборонно-промислового комплексу України, розробки та організації виконання державних програм розвитку оборонно-промислового комплексу України;

– бере участь у розробленні з урахуванням пропозицій центральних органів виконавчої влади Стратегічного оборонного бюлетеня України на довгострокову перспективу, виконує визначені заходи та звітує в межах повноважень;

– бере участь в межах повноважень у формуванні оборонного бюджету, звітуванні в установленому порядку перед Кабінетом Міністрів України про використання виділених коштів;

– на підставі пропозицій Генерального штабу розробляє та подає на затвердження проєкти програм управління життєвим циклом систем ОВТ, Єдиний наскрізний план керування програмами/проєктами;

– здійснює програмний та проєктний менеджмент з реалізації програм управління життєвим циклом систем ОВТ;

– виконує завдання і функції відповідального за формування і виконання бюджетних програм (підпрограм);

– надає пропозиції до трирічного, річного плану закупівель за закріпленими бюджетними програмами (підпрограмами);

– організовує науково-технічне супроводження портфелю програм (програм, проєктів) з управління життєвим циклом ОВТ відповідно до стандартів системи управління життєвим циклом ОВТ;

– подає до Департаменту фінансів Міністерства оборони України (далі – Департамент фінансів) пропозиції до бюджетного запиту за бюджетними програмами (підпрограмами), відповідальним за які є Департамент;

– здійснює заходи щодо забезпечення ефективного і цільового використання бюджетних коштів за закріпленими бюджетними програмами (підпрограмами), у тому числі передбачених для реалізації проєктів, виконання програм, зокрема міжнародних;

– вживає заходи щодо контролю за використанням бюджетних коштів та усунення недоліків і порушень, виявлених органами державного фінансового контролю та правоохоронними органами за напрямом діяльності Департаменту;

– забезпечує в межах повноважень життєдіяльність Збройних Сил, їх функціонування, проведення науково-дослідних та дослідно- конструкторських робіт (далі – НДДКР) з розроблення та модернізації ОВТ згідно з потребами, визначеними Генеральним штабом у межах коштів, передбачених державним бюджетом, здійснення контролю за їх ефективним використанням;

– визначає напрями здійснення науково-технічної діяльності з питань розроблення, модернізації ОВТ, фундаментальних і пошукових досліджень у цій сфері;

– бере участь в координації діяльності наукових установ, які належать до сфери управління Міноборони;

– бере участь у визначенні пріоритетів розвитку науки і техніки в Україні, державних цільових наукових та науково-технічних програмах;

– бере участь у забезпеченні в межах повноважень, передбачених законом, демократичного цивільного контролю за діяльністю Збройних Сил та Державної спеціальної служби транспорту (далі – Держспецтрансслужба);

– створює необхідні умови для здійснення у Департаменті іншими суб’єктами демократичного цивільного контролю передбачених законом повноважень та інформування із зазначених питань громадськості та засобів масової інформації;

– готує самостійно або разом з іншими структурними підрозділами Міноборони та Генерального штабу інформаційні та аналітичні матеріали для подання Міністру оборони України, першому заступнику Міністра оборони України, заступнику Міністра оборони України з питань європейської інтеграції, заступникам Міністра оборони України, державному секретарю Міністерства оборони України (далі – керівництво Міноборони) з метою забезпечення об’єктивного і своєчасного інформування Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, Ради національної безпеки і оборони України про стан справ у Міноборони, Збройних Силах та Держспецтрансслужбі;

– здійснює в межах повноважень розгляд звернень громадян з питань, пов’язаних з діяльністю Міноборони, Збройних Сил, а також стосовно актів, які ними видаються, забезпечує в установленому порядку доступ до публічної інформації, розпорядником якої є Департамент;

– бере участь у виданні “Білої книги” з метою інформування громадськості про діяльність Збройних Сил;

– бере участь у виконанні заходів щодо здійснення внутрішнього контролю в Міноборони, здійснює заходи із внутрішнього контролю та управління ризиками, звітує з цих питань в порядку, визначеному в Міноборони;

– бере участь у забезпеченні в Міноборони та Збройних Силах реалізації державної програми з виконання Антикорупційної стратегії;

– забезпечує в межах повноважень, передбачених законом, розроблення та здійснення заходів для запобігання і протидії корупції та недопущення вчинення правопорушень, контроль за їх реалізацією;

– бере участь у забезпеченні в межах повноважень, передбачених законом, реалізації державної політики у сфері охорони державної таємниці, захисту інформації з обмеженим доступом, інформаційної безпеки, кібербезпеки та технічного захисту інформації;

– провадить діяльність, пов’язану з державною таємницею, відповідно до законодавства України про державну таємницю, захисту іншої інформації з обмеженим доступом;

– готує пропозиції державним експертам з питань таємниць Міноборони щодо прийняття рішень про віднесення інформації з питань виконання НДДКР з розроблення і модернізації ОВТ до державної таємниці, продовження строку дії чи скасування таких рішень, зміни ступеня секретності інформації;

– здійснює (вживає) заходи з технічного захисту інформації у Департаменті;

– організовує в Департаменті документування управлінської діяльності та архівне зберігання документів у встановленому порядку;

– організовує та веде претензійну роботу, бере участь у рекламаційній роботі в межах повноважень Департаменту;

– бере участь у забезпеченні в установленому порядку самопредставництва Міноборони в судах та інших органах через осіб, уповноважених діяти від його імені, у тому числі через посадових (службових) осіб юридичної служби Міноборони або інших уповноважених осіб, а також забезпечення представництва інтересів Міноборони в судах та інших органах через представників;

– здійснює перспективне і поточне планування діяльності Департаменту, організовує виконання заходів повсякденної діяльності;

– бере в межах повноважень участь у виконанні завдань та заходів, визначених програмами мобілізаційної підготовки Міноборони та мобілізаційного плану Міноборони, вимог законодавства з питань мобілізаційної підготовки та мобілізації;

– розробляє пропозиції щодо вдосконалення організаційно-штатної структури Департаменту;

– організовує співробітництво з іноземними установами, організаціями, суб’єктами господарювання та міжнародними організаціями за військово- технічним напрямом;

– організовує діяльність Міжурядових комісій з питань військово- технічного співробітництва з іноземними державами;

– укладає договори (контракти) з іноземними установами, організаціями та суб’єктами господарювання на постачання ОВТ в Україну, що фінансуються за рахунок іноземних держав, установ, організацій;

– бере участь в інноваційній діяльності держави за напрямом ОВТ, залучення новітніх технологій в її розробку, виробництво, модернізацію;

– здійснює декларування ОВТ, яке переміщується через митний кордон України, у рамках реалізації зовнішньоекономічних договорів (контрактів) з іноземними постачальниками, укладених Департаментом;

– погоджує проєкти оперативно-стратегічних, оперативно-тактичних та загальних вимог щодо характеристик ОВТ, необхідних для оснащення Збройних Сил та інших військових формувань;

– готує та подає в установленому порядку до Кабінету Міністрів України пропозиції щодо уточнення переліку завдань і заходів Державної програми розвитку ОВТ та інших програм управління життєвим циклом систем ОВТ, щорічні звіти (заключний звіт) про результати їх виконання;

– організовує розроблення та подає на затвердження (затверджує) тактико-технічні (технічні) завдання на виконання НДДКР з розроблення і модернізації ОВТ;

– укладає в установленому порядку договори (контракти) на виконання НДДКР з розроблення, модернізації за бюджетними програмами (підпрограмами), відповідальним за які є Департамент;

– здійснює контроль виконання НДДКР з розроблення (модернізації) ОВТ безпосередньо та (або) в установленому порядку через представництва державного замовника;

– здійснює фінансово-економічне забезпечення договірної роботи та організацію проведення розрахунків відповідно до укладених державних контрактів (договорів);

– організовує ведення оперативного обліку бюджетних призначень, отриманих і розподілених асигнувань та операцій за централізованими розрахунками, аналітичного обліку незавершених капітальних інвестицій в необоротні активи в межах функціональних повноважень, своєчасне складання фінансової і статистичної звітності відповідно до встановленого порядку та подання її за призначенням у межах повноважень Департаменту;

– розробляє пропозиції щодо перспективних напрямів державної політики у сфері військово-технічного співробітництва;

– організовує в Міноборони роботу щодо забезпечення захисту оборонних технологій та інтелектуальної власності;

– організовує проведення аналізу технічних (технологічних) можливостей підприємств оборонно-промислового комплексу України щодо виконання завдань та заходів Державної програми розвитку ОВТ, програм управління життєвим циклом систем ОВТ;

– бере участь у розробленні та визначенні порядку застосування стандартів для задоволення потреб оборони за напрямом діяльності Департаменту;

– за рішенням керівництва Міноборони може залучатися до виконання інших функцій, покладених на Міноборони, за напрямом діяльності Департаменту.

8. Департамент для здійснення визначених повноважень має право:

– одержувати в установленому порядку від посадових осіб структурних підрозділів апарату Міноборони, Генерального штабу, Держспецтрансслужби, структурних підрозділів, безпосередньо підпорядкованих Міноборони, інформацію, документи і матеріали та залучати в установленому порядку їх фахівців;

– ініціювати скликання нарад, створення комісій, робочих груп, проведення наукових конференцій та семінарів з питань, що належать до компетенції Міноборони;

– здійснювати необхідні правочини за укладеними договорами (угодами), державними контрактами за закріпленими бюджетними програмами (підпрограмами);

– за дорученням керівництва Міноборони представляти інтереси Міноборони в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, підприємствах, установах та організаціях України, міжнародних організаціях, а також з апаратами аташе при посольствах іноземних держав в Україні та за її межами за напрямом діяльності Департаменту;

– використовувати інформаційні електронні бази даних Міноборони, Генерального штабу та Держспецтрансслужби, державні та урядові системи зв’язку й інформації;

– у встановленому порядку розробляти положення, порядки, правила, інструкції, методичні рекомендації та інші документи з питань, що стосуються компетенції Департаменту.

9. Департамент у процесі виконання покладених на нього завдань у встановленому порядку та в межах повноважень взаємодіє зі структурними підрозділами апарату Міноборони, Генерального штабу, Держспецтрансслужби, структурними підрозділами, безпосередньо підпорядкованими Міноборони, підприємствами, установами і організаціями України, з апаратами аташе при посольствах України в іноземних державах, а також з апаратами аташе при посольствах іноземних держав в Україні.

10. Департамент очолює директор Департаменту військово-технічної політики, розвитку озброєння та військової техніки Міністерства оборони України (далі – директор Департаменту), який призначається на посаду та звільняється з посади в установленому законодавством порядку.

Директор Департаменту підпорядковується Міністру оборони України.

11. Директор Департаменту відповідає за:

– організацію діяльності та керівництво Департаментом, здатність до виконання завдань за функціональним призначенням, визначення пріоритетів роботи і шляхи виконання покладених на нього завдань, затвердження планів його роботи;

– за мобілізаційну готовність Департаменту;

– організацію роботи Департаменту з підготовки проєктів законів, інших нормативно-правових актів за напрямом діяльності та несе персональну відповідальність за їх підготовку та супроводження;

– організацію формування та реалізації державної політики з питань національної безпеки у воєнній сфері, сферах оборони і військового будівництва у мирний час та особливий період щодо військово-технічної політики у сфері оборони;

– організацію реалізації спільного урядування в системі Міноборони в частині, що стосується формування і реалізації військово-технічної політики у сфері оборони;

– організацію розроблення проєктів оборонних державних цільових програм та програм управління життєвим циклом систем ОВТ, здійснення загального керівництва і контролю за їх розробленням та виконанням передбачених у них завдань і заходів;

– організацію забезпечення відповідно до законодавства виконання функцій державного замовника у сфері оборони при виконанні заходів за закріпленими бюджетними програмами (підпрограмами);

– організацію формування відповідно до визначених Генеральним штабом потреб, вимог та пріоритетів під час здійснення оборонних закупівель пропозиції до річного та зведеного трирічного планів закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення за закритими закупівлями, складання трирічного та річного планів закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення;

– організацію затвердження та надання тактико-технічних (технічних) завдань на виконання дослідно-конструкторських робіт зі створення ОВТ, необхідних для оснащення Збройних Сил, згідно з визначеними ними потребами та пріоритетами;

– організацію проведення державних та інших випробувань зразків ОВТ;

– організацію прийняття на озброєння (постачання) Збройних Сил ОВТ;

– організацію керівництва реалізацією програм, проєктів (портфелями проєктів) за прийнятими принципами оборонного менеджменту, управління життєвим циклом ОВТ, управління ризиками на всіх етапах їх реалізації;

– організацію розробки технічних регламентів та здійснення функцій з технічного регулювання щодо безпеки, допуску до експлуатації та використання ОВТ;

– організацію отримання ОВТ у якості міжнародної військової допомоги у воєнній сфері, здійснення контролю за виконанням відповідних програм (проєктів) за напрямами діяльності;

– організацію здійснення, в межах повноважень, міжнародного співробітництва за військово-технічним напрямом з іноземними установами, організаціями та суб’єктами господарювання;

– організацію розроблення та подання на затвердження проєктів програм управління життєвим циклом систем ОВТ, Єдиного наскрізного плану керування програмами/проєктами;

– організацію надання пропозицій до трирічного, річного плану закупівель за закріпленими бюджетними програмами (підпрограмами);

– організацію здійснення заходів щодо забезпечення ефективного і цільового використання бюджетних коштів за закріпленими бюджетними програмами (підпрограмами), у тому числі передбачених для реалізації проєктів, виконання програм, зокрема міжнародних;

– створення необхідних умов для здійснення у Департаменті демократичного цивільного контролю та інформування із зазначених питань громадськості та засобів масової інформації;

– організацію підготовки інформаційних та аналітичних матеріалів для подання керівництву Міноборони;

– представлення в установленому порядку Департаменту у публічно- правових відносинах з іншими органами, підприємствами, установами та організаціями в Україні і за її межами;

– організацію та контроль виконання законів України, актів та доручень Президента України, актів Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, наказів Міноборони та доручень керівництва Міноборони особовим складом Департаменту;

– затвердження завдань та функцій, їх розподіл та закріплення за структурними підрозділами, виконавцями (співвиконавцями) у Департаменті;

– затвердження функціональних обов’язків військовослужбовців та подання на затвердження державному секретарю Міністерства оборони України посадових інструкцій державних службовців;

– організацію виконання заходів із внутрішнього контролю та управління ризиками, звітування з цих питань в порядку, встановленому в Міноборони;

– організацію регулярної оцінки корупційних ризиків у діяльності Департаменту і здійснення відповідних антикорупційних заходів;

– забезпечення охорони державної таємниці відповідно до вимог режиму секретності та захист іншої інформації з обмеженим доступом у Департаменті, спрямування роботи службових осіб на безумовне виконання вимог законодавства України з цих питань та здійснення постійного контролю за забезпеченням охорони державної таємниці, захисту іншої інформації з обмеженим доступом, технічного захисту інформації у Департаменті;

– організацію здійснення розгляду звернень громадян, проведення особистого прийому громадян, організацію, забезпечення та контроль щодо надання та оприлюднення публічної інформації за напрямом діяльності;

– здійснення інших повноважень відповідно до законів та інших нормативно-правових актів за напрямом діяльності Департаменту.

12. Директор Департаменту в межах своїх повноважень видає накази з основної діяльності Департаменту, у тому числі визначає наказами склад комісії з прийняття НДДКР (етапів, підетапів робіт) з розроблення (модернізації) ОВТ та прийняття продукції військового призначення, майна, робіт і послуг, якщо це передбачено умовами контрактів (договорів), з адміністративно-господарської діяльності та накази по стройовій частині, організовує і контролює їх виконання.

Директор Департаменту має право скасовувати видані ним накази та накази, видані начальником Секції.

13. Директор Департаменту має заступників.

Заступники директора Департаменту призначаються і звільняються з посад у порядку, передбаченому законодавством.

Розподіл повноважень між заступниками визначається наказом директора Департаменту (у разі, якщо заступник директора Департаменту є державним службовцем – такий розподіл визначається з урахуванням затверджених посадових інструкцій).

У разі відсутності директора Департаменту його обов’язки виконує заступник або призначена інша посадова особа.

14. Забезпечення діяльності Департаменту здійснюється в установленому порядку.

15. Структура Департаменту затверджуються Міністром оборони України.

Департамент має печатку встановленого зразка зі своїм найменуванням, а також інші печатки та штампи, необхідні для забезпечення його діяльності.

Тимчасово виконуючий обов’язки директора
Департаменту військово-технічної політики,
розвитку озброєння та військової техніки
Міністерства оборони України
Олександр Зубер

Задати питання

    Застереження щодо юридичної консультації: Інформація та документи, доступні на платформі, призначені виключно для інформаційних цілей і не повинні тлумачитись як правова консультація. Користувачі повинні звертатися до кваліфікованих юридичних фахівців за консультаціями, що специфічні для їхніх ситуацій.

    Застереження щодо регуляторних актів: Офіційні регуляторні акти та документи, доступні на платформі, походять безпосередньо від відповідного міністерства або авторитетних джерел. Однак користувачі повинні незалежно перевіряти ці акти на наявність оновлень чи поправок, які можуть не бути негайно відображені на цій платформі.

    Обмеження відповідальності: ТОВ «АКТИВЛЕКС» не несе відповідальності за будь-які збитки чи втрати, що виникли в результаті використання платформи та/або використання інформації та/або документів, доступних на платформі. Це включає прямі, непрямі, випадкові або наслідкові збитки.

    Застереження щодо зовнішніх джерел: Посилання на сторонні джерела або веб-сайти не означають підтвердження або схвалення ТОВ «АКТИВЛЕКС» їхнього змісту. Ми не несемо відповідальності за зміст, точність або доступність будь-яких зовнішніх джерел або веб-сайтів