Connect with us
Гаряча лінія Міноборони 15-12

Документи Міністерства оборони України

Реалізовано в рамках інформаційно-аналітичного порталу

Документи Міністерства оборони України

Наказ № 701 від 23.11.2023 Про затвердження Положення про Департамент охорони здоров’я Міністерства оборони України

Тип документу

Наказ

Рік затвердження

2023

Видавець

Міністерство оборони України

Герб України

МІНІСТЕРСТВО ОБОРОНИ УКРАЇНИ

НАКАЗ

23.11.2023 № 701

Про затвердження Положення про Департамент охорони здоров’я Міністерства оборони України

Відповідно до Положення про Міністерство оборони України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 листопада 2014 року № 671 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 19 жовтня 2016 року № 730), з метою визначення завдань і функцій Департаменту охорони здоров’я Міністерства оборони України

НАКАЗУЮ:

1. Затвердити Положення про Департамент охорони здоров’я Міністерства оборони України, що додається.

2. Наказ розіслати згідно з розрахунком розсилки.

Міністр оборони України Р. Умєров

 

ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства оборони України
№ 701 від 23.11.2023

ПОЛОЖЕННЯ
про Департамент охорони здоров’я
Міністерства оборони України

1. Положення про Департамент охорони здоров’я Міністерства оборони України визначає основні його завдання і функції, порядок взаємодії з іншими структурними підрозділами та повноваження директора Департаменту охорони здоров’я Міністерства оборони України.

2. Департамент охорони здоров’я Міністерства оборони України (далі — Департамент) бере участь у формуванні державної політики з охорони здоров’я військовослужбовців Збройних Сил України та Державної спеціальної служби транспорту (далі – військовослужбовців) шляхом планування, аналізу, вироблення та впровадження політики, процедур, методології та стандартів у сфері охорони здоров’я військовослужбовців та здійснює контроль їх реалізації, а також виконує завдання та функції, покладені на Міністерство оборони України (далі — Міноборони), в межах своїх повноважень.

3. Департамент є самостійним структурним підрозділом апарату Міністерства оборони України (далі – Міноборони).

4. Департамент підпорядковується Міністру оборони України.

Спрямовує і координує діяльність Департаменту заступник Міністра оборони (згідно з розподілом обов’язків).

5. Департамент у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, указами Президента України та постановами Верховної Ради України, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства, наказами та директивами Міністра оборони, спільними з Головнокомандувачем Збройних Сил та Головою Адміністрації Держспецтрансслужби, а також цим Положенням.

6. Основними завданнями Департаменту є:

– формування та впровадження єдиних підходів щодо збереження, зміцнення та відновлення фізичного і психічного здоров’я військовослужбовців, організації надання медичної допомоги їм у разі поранень, уражень і захворювань; якнайшвидшого відновлення боєздатності та працездатності, в тому числі (але не виключно) шляхом адаптації застосування медичних стандартів НАТО;

– координація, об’єднання спроможностей та взаємодія військової та цивільної системи охорони здоров’я в інтересах організації медичного забезпечення військ;

– контроль реалізації політики з постійної готовності сил та засобів медичних служб до застосування за призначенням;

– визначення пріоритетних напрямів та прогнозів щодо розвитку і вдосконалення системи охорони здоров’я, розвитку і вдосконалення системи збереження та відновлення ментального здоров’я військовослужбовців Збройних Сил України (далі – Збройних Сил).

7. Департамент відповідно до наданих повноважень:

– організовує виконання Конституції і законів України, указів Президента України та постанов Верховної Ради України, актів Кабінету Міністрів України, інших актів законодавства, наказів Міноборони, інших центральних органів виконавчої влади, цього Положення та здійснює контроль за його реалізацією;

– розробляє проекти законів та інших нормативно-правових актів відповідно до напряму діяльності, здійснює в установленому порядку їх погодження та супроводження;

– розробляє та контролює впровадження методичних рекомендацій, інструкцій щодо надання домедичної допомоги, здійснення підготовки з тактичної медицини, медичного сортування та медичної евакуації;

– розробляє та контролює впровадження методичних рекомендацій, інструкцій щодо надання медичної допомоги (у тому числі на догоспітальному етапі та міжгоспітальних евакуацій), в межах своїх повноважень;

– бере участь у розробці змін до Військово-медичної доктрини України в частині медичного забезпечення військ;

– бере участь у розробці програм розвитку системи медичного забезпечення Збройних Сил у мирний час та особливий період;

– організовує та забезпечує функціонування центрів передового досвіду та виконання пілотних проектів медичного забезпечення військ відповідно до євроатлантичних стандартів або для їх адаптації;

– формує політику та здійснює контроль щодо її виконання за напрямами:

– спроможності мережі закладів охорони здоров’я у системі Міноборони та взаємодії з цивільною системою охорони здоров’я у мирний час та в особливий період;

– організації, функціонування та управління закладами охорони здоров’я, які належать до сфери управління Міноборони у мирний час та особливий період;

– додержання в закладах охорони здоров’я Міноборони стандартів надання медичної допомоги (медичних стандартів), клінічних протоколів та інших галузевих стандартів у сфері охорони здоров’я, їх спеціальну адаптацію за потреби військових;

– цифровізації процесів медичного забезпечення та забезпечення інтероперабельності з державними та відомчими інформаційно- комунікаційними системами;

– визначення порядку проведення військово-лікарської експертизи та діяльності військово-лікарських комісій та лікарсько-льотних комісій;

– організації навчання з надання домедичної допомоги, медичної евакуації та підготовки фахівців;

– розвитку системи медичного забезпечення Збройних Сил у мирний час та особливий період;

– виконання та здійснення контролю і нагляду у сфері охорони здоров’я в Міноборони та Збройних Силах;

– військово-медичної освіти і науки, стандартизації кваліфікацій та контролює їх виконання;

– медичної та медико-психологічної реабілітації;

– забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя військовослужбовців у Збройних Силах;

– медичного постачання та стандартизації комплектацій;

– норм забезпечення (табелізації та постачання) медичного майна для військових частин (установ) Збройних Сил України, розвідувального органу Міноборони та Державної служби спеціального транспорту;

– розробки табелів оснащення структурних підрозділів закладів охорони здоров’я Міноборони, формулярів лікарських засобів, медичних виробів та іншого медичного майна та контролює їх впровадження;

– стандартизації медичного майна для потреб військових частин (установ) Збройних Сил України, розвідувального органу Міноборони та Державної служби спеціального транспорту;

– закупівлі медичної техніки та майна;

– порядків присвоєння (підтвердження) кваліфікаційних категорій військовослужбовцям медичних і фармацевтичних спеціальностей;

– формування перспективних організаційно-штатних структур медичної служби на усіх рівнях.

Здійснює взаємодію з Міністерством охорони здоров’я України, органами управління медичної служби інших військових формувань, утворених відповідно до законів України, органами місцевого самоврядування з питань охорони здоров’я:

– контролює впровадження та застосування у Збройних Силах стандартів НАТО щодо медичного забезпечення;

– бере участь у ході виконання державних програм розвитку Збройних Сил України, Державної служби з питань спеціального транспорту з розвитку та вдосконалення системи медичного забезпечення військ (сил);

– забезпечує та здійснює взаємовигідне співробітництво в сфері охорони здоров’я військових з відповідними органами інших держав та міжнародними організаціями;

– здійснює взаємодію з організаціями громадянського суспільства з питань медичного забезпечення особового складу Збройних Сил України, Державної служби спеціального транспорту;

– бере участь у проведенні разом з іншими структурними підрозділами Міністерства оборони і Генерального штабу Збройних Сил України, Державної служби спеціального транспорту, іншими органами державної влади та її установами інспекційних заходів, перевірок стану медичного забезпечення військ (сил);

– здійснює заходи щодо запобігання та протидії корупції;

– забезпечує в межах повноважень охорону державної таємниці у відповідності до законодавства;

– дотримується заходів з технічного захисту інформації та захисту службової і конфіденційної інформації посадовими особами Департаменту;

– організовує документообіг Департаменту, формування справ, їх оперативне зберігання та підготовку до передачі на зберігання до Галузевого державного архіву Міністерства оборони України;

– бере участь у підготовці та поданні Кабінетові Міністрів України пропозицій щодо застосування, скасування та внесення змін до спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій), що вносяться Кабінетом Міністрів України на розгляд Ради національної безпеки і оборони України відповідно до Закону України “Про санкції”, та участь у формуванні, реалізації та моніторингу ефективності державної санкційної політики з питань, що належать до компетенції установи безпосереднього підпорядкування;

– готує в межах повноважень, передбачених законом, зауваження і пропозиції до прийнятих Верховною Радою України законів, що надійшли на підпис Президентові України;

– бере участь у розробці в установленому порядку Стратегії воєнної безпеки України і змін до неї та у підготовці і періодичному уточненні Стратегії національної безпеки України, доктрин, концепцій, стратегій і програм у сфері національної безпеки;

– бере участь у розробці Стратегічного оборонного бюлетеня України та проведенні оборонного огляду в Україні;

– створює необхідні умови для здійснення іншими суб’єктами демократичного цивільного контролю передбачених законом повноважень та інформування із зазначених питань громадськості та засобів масової інформації;

– здійснює розгляд звернень громадян з питань, пов’язаних з діяльністю Міноборони в частині компетенцій Департаменту;

– бере участь у виданні “Білої книги” з метою інформування громадськості про діяльність Збройних Сил України;

– бере участь у реалізації державної програми з виконання Антикорупційної стратегії, забезпечує вжиття заходів, які є необхідними та обгрунтованими для запобігання і протидії корупції в межах повноважень Департаменту;

– готує інформаційні та аналітичні матеріали для подання Міністру оборони України або заступнику Міністра оборони України відповідно до розподілу повноважень;

– бере участь у виробленні політик щодо організації стратегічного планування, а також процедур, методології та стандартів організації і проведення централізованих публічних закупівель та постачання медичного майна для гарантованого забезпечення потреб Збройних Сил України, Державної служби спеціального транспорту;

– бере участь в аналізі ефективності та моніторингу реалізації розроблених політик, процедур, методологій та стандартів, виконання планів;

– за рішенням Міністра оборони України або заступника Міністра оборони України відповідно до розподілу повноважень може залучатися до виконання інших функцій, покладених на Міноборони, в межах своїх повноважень;

– здійснює інші повноваження, передбачені нормативно-правовими актами.

8. Департамент для здійснення визначених повноважень мас право:

– залучати фахівців структурних підрозділів Міноборони і Генерального штабу Збройних Сил України, Державної служби спеціального транспорту, установ та організацій, які належать до сфери управління Міністерства оборони України, до розроблення проектів нормативно-правових актів з питань розвитку системи медичного забезпечення Збройних Сил України;

– залучати до виконання окремих завдань та участі у вивченні окремих питань повсякденної діяльності фахівців структурних підрозділів Міністерства оборони, Державної служби спеціального транспорту, Генерального штабу Збройних Сил України, видів Збройних Сил України, експертів інших державних та недержавних установ і організацій (за погодженням з їх керівниками);

– одержувати необхідну інформацію, документи, розрахунки, та інші документи від структурних підрозділів Міністерства оборони, Державної служби спеціального транспорту, Генерального штабу Збройних Сил України, родів та видів Збройних Сил України;

– використовувати інформаційно-електронні бази даних Міністерства оборони і Генерального штабу Збройних Сил, державні та урядові системи зв’язку й інформатизації з питань медичного забезпечення;

– брати участь у конференціях, семінарах, нарадах, інших заходів з питань, що належать до компетенції Департаменту.

9. Департамент у процесі виконання покладених на нього завдань у встановленому законодавством порядку та в межах повноважень взаємодіє зі структурними підрозділами апарату Міноборони, структурними підрозділами, безпосередньо підпорядкованими Міністерству оборони України, Державною службою спеціального транспорту, Генеральним штабом, Командуванням медичних сил Збройних Сил України, органами військового управління, вищими військовими навчальними закладами, військовими навчальними підрозділами закладів вищої освіти, підприємствами, що належать до сфери управління Міноборони, установами та організаціями Збройних Сил та Державної служби спеціального транспорту.

10. Департамент очолює директор Департаменту, який призначається на посаду та звільняється з посади в установленому законодавством порядку. Директор Департаменту підпорядковується Міністру оборони України.

11. Директор Департаменту здійснює керівництво діяльністю Департаменту та:

– бере участь у виконанні завдань, пов’язаних із забезпеченням формування та реалізації державної політики в галузі охорони здоров’я військовослужбовців Збройних Сил України, Державної служби спеціального транспорту;

– за дорученням керівництва Міноборони представляє Департамент у публічних відносинах з іншими органами, підприємствами, установами та організаціями в Україні і за її межами;

– організовує та контролює виконання особовим складом Департаменту законів України, актів та доручень Президента України, Кабінету Міністрів України, керівництва Міноборони;

– визначає пріоритети роботи Департаменту і шляхи виконання покладених на нього завдань, затверджує плани його роботи;

– надає вказівки в установленому порядку і рекомендації відповідним органам Збройних Сил щодо питань роботи за напрямом діяльності;

– затверджує розподіл повноважень між заступниками директора Департаменту, завдання і функції структурних підрозділів Департаменту;

– організовує підготовку пропозицій до проектів законів України та інших нормативно-правових актів, бере безпосередню участь у розробленні та проведенні фахової оцінки проектів законів України, інших нормативно- правових актів, наказів Міноборони, що підлягають державній реєстрації в Міністерстві юстиції України, згідно з планами підготовки проектів законодавчих, інших нормативно-правових актів та підготовки проектів наказів Міноборони на відповідний рік, а також плану діяльності Міноборони з підготовки проектів регуляторних актів на відповідний рік;

– своєчасно вживає заходів для забезпечення режиму секретності, захисту службової та конфіденційної інформації, технічного захисту інформації, спрямовує роботу службових осіб Департаменту на безумовне виконання вимог законодавства України з цих питань;

– організовує роботу щодо запобігання та протидії корупції, виявлення та припинення її проявів, усунення наслідків корупційних діянь у Департаменті;

– організовує реалізацію функції внутрішнього контролю та управління ризиками у Департаменті;

– здійснює переведення Департаменту на функціонування в умовах особливого періоду;

– здійснює безпосереднє керівництво щодо реалізації заходів з мобілізаційної підготовки та мобілізації у Департаменті;

– у встановленому порядку подає списки і подання на присвоєння військових звань військовослужбовцям та рангів державним службовцям Департаменту;

– заохочує підлеглих військовослужбовців і державних службовців за старанність, розумну ініціативу та сумлінне виконання службових обов’язків;

– вносить пропозиції щодо внесення змін до організаційно-штатної структури Департаменту;

– затверджує функціональні обов’язки військовослужбовців та подає на затвердження державному секретарю Міноборони посадові інструкції державних службовців;

– забезпечує в установленому порядку доступ до публічної інформації, розпорядником якої є Департамент;

– здійснює повноваження щодо самостійного прийняття рішень за напрямом діяльності;

– здійснює інші повноваження відповідно до законів та інших нормативно- правових актів.

Директор Департаменту відповідає за:

– організацію діяльності та керівництво Департаментом, його здатність до виконання завдань за функціональним призначенням, мобілізаційну підготовку, виховання, трудову дисципліну, морально-психологічний стан особового складу Департаменту, всебічне забезпечення діяльності структурних підрозділів Департаменту;

– організацію та переведення Департаменту на функціонування в умовах особливого періоду;

– забезпечення стратегічного планування, вироблення та впровадження політики в галузі охорони здоров’я військовослужбовців Збройних Сил України;

– забезпечення охорони державної таємниці відповідно до вимог режиму секретності та захист іншої інформації з обмеженим доступом у Департаменті;

– здійснення постійного контролю за забезпеченням охорони державної таємниці;

– організацію ведення службового діловодства, електронного документообігу і забезпечення захисту службової та конфіденційної інформації;

– здійснення контролю за зберіганням службових документів, у тому числі електронних, що утворюються в процесі діяльності Департаменту, своєчасним їх передаванням на зберігання до Галузевого державного архіву Міністерства оборони України у встановленому порядку.

12. Директор Департаменту в межах своїх повноважень видає накази з основної діяльності Департаменту, з адміністративно-господарської діяльності та накази по стройовій частині.

Організовує і контролює їх виконання та здійснює інші заходи, спрямовані на виконання Департаментом покладених на нього завдань і функцій.

Директор Департаменту має право скасовувати видані ним накази та накази, видані начальником підпорядкованого підрозділу.

13. Директор Департаменту має заступників.

Заступники директора Департаменту призначаються і звільняються з посад у порядку, передбаченому законодавством.

Посадові інструкції (функціональні обов’язки) заступників директора Департаменту та розподіл повноважень між ними визначаються директором Департаменту.

У разі відсутності директора Департаменту його обов’язки виконує один із заступників або призначена директором інша посадова особа.

14. Забезпечення діяльності Департаменту здійснюється в установленому порядку відповідним підрозділом.

15. Положення та структуру Департаменту затверджує Міністр оборони України за поданням заступника Міністра оборони України (згідно з розподілом обов’язків).

Департамент має печатку встановленого зразка із своїм найменуванням, а також інші печатки та штампи, необхідні для забезпечення діяльності Департаменту.

Тимчасово виконуючий обов’язки
директора Департаменту охорони здоров’я
Міністерства оборони України
О. Сухорукова

Задати питання

    Застереження щодо юридичної консультації: Інформація та документи, доступні на платформі, призначені виключно для інформаційних цілей і не повинні тлумачитись як правова консультація. Користувачі повинні звертатися до кваліфікованих юридичних фахівців за консультаціями, що специфічні для їхніх ситуацій.

    Застереження щодо регуляторних актів: Офіційні регуляторні акти та документи, доступні на платформі, походять безпосередньо від відповідного міністерства або авторитетних джерел. Однак користувачі повинні незалежно перевіряти ці акти на наявність оновлень чи поправок, які можуть не бути негайно відображені на цій платформі.

    Обмеження відповідальності: ТОВ «АКТИВЛЕКС» не несе відповідальності за будь-які збитки чи втрати, що виникли в результаті використання платформи та/або використання інформації та/або документів, доступних на платформі. Це включає прямі, непрямі, випадкові або наслідкові збитки.

    Застереження щодо зовнішніх джерел: Посилання на сторонні джерела або веб-сайти не означають підтвердження або схвалення ТОВ «АКТИВЛЕКС» їхнього змісту. Ми не несемо відповідальності за зміст, точність або доступність будь-яких зовнішніх джерел або веб-сайтів