Connect with us
Гаряча лінія Міноборони 15-12

Документи Міністерства оборони України

Реалізовано в рамках інформаційно-аналітичного порталу

Документи Міністерства оборони України

Наказ №116 від 11.05.2021 Про затвердження Положення про Управління інформаційних технологій

Тип документу

Наказ

Рік затвердження

2021

Видавець

Міністерство оборони України

Герб України

МІНІСТЕРСТВО ОБОРОНИ УКРАЇНИ

НАКАЗ

11.05.2021 № 116

Про затвердження Положення про Управління інформаційних технологій

Відповідно до Положення про Міністерство оборони України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 листопада 2014 року №671 (У редакції постанови Кабінету Міністрів України від 19 жовтня 2016 року № 730),та з метою визначення основних завдань і функцій Управління інформаційних технологій наказую:

1. Затвердити Положення про Управління інформаційних технологій, що додається.

2. Визнати таким, що втратив чинність, наказ Міністерства оборони України від 05 серпня 2019 року №426 “Про затвердження Положення про Управління інформаційних технологій”.

3. Наказ розіслати згідно з розрахунком розсилки.

Міністр оборони України А. Таран

ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства оборони України
11 травня 2021 року № 116

ПОЛОЖЕННЯ
про Управління інформаційних технологій

1. Це Положення визначає основні завдання і функції Управління інформаційних технологій (далі- Управління), повноваження начальника Управління, порядок взаємодії зі структурними підрозділами Міністерства оборони України (далі- Міноборони), Збройними Силами України, іншими органами військового управління, установами, підприємствами та організаціями.

2. Управління виконує завдання із:

• забезпечення реалізації державної політики з питань національної безпеки у воєнній сфері, сферах оборони і військового будівництва в мирний час та особливий період щодо політики цифрової трансформації, інформаційних технологій, автоматизації, інформатизації та інформаційної безпеки (у тому числі кібербезпеки), інноваційних технологій;

• виконання завдань оборонної реформи в частині, що стосується питань цифрової трансформації, інформаційних технологій, автоматизації, інформатизації та інформаційної безпеки (у тому числі кібербезпеки), відповідних інноваційних технологій у сфері оборони.

3. Управління є органом військового управління.

4. Управління підпорядковується Міністру оборони України.

Спрямовує та координує діяльність Управління заступник Міністра оборони України з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій та цифровізації.

5. Управління у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, актами Президента України, постановами Верховної Ради України, актами Кабінету Міністрів України, іншими нормативно-правовими актами, наказами Міноборони, директивами Міністра оборони України та Головнокомандувача Збройних Сил України, а також цим Положенням.

6. Основними завданнями Управління є:

• участь у реалізації політики цифрової трансформації, інформаційних технологій, автоматизації, інформатизації та інформаційної безпеки (у тому числі кібербезпеки), інноваційних технологій за напрямом діяльності у сфері оборони в мирний час та особливий період;

• організація виконання проектів щодо впровадження та розвитку новітніх інформаційних технологій у сфері оборони;

• організація та забезпечення функціонування в Міноборони введених в експлуатацію інформаційних систем, базових та функціональних сервісів, інформаційної інфраструктури та спеціального програмного забезпечення;

• провадження діяльності з технічного захисту інформації для потреб Міноборони;

• організація застосування кваліфікованих електронних довірчих послуг та контроль їх використання в Міноборони;

• забезпечення в межах повноважень, передбачених законодавством, захисту інформації з обмеженим доступом, інформаційної безпеки та кібербезпеки, а також технічного захисту інформації, контролю за її збереженням в Управлінні.

7. Управління відповідно до наданих повноважень:

• здійснює виконання Конституції і законів України, актів Президента України, Верховної Ради України, прийнятих відповідно до Конституції та законів України, актів Кабінету Міністрів України, інших актів законодавства, наказів Міноборони, директив Міністра оборони України та Головнокомандувача Збройних Сил України, цього Положення;

• бере участь у формуванні та забезпечує реалізацію в Міноборони політики цифрової трансформації, інформаційних технологій, автоматизації, інформатизації та інформаційної безпеки (у тому числі кібербезпеки) у сфері оборони;

• бере участь у розробленні та погодженні нормативно-правових актів та інших документів з питань цифрової трансформації, інформаційних технологій, автоматизації, інформатизації та інформаційної безпеки (у тому числі кібербезпеки) у сфері оборони;

• бере участь у впровадженні принципів та підходів, прийнятих у державах-членах НАТО, а також міжнародних стандартів з питань цифрової трансформації, інформаційних технологій, автоматизації, Інформатизації та інформаційної безпеки (у тому числі кібербезпеки) у сфері оборони;

• бере участь у розробленні та визначенні порядку застосування стандартів та інших регламентуючих документів у сфері цифрової трансформації, інформаційних технологій, автоматизації, інформатизації ’га інформаційної безпеки (у тому числі кібербезпеки) у сфері оборони;

• взаємодіє під час виконання завдань за напрямом діяльності Управління зі структурними підрозділами Міноборони, органами військового управління, установами, закладами та організаціями Збройних Сил України;

• бере участь у діяльності Комітету реформ Міністерства оборони України та Збройних Сил України та інших дорадчих органів;

• бере участь у проведенні тренінгів, семінарів, навчань, інформаційних кампаній та інших заходів з питань цифрової трансформації, інформаційних технологій, автоматизації, інформатизації та інформаційної безпеки (у тому числі кібербезпеки) у сфері оборони;

• бере участь у переговорах, зустрічах, консультаціях, семінарах та інших заходах співробітництва (у тому числі міжнародного) за напрямом діяльності Управління;

• бере участь у проведенні оборонного огляду та огляду стану державних інформаційних ресурсів та інформації, вимога щодо захисту якої встановлена законом;

• організовує та здійснює супроводження виконання в рамках реалізації політики цифрової трансформації, інформаційних технологій, автоматизації, інформатизації та інформаційної безпеки (у тому числі кібербезпеки) у сфері оборони проектів щодо створення, впровадження та модернізації інформаційних (інформаційно-аналітичних, автоматизованих) систем (комплексів) різного функціонального призначення, базових та функціональних сервісів, інформаційної (у тому числі інженерної) інфраструктури та комплексних систем захисту інформації, розроблення, закупівлі та модернізації спеціального програмного забезпечення;

• організовує та здійснює супроводження виконання проектів щодо розроблення, впровадження та модернізації спеціального програмного забезпечення, призначеного для вирішення окремих завдань інформаційно- аналітичної підтримки процесів діяльності в системі Міноборони;

• організовує та здійснює супроводження функціонування (у тому числі адміністрування) введених в експлуатацію інформаційних (інформаційно- аналітичних, автоматизованих) систем (комплексів) різного функціонального призначення, базових та функціональних сервісів, інформаційної (у тому числі інженерної) інфраструктури, комплексних систем захисту інформації та спеціального програмного забезпечення;

• організовує розроблення та подає в установленому порядку на затвердження проекти рішень на відкриття (закриття) науково-дослідних та дослідно-конструкторських робіт, закупівлю товарів, робіт і послуг за напрямом діяльності Управління, здійснює в установленому порядку контроль за їх виконанням;

• розглядає та погоджує в межах компетенції тактико-технічні та технічні завдання, технічні вимоги (умови) щодо створення, впровадження та модернізації інформаційних (інформаційно-аналітичних, автоматизованих) систем (комплексів) різного функціонального призначення, базових та функціональних сервісів, інформаційної (у тому числі інженерної) інфраструктури, розроблення та закупівлі спеціального програмного забезпечення, а також проведення відповідних науково-дослідних та дослідно-конструкторських робіт;

• розглядає та погоджує в межах компетенції оперативно-тактичні (технічні) вимоги до інформаційних (інформаційно-аналітичних, автоматизованих) систем (комплексів) різного функціонального призначення, базових та функціональних сервісів, інформаційної (у тому числі інженерної) інфраструктури, спеціального програмного забезпечення;

• бере участь у реалізації проектів державно-приватного партнерства за напрямом цифрової трансформації, інформаційних технологій, автоматизації, інформатизації та інформаційної безпеки (у тому числі кібербезпеки) у сфері оборони;

• бере участь у залученні, наданні та використанні міжнародної дорадчої, консультативної та матеріально-технічної допомоги за напрямом цифрової трансформації, інформаційних технологій, автоматизації, інформатизації та інформаційної безпеки (у тому числі кібербезпеки) у сфері оборони;

• подає пропозиції до плану міжнародного співробітництва Міноборони та бере участь у проведенні заходів військово-технічного співробітництва (у тому числі з іноземними державами та міжнародними організаціями) з питань цифрової трансформації, інформаційних технологій, автоматизації, інформатизації та інформаційної безпеки (у тому числі кібербезпеки) у сфері оборони;

• надає пропозиції щодо залучення установ, підприємств та організацій сфери інформаційних технологій до виконання завдань, а також щодо впровадження (закупівлі, розроблення, модернізації) технічних та програмних рішень за напрямом цифрової трансформації, інформаційних технологій, автоматизації, інформатизації та інформаційної безпеки (у тому числі кібербезпеки) у сфері оборони;

• надає пропозиції щодо проведення наукових досліджень за напрямом цифрової трансформації, інформаційних технологій, автоматизації, інформатизації та інформаційної безпеки (у тому числі кібербезпеки) у сфері оборони та замовляє їх проведення;

• бере участь у підготовці та поданні інформації, необхідної для отримання кваліфікованих електронних довірчих послуг;

• забезпечує ведення обліку захищених носіїв особистих ключів та засобів кваліфікованого електронного підпису чи печатки підписувачів;

• забезпечує зберігання документів та їх електронних копій, на підставі яких отримано кваліфіковані електронні довірчі послуги;

• контролює використання захищених носіїв особистих ключів та засобів кваліфікованого електронного підпису чи печатки підписувачів та зберігання їх у Міноборони;

• організовує та здійснює проведення заходів технічного захисту інформації в Міноборони;

• здійснює фінансово-економічні розрахунки щодо обсягу фінансових та матеріальних витрат, необхідних для забезпечення реалізації проектів за напрямом цифрової трансформації, інформаційних технологій, автоматизації, інформатизації та інформаційної безпеки (у тому числі кібербезпеки) у сфері оборони;

• виконує відповідно до встановленого порядку функції відповідального за формування і виконання бюджетної підпрограми Міноборони за напрямом діяльності Управління;

• виконує за напрямом діяльності Управління належну роботу під час планування, затвердження, виконання та звітування щодо бюджету Міноборони, державного оборонного замовлення та плану утримання та розвитку Збройних Сил України;

• забезпечує виконання за напрямом діяльності Управління державного оборонного замовлення та річних планів закупівель у межах коштів, передбачених Державним бюджетом України;

• подає до Департаменту фінансів Міністерства оборони України, відповідно до зобов’язань перед постачальниками (виконавцями робіт, надавачами послуг), розподіл коштів та розрахункові (платіжні) документи на здійснення оплати;

• бере участь у підготовці документів за напрямом діяльності Управління щодо проведення процедур закупівлі товарів, робіт і послуг, а також виконання науково-дослідних та дослідно-конструкторських робіт;

• укладає в установленому порядку договори (контракти) щодо закупівлі відповідних товарів, робіт і послуг, а також виконання науково-дослідних та дослідно-конструкторських робіт щодо створення, впровадження та технічної підтримки (модернізації) інформаційних (інформаційно- аналітичних, автоматизованих) систем (комплексів) різного функціонального призначення, базових та функціональних сервісів, інформаційної (у тому числі інженерної) інфраструктури, комплексних систем захисту інформації та спеціального програмного забезпечення за бюджетною підпрограмою, відповідальним за яку є Управління, здійснює супроводження укладених договорів (контрактів) а також контроль їх виконання безпосередньо та (або) в установленому порядку через військові представництва Міноборони;

• організовує перевірку відповідності тактико-технічним та технічним завданням, технічним вимогам (умовам), у тому числі умовам договорів (контрактів), отриманих результатів робіт та здійснення їх приймання;

• здійснює фінансово-економічне забезпечення договірної роботи та організовує проведення розрахунків відповідно до укладених договорів (контрактів) за бюджетною підпрограмою, відповідальним за яку є Управління, організовує перевірку відповідності отриманих результатів робіт умовам укладених договорів (контрактів);

• підписує в установленому порядку протоколи цін (на підставі висновків військових представництв та розрахунково-калькуляційних матеріалів) на виконання науково-дослідних та дослідно-конструкторських робіт (етапів, підетапів робіт), на закупівлю, модернізацію, виконання робіт і послуг за напрямом діяльності Управління;

• організовує в межах повноважень Управління ведення оперативного обліку бюджетних призначень, отриманих і розподілених асигнувань га операцій за централізованими розрахунками, аналітичного обліку незавершеного будівництва, своєчасне складання фінансової і статистичної звітності відповідно до встановленого порядку та подання її за призначенням;

• організовує роботу щодо проведення державних та інших випробувань інформаційних (інформаційно-аналітичних, автоматизованих) систем (комплексів) різного функціонального призначення, базових та функціональних сервісів, інформаційної (у тому числі інженерної) інфраструктури, комплексних систем захисту інформації та спеціального програмного забезпечення;

• організовує роботу щодо прийняття на постачання (експлуатацію) інформаційних (інформаційно-аналітичних, автоматизованих) систем (комплексів) різного функціонального призначення, базових та функціональних сервісів, інформаційної (у тому числі інженерної) інфраструктури, комплексних систем захисту інформації та спеціального програмного забезпечення;

• здійснює ведення обліку прийнятих на постачання та введених в експлуатацію інформаційних (інформаційно-аналітичних, автоматизованих) систем (комплексів) різного функціонального призначення, базових та функціональних сервісів, інформаційної (у тому числі інженерної) інфраструктури, комплексних систем захисту інформації та спеціального програмного забезпечення;

• веде в установленому порядку претензійну та позовну роботу, бере участь у рекламаційній роботі в межах повноважень;

• бере участь у виконанні заходів та завдань, покладених на Міноборони, з питань мобілізаційної підготовки та мобілізації;

• здійснює виконання функцій внутрішнього контролю та управління ризиками за напрямом діяльності Управління;

• здійснює заходи щодо запобігання і протидії корупції за напрямом діяльності Управління;

розглядає в межах компетенції звернення громадян, готує та надає за запитами інформацію з питань, пов’язаних із діяльністю Управління;

• забезпечує в установленому порядку доступ до публічної інформації;

• здійснює перспективне і поточне планування діяльності Управління;

• готує пропозиції до плану основних заходів діяльності Міноборони та інформаційно-довідкові матеріали щодо етапу виконання цих заходів;

• організовує виконання заходів повсякденної діяльності Управління;

• провадить діяльність, пов’язану з державною таємницею, відповідно до законодавства України;

• здійснює заходи з технічного захисту інформації, захисту службової та конфіденційної інформації посадовими особами Управління;

• здійснює експертну оцінку матеріальних носіїв інформації, розроблених Управлінням;

• погоджує плани заходів із забезпечення охорони державної таємниці під час проведення науково-дослідних та дослідно-конструкторських робіт за напрямом діяльності Управління;

• організовує здійснення заходів з контролю та контролює заходи з охорони державної таємниці під час проведення секретних науково-дослідних та дослідно-конструкторських робіт за напрямом діяльності Управління;

• готує пропозиції державним експертам з питань таємниць Міноборони щодо прийняття рішень про віднесення інформації про науково-дослідні, дослідно-конструкторські роботи, інші роботи і послуги, замовником яких є Управління, до державної таємниці, продовження строку дії чи скасування таких рішень, зміни ступеня секретності інформації;

• організовує виконання заходів з підвищення індивідуальної професійної підготовки особового складу Управління;

• веде облік усіх видів матеріальних засобів, що закріплені за Управлінням та надходять для забезпечення його повсякденної діяльності, а також подає встановлену звітність;

• забезпечує організацію роботи з документами, які стосуються діяльності Управління, відповідно до порядку роботи з документами, установленого в Міноборони;

• забезпечує документування управлінської діяльності, збереженість службових документів, у тому числі електронних, що утворюються в процесі діяльності Управління, своєчасне передавання їх на державне зберігання до Галузевого державного архіву Міноборони;

• здійснює інші повноваження, передбачені законодавством України та нормативно-правовими актами Міноборони;

• за рішенням Міністра оборони України, першого заступника Міністра оборони України, заступника Міністра оборони України з питань цифрового розвитку, цифрових ’трансформацій та цифровізації та державного секретаря Міністерства оборони України може залишатися до виконання інших завдань, покладених иа Міноборони.

Управління може виконувати завдання і функції самостійно або разом з іншими структурними підрозділами.

8. Управління для здійснення визначених повноважень та виконання завдань має право:

• одержувати в установленому порядку від посадових осіб структурних підрозділів Міноборони, Апарату Головнокомандувача Збройних Сил України, Генерального штабу Збройних Сил України, Державної спеціальної служби транспорту (далі – Держспецтрансслужба), органів військового управління, установ та організацій, вищих військових навчальних закладів, військових навчальних підрозділів закладів вищої освіти Міноборони та Збройних Сил України інформацію, документи, матеріали та залучати в установленому порядку їхніх фахівців;

• ініціювати скликання нарад, створення комісій, робочих груп, проведення наукових конференцій та семінарів з питань, що належать до компетенції Управління;

• здійснювати необхідні правочини за укладеними угодами на проведення науково-дослідних та дослідно-конструкторських робіт, закупівлю товарів, замовлення робіт з інформатизації Міноборони;

• представляти в установленому порядку Інтереси Міноборони в державних органах, органах місцевого самоврядування, міжнародних організаціях за напрямом діяльності Управління;

• використовувати відповідно до встановленого порядку доступу інформаційні електронні бази даних Міноборони, Генерального штабу Збройних Сил України та Держспецтрансслужби;

• здійснювати заходи та візувати документи щодо надання захищених носіїв особистих ключів та засобів кваліфікованого електронного підпису керівному складу Міноборони;

• у встановленому порядку розробляти положення, порядки, правила, інструкції, методичні рекомендації.- та інші документи з питань, що відносяться до компетенції Управління;

• здійснювати експертну оцінку матеріальних носіїв інформації про зміну чи скасування грифів секретності матеріальних носіїв секретної інформації, розроблених Управлінням;

• вносити пропозиції керівництву Міноборони з питань, що стосуються сфери діяльності Управління.

9. Управління в процесі виконання покладених завдань у межах повноважень взаємодіє зі структурними підрозділами Міноборони, органами військового управління, установами, закладами та організаціями Збройних Сил України, органами державної влади, установами та організаціями, у тому числі міжнародними.

10. Управління очолює начальник, який призначається на посаду та звільняється з посади в установленому законодавством України порядку.

Начальник Управління підпорядковується заступнику Міністра оборони України, відповідно до розподілу повноважень.

11. Начальник Управління здійснює керівництво діяльністю Управління та відповідає за:

• організацію діяльності та керівництво Управлінням, здатність до виконання завдань за функціональним призначенням;

• виконання завдань щодо реалізації політики з питань цифрової трансформації, інформаційних технологій, автоматизації, інформатизації та інформаційної безпеки (у тому числі кібербезпеки), відповідних інноваційних технологій у сфері оборони;

• організацію роботи Управління та його структурних підрозділів з підготовки проектів законів, інших нормативно-правових актів за напрямом діяльності Управління;

• організацію та контроль виконання законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, Міністра оборони України, наказів Міноборони, директив Міністра оборони України та Головнокомандувача Збройних Сил України особовим складом Управління;

• визначення пріоритетів роботи Управління і шляхів виконання покладених на нього завдань, затверджує плани його роботи;

• затвердження функціональних обов’язків військовослужбовців, посадових інструкцій державних службовців та працівників відповідно до законодавства України;

• здійснення розгляду звернень громадян, проведення особистого прийому громадян, організацію, забезпечення та контроль надання та оприлюднення публічної інформації;

• здійснення заходів із внутрішнього контролю та управління ризиками за напрямом діяльності, звітує з цих питань у порядку, установленому в Міноборони;

• організацію роботи особового складу щодо виконання заходів із забезпечення режиму секретності, технічного захисту інформації, захисту інформації з обмеженим доступом; постійний контроль за станом охорони державної таємниці. Визначає посадовим особам Управління та спрямовує їхню роботу на безумовне виконання вимог законодавства України з цих питань;

• здійснення повноважень щодо самостійного прийняття рішень за напрямом діяльності Управління;

• індивідуальну підготовку, військову дисципліну особового складу Управління;

• організацію ведення службового діловодства, електронного документообігу та забезпечення захисту службової і конфіденційної інформації;

• організацію роботи щодо запобігання та протидії корупції, виявлення та припинення її проявів, усунення наслідків коругщійних діянь;

• здійснення контролю за збереженням службових документів, у тому числі електронних, що утворюються в процесі діяльності Управління, своєчасне передавання їх на державне зберігання до Галузевого державного архіву Міністерства оборони України, відповідно до вимог законодавства України та нормативно-правових актів Міністерства оборони України;

• забезпечення реалізації, у межах компетенції, заходів програм мобілізаційної підготовки та мобілізаційного плану Міноборони та організацію підготовки Управління до функціонування в умовах особливого періоду;

• здійснення інших повноважень відповідно до законів та інших нормативно-правових актів.

12. Начальник Управління в межах своїх повноважень видає накази з основної діяльності, з адміністративно-господарської діяльності та накази по стройовій частині, організовує і контролює їх виконання, здійснює інші заходи, спрямовані на виконання Управліннями покладених на нього завдань і функцій, у тому числі визначає своїм наказом склад комісії з прийняття науково-дослідних та дослідно-конструкторських робіт (етапів, підетапів робіт) з інформатизації та прийняття товарів, робіт і послуг, якщо це передбачено умовами контрактів (договорів).

Начальник Управління має право скасовувати видані ним накази.

За дорученням Міністра оборони України, першого заступника Міністра оборони України, заступника Міністра оборони України з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій та цифровізації та державного секретаря Міністерства оборони України представляє Управління в публічно-правових відносинах з іншими державними органами, центральними органами виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями в Україні та за її межами.

Начальник Управління здійснює повноваження керівника державної служби в Управлінні, зокрема призначає на посади та звільняє з посад державних службовців, присвоює їм ранги, забезпечує підвищення їх кваліфікації, приймає рішення про заохочення та притягнення до дисциплінарної відповідальності.

13. В Управлінні є посада начальника відділу – заступника начальника Управління.

Начальник відділу – заступник начальника Управління призначається та звільняється з посади в порядку, передбаченому законодавством.

Функціональні обов’язки (посадова інструкція) начальника відділу – заступника начальника Управління визначаються начальником Управління.

У разі відсутності начальника Управління його обов’язки виконує начальник відділу – заступник начальника Управління або визначена начальником Управління інша службова особа.

14. Забезпечення діяльності Управління здійснюється в установленому порядку.

15. Положення про Управління та його структура затверджуються Міністром оборони України за поданням заступника Міністра оборони України з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій та цифровізації.

Управління має печатку встановленого зразка зі своїм найменуванням, а також інші печатки та штампи, необхідні для забезпечення діяльності Управління.

Начальник Управління інформаційних технологій полковник А. Миронюк

Задати питання

    Застереження щодо юридичної консультації: Інформація та документи, доступні на платформі, призначені виключно для інформаційних цілей і не повинні тлумачитись як правова консультація. Користувачі повинні звертатися до кваліфікованих юридичних фахівців за консультаціями, що специфічні для їхніх ситуацій.

    Застереження щодо регуляторних актів: Офіційні регуляторні акти та документи, доступні на платформі, походять безпосередньо від відповідного міністерства або авторитетних джерел. Однак користувачі повинні незалежно перевіряти ці акти на наявність оновлень чи поправок, які можуть не бути негайно відображені на цій платформі.

    Обмеження відповідальності: ТОВ «АКТИВЛЕКС» не несе відповідальності за будь-які збитки чи втрати, що виникли в результаті використання платформи та/або використання інформації та/або документів, доступних на платформі. Це включає прямі, непрямі, випадкові або наслідкові збитки.

    Застереження щодо зовнішніх джерел: Посилання на сторонні джерела або веб-сайти не означають підтвердження або схвалення ТОВ «АКТИВЛЕКС» їхнього змісту. Ми не несемо відповідальності за зміст, точність або доступність будь-яких зовнішніх джерел або веб-сайтів