Connect with us
Гаряча лінія Міноборони 15-12

Документи Міністерства оборони України

Реалізовано в рамках інформаційно-аналітичного порталу

Документи Міністерства оборони України

Наказ № 137 від 28.03.2019 Про внесення змін до Статуту державного підприємства “Черкаський автомобільний ремонтний завод”

Тип документу

Наказ

Рік затвердження

2019

Видавець

Міністерство оборони України

Герб України

МІНІСТЕРСТВО ОБОРОНИ УКРАЇНИ

НАКАЗ

28.03.2019 № 137

Про внесення змін до Статуту державного підприємства “Черкаський автомобільний ремонтний завод”

Відповідно до Господарського кодексу України, Закону України “Про управління об’єктами державної власності”, Положення про Міністерство оборони України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 листопада 2014 року № 671 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 19 жовтня 2016 року № 730) (зі змінами), та з метою організації діяльності державного підприємства “Черкаський автомобільний ремонтний завод” наказую:

1. Внести зміни до Статуту державного підприємства “Черкаський автомобільний ремонтний завод”, затвердженого наказом Міністра оборони України від 24 лютого 1997 року № 64 (зі змінами), виклавши його в новій редакції (додаток до наказу).

2. Директору державного підприємства “Черкаський автомобільний ремонтний завод” забезпечити у порядку, визначеному Законом України “Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань”, державну реєстрацію нової редакції Статуту державного підприємства “Черкаський автомобільний ремонтний завод”.

3. Наказ розіслати згідно з розрахунком розсилки.

Міністр оборони України С. Полторак

Додаток
до наказу Міністра оборони України
від 24 лютого 1997 року № 64
(у редакції наказу Міністерства оборони України
від 28 березня 2019 року № 137)

 

ЗАТВЕРДЖУЮ
Міністр оборони України
С. Полторак
28 березня 2019

СТАТУТ
державного підприємства
“Черкаський автомобільний ремонтний завод”
(нова редакція)

1. Загальні положення

1.1. Державне підприємство “Черкаський автомобільний ремонтний завод” (далі – Підприємство) засноване на державній власності як державне комерційне підприємство та належить до сфери управління Міністерства оборони України (далі – Уповноважений орган управління), код ЄДРПОУ 00034022.

1.2. Найменування Підприємства

1.2.1. Повне найменування:

українською мовою: державне підприємство “Черкаський автомобільний ремонтний завод”;

англійською мовою: State Enterprise “Cherkassy Automobile Repair Plant”.

1.2.2. Скорочене найменування:

українською мовою: ДП “ЧАРЗ”.

англійською мовою: SE “CHARZ”.

1.2.3. Місцезнаходження Підприємства: вулиця В’ячеслава Чорновола, будинок 277, місто Черкаси, 18028.

1.3. У своїй діяльності Підприємство керується Конституцією України, законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України та наказами Міністерства оборони України, нормативно-правовими актами, які видаються міністерствами, іншими органами виконавчої влади, а також цим Статутом.

2. Мета і предмет діяльності

2.1. Підприємство утворено Уповноваженим органом управління з метою ефективного використання державного майна, одержання прибутку, виконання державного замовлення Міністерства оборони України з ремонту озброєння та військової техніки, ремонтних та пов’язаних з цим робіт на замовлення Міністерства оборони України, Збройних Сил України та інших замовників – юридичних і фізичних осіб України з ремонту та виготовлення продукції загальнотехнічного та іншого призначення, виробництва продукції (робіт, послуг) для потреб національної економіки, іншої діяльності, яка не суперечить законодавству України.

2.2. Предметом діяльності Підприємства є:

– розроблення, виготовлення, реалізація, ремонт, модернізація та утилізація автомобільної, бронетанкової, морської, авіаційної та іншої військової техніки і майна;

– капітальний, поточний, середній ремонт, модернізація та обслуговування автомобільної, бронетанкової, морської, авіаційної та іншої військової техніки, вантажних, легкових автомобілів, автобусів, тролейбусів, вантажопідіймальних, землерийних машин та механізмів, їх вузлів та агрегатів;

– виробництво автомобільного транспорту;

– виробництво корпусів для автомобілів та причепів; виробництво устаткування для автомобілів;

– виробництво електроустаткування для двигунів та транспортних засобів;

– виробництво акумуляторів та електричних батарей;

– виробництво інструменту;

– виробництво машин та устаткування;

– зберігання та технічне обслуговування озброєння та військової техніки;

– консультації, навчання та підготовка спеціалістів з виконання капітального ремонту та модернізації озброєння і військової техніки;

– виготовлення запасних частин до озброєння та військової техніки;

– виробництво технологічного оснащення;

– виробництво обладнання та інструменту для ремонту озброєння та військової техніки;

– виробництво та ремонт (спеціалізований) решти машин спеціального призначення;

– виготовлення запасних частин для автомобілів;

– проведення технічної експертизи та оцінки транспортних засобів;

– оптова торгівля новими й уживаними автомобілями;

– роздрібна торгівля новими та уживаними автомобілями;

– посередницька діяльність у сфері оптової та роздрібної торгівлі автомобілями;

– торгівля автотоварами;

– посередницька торгівля автотоварами;

– надання послуг автосервісу, технічне обслуговування та ремонт транспортних засобів, номерних агрегатів;

– закупівля та реалізація пально-мастильних матеріалів і супутніх автомобільних товарів;

– будівництво, експлуатація та організація діяльності автосалонів, стоянок, гаражів, автозаправних станцій, бензоколонок, автогосподарств тощо;

– оптова, роздрібна торгівля сировиною, продукцією виробничо- технічного призначення;

– оброблення металевих відходів та брухту чорних металів; оброблення брухту та відходів кольорових металів;

– організація І проведення робіт з транспортування металобрухту та відходів кольорових і чорних металів та їхніх сплавів, а також їх купівля-продаж;

– реалізація продуктів утилізації;

– реалізація надлишкового військового майна та списаного військового майна Збройних Сил України згідно з законодавством України;

– оптова, роздрібна торгівля відходами та металобрухтом; переробка, реалізація відходів виробництва;

– розробка, виготовлення, ремонт, монтаж і подальший супровід систем охоронної сигналізації, створення підрозділів для забезпечення охорони приміщень, які належать установам, підприємствам, організаціям і приватним особам;

– розподіл та подача електроенергії, газу та води;

– розроблення, виробництво, виготовлення, використання у виробництві, зберігання, перевезення, придбання, пересилання, ввезення, вивезення, відпуск, знищення прекурсорів (хімічних матеріалів), на які поширюються заходи контролю згідно з законодавством України;

– виготовлення і ремонт товарів побутового вжитку та техніки для галузей національної економіки;

– розробка сучасних методів організації та управління виробничою діяльністю, удосконалення технологій;

– оптова та роздрібна торгівля товарами (продукцією) власного виробництва;

– оптова торгівля і посередництво у торгівлі;

– інші види роздрібної та оптової торгівлі;

– створення власних торговельних підрозділів для реалізації продукції, продовольчих і непродовольчих товарів власного та невласного виробництва;

– здійснення торговельної діяльності у сфері оптової торгівлі через аукціони, біржі, оптові бази, товарні склади товарами широкого вжитку та промислового призначення;

– діяльність їдалень на підприємствах і в установах;

– діяльність загальнодоступних їдалень, ресторанів, барів, кафе;

– виробництво безалкогольних напоїв;

– виготовлення продуктів харчування, пива, кондитерських виробів, м’ясної продукції’;

– оптова, роздрібна торгівля безалкогольними та спиртними напоями, тютюновими виробами з правом створення власних торговельних підрозділів оптової та роздрібної торгівлі;

– готельно-сервісне обслуговування населення;

– побутові послуги;

– купівля нерухомості виробничо-технічного та невиробничого значення;

– продаж нерухомості виробничо-технічного та невиробничого значення;

– здавання в найм власної та державної нерухомості невиробничого призначення;

– здавання в найм автомобілів;

– здавання в найм інших сухопутних транспортних засобів, машин та устаткування;

– надання в оренду та лізинг рухомого і нерухомого майна;

– розробка і практичне здійснення спільних з іноземними інвесторами проектів та комерційних ініціатив;

– проведення науково-дослідних та дослідно-конструкторських робіт самостійно чи із залученням співвиконавців у різних галузях господарства;

– впровадження у виробництво наукових розробок та винаходів, розробка, впровадження нових технологій, включаючи заходи щодо захисту навколипшього середовища;

– монтаж, демонтаж, ремонт, пуск, налагоджування, обслуговування технологічного обладнання;

– оптова, роздрібна, комісійна торгівля нафтою та нафтопродуктами;

– будівництво виробничих, торговельних, побутових, жилих та інших об’єктів;

– виробництво вузлів, деталей і приладдя для автомобілів та їх двигунів;

– виробництво будівельних конструкцій та столярних виробів;

– обробка та нанесення покриттів на метали;

– виробництво замків;

– виробництво двигунів та турбін;

– монтаж двигунів та турбін;

– виробництво підіймально-транспортного устаткування;

– монтаж, технічне обслуговування і ремонт тракторів;

– виробництво машин та устаткування спеціального призначення;

– проектні, проектно-вишукувальні роботи, вишукувальні роботи;

– виробництво пластмасового обладнання;

– виробництво металевих конструкцій;

– будівництво завершених будівель;

– цивільне будівництво;

– роботи із завершення будівництва;

– електромонтажні роботи;

– монтаж систем опалення, вентиляції та кондиціонування повітря;

– водопровідні, каналізаційні роботи;

– газопровідні роботи;

– діяльність у сфері архітектури;

– інженерна та технічна діяльність, пов’язана з будівництвом;

– обробка деревини та виробництво виробів з деревини;

– лісопильне та стругальне виробництво, просочення деревини;

– виробництво теслярських та столярних виробів;

– виготовлення меблів та продукції деревообробки;

– виробництво меблів для офісів та магазинів;

– виробництво стільців, сидінь, кухонних та інших видів меблів;

– виробництво металевих деталей для столярних і теслярських виробів;

– обробка металів та виготовлення металоконструкцій;

– виробництво різноманітних металевих виробів;

– виробництво пластмаси, полімерів та гумових виробів;

– відновлення протектора гумових шин та покришок;

– виробництво сільськогосподарського та городнього інструменту;

– виробництво будівельного устаткування та інвентарю;

– виробництво продукції стального та іншого ливарного виробництва;

– виробництво дерев’яної тари;

– виконання налагоджувальних, монтажних, будівельних, ремонтних, реставраційних, оздоблювальних, художніх, інженерних та інших робіт;

– здійснення операцій з цінними паперами;

– придбання рекламно-інформаційної продукції й авторських прав у вітчизняних та іноземних юридичних і фізичних осіб;

– організація навчання, стажування та підвищення кваліфікації кадрів в Україні та за кордоном;

– поліграфічна діяльність;

– видавнича діяльність, у тому числі заснування друкованих засобів масової інформації, рекламна діяльність в пресі, на телебаченні та радіо;

– надання складських послуг;

– автомобільні пасажирські перевезення;

– вантажні автомобільні перевезення;

– допоміжні транспортні послуги;

– функціонування автомобільного транспорту;

– туристичні агентства та бюро подорожей;

– діяльність транспортних агентств;

– діяльність у сфері відпочинку та розваг;

– надання різноманітної благодійницької та спонсорської допомоги фізичним та юридичним особам;

– організація та проведення виставок, аукціонів, лотерей, ділового, культурного і туристичного обміну делегаціями та представниками як в державі, так і за кордоном;

– здійснення маркетингових досліджень, аналіз потенційних ринків збуту; здійснення спільної діяльності з іншими підприємствами;

– здійснення зовнішньоекономічної діяльності та організація експортно- імпортних операцій згідно з законодавством України;

– надання юридичних, рекламних та інших послуг; обробка даних;

– діяльність, пов’язана з банками даних;

– забезпечення розробки та вжиття заходів, які є необхідними та обґрунтованими для запобігання і протидії корупції в діяльності Підприємства;

– провадження діяльності, пов’язаної з державною таємницею, на підставі спеціального дозволу на провадження такої діяльності, наданого Службою безпеки України;

– забезпечення розробки та вжиття заходів, які є необхідними та обґрунтованими для запобігання і протидії корупції в діяльності Підприємства;

– дотримання вимог законодавства України щодо охорони державної таємниці, технічного захисту інформації, протидії технічним розвідкам;

– проведення режимно-секретної діяльності;

– забезпечення охорони державної таємниці та захисту іншої інформації з обмеженим доступом, технічного захисту інформації, протидії технічним розвідкам;

– розміщення, зберігання, використання, поповнення і освіження (оновлення) запасів мобілізаційного резерву;

– ведення будь-якої іншої діяльності, що не заборонена законодавством України.

2.3. Види діяльності, які згідно з законодавством України потребують спеціальних дозволів, ліцензій, здійснюються виключно після їх отримання від уповноважених державних органів.

3. Юридичний статус Підприємства

3.1. Підприємство є юридичною особою. Підприємство набуває прав та обов’язків юридичної особи з дати внесення його до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань.

3.2. Підприємство здійснює свою діяльність відповідно до законодавства України та цього Статуту, який затверджується Уповноваженим органом управління.

3.3. Зміни до Статуту Підприємства вносяться за рішенням Уповноваженого органу управління та підлягають державній реєстрації в порядку, передбаченому законодавством України.

3.4. Підприємство не може бути засновником іншої юридичної особи.

3.5. Підприємство має відокремлене майно, самостійний баланс, рахунки в установах банків, печатку зі своїм найменуванням та ідентифікаційним кодом. Підприємство може мати товарний знак, який реєструється відповідно до законодавства України.

3.6. Підприємство несе відповідальність за наслідки своєї діяльності всім належним йому на праві господарського відання майном згідно з законодавством України.

3.7. Держава та Уповноважений орган управління не несуть відповідальності за зобов’язаннями Підприємства, крім випадків,

передбачених Господарським кодексом України та іншими законами України.

3.8. Підприємство не несе відповідальності за зобов’язаннями держави та Уповноваженого органу управління.

3.9. Підприємство має право укладати угоди, договори (контракти), набувати майнові та особисті немайнові права, обов’язки, нести зобов’язання, у передбачених законодавством України випадках бути позивачем, відповідачем, третьою особою, потерпілим у суді.

Підприємство за погодженням Уповноваженого органу управління може здійснювати в установленому порядку будівництво житла, оформлення та передачу майнових прав на об’єкт інвестування.

4. Майно підприємства

4.1. Майно Підприємства становлять виробничі та невиробничі фонди, а також інші цінності, створені в ході господарської діяльності, вартість яких відображається в самостійному балансі Підприємства.

4.2. Передача майна Підприємству оформляється актом приймання- передачі.

4.3. Майно Підприємства є державною власністю і закріплюється за ним на праві господарського відання. Здійснюючи право господарського відання, Підприємство володіє, користується і розпоряджається зазначеним майном з обмеженням правомочності розпорядження щодо основних фондів та інших видів майна за згодою Уповноваженого органу управління у випадках, передбачених законодавством України.

4.4. Джерелами формування майна Підприємства є:

• майно, передане йому Уповноваженим органом управління;

• доходи, одержані від реалізації продукції, а також від інших видів господарської діяльності;

• доходи від цінних паперів;

• кредити банків та інших кредиторів;

• капітальні вкладення і дотації з бюджетів;

• безоплатні або благодійні внески, пожертвування організацій, підприємств і громадян;

• майно, придбане в інших суб’єктів господарювання, організацій та громадян у встановленому законодавством України порядку;

• інші джерела, не заборонені законодавством України.

4.5. Збитки, завдані Підприємству в результаті порушення його майнових прав громадянами, юридичними особами, органами державної виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, відшкодовуються в добровільному порядку або за рішенням суду.

4.6. Підприємство не має права безоплатно передавати належне йому майно іншим юридичним особам чи громадянам, крім випадків, передбачених законодавством України.

4.7. Відчуження Підприємством майнових об’єктів, що належать до основних фондів, здійснюється виключно на конкурентних засадах за погодженням з Уповноваженим органом управління в порядку, установленому законодавством України.

Відчуження нерухомого майна, а також повітряних і морських суден, суден внутрішнього плавання та рухомого складу залізничного транспорту здійснюється за умови додаткового погодження в порядку, установленому Фондом державного майна України.

Розпоряджатися в інший спосіб майном, що належить до основних фондів, Підприємство має право лише в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Господарським кодексом України та іншими законами України.

Право на майно, що підлягає державній реєстрації, виникає з дня реєстрації цього майна або відповідних прав на нього, якщо інше не встановлено законодавством України.

4.8. Кошти, одержані від продажу майнових об’єктів, що належать до основних фондів Підприємства, використовуються відповідно до затвердженого фінансового плану та в порядку, передбаченому законодавством України.

4.10. Володіння і користування природними ресурсами Підприємство здійснює в установленому законодавством України порядку за плату, а у випадках, передбачених законодавством України, – на пільгових та інших умовах.

4.11. Контроль за ефективністю використання, за збереженням та обліком закріпленого за Підприємством майна здійснює Уповноважений орган управління.

4.12. Підприємство має право здавати в оренду в установленому законодавством України порядку підприємствам, установам і організаціям, а також громадянам нерухоме майно (будівлі, споруди, нежитлові приміщення) та інше окреме індивідуально визначене майно (устаткування, транспортні засоби, інвентар та інші матеріальні цінності, які йому належать), а також списувати його з балансу за попередньою згодою Уповноваженого органу управління.

4.13. Передача в заставу майнових об’єктів, що належать до основних фондів Підприємства, здійснюється в установлений законодавством України спосіб за погодженням з Уповноваженим органом управління.

5. Статутний капітал підприємства становить 23 360 000 гривень.

5.1. Статутний капітал Підприємства формується шляхом передачі Уповноваженим органом управління нерухомого майна, коштів, цінних паперів, іншого майна та майнових прав.

5.2. Статутний капітал вважається сформованим з дати передачі Уповноваженим органом управління в установленому порядку майна Підприємству, що закріплюється за ним на праві господарського відання, або з дати зарахування відповідних коштів на банківський рахунок Підприємства.

5.3. Статутним капіталом Підприємства є майно Підприємства, що складається з належних йому основних засобів та становить 23 360 000 гривень 00 копійок (двадцять три мільйони триста шістдесят тисяч гривень ).

5.4. Рішення про зміну (збільшення, зменшення) розміру статутного капіталу Підприємства приймається Уповноваженим органом управління з урахуванням відомостей річної бухгалтерської звітності Підприємства.

5.5. Зміни, що вносяться до Статуту Підприємства у зв’язку із зміною (збільшенням, зменшенням) розміру статутного капіталу, підлягають державній реєстрації.

5.6. У разі якщо вартість активів Підприємства за результатами його діяльності виявиться меншою, ніж розмір статутного капіталу, передбачений Статутом Підприємства, Уповноважений орган управління зобов’язаний провести в установленому законодавством України порядку зменшення його статутного капіталу.

5.7. Джерелом формування фінансових ресурсів Підприємства є прибуток (дохід), амортизаційні відрахування, кошти, одержані від продажу цінних паперів, безоплатні або благодійні внески членів трудового колективу, підприємств, організацій, громадян та інші надходження (включаючи централізовані капітальні вкладення та кредити).

6. Права та обов’язки Підприємства

6.1. Підприємство має право:

– визначити за погодженням з Уповноваженим органом управління організаційну структуру, чисельність працівників і штатний розпис Підприємства;

– самостійно планувати свою діяльність, визначати стратегію та основні напрямки свого розвитку відповідно до галузевих науково-технічних прогнозів та пріоритетів, кон’юнктури ринку продукції, товарів, робіт, послуг та економічної ситуації;

– реалізовувати свою продукцію, послуги, залишки від виробництва за цінами, що формуються відповідно до умов економічної ситуації в державі, а у випадках, передбачених законодавством України, – за фіксованими цінами;

– самостійно встановлювати для своїх працівників додаткові відпустки, скорочений робочий день та інші пільги;

– забезпечувати додатковою пенсією працівника, який став особою з інвалідністю на даному Підприємстві внаслідок нещасного випадку або професійного захворювання;

– за погодження з Уповноваженим органом управління самостійно визначати функції, права та обов’язки структурних підрозділів, що затверджуються положеннями про них;

– створювати філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи, які не мають статусу юридичної особи і діють на основі положень про них, затверджених керівником Підприємства;

– взаємодіяти з іншими підприємствами, організаціями, громадянами в усіх сферах господарської діяльності на основі договорів;

– реалізовувати самостійно всю продукцію, яка не увійшла в державне замовлення на території України і за її межами, якщо інше не передбачене законом. Підприємство надає послуги за цінами, що формуються відповідно до умов економічної діяльності, а у випадках, передбачених законодавством України, – за фіксованими державними та регульованими цінами;

– самостійно формувати програми діяльності, вибирати постачальників і споживачів продукції, що виробляється, залучати матеріально-технічні, фінансові та інші види ресурсів, використання яких не обмежене законом, встановлювати ціни на продукцію та послуги відповідно до законодавства України;

– обирати предмет договору, визначати зобов’язання, будь-які інші умови господарських взаємовідносин, що не суперечать законодавству України;

– самостійно наймати працівників;

– самостійно розпоряджатися прибутком, що залишається після сплати податків, зборів та інших платежів, передбачених законодавством України;

– самостійно здійснювати зовнішньоекономічну діяльність, використовувати належну йому частку валютної виручки на свій розсуд;

– за згодою Уповноваженого органу управління випускати згідно з законодавством України власні цінні папери, реалізовувати їх фізичним і юридичним особам;

– самостійно встановлювати форми та системи оплати праці, розмір заробітної плати, а також інші види доходів працівників згідно з законодавством України;

– отримувати від будь-яких фінансово-кредитних установ кредити на договірних умовах;

– встановлювати ціни, ставки, тарифи та розцінки на товари, послуги та роботи, що реалізуються, надаються чи виконуються Підприємством;

– використовувати в господарській діяльності природні ресурси в порядку спеціального або загального природокористування відповідно до Господарського кодексу України та інших законів України;

– здійснювати придбання цінних паперів відповідно до своєї діяльності та до законодавства України.

6.2. Обов’язки Підприємства

6.2.1. Під час визначення стратегії господарської діяльності Підприємство повинно враховувати державні контракти, державні замовлення та інші договірні зобов’язання.

Доведені в установленому порядку державні контракти і державні замовлення є обов’язковими до виконання.

6.2.2. Підприємство згідно з вимогами цього Статуту та законодавства України зобов’язане:

– повідомляти в установленому законодавством порядку Уповноважений орган управління про вчинення господарських зобов’язань, щодо вчинення яких є заінтересованість;

– погоджувати в установленому законодавством України порядку з Уповноваженим органом управління вчинення зазначених господарських зобов’язань;

– своєчасно сплачувати податки і збори (обов’язкові платежі) до бюджету та до державних цільових фондів згідно з законодавством України;

– здійснювати будівництво, реконструкцію, а також капітальний ремонт основних фондів, забезпечувати своєчасне освоєння нових виробничих потужностей;

– здійснювати оперативну діяльність з матеріально-технічного забезпечення виробництва;

– придбавати необхідні матеріальні ресурси, продукцію, товари в підприємств, організацій та установ незалежно від форм власності, а також у фізичних осіб і одержувати ресурси для виконання державного контракту та

– замовлення за державними фондами, якщо це передбачено законодавством України;

– забезпечувати виробництво та постачання продукції і товарів відповідно до державного замовлення і укладених договорів;

– забезпечувати збереження та ефективне використання закріпленого за Підприємством державного майна;

– створювати належні умови для високопродуктивної праці, забезпечувати дотримання законодавства про працю, правил та норм охорони праці, техніки безпеки, соціального страхування;

– здійснювати заходи з удосконалення організації оплати праці працівників з метою посилення їх матеріальної зацікавленості як у результатах особистої праці, так і в загальних підсумках роботи Підприємства, забезпечувати економічне і раціональне використання фонду споживання і своєчасні розрахунки з працівниками Підприємства;

– виконувати норми і вимоги щодо охорони навколишнього середовища, раціонального використання і відтворення природних ресурсів та забезпечення екологічної безпеки. У разі порушення Підприємством законодавства про охорону навколишнього природного середовища його діяльність може бути обмежена, тимчасово заборонена або припинена відповідно до законодавства України;

– приймати та виконувати доведені до нього в установленому законодавством України порядку державні замовлення, враховувати їх під час формування виробничої програми, визначення перспектив свого економічного та соціального розвитку і вибору контрагентів, а також складати і виконувати річний та з поквартальною розбивкою фінансовий план на кожний наступний рік;

– здійснювати первинний (оперативний) та бухгалтерський облік результатів своєї роботи, складати статистичну, податкову звітність згідно з законодавством України;

– погоджувати з Уповноваженим органом управління план перспективного економічного і соціального розвитку Підприємства;

– кошти, одержані від продажу майнових об’єктів, що належать до основних фондів Підприємства, використовувати відповідно до затвердженого фінансового плану;

– здійснювати передачу майна в комунальну власність та до сфери управління інших органів, уповноважених управляти об’єктами державної власності, за погодженням з Уповноваженим органом управління відповідно до законодавства України;

– забезпечувати цільове використання закріплених за ним майна і земельних ділянок;

– на основі даних бухгалтерського обліку складати фінансову звітність за нормами, передбаченими законодавством України, проводити інвентаризацію належного йому майна для забезпечення достовірності даних

– бухгалтерського обліку та звітності, надавати фінансову звітність відповідно до вимог законодавства України та цього Статуту;

– укладати договори оренди, за якими використовується нерухоме майно, що перебуває у його віданні, за погодженням з Уповноваженим органом управління згідно з законодавством України;

– укладати договори про спільну діяльність, договори комісії, доручення та управління майном виключно в порядку, установленому Кабінетом Міністрів України;

– додержуватися вимог законодавства України у сфері охорони державної таємниці та захисту іншої інформації з обмеженим доступом;

– для закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти застосовувати процедури закупівель, визначені законодавством України;

– оприлюднювати відповідно до Закону України “Про відкритість використання публічних коштів” на єдиному веб-порталі використання публічних коштів інформацію про використання підприємствами коштів, отриманих від господарської діяльності;

– надавати Уповноваженому органу управління в 5-денний строк акти перевірок Підприємства органами державного контролю та аудиту і структурних підрозділів внутрішнього аудиту;

– забезпечувати безперешкодне надання контролюючим органам, у тому числі структурним підрозділам внутрішнього аудиту, документів, необхідних для проведення контрольних заходів, доступ на склади, у сховища, бази, виробничі та інші приміщення, а також до грошових і матеріальних ресурсів для їх обстеження і з’ясування питань, пов’язаних із виконанням аудиторських завдань;

– утримувати в належному стані техніку, будівлі, споруди та об’єкти інфраструктури, що належать для передачі в разі мобілізації Збройним Силам України, іншим військовим формуванням, Оперативно-рятувальній службі цивільного захисту або призначені для спільного з ними використання у воєнний час;

– планувати і здійснювати заходи щодо розробки мобілізаційного плану та підготовки до виконання покладених на підприємство мобілізаційного завдання (замовлення), і забезпечувати поставку продукції згідно з укладеними договорами (контрактами) і надавати звіти з цих питань;

– у разі ліквідації (реорганізації) підприємства своєчасно сповіщати про це відповідні органи державної влади, Інші державні органи та органи місцевого самоврядування, з якими укладено договори (контракти) на виконання мобілізаційних завдань (замовлень);

– здійснювати під час мобілізації заходи щодо переведення виробництва (діяльності) підприємства на функціонування в умовах особливого періоду;

– забезпечувати формування і ведення страхового фонду документації на

– продукцію мобілізаційного та оборонного призначення;

– забезпечувати формування, створення, розміщення, зберігання, використання, поповнення і освіження (поновлення) запасів мобілізаційного резерву та надавати звітні документи про їх наявність та якісний стан;

– у разі банкрутства чи зміни форм власності надавати в установленому порядку відповідну інформацію (документи) Держрезерву для переміщення матеріальних цінностей мобілізаційного резерву іншим підприємствам на період прийняття рішення щодо їх розбронювання;

– сприяти військовим комісаріатам у їх роботі в мирний час та під час мобілізації;

– забезпечувати своєчасне прибуття працівників, які залучаються до виконання обов’язку щодо мобілізації, на збірні пункти та до військових частин;

– надавати під час мобілізації будівлі, споруди, транспортні та інші матеріально-технічні засоби Збройним Силам України, іншим військовим формуванням, Оперативно-рятувальній службі цивільного захисту згідно з мобілізаційними планами з наступним відшкодуванням їх вартості в порядку, установленому законодавством України;

– вести облік військовозобов’язаних, резервістів і призовників із числа працюючих, здійснювати заходи щодо бронювання військовозобов’язаних на період мобілізації та на воєнний час і надавати звітність із цих питань у встановленому порядку;

– сприяти своїм працівникам, які є резервістами, у виконанні ними обов’язків служби у військовому резерві та своєчасному їх направленню до органів військового управління, військових частин;

– забезпечити схоронність управлінської документації, що утворюється в процесі діяльності Підприємства, та своєчасне її здавання на державне зберігання до Галузевого державного архіву Міністерства оборони України відповідно до вимог законодавства України та нормативно-правових актів Міністерства оборони України;

– за погодженням Уповноваженого органу управління, здійснювати в установленому порядку будівництво житла, оформлення та передачу майнових прав на об’єкт інвестування;

– забезпечувати розробку та вжиття заходів, які є необхідними та обґрунтованими для запобігання і протидії корупції.

6.2.3. Підприємство не має права без погодження з Уповноваженим органом управління входити до складу, а також об’єднувати на добровільних засадах свою діяльність з іншими суб’єктами господарювання та приймати рішення про припинення своєї діяльності.

7. Управління Підприємством

7.1. Управління Підприємством здійснюється відповідно до цього Статуту.

7.2. Управління Підприємством здійснюється його директором, який підзвітний Уповноваженому органу управління.

7.3. Директор Підприємства призначається на посаду та звільняється з посади Уповноваженим органом управління.

7.4. З директором Підприємства укладається контракт, у якому визначаються строк найму, його права, обов’язки і відповідальність, умови матеріального забезпечення, звільнення з посади, інші умови найму, за погодженням сторін.

7.5. Директор Підприємства самостійно вирішує питання діяльності Підприємства, за винятком тих, що віднесені Статутом до компетенції Уповноваженого органу управління, та з урахуванням обмежень, установлених статутом об’єднання, у разі входу Підприємства до об’єднання.

7.6. Директор Підприємства та головний бухгалтер Підприємства несуть персональну відповідальність за дотримання порядку ведення і достовірності обліку та статистичної звітності.

7.7. Директор Підприємства:

– несе повну відповідальність за стан та діяльність Підприємства, за виконання покладених на нього завдань, визначених цим Статутом;

– під час реалізації своїх прав і виконання обов’язків повинен діяти в інтересах Підприємства;

– забезпечує надання доступу до документів, інформації та баз даних, які стосуються аудиторських завдань, включаючи інформацію з обмеженим доступом, що надається в установленому законодавством України порядку;

– діє без довіреності від імені Підприємства, представляє його інтереси в органах державної влади та органах місцевого самоврядування, інших організаціях, а також у відносинах з юридичними та фізичними особами;

– організовує фінансово-економічну, виробничо-господарську, соціально-побутову та іншу діяльність Підприємства відповідно до мети та основних напрямів його діяльності;

– розпоряджається коштами та майном Підприємства відповідно до цього Статуту та законодавства України;

– забезпечує ефективне використання та збереження майна, переданого Підприємству;

– організовує внутрішній контроль та управління ризиками за напрямами діяльності та визначає ризики під час прийняття управлінських рішень, вживає заходів щодо їх попередження;

– укладає договори, видає довіреності, відкриває в банківських установах

– розрахункові (поточні) та інші рахунки;

– несе відповідальність за формування та виконання фінансових планів, додержання трудової, фінансової дисципліни і вимог законодавства України;

– забезпечує регулярну оцінку корупційних ризиків у діяльності Підприємства і здійснює відповідні антикорупційні заходи;

– щоквартально подає звіт до Уповноваженого органу управління про виконання фінансово-економічних, організаційних та інших показників, визначених у контракті, який укладає Уповноважений орган управління з керівником Підприємства під час його призначення;

– забезпечує щоквартальне надання Уповноваженому органу управління відомостей з метою повного та своєчасного подання інформації про наявність і стан майна об’єктів державної власності та будь-які зміни в їх стані до Єдиного реєстру об’єктів державної власності;

– забезпечує своєчасне подання статистичної звітності;

– несе відповідальність за своєчасні внесення платежів до державного бюджету і виплату заробітної плати;

– видає в межах своєї компетенції накази і розпорядження, обов’язкові для виконання всіма працівниками Підприємства;

– призначає на посади та звільняє працівників Підприємства відповідно до законодавства України;

– обирає форму і систему оплати праці, установлює працівникам конкретні розміри тарифних ставок, посадових окладів, винагород, надбавок і доплат з дотриманням норм і гарантій, передбачених законодавством України;

– застосовує заходи заохочення та дисциплінарного стягнення до працівників Підприємства;

– здійснює контроль за схоронністю документації, що утворюється в процесі діяльності Підприємства, і своєчасним здаванням її на державне зберігання до Галузевого державного архіву Міністерства оборони України відповідно до вимог законодавства України та нормативно-правових актів Міністерства оборони України;

– здійснює списання повністю амортизованих основних фондів (засобів), інших необоротних матеріальних активів суб’єкта господарювання, первісна (переоцінена) вартість яких становить менш як 20 тис. гривень, відповідно до Порядку списання об’єктів державної власності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08 листопада 2007 року № 1314 (за винятком підприємств, щодо яких прийнято рішення про приватизацію);

– відповідно до рішень Міністра оборони України надає необхідну документаційну інформацію підрозділам Служби внутрішнього аудиту Збройних Сил України для здійснення операційного аудиту (моніторингу) та несе відповідальність за повноту та якість наданої інформації;

– несе відповідальність за повноту та якість вжиття заходів, спрямованих на відшкодування нанесених збитків та усунення порушень, виявлених органами державного контролю та підрозділами Служби внутрішнього аудиту Збройних Сил України;

– забезпечує притягнення до визначеної законодавством України відповідальності посадових осіб, винних у виявлених порушеннях;

– організовує ведення військового обліку призовників і військовозобов’язаних, які працюють на підприємствах;

– забезпечує безперешкодне надання контролюючим органам, у тому числі відомчим структурним підрозділам внутрішнього аудиту, документів, які є джерелами аудиторських доказів, та доступ до майна Підприємства, а саме: повний та безперешкодний доступ до майна, приміщень, документів, інформації та баз даних, які стосуються аудиторських завдань, включаючи інформацію з обмеженим доступом, що надається, в установленому законодавством України порядку;

– забезпечує проведення під час контрольних заходів анкетування, опитування та інтерв’ювання працівників за їх згодою, готує запити до юридичних осіб з метою отримання інформації, необхідної для проведення внутрішнього аудиту;

– забезпечує збереження установчих документів, наказів та протоколів засідань відповідних виконавчих органів Підприємства;

– забезпечує державну реєстрацію прав на земельні ділянки та майно (у разі відсутності необхідних документів) та уточнення меж земельних ділянок Підприємства;

– несе відповідальність та здійснює контроль за дотриманням вимог законодавства України щодо забезпечення охорони державної таємниці, технічного захисту інформації, протидії технічним розвідкам;

– забезпечує охорону державної таємниці та захист іншої інформації з обмеженим доступом, технічний захист інформації, протидію технічним розвідкам, здійснює постійний контроль за її станом;

– забезпечує збереження управлінської документації, що утворюється у процесі діяльності Підприємства, своєчасне здавання її на державне зберігання до Галузевого державного архіву Міністерства оборони України та подання звітності;

– організовує мобілізаційну підготовку Підприємства, здійснює безпосереднє керівництво щодо реалізації заходів мобілізації та виконання Підприємством мобілізаційних завдань (замовлень), забезпечує здійснення контролю за станом мобілізаційної підготовки та рівнем мобілізаційної готовності Підприємства;

– забезпечує регулярну оцінку корупційних ризиків у діяльності і здійснює відповідні антикорупційні заходи.

7.8. Повноваження директора Підприємства обмежуються наказами Міністерства оборони України.

7.9. Інші права, обов’язки та відповідальність директора Підприємства, а також умови його матеріального забезпечення, звільнення з посади визначаються контрактом.

7.10. Функції, права та обов’язки структурних підрозділів Підприємства визначаються положеннями про них, які затверджуються директором Підприємства.

7.11. Уповноважений орган управління не має права втручатися в оперативно-господарську діяльність Підприємства, за винятком випадків, передбачених цим Статутом та законодавством України.

8. Уповноважений орган управління

Функції з управління майном, що є державною власністю, здійснює Уповноважений орган управління, який відповідно до покладених на нього повноважень:

• приймає рішення про утворення, реорганізацію і ліквідацію Підприємства;

• затверджує Статут Підприємства та зміни до нього, контролює його дотримання та приймає рішення у зв’язку з порушеннями вимог Статуту;

• призначає на посаду та звільняє з посади директора Підприємства, укладає і розриває з директором Підприємства контракт, здійснює контроль за додержанням вимог контракту;

• розглядає та приймає, у встановленому законодавством України порядку, рішення щодо вчинення Підприємством господарських зобов’язань, щодо вчинення яких є заінтересованість;

• розглядає та погоджує, у встановленому законодавством України порядку, вчинення Підприємством значного господарського зобов’язання;

• затверджує стратегічний план розвитку Підприємства;

• погоджує договори про спільну діяльність, договори комісій, доручення та управління майном, зміни до них та контролює виконання умов цих договорів;

• погоджує у встановленому порядку будівництво житла, оформлення та передачу майнових прав на об’єкт інвестування;

• затверджує річний фінансовий та інвестиційний план Підприємства, а також інвестиційний план на середньострокову перспективу (3-5 років) та здійснює контроль за їх виконанням у встановленому порядку;

• проводить заслуховування директора Підприємства (щоквартально) щодо фінансово-господарської діяльності;

• забезпечує проведення аудитів Підприємства згідно з затвердженими планами;

• здійснює облік закріпленого за Підприємством державного майна та контроль за його ефективним використанням і збереженням;

• виявляє державне майно, яке тимчасово не використовується Підприємством, та вносить пропозиції щодо умов його подальшого використання;

• надає згоду на відчуження, оренду, передачу та списання майна Підприємства;

• приймає рішення про подальше використання державного майна, що не увійшло до статутних фондів господарських товариств, створених у процесі корпоратизації;

• дає згоду Фонду державного майна України на передачу об’єктів державної власності до статутних фондів господарських товариств, у тому числі підприємств з іноземними інвестиціями, що створюються за участю Підприємства;

• погоджує передачу об’єктів державної власності в комунальну власність, до сфери управління інших органів, уповноважених управляти об’єктами державної власності господарських структур;

• бере участь у підготовці та укладанні міжнародних договорів згідно з законодавством України;

• погоджує Підприємству відповідно до законодавства України договори про спільну діяльність, за якими використовується нерухоме майно, що перебуває в його господарському віданні, та земельні ділянки;

• забезпечує відповідно до встановленого Кабінетом Міністрів України порядку дотримання відрахування до Державного бюджету України частини прибутку (доходу) Підприємства;

• забезпечує приведення у відповідність із законодавством України установчих документів та внутрішніх положень Підприємства;

• забезпечує проведення інвентаризації майна Підприємства відповідно до визначеного Кабінетом Міністрів України порядку;

• здійснює контроль ведення на підприємстві військового обліку призовників і військовозобов’язаних із числа працюючих;

• надає Підприємству згоду на оренду державного майна і пропозиції щодо умов договору оренди, які мають забезпечувати ефективне використання орендованого майна та здійснення на Підприємстві технічної політики в контексті завдань галузі;

• контролює виконання орендарями інвестиційних і технічних програм розвитку орендованих об’єктів Підприємства, якщо такі передбачені договором оренди;

• організовує контроль за використанням орендованого державного майна;

• за погодженням Уповноваженого органу управління, здійснює в установленому порядку будівництво житла, оформлення та передачу майнових прав на об’єкт інвестування;

• погоджує з Фондом державного майна України плани реструктуризації та санації Підприємства в разі створення за його участю нових суб’єктів господарювання;

• проводить атестацію директора Підприємства згідно з законодавством України;

• здійснює контроль за станом мобілізаційної підготовки та рівнем мобілізаційної готовності Підприємства, методичне забезпечення його мобілізаційної підготовки;

• виконує інші, передбачені законодавством України, функції з управління Підприємством.

9. Участь в об’єднаннях підприємств

9.1. За рішенням Уповноваженого органу управління Підприємство може бути учасником об’єднання підприємств.

9.2. Підприємство як учасник об’єднання підприємств зобов’язане:

– дотримуватися положень статуту об’єднання, відповідних внутрішніх положень та регламентів об’єднання і виконувати рішення органів управління об’єднання;

– подавати об’єднанню в установлені ним строки статистичну, податкову, фінансову та бухгалтерську звітність про результати своєї діяльності, фінансові плани, звіти про їх виконання та інвестиційні плани розвитку;

– не розголошувати комерційну таємницю та конфіденційну інформацію про діяльність об’єднання;

– додержуватися вимог законодавства України щодо забезпечення інформації з обмеженим доступом, технічного захисту інформації;

– виконувати інші зобов’язання, передбачені статутом та внутрішніми документами об’єднання.

9.3. Об’єднання не відповідає за зобов’язаннями Підприємства, а Підприємство не несе відповідальності за зобов’язаннями об’єднання.

9.4. Вихід Підприємства зі складу об’єднання здійснюється за рішенням Уповноваженого органу управління.

10. Господарська діяльність Підприємства

10.1. Основним показником, що узагальнює фінансові результати господарської діяльності Підприємства, є прибуток.

10.2. Підприємство утворює цільові фонди, призначені для покриття витрат, пов’язаних із його діяльністю: амортизаційний фонд, фонд розвитку виробництва, фонд споживання, резервний фонд.

10.3. Порядок визначення нормативів відрахувань до цільових фондів Підприємства, їх граничні розміри, порядок формування та використання встановлюються законодавством України.

10.4. Джерелом формування фінансових ресурсів Підприємства є чистий прибуток, амортизаційні відрахування, кошти, одержані від продажу цінних паперів, безоплатні або благодійні внески членів трудового колективу Підприємства, організацій, установ, кредити та інші надходження, не заборонені законодавством України.

10.5. Розподіл прибутку Підприємства здійснюється відповідно до затвердженого фінансового плану Підприємства з урахуванням вимог Господарського кодексу України та інших законів України.

10.6. Складення, затвердження та контроль за виконанням фінансового плану Підприємства здійснюються в установленому законодавством України порядку.

10.7. Підприємство відраховує та сплачує до державного бюджету частину прибутку відповідно до порядку та нормативу, визначених законодавством України.

10.8. Директор Підприємства обирає форми і системи оплати праці, встановлює працівникам конкретні розміри тарифних ставок, відрядних розцінок, посадових окладів, премій, винагород, надбавок і доплат на умовах, передбачених колективним договором.

Умови оплати праці та матеріального забезпечення директора Підприємства встановлюються в контракті.

Мінімальна заробітна плата працівників не може бути нижче встановленого законодавством України мінімального розміру заробітної плати.

Підприємство може встановлювати додаткові, порівняно з законодавством України і угодами, гарантії, трудові та соціально-побутові пільги для своїх працівників або їх окремих категорій, а також пенсіонерів та осіб з інвалідністю з урахуванням свого фінансово-економічного стану.

10.9. Відносини Підприємства з іншими юридичними та фізичними особами в усіх сферах господарської діяльності здійснюються на підставі договорів.

Підприємство вільне у виборі предмета договору, визначенні зобов’язань, інших умов господарських взаємовідносин.

10.10. Підприємство здійснює зовнішньоекономічну діяльність згідно з законодавством України.

10.11. Аудит фінансової діяльності Підприємства здійснюється згідно з законодавством України. 

11. Трудовий колектив та соціальна діяльність Підприємства

11.1. Трудовий колектив Підприємства становлять усі громадяни, які своєю працею беруть участь у його діяльності на основі трудового договору (контракту, угоди), а також інших форм, що регулюють трудові відносини працівників з Підприємством.

11.2. Повноваження трудового колективу Підприємства реалізовуються загальними зборами (конференцією) через їхні виборні органи. Для представництва своїх інтересів на загальних зборах (конференції) трудовий колектив може обирати строком на 5 років органи колективного самоврядування, до складу яких не може обиратися директор Підприємства. Вибори здійснюються таємним голосуванням не менше ніж двома третинами голосів загальної кількості працівників. Члени виборного органу не можуть бути звільнені з роботи або переведені на інші посади з ініціативи керівного складу Підприємства без згоди відповідного виборного органу цього колективу.

11.3. Рішення з соціально-економічних питань, що стосуються діяльності Підприємства, розробляються і приймаються керівним складом за участю трудового колективу й уповноважених ним органів та відображаються в колективному договорі. Колективним договором також регулюються питання охорони праці, виробничі та трудові відносини трудового колективу з адміністрацією Підприємства.

11.4. Право укладання колективного договору від імені Уповноваженого органу управління надається керівнику Підприємства, а від імені трудового колективу – уповноваженому ним органу або фізичній особі.

11.5. Питання щодо поліпшення умов праці, життя і здоров’я, гарантії обов’язкового медичного страхування працівників Підприємства та їхніх сімей, а також інші питання соціального розвитку вирішуються трудовим колективом за участю Уповноваженого органу управління відповідно до законодавства України та колективного договору.

12. Припинення діяльності Підприємства

12.1. Припинення діяльності Підприємства здійснюється шляхом його реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації за рішенням Уповноваженого органу управління, а у випадках, передбачених законодавством України, – за рішенням суду.

12.2. Ліквідація Підприємства здійснюється ліквідаційною комісією, яка утворюється Уповноваженим органом управління. До складу ліквідаційної комісії входять представники Підприємства та виборних органів.

Порядок і строки проведення ліквідації, а також строк для висування претензій кредиторами визначаються законодавством України.

У разі банкрутства Підприємства його ліквідація проводиться згідно з законодавством України.

12.3. З моменту призначення ліквідаційної комісії до неї переходять повноваження щодо управління Підприємством. Ліквідаційна комісія складає ліквідаційний баланс Підприємства і подає його на затвердження до Уповноваженого органу управління. Достовірність та повнота ліквідаційного балансу повинні бути перевірені в установленому законодавством України порядку.

Кредитори – фізичні та юридичні особи, які перебувають у договірних відносинах із Підприємством, що ліквідується, повідомляються про його ліквідацію в письмовій формі.

12.4. Орган, що прийняв рішення щодо припинення діяльності Підприємства, встановлює порядок та визначає строки проведення ліквідації Підприємства, а також строк для прийняття претензій кредиторів, який не може бути менше двох місяців з дня оголошення про ліквідацію.

12.5. Ліквідаційна комісія проводить ліквідацію Підприємства, розміщує в спеціальному офіційному друкованому виданні органу державної влади чи органу місцевого самоврядування за місцезнаходженням Підприємства повідомлення про його ліквідацію та про порядок і строки висування кредиторами претензій, а явних (відомих) кредиторів повідомляє персонально в письмовій формі у встановлені законодавством України строки.

12.6. Одночасно ліквідаційна комісія вживає необхідних заходів щодо стягнення дебіторської заборгованості Підприємства та виявлення вимог кредиторів, з письмовим повідомленням кожного з них про ліквідацію Підприємства.

12.7. Претензії кредиторів до Підприємства задовольняються за рахунок майна, якщо інше не передбачене законодавством України. Черговість та порядок задоволення вимог кредиторів визначаються відповідно до законодавства України.

12.8. Претензії, не задоволені через відсутність майна Підприємства та не визнані ліквідаційною комісією, якщо їх заявники у місячний строк після одержання повідомлення про повне або часткове відхилення претензій не звернуться до суду з відповідним позовом, а також претензії, у задоволенні яких за рішенням суду кредиторові відмовлено, вважаються погашеними.

Майно, що залишилося після задоволення претензій кредиторів, використовується за рішенням Уповноваженого органу управління.

12.9. У разі реорганізації або ліквідації Підприємства працівникам, які звільняються, гарантується додержання їх прав та інтересів відповідно до законодавства України про працю.

12.10. Підприємство вважається таким, що припинило свою діяльність, з дня внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань запису про державну реєстрацію його припинення.

Задати питання

    Застереження щодо юридичної консультації: Інформація та документи, доступні на платформі, призначені виключно для інформаційних цілей і не повинні тлумачитись як правова консультація. Користувачі повинні звертатися до кваліфікованих юридичних фахівців за консультаціями, що специфічні для їхніх ситуацій.

    Застереження щодо регуляторних актів: Офіційні регуляторні акти та документи, доступні на платформі, походять безпосередньо від відповідного міністерства або авторитетних джерел. Однак користувачі повинні незалежно перевіряти ці акти на наявність оновлень чи поправок, які можуть не бути негайно відображені на цій платформі.

    Обмеження відповідальності: ТОВ «АКТИВЛЕКС» не несе відповідальності за будь-які збитки чи втрати, що виникли в результаті використання платформи та/або використання інформації та/або документів, доступних на платформі. Це включає прямі, непрямі, випадкові або наслідкові збитки.

    Застереження щодо зовнішніх джерел: Посилання на сторонні джерела або веб-сайти не означають підтвердження або схвалення ТОВ «АКТИВЛЕКС» їхнього змісту. Ми не несемо відповідальності за зміст, точність або доступність будь-яких зовнішніх джерел або веб-сайтів