Connect with us
Гаряча лінія Міноборони 15-12

Документи Міністерства оборони України

Реалізовано в рамках інформаційно-аналітичного порталу

Документи Міністерства оборони України

Наказ № 215 від 19.06.2020 Про затвердження Положення про Департамент воєнної політики та стратегічного планування Міністерства оборони України

Тип документу

Наказ

Рік затвердження

2020

Видавець

Міністерство оборони України

Герб України

МІНІСТЕРСТВО ОБОРОНИ УКРАЇНИ

НАКАЗ

19.06.2020 № 215

Про затвердження Положення про Департамент воєнної політики та стратегічного планування Міністерства оборони України

Відповідно до Положення про Міністерство оборони України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 листопада 2014 року №671 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 19 жовтня 2016 року № 730), та з метою визначення завдань і функцій Департаменту воєнної політики та стратегічного планування Міністерства оборони України наказую:

1. Затвердити Положення про Департамент воєнної політики та стратегічного планування Міністерства оборони України, що додається.

2. Визнати таким, що втратив чинність з 01 серпня 2020 року, наказ Міністерства оборони України від 12 листопада 2019 року № 580 “Про затвердження Положення про Департамент воєнної політики та стратегічного планування Міністерства оборони України”.

3. Наказ розіслати згідно з розрахунком розсилки.

Міністр оборони України А. Таран

ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства оборони України
19 червня 2020 року № 215

ПОЛОЖЕННЯ
про Департамент воєнної політики та стратегічного планування
Міністерства оборони України

1. Це Положення визначає основні завдання і функції, порядок взаємодії з іншими структурними підрозділами апарату Міністерства оборони України (далі – Міноборони), повноваження директора Департаменту – воєнної політики та стратегічного планування Міністерства оборони України.

2. Департамент воєнної політики та стратегічного планування Міністерства оборони України (далі – Департамент) призначений для забезпечення формування та реалізації державної політики з питань національної безпеки у воєнній сфері, сферах оборони і військового будівництва в мирний час та особливий період щодо визначення засад воєнної політики у сфері оборони та організації заходів оборонного планування.

3. Департамент є самостійним структурним підрозділом апарату Міноборони.

4. Департамент підпорядковується Міністру оборони України, який здійснює керівництво його діяльністю.

Спрямовує та координує діяльність Департаменту перший заступник Міністра оборони України.

5. Департамент у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, актами Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, наказами, директивами Міноборони, іншими нормативно- правовими актами, а також цим Положенням.

6. Основними завданнями Департаменту є:

– забезпечення формування та реалізація державної політики з питань національної безпеки у воєнній сфері, сферах оборони і військового будівництва в мирний час та особливий період щодо визначення засад воєнної політики у сфері оборони;

– організація в силах оборони заходів оборонного планування;

– забезпечення здійснення військово-політичного керівництва Збройними Силами України (далі – Збройні Сили);

– забезпечення координації діяльності державних органів щодо підготовки держави до оборони.

7. Департамент відповідно до покладених на нього завдань:

– розробляє проекти законів та інших нормативно-правових актів відповідно до напряму діяльності, здійснює в установленому порядку їх погодження та супроводження;

– бере участь в інформаційно-аналітичній діяльності в інтересах національної безпеки та оборони держави;

– бере участь в аналізі воєнно-політичної обстановки, визначенні рівня воєнної загрози національній безпеці України;

– готує пропозиції для визначення завдань розвідувальному органу Міноборони щодо забезпечення реалізації воєнної політики держави у сфері безпеки і оборони;

– бере участь у плануванні та здійсненні заходів за напрямом діяльності щодо протидії і нейтралізації воєнно-політичних ризиків, викликів, загроз застосування воєнної сили проти України;

– розробляє в установленому порядку проект Стратегії воєнної безпеки України та зміни до неї;

– бере участь у підготовці та періодичному уточненні Стратегії національної безпеки України, доктрин, концепцій, стратегій і програм у сфері національної безпеки в частині, що стосується Міноборони та Збройних Сил;

– готує в установленому порядку пропозиції за напрямом діяльності шодо організації забезпечення життєдіяльності Збройних Сил, їх функціонування, бойової та мобілізаційної готовності, боєздатності, підготовки до виконання покладених на них завдань;

– здійснює в установленому порядку координацію діяльності органів державної влади та органів військового управління щодо підготовки держави до оборони;

– забезпечує взаємодію зі структурними підрозділами центральних органів виконавчої влади та державних органів, які здійснюють керівництво військовими формуваннями і правоохоронними органами держави, щодо реалізації покладених завдань з питань забезпечення національної безпеки у воєнній сфері, сферах оборони та військового будівництва;

– готує пропозиції щодо визначення стратегічних цілей, пріоритетів діяльності, завдань Міноборони та Збройних Сил, удосконалення військово- політичного керівництва Збройними Силами, розробляє та подає на затвердження Військово-політичні вказівки щодо формування та реалізації воєнної політики в Міноборони та Збройних Силах у мирний час та в особливий період;

– забезпечує в межах компетенції об’єктивне і своєчасне інформування Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, Ради національної безпеки і оборони України про стан справ у Збройних Силах і Державній спеціальній службі транспорту (далі — Держспецтрансслужба);

– прогнозує результати досягнення стратегічних цілей оборонної реформи;

– здійснює в межах компетенції моніторинг та контроль реалізації заходів оборонної реформи, інформує про хід їх виконання керівництво Міноборони та визначені державні органи;

– розробляє рекомендації щодо виконання завдань та досягнення цілей оборонної реформи, сприяє в поширенні кращих практик і методик роботи, здійснює взаємодію зі структурними підрозділами Міноборони, підпорядкованими Головнокомандувачу Збройних Сил України органами військового управління, вищими військовими навчальними закладами, установами, організаціями, іншими складовими сил оборони з зазначених питань;

– забезпечує організацію роботи Комітету реформ Міністерства оборони України та Збройних Сил України;

– бере участь у підготовці пропозицій керівництву Міноборони щодо удосконалення системи та структури апарату Міноборони, підпорядкованих Міноборони органів військового управління, вищих військових навчальних закладів, установ та організацій;

– бере участь у формуванні аналітичних матеріалів керівництву Міноборони щодо завдань (заходів) оборонної реформи;

– забезпечує в межах повноважень, передбачених законом, здійснення заходів демократичного цивільного контролю над Збройними Силами та Держспецтрансслужбою за напрямом діяльності Департаменту;

– розробляє “Білу книгу” з метою інформування громадськості про діяльність Збройних Сил;

– бере участь у державному прогнозуванні та стратегічному плануванні в частині, що стосується Міноборони та Збройних Сил;

– розробляє в установленому порядку пропозиції з питань забезпечення національної безпеки у воєнній сфері, сферах оборони і військового будівництва в рамках планування діяльності Кабінету Міністрів України;

– бере участь у процесі стратегічного планування, готує в установленому порядку пропозиції до програми діяльності Кабінету Міністрів України, середньострокового плану дій Уряду, плану пріоритетних дій Уряду на рік, розробляє та контролює виконання плану діяльності Міноборони;

– здійснює моніторинг і контроль виконання Міноборони, Генеральним штабом та Держснецтрансслужбою завдань та заходів програми діяльності Кабінету Міністрів України, середньострокового плану дій Уряду, плану пріоритетних дій Уряду на рік, інших документів державної політики, забезпечує підготовку відповідних звітів;

– взаємодіє зі структурними підрозділами Міноборони, Генерального штабу та Держснецтрансслужбою з питань аналізу та узагальнення результатів роботи з підготовки планів діяльності Міноборони для забезпечення їх відповідності цілям, пріоритетам та завданням, визначеним програмою діяльності Кабінету Міністрів України, ссрсдньостроковим планом дій Уряду, планом пріоритетних дій Уряду на рік, іншими документам державної політики;

– забезпечує ведення єдиної електронної системи планування діяльності Кабінету Міністрів України в межах повноважень Департаменту;

– здійснює узагальнення пропозицій щодо набуття, утримання, розвитку чи позбавлення спроможностей, визначення пріоритетів розвитку спроможностей сил оборони на перспективу;

– здійснює загальне керівництво та координує розроблення і виконання документів з розвитку спроможностей Міноборони, Збройних Сил та інших складових сил оборони;

– здійснює заходи з упровадження програмно-проектного менеджменту в систему оборонного планування в частині, що стосується Міноборони та Збройних Сил;

– надає методологічну підтримку структурним підрозділам Міноборони, Генерал иного штабу та органам військового управління Збройних Сил в ході підготовки та виконання програм розвитку спроможностей, надає сприяння в поширенні кращих практик і методик роботи;

– організовує моніторинг реалізації програм і проектів розвитку спроможностей Міноборони та Збройних Сил, підготовку пропозицій керівництву Міноборони та Збройних Сил щодо розв’язання проблемних питань у ході їх виконання;

– готує пропозиції стосовно удосконалення оборонного та бюджетного планування щодо використання ресурсів, спрямованих на розвиток спроможностей Міноборони та Збройних Сил;

– здійснює комплексний аналіз виконання документів з розвитку спроможностей Міноборони, Збройних Сил та інших складових сил оборони;

– бере участь у формуванні пропозицій щодо утримання наявних, створення необхідних, розвитку критичних спроможностей;

– бере участь у формуванні оборонного бюджету, готує пропозиції до бюджетного запиту щодо цілей державної політики, на досягнення яких спрямована реалізація бюджетних програм;

– бере участь у розробленні проектів оборонних державних цільових програм з метою посилення обороноздатності держави, здійсненні загального керівництва і контролю за їх розробленням та виконанням передбачених у них завдань і заходів за напрямом діяльності Департаменту;

– здійснює координацію проведення оцінювання спроможностей Міноборони та Збройних Сил, організовує проведення оцінювань спроможностей у Міноборони;

– організовує розроблення функціональних груп спроможностей Міноборони, Збройних Сил та інших складових сил оборони, а також єдиного переліку (каталогу) спроможностей сил оборони в частині, що стосується спроможностей Міноборони;

– забезпечує організацію проведення оборонного огляду та здійснює його міжвідомчу координацію;

– готує звіт про проведення оборонного огляду, розробляє з урахуванням пропозицій центральних органів виконавчої влади, інших державних органів проект Стратегічного оборонного бюлетеня України;

– бере участь у провадженні стратегічного діалогу з питань воєнної політики та оборонного планування з державами-партнерами та міжнародними організаціями;

– розробляє в межах компетенції пропозиції керівництву Міноборони щодо заходів, спрямованих на розвиток спроможностей Міноборони та Збройних Сил;

– бере участь з питань воєнної політики та оборонного планування в заходах міжнародного співробітництва з делегаціями інших держав, іноземними радниками;

– бере участь у виконанні заходів та завдань, покладених на Міноборони, з питань мобілізаційної підготовки та мобілізації;

– забезпечує розроблення та вжиття заходів, які є необхідними та обґрунтованими для запобігання корупції в діяльності Департаменту;

– готує самостійно або разом з іншими структурними підрозділами інформаційні та аналітичні матеріали для подання керівництву Міноборони;

– забезпечує доступ до публічної інформації;

– здійснює перспективне і поточне планування діяльності;

– забезпечує документування управлінської діяльності, збереження службових документів, у тому числі електронних, що утворюються в процесі діяльності Департаменту, своєчасного передавання їх. на державне зберігання до Галузевого державного архіву Міністерства оборони України, відповідно до вимог законодавства України та нормативно-правових актів Міноборони;

– здійснює функції внутрішнього контролю та управління ризиками за напрямами діяльності;

– організовує виконання заходів повсякденної діяльності;

– за рішенням Міністра оборони України може залучатися до виконання інших функцій, покладених на Міноборони.

Департамент виконує завдання і функції самостійно або разом з іншими структурними підрозділами апарату Міноборони.

8. Департамент для здійснення визначених повноважень та виконання завдань має право:

– одержувати в установленому порядку від посадових осіб структурних підрозділів Міноборони, Генерального штабу, Держспецтрансслужби, органів військового управління, установ та організацій, військових навчальних закладів Міноборони та Збройних Сил інформацію, документи, матеріали та залучати в установленому порядку їх фахівців;

– ініціювати скликання нарад, створення комісій, робочих груп, проводити наукові конференції та семінари з питань, шо належать до компетенції Міноборони;

– представляти в установленому порядку інтереси Міноборони в державних органах, органах місцевого самоврядування, міжнародних організаціях за напрямом діяльності Департаменту;

– використовувати інформаційні електронні бази даних Міноборони, Генерального штабу та Держспецтрансслужби;

– розробляти в установленому порядку положення, порядки, правила, інструкції, методичні рекомендації та інші документи з питань, що стосуються компетенції Департаменту.

9. Департамент очолює директор, який призначається на посаду та звільняється з посади в установленому законодавством порядку.

Директор Департаменту підпорядковується Міністру оборони України.

10. Директор Департаменту:

– очолює Департамент і відповідає за організацію діяльності та керівництво Департаментом, здатність до виконання завдань за функціональним призначенням;

– організовує виконання завдань щодо забезпечення формування, реалізації державної політики з питань національної безпеки у воєнній сфері, сферах оборони і військового будівництва в мирний час та особливий період щодо визначення засад воєнної політики у сфері оборони та організації заходів оборонного планування;

– організовує роботу Департаменту з підготовки проектів законів, інших нормативно-правових актів за напрямом діяльності та несе відповідальність за. їх підготовку та супроводження;

– організовує та контролює виконання законів України, актів та доручень Президента України, актів Кабінету Міністрів України, Міністра оборони України особовим складом Департаменту;

– забезпечує реалізацію заходів демократичного цивільного контролю відповідно до повноважень;

– представляє Департамент у публічно-правових відносинах з іншими органами, установами та організаціями в Україні та за її межами;

– визначає пріоритети роботи Департаменту і шляхи виконання покладених на нього завдань;

– надає вказівки і рекомендації щодо питань роботи за напрямом відповідальності;

– організовує роботу щодо дотримання особовим складом Департаменту вимог законодавства України з питань охорони державної таємниці, захисту службової та конфіденційної інформації, технічного захисту інформації;

– забезпечує регулярну оцінку корупційних ризиків у діяльності Департаменту та здійснює відповідні антикорупційні заходи;

– здійснює заходи внутрішнього контролю та управління ризиками, а також звітує з цих питань у порядку, установленому в Міноборони;

– затверджує положення про управління, відділи Департаменту;

– затверджує функціональні обов’язки військовослужбовців та подає на затвердження державному секретарю Міністерства оборони України посадові інструкції державних службовців;

– здійснює контроль за збереженням службових документів, у тому числі електронних, що утворюються в процесі діяльності Департаменту, своєчасним передаванням їх на державне зберігання до Галузевого державного архіву Міністерства оборони України, відповідно до вимог законодавства України та нормативно-правових актів Міноборони;

– здійснює розгляд звернень громадян, проводить особистий прийом громадян, у межах повноважень організовує, забезпечує та контролює надання та оприлюднення публічної інформації.

11. Директор Департаменту в межах повноважень видає накази з основної діяльності Департаменту, з адміністративно-господарської діяльності та накази по стройовій частині. Організовує і контролює їх виконання та здійснює інші заходи, спрямовані на виконання Департаментом покладених на нього завдань і функцій.

Директор Департаменту має право скасовувати видані ним накази.

12. Директор Департаменту має заступників.

Заступники директора Департаменту призначаються і звільняються з посад у порядку, передбаченому законодавством України.

Посадові інструкції (функціональні обов’язки) заступників директора Департаменту, розподіл повноважень між ними визначаються відповідно до законодавства У країни.

У разі відсутності директора Департаменту його обов’язки виконує заступник або призначена інша посадова особа.

13. Забезпечення діяльності Департаменту здійснюється в установленому порядку.

14. Структура Департаменту затверджується Міністром оборони України. Департамент має печатку встановленого зразка зі своїм найменуванням, а також інші печатки та штампи, необхідні для забезпечення його діяльності.

Директор Департаменту воєнної політики
та стратегічного планування
Міністерства оборони України
О. Меліхов

Задати питання

    Застереження щодо юридичної консультації: Інформація та документи, доступні на платформі, призначені виключно для інформаційних цілей і не повинні тлумачитись як правова консультація. Користувачі повинні звертатися до кваліфікованих юридичних фахівців за консультаціями, що специфічні для їхніх ситуацій.

    Застереження щодо регуляторних актів: Офіційні регуляторні акти та документи, доступні на платформі, походять безпосередньо від відповідного міністерства або авторитетних джерел. Однак користувачі повинні незалежно перевіряти ці акти на наявність оновлень чи поправок, які можуть не бути негайно відображені на цій платформі.

    Обмеження відповідальності: ТОВ «АКТИВЛЕКС» не несе відповідальності за будь-які збитки чи втрати, що виникли в результаті використання платформи та/або використання інформації та/або документів, доступних на платформі. Це включає прямі, непрямі, випадкові або наслідкові збитки.

    Застереження щодо зовнішніх джерел: Посилання на сторонні джерела або веб-сайти не означають підтвердження або схвалення ТОВ «АКТИВЛЕКС» їхнього змісту. Ми не несемо відповідальності за зміст, точність або доступність будь-яких зовнішніх джерел або веб-сайтів