МІНІСТЕРСТВО ОБОРОНИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
27.04.2016 № 224
Про затвердження Положення про Управління регулювання діяльності державної авіації України
Відповідно до Положення про Міністерство оборони України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 листопада 2014 року № 671, Положення про регулювання діяльності державної авіації України, затвердженого наказом Міністерства оборони України від 10 січня 2014 року № 14, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 23 січня 2014 року за № 149/24926, з метою визначення основних завдань та функцій Управління регулювання діяльності державної авіації України, повноважень та відповідальності його керівника, НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Положення про Управління регулювання діяльності державної авіації України, що додається.
2. Визнати таким, що втратив чинність, наказ Міністерства оборони України від 11 вересня 2013 року № 605 “Про затвердження Положення про Управління регулювання діяльності державної авіації України” (зі змінами).
3. Рядок 363 Переліку наказів Міністерства оборони України (Міністра оборони України), які втратили чинність (додаток до наказу Міністерства оборони України від 31 березня 2016 року № 174 “Про визнання такими, що втратили чинність, деяких наказів Міністерства оборони України”), виключити.
4. Наказ розіслати згідно з розрахунком розсилки.
Міністр оборони України генерал армії України |
С. Т. Полторак |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства оборони України
від 27.04.2016 № 224
ПОЛОЖЕННЯ
про Управління регулювання діяльності державної авіації України
1. Управління регулювання діяльності державної авіації України (далі – Управління) – орган управління, прирівняний до структурних підрозділів апарату Міністерства оборони України (далі – Міністерство оборони), є уповноваженим структурним підрозділом Міністерства оборони з питань регулювання діяльності державної авіації України.
Управління призначено для реалізації державної політики в галузі державної авіації України.
Управління підпорядковується Міністру оборони України, діяльність Управління спрямовує та координує перший заступник Міністра оборони України.
2. Управління у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, актами Верховної Ради України, Президента України, Кабінету Міністрів України, наказами, директивами Міністерства оборони, а також цим Положенням.
3. Основними завданнями Управління відповідно до покладених на Міністерство оборони завдань та функцій є:
– реалізація повноважень Міністерства оборони як уповноваженого центрального органу виконавчої влади в галузі державної авіації;
– участь у розробленні проектів законів України, актів Президента України та Кабінету Міністрів України;
– розроблення та впровадження нормативно-правових актів з питань регулювання діяльності державної авіації;
– узагальнення практики застосування законодавства з питань регулювання діяльності державної авіації;
– участь в організації та проведенні державних та інших випробувань зразків авіаційної техніки, пошуково-рятувальних засобів та засобів наземного забезпечення польотів;
– участь в організації прийняття на озброєння, постачання авіаційної техніки, пошуково-рятувальних засобів та засобів наземного забезпечення польотів державної авіації;
– участь у розробленні технічних регламентів та здійснення функції з технічного регулювання у сфері авіаційної техніки, пошуково-рятувальних засобів та засобів наземного забезпечення польотів;
– розроблення, впровадження правил та порядку організації, виконання та забезпечення польотів повітряних суден;
– організація розроблення та впровадження правил надання (скасування) адрес повітряних суден державним повітряним суднам України;
– організація розроблення та впровадження порядку сертифікації екземплярів державних повітряних суден (припинення дії сертифіката), виконання комплексу робіт, пов’язаних із перевіркою (контролем) льотної придатності державних повітряних суден на відповідність вимогам нормативних документів з питань експлуатації, ремонту повітряних суден;
– організація розроблення та впровадження порядку допуску до експлуатації аеродромів, злітно-посадкових майданчиків державної авіації;
– реєстрація та допуск до експлуатації аеродромів і постійних злітно- посадкових майданчиків державної авіації, ведення їх реєстру;
– організація та забезпечення видачі Посвідчення про допуск до експлуатації аеродрому або постійного злітно-посадкового майданчика державної авіації України (призупинення або анулювання його дії), яке надає його власнику право на їх експлуатацію;
– ведення реєстру тимчасової реєстрації повітряних суден, які належать до військової техніки (експериментальних, власності підприємств авіаційної галузі України, іноземних замовників, що ремонтуються (модернізуються) в Україні);
– організація розроблення та впровадження правил щодо схвалення організацій з технічного обслуговування та ремонту авіаційної техніки державної авіації;
– координація взаємодії суб’єктів авіаційної діяльності з питань випробування та прийняття в експлуатацію нових типів повітряних суден, призначених для використання в державній авіації;
– організація та здійснення контролю за виконанням суб’єктами авіаційної діяльності вимог нормативно-правових актів в галузі державної авіації;
– ведення Реєстру авіаційного персоналу державної авіації;
– організація розроблення та впровадження кваліфікаційних вимог, порядку атестації, сертифікації, підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації авіаційного персоналу державної авіації;
– організація розроблення та впровадження правил щодо схвалення організацій з підготовки авіаційного персоналу;
– організація розроблення та впровадження єдиних вимог щодо допуску аеродромно-технічних, радіотехнічних засобів, здійснення авіаційного пошуку і рятування та пошуково-рятувального забезпечення польотів повітряних суден в державній авіації;
– здійснення контролю за поширенням необхідної інформації суб’єктам авіаційної діяльності державної авіації щодо організації виконання та забезпечення польотів.
4. Управління відповідно до наданих повноважень:
– організовує та здійснює розроблення проектів законів, інших нормативно-правових актів з питань регулювання діяльності державної авіації, супроводжує їх прийняття (видання) органами державної влади;
– узагальнює міжнародну практику застосування законодавства з питань, що належать до його компетенції;
– здійснює моніторинг та узагальнення досвіду органів регулювання діяльності державної (військової) авіації провідних держав світу, аналіз та його впровадження в процесі своєї діяльності;
– організовує розроблення проектів рішень Міністерства оборони про заборону експлуатації екземплярів або типу виробів авіаційної техніки, компонентів та обладнання, у тому числі за якими не здійснюється авторський нагляд з боку їх розробників (виробників);
– бере участь у розробленні проекту державної програми розвитку державної авіації;
– бере участь в організації і проведенні співробітництва в галузі державної авіації України за воєнно-політичним, військово-технічним та іншими напрямами з відповідними органами іноземних держав і міжнародними організаціями, у взаємодії із зацікавленими структурними підрозділами Міністерства оборони, органами управління авіацією Збройних Сил України та центральних органів виконавчої влади, бере участь у розробленні міжнародних договорів за напрямками діяльності Управління;
– надає пропозиції в межах компетенції до пріоритетних напрямів наукових досліджень у галузі діяльності державної авіації;
– надає пропозиції щодо залучення експертів для розроблення та наукового супроводження державних стандартів, галузевих, міжгалузевих нормативних документів та нормативно-правових актів;
– приймає рішення про підтримання льотної придатності повітряних суден (переведення на експлуатацію за технічним станом, освоєння ремонту, збільшення ресурсу, продовження строку служби та зберігання, введення в дію та взяття на облік відновленої документації авіаційної техніки державної авіації, за якою не здійснюється авторський нагляд з боку їх розробників, виробників);
– приймає рішення про можливість використання в державній авіації продукції (запасних частин, матеріалів, технологій тощо) організацій розробників та виробників повітряних суден, їх компонентів та обладнання;
– здійснює нагляд за льотною придатністю повітряних суден, внесених до реєстру державних повітряних суден України, придатністю до експлуатації аеродромів, пошуково-рятувальних засобів, засобів наземного абезпечення польотів, інших об’єктів, які використовуються в діяльності державної авіації;
– здійснює контроль за дотриманням суб’єктами авіаційної діяльності державної авіації законодавства, зокрема шляхом проведення планових, позапланових, у тому числі інспекторських, перевірок;
– бере участь в межах компетенції у формуванні оперативно-стратегічних, оперативно-тактичних, тактико-технічних вимог (завдань) з розробки (модернізації) зразків (комплексів, систем) авіаційної техніки, авіаційного обладнання та додаткового устаткування, пошуково-рятувальних засобів, засобів наземного забезпечення польотів, аеродромного обладнання, які використовуються в державній авіації України;
– бере участь у державних випробуваннях нових та модернізованих типів повітряних суден, авіаційних тренажерів, їх компонентів та обладнання, пошуково-рятувальних засобів, засобів наземного забезпечення польотів, аеродромного обладнання, які плануються до використання в державній авіації, а також у прийманні їх на озброєння за результатами військових випробувань;
– координує взаємодію суб’єктів авіаційної діяльності державної авіації з питань випробування та прийняття в експлуатацію нових типів повітряних суден, призначених для використання в державній авіації (крім Збройних Сил України);
– координує діяльність у сфері розроблення, виробництва, ремонту, модернізації, технічного супроводження експлуатації авіаційної техніки державної авіації;
– розробляє та впроваджує заходи з питань автоматизації процесів збору і аналізу відомостей про несправності авіаційної техніки;
– здійснює реєстрацію (перереєстрацію) державних повітряних суден та виключення їх з реєстру;
– здійснює тимчасову реєстрацію повітряних суден, які належать до військової техніки (експериментальних, власності підприємств авіаційної галузі України, іноземних замовників, що ремонтуються (модернізуються) в Україні);
– здійснює сертифікацію повітряних суден, пов’язаних з ними виробів, компонентів та обладнання, які належать до військової техніки;
– видає сертифікати (спеціальні сертифікати) льотної придатності та здійснює нагляд за підтриманням льотної придатності певного повітряного судна;
– організація розроблення та впровадження порядку допуску організацій (підрозділів) з технічного обслуговування державних повітряних суден до виконання робіт;
– веде реєстр виданих сертифікатів та допусків;
– схвалює та здійснює нагляд за організаціями з технічного обслуговування та ремонту авіаційної техніки державної авіації;
– погоджує рішення про відпрацювання бюлетенів вітчизняних підприємств авіаційної галузі з питань експлуатації, ремонту, удосконалення експлуатаційної та ремонтної документації авіаційної техніки, що застосовується в державній авіації;
– здійснює надання (скасування) адрес повітряних суден державним повітряним суднам України;
– здійснює реєстрацію (перереєстрацію) і виключення з реєстру аеродромів і постійних злітно-посадкових майданчиків державної авіації, веде Державний реєстр аеродромів і злітно-посадкових майданчиків державної авіації України, видає свідоцтво про реєстрацію аеродрому або постійного злітно-посадкового майданчика;
– бере участь у комплексному обстеженні аеродромів та постійних злітно-посадкових майданчиків державної авіації;
– здійснює допуск до експлуатації аеродромів та постійних злітно-посадкових майданчиків державної авіації, видає (призупиняє або анулює дію) посвідчення про допуск до експлуатації аеродрому або постійного злітно-посадкового майданчика державної авіації;
– бере участь в оцінюванні всіх елементів та об’єктів аеродромів державної авіації на відповідність вимогам, установленим авіаційним правилам України під час їх сертифікації як аеродромів спільного використання;
– погоджує технічні завдання під час розроблення проектів будівництва нових і реконструкції діючих аеродромів та зміни до проектів з питань, що стосуються забезпечення безпеки польотів;
– організовує розроблення та впровадження єдиних вимог щодо допуску засобів авіаційного пошуку і рятування, пошуково-рятувального, аеродромно-технічного та радіотехнічного забезпечення польотів повітряних суден в державній авіації;
– організовує розроблення та впровадження правил польотів державної авіації в повітряному просторі України;
– організовує розроблення та впровадження правил з організації, виконання та забезпечення польотів державної авіації;
– контролює стан забезпечення суб’єктів державної авіації аеронавігаційною інформацією;
– бере участь у проведенні технічного розслідування авіаційних подій та серйозних інцидентів з державними повітряними суднами;
– веде реєстри, бази даних та аналізує статистичні дані за напрямками діяльності Управління;
– готує самостійно за напрямком діяльності Управління інформаційні та аналітичні матеріали для подання Міністру оборони України;
– здійснює розгляд звернень громадян з питань, пов’язаних з діяльністю Управління;
– здійснює підготовку інформаційних матеріалів щодо стану справ у галузі державної авіації;
– координує діяльність суб’єктів авіаційної діяльності під час впровадження системи контролю польотів державної авіації;
– здійснює заходи щодо технічного захисту інформації та протидії технічним розвідкам в Управлінні;
– забезпечує в межах своїх повноважень виконання завдань мобілізаційної підготовки, дотримання законодавства з охорони праці, пожежної безпеки;
– опрацьовує в установленому порядку запити та звернення народних депутатів України, листи державних органів, органів місцевого самоврядування;
– забезпечує захист персональних даних особового складу Управління;
– здійснює заходи щодо запобігання і протидії корупції;
– здійснює перспективне і поточне планування діяльності Управління;
– організовує виконання заходів повсякденної службової діяльності та підвищення професійної підготовки особового складу Управління;
– здійснює заходи щодо внутрішнього контролю за напрямком діяльності;
– забезпечує в межах своїх повноважень реалізацію державної політики стосовно захисту інформації з обмеженим доступом;
– організовує роботу з укомплектування, зберігання, обліку та використання архівних документів;
– провадить діяльність, пов’язану з державною таємницею відповідно до законодавства України;
– за рішенням Міністра оборони може залучатися до виконання інших функцій покладених на Міністерство оборони;
– забезпечує доступ до публічної інформації, розпорядником якої є Управління.
5. Управління для здійснення визначених повноважень має право:
– залучати до участі у розробленні законодавчих та інших нормативно-правових актів у галузі державної авіації фахівців структурних підрозділів Міністерства оборони, Генерального штабу Збройних Сил України (далі – Генеральний штаб), установ та організацій, які належать до сфери управління Міністерства оборони, органів управління авіації центральних органів виконавчої влади, які експлуатують державні повітряні судна, інших суб’єктів авіаційної діяльності державної авіації (за погодженням з їх керівниками);
– за дорученням Міністра оборони України, першого заступника Міністра оборони України, заступника Міністра оборони України, заступника Міністра оборони України з питань європейської інтеграції, заступника Міністра оборони України – керівника апарату скликати наради, створювати комісії та робочі групи з включенням до їх складу фахівців структурних підрозділів Міністерства оборони та Генерального штабу;
– представляти інтереси Міністерства оборони в державних органах, органах місцевого самоврядування, міжнародних організаціях за напрямом діяльності Управління;
– здійснювати експертну оцінку проектів нормативно-правових актів;
– у встановленому порядку розробляти накази, інструкції та методичні рекомендації державної авіації з питань, що відносяться до компетенції Управління;
– організовувати та проводити наради, конференції, семінари, методичні збори та інші заходи з питань регулювання діяльності державної авіації;
– брати участь у службових нарадах, наукових, науково-практичних конференціях, семінарах та інших заходах Міністерства оборони, Збройних Сил, органів управління авіації центральних органів виконавчої влади з питань, які стосуються державної авіації;
– одержувати від структурних підрозділів Міністерства оборони, Генерального штабу та органів управління авіації центральних органів виконавчої влади, які експлуатують державні повітряні судна, інших суб’єктів авіаційної діяльності та їх посадових осіб інформацію, документи та матеріали, необхідні для виконання Управлінням покладених на нього завдань;
– використовувати інформаційні електронні бази даних Міністерства оборони та Генерального штабу;
– порушувати питання щодо припинення експлуатації державних повітряних суден, аеродромів та їх обладнання, засобів наземного забезпечення та управління польотами на аеродромах (полігонах, пунктах управління авіації) у разі виявлення відмов або порушень правил їх експлуатації, які загрожують безпеці польотів, з інформуванням керівників суб’єктів авіаційної діяльності;
– порушувати питання щодо усунення від виконання обов’язків авіаційного персоналу, який припустив грубі порушення техніки безпеки, правил експлуатації державних повітряних суден, аеродромів та їх обладнання, засобів наземного забезпечення та управління польотами на аеродромах (полігонах, пунктах управління авіації), з інформуванням керівників суб’єктів авіаційної діяльності;
– здійснювати експертну оцінку матеріальних носіїв інформації та приймати рішення про заміну чи скасування грифів секретності матеріальних носіїв секретної інформації, розроблених Управлінням;
– замовляти в установленому порядку науково-дослідним установам Міністерства оборони та Збройних Сил, інших центральних органів виконавчої влади проведення науково-дослідних робіт, наукової і науково- технічної експертизи науково-технічних розробок та іншої науково-технічної продукції;
– замовляти автомобільний, авіаційний та морський транспорт для забезпечення діяльності Управління.
6. Управління в процесі виконання покладених на нього завдань взаємодіє в установленому порядку зі структурними підрозділами інших міністерств та органів виконавчої влади, Міністерства оборони, Генерального штабу та видів Збройних Сил, військовими формуваннями, утвореними відповідно до законів України, підприємствами, установами, організаціями, а також з питань міжнародного співробітництва – з відповідними органами іноземних держав і міжнародних організацій.
7. Управління очолює начальник, якого за поданням першого заступника Міністра оборони України призначає на посаду та звільняє з посади Міністр оборони України в установленому законодавством порядку.
На посаду начальника Управління призначається особа, яка має вищу освіту за освітньо-кваліфікаційним рівнем магістра та стажем роботи на керівних посадах державної (військової) служби не менше п’яти років.
8. Начальник Управління відповідає за:
– виконання завдань, покладених на Управління;
– організацію діяльності та керівництво Управлінням, його здатність до виконання завдань за функціональним призначенням, мобілізаційну підготовку, виховання, трудову дисципліну, морально-психологічний стан особового складу Управління, всебічне забезпечення діяльності його структурних підрозділів;
– забезпечення охорони державної таємниці в Управлінні відповідно до вимог режиму секретності та здійснення постійного контролю за його станом;
– забезпечення захисту інформації з обмеженим доступом;
– цільове та ефективне використання бюджетних коштів та матеріально- технічних засобів, що виділяються Управлінню для виконання завдань;
– проведення фахової експертизи проектів законів, актів Президента України та Кабінету Міністрів України з питань діяльності державної авіації;
– організацію та переведення Управління на функціонування в умовах особливого періоду;
– забезпечення технічного захисту інформації в Управлінні згідно з вимогами нормативно-правових актів та здійснення контролю за його станом;
– організацію ведення діловодства та електронного документообігу.
Начальник Управління несе відповідальність згідно із законом за дії, що завдали шкоди державі.
9. Начальник Управління в межах своїх повноважень видає накази і розпорядження, організовує та контролює їх виконання, здійснює інші заходи, спрямовані на виконання Управлінням покладених на нього завдань і функцій.
Начальник Управління має право скасовувати видані ним накази.
10. Начальник Управління:
– очолює Управління, здійснює керівництво його діяльністю;
– визначає пріоритети роботи Управління та шляхи виконання покладених на нього завдань, затверджує плани роботи структурних підрозділів Управління, звіти про їх виконання;
– у межах наданих повноважень представляє Управління в публічно- правових відносинах з державними органами, підприємствами, установами і організаціями в Україні та за її межами;
– організовує та контролює виконання законів України, підзаконних нормативно-правових актів, доручень керівництва Міністерства оборони України особовим складом Управління;
– затверджує основні завдання і функції структурних підрозділів Управління, посадові інструкції працівників та функціональні обов’язки військовослужбовців;
– організовує розроблення проектів законів, нормативно-правових, нормативних та методичних документів з регулювання діяльності державної авіації;
– здійснює контроль за своєчасним доведенням до керівників авіації центральних органів виконавчої влади, які експлуатують державні повітряні судна, нормативно-правових актів з регулювання діяльності державної авіації;
– підписує додаток до сертифіката схвалення організації з технічного обслуговування та ремонту авіаційної техніки (далі – сертифікат схвалення) та подає пропозиції першому заступнику Міністра оборони України щодо прийняття рішень стосовно видачі сертифіката схвалення, анулювання, призупинення дії та розширення чи обмеження сертифіката схвалення;
– підписує та видає реєстраційне посвідчення державного повітряного судна та свідоцтво про виключення державного повітряного судна з реєстру державних повітряних суден України;
– підписує та видає тимчасові реєстраційні посвідчення повітряних суден, які належать до військової техніки (експериментальних, власності підприємств авіаційної галузі України, іноземних замовників, що ремонтуються (модернізуються) в Україні);
– підписує та видає сертифікат (спеціальний сертифікат) льотної придатності державного повітряного судна та припиняє його дію;
– підписує та видає посвідчення про надання адреси повітряного судна;
– затверджує рішення з підтримання льотної придатності авіаційної техніки державної авіації, за якою не здійснюється авторський нагляд;
– погоджує зміни характеристик аеродрому або постійного злітно- посадкового майданчика;
– підписує та видає свідоцтво про реєстрацію аеродрому, вертодрому або постійного злітно-посадкового майданчика;
– приймає рішення на проведення комплексного обстеження аеродрому або постійного злітно-посадкового майданчика державної авіації на предмет його допуску до експлуатації;
– визначає строк дії Посвідчення про допуск до експлуатації аеродрому або постійного злітно-посадкового майданчика державної авіації;
– подає пропозиції першому заступнику Міністра оборони України щодо прийняття рішення стосовно видачі, призупинення, відновлення або анулювання дії Посвідчення про допуск до експлуатації аеродрому або постійного злітно-посадкового майданчика.
– організовує індивідуальну підготовку військовослужбовців, підвищення кваліфікації державних службовців та працівників, аналізує і контролює стан військової, трудової та виконавської дисципліни, вживає заходів щодо їх покращення;
– організовує підготовку пропозицій до законів та інших нормативно- правових актів;
– у встановленому порядку доповідає Міністру оборони України щодо стану справ у галузі державної авіації;
– подає в установленому законодавством порядку пропозиції щодо призначення на посади та звільнення з посад військовослужбовців, а також створення кадрового резерву Управління;
– вносить в установленому порядку подання про відзначення державними нагородами, нагородження відомчими заохочувальними відзнаками Міністерства оборони військовослужбовців, державних службовців та працівників, присвоєння чергових та дострокових звань військовослужбовцям, застосовує інші види заохочень у межах повноважень, передбачених законодавством України;
– організовує роботу щодо забезпечення режиму секретності, здійснює постійний контроль за станом охорони державної таємниці, визначає посадовим особам завдання та обов’язки щодо охорони державної таємниці в Управлінні, спрямовує їх роботу на безумовне дотримання законодавства України з цих питань;
– організовує роботу щодо дотримання особовим складом Управління законодавства України з питань захисту службової та конфіденційної інформації, технічного захисту інформації, державної служби і охорони праці;
– організовує роботу щодо запобігання корупції, виявлення та припинення її проявів, усунення наслідків корупційних діянь;
– здійснює переведення структурного підрозділу на функціонування в умовах особливого періоду;
– здійснює розгляд пропозицій (зауважень), заяв (клопотань) і скарг громадян та проводить особистий прийом громадян;
– призначає на посади та звільняє з посад згідно з номенклатурою посад державних службовців та працівників та присвоює ранги державним службовцям наказами по особовому складу;
– здійснює листування в межах своїх повноважень, визначених цим Положенням, з керівництвом міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, Міністерства оборони, Генерального штабу, видів Збройних Сил, органів управління авіації центральних органів виконавчої влади та Збройних Сил, іншими суб’єктами авіаційної діяльності з питань регулювання діяльності державної авіації України;
– здійснює повноваження щодо самостійного прийняття рішень за напрямком діяльності;
– здійснює інші повноваження за напрямком діяльності відповідно до актів Міністерства оборони.
11. Начальник Управління має заступників.
Заступники начальника Управління призначаються та звільняються з посад Міністром оборони України за поданням першого заступника Міністра оборони України, внесеним на підставі пропозицій начальника Управління.
Обов’язки заступників начальника Управління та розподіл повноважень між ними визначаються начальником Управління.
Призначення на вакантні посади заступників в Управлінні здійснюється в установленому законодавством України порядку.
У разі відсутності начальника Управління виконання його обов’язків покладається на одного із заступників начальника Управління, а в разі їх відсутності – на посадову особу, на яку згідно з письмовим наказом покладено тимчасове виконання обов’язків начальника Управління.
12. Матеріально-технічне забезпечення діяльності та персоналу Управління здійснюється в установленому в Міністерстві оборони порядку.
13. Положення про Управління та його структуру затверджує Міністр оборони України за поданням першого заступника Міністра оборони України.
Управління має печатку з зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням, а також інші печатки та штампи, необхідні для забезпечення його діяльності.
Управління припиняє свою діяльність за поданням першого заступника Міністра оборони України, шляхом його реорганізації або ліквідації за рішенням Міністра оборони України.
Начальник Управління регулювання діяльності державної авіації України |
М. Б. Кушнірук |