МІНІСТЕРСТВО ОБОРОНИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
28.04.2023 № 248/нм
Про затвердження Положення про Департамент з питань запобігання та виявлення корупції Міністерства оборони України
Відповідно до Закону України “Про запобігання корупції”, Положення про Міністерство оборони України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 листопада 2014 року № 671 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 19 жовтня 2016 року № 730), Типового положення про уповноважений підрозділ (уповноважену особу) з питань запобігання та виявлення корупції, затвердженого наказом Національного агентства з питань запобігання корупції від 27 травня 2021 року № 277/21, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14 липня 2021 року за № 914/36536, директиви Міністерства оборони України від 22 лютого 2023 року № Д-226/6 “Про проведення організаційних заходів у апараті Міністерства оборони України в 2023 році” та з метою визначення завдань і функцій Департаменту з питань запобігання та виявлення корупції Міністерства оборони України, повноважень, відповідальності та прав його керівника, наказую:
1. Затвердити Положення про Департамент з питань запобігання та виявлення корупції Міністерства оборони України, що додається.
2. Визнати таким, що втратив чинність, наказ Міністерства оборони України від 10 січня 2019 року № 11 “Про затвердження Положення про Управління з питань запобігання та виявлення корупції Міністерства оборони України” (зі змінами).
3. Наказ розіслати згідно з розрахунком розсилки.
Міністр оборони України | О. Резніков |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства оборони України
28.04.2023 № 248/нм
ПОЛОЖЕННЯ
про Департамент з питань запобігання та виявлення корупції
Міністерства оборони України
1. Положення про Департамент з питань запобігання та виявлення корупції Міністерства оборони України визначає основні завдання, функції, права, порядок взаємодії Департаменту з іншими структурними підрозділами та повноваження його керівника.
2. Департамент з питань запобігання та виявлення корупції Міністерства оборони України (далі – Департамент), як уповноважений підрозділ з питань запобігання та виявлення корупції бере участь у формуванні та реалізації державної політики з питань національної безпеки у воєнній сфері, сферах оборони і військового будівництва в мирний час та особливий період у відповідних сферах компетенції Міністерства оборони України (далі – Міноборони) шляхом виконання завдань та функцій, покладених на Міноборони, в частині забезпечення реалізації повноважень, наданих уповноваженим підрозділам з питань запобігання та виявлення корупції Законом України “Про запобігання корупції” (далі – Закон).
3. Департамент є самостійним та функціонально незалежним структурним підрозділом апарату Міноборони, у підпорядкуванні якого перебувають територіальні підрозділи з питань запобігання та виявлення корупції (далі – територіальні підрозділи).
4. Департамент підпорядковується Міністру оборони України, який спрямовує, координує його діяльність та забезпечує гарантії незалежності від впливу чи втручання в його роботу.
5. Втручання у діяльність Департаменту під час здійснення ним своїх повноважень, а також покладення на Департамент обов’язків, що не належать або виходять за межі його повноважень чи обмежують виконання покладених на нього завдань, забороняються.
6. Департамент у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, актами Президента України, Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України, іншими нормативно-правовими актами, наказами та директивами Міноборони, розпорядженнями, роз’ясненнями та методичними рекомендаціями Національного агентства з питань запобігання корупції (далі – НАЗК) та цим Положенням.
7. Основними завданнями Департаменту є:
– забезпечення реалізації державної програми з виконання Антикорупційної стратегії в діяльності Міноборони, Збройних Сил України (далі – Збройні Сили) та Державної спеціальної служби транспорту (далі – ДССТ);
– розроблення, організація та контроль за проведенням заходів щодо запобігання корупційним правопорушенням та правопорушенням, пов’язаним із корупцією;
– організація роботи з оцінки корупційних ризиків у діяльності Міноборони, Збройних Сил та ДССТ, підготовки заходів щодо їх усунення, внесення керівництву відповідних пропозицій;
– надання методичної та консультаційної допомоги з питань додержання законодавства щодо запобігання корупції;
– здійснення заходів з виявлення конфлікту інтересів, сприяння його врегулюванню, інформування Міністра оборони України та НАЗК про виявлення конфлікту інтересів та заходи, вжиті для його врегулювання;
– перевірка факту подання декларацій суб’єктами декларування та повідомлення НАЗК про випадки неподання чи несвоєчасного подання таких декларацій у визначеному відповідно до Закону порядку;
– здійснення контролю за дотриманням антикорупційного законодавства в структурних підрозділах Міноборони, ДССТ, органах військового управління, з’єднаннях, військових частинах, вищих військових навчальних закладах, військових навчальних підрозділах закладів вищої освіти, установах та організаціях Збройних Сил, підприємствах, установах та організаціях, які належать до сфери управління Міноборони (далі – структурні підрозділи Міноборони, ДССТ, органи військового управління, військові частини, установи, заклади і підприємства);
– розгляд повідомлень про порушення вимог Закону в структурних підрозділах Міноборони, ДССТ, органах військового управління, військових частинах, установах, закладах і підприємствах;
– здійснення повноважень у сфері захисту викривачів відповідно до Закону;
– інформування Міністра оборони України, Головнокомандувача Збройних Сил України, НАЗК, інших спеціально уповноважених суб’єктів у сфері протидії корупції, передбачених законодавством, про відповідні факти порушення законодавства у сфері запобігання і протидії корупції.
8. Департамент відповідно до наданих повноважень:
– здійснює управління підпорядкованими йому територіальними підрозділами;
– координує діяльність призначеними (визначеними) уповноваженими підрозділами (уповноваженими особами) з питань запобігання та виявлення корупції структурних підрозділів Міноборони, ДССТ, органів військового управління, військових частин, установ, закладів і підприємств;
– розробляє проекти актів Міноборони з питань запобігання та виявлення корупції;
– надає військовослужбовцям і працівникам структурних підрозділів Міноборони, ДССТ, органів військового управління, військових частин, установ, закладів і підприємств методичну та консультаційну допомогу з питань додержання законодавства щодо запобігання корупції;
– здійснює контроль за дотриманням антикорупційного законодавства в Міноборони, ДССТ, органах військового управління, військових частинах, установах, закладах і підприємствах;
– здійснює організаційне, методичне та інформаційне забезпечення діяльності уповноважених осіб у структурних підрозділах Міноборони, уповноважених підрозділів (уповноважених осіб) з питань запобігання та виявлення корупції в ДССТ, органах військового управління, військових частинах, установах, закладах і підприємствах, узагальнює практику антикорупційної роботи, вносить Міністру оборони України пропозиції щодо її вдосконалення, організовує проведення навчально-методичних зборів із керівним складом територіальних підрозділів, уповноваженими підрозділами (уповноваженими особами) структурних підрозділів Міноборони, ДССТ та органів військового управління;
– готує самостійно або разом з іншими структурними підрозділами Міноборони, ДССТ, органами військового управління інформаційні та аналітичні матеріали за напрямом діяльності для подання Міністру оборони України;
– за результатами роботи за звітний рік надає до НАЗК інформацію щодо своєї діяльності у визначений термін;
– у разі зміни структури, штатної чисельності, контактних даних, а також директора Департаменту повідомляє про це НАЗК у визначені строки;
– організовує та контролює роботу з оцінки корупційних ризиків у діяльності Міноборони, ДССТ, органів військового управління, військових частин, установ, закладів і підприємств, підготовки заходів щодо їх усунення, вносить Міністру оборони України та відповідним керівникам пропозиції щодо таких заходів, залучається до виконання цих функцій, організовує діяльність робочої групи з оцінювання корупційних ризиків у Міноборони;
– забезпечує підготовку антикорупційної програми Міноборони, змін до неї, подання її на погодження та моніторинг її виконання, надає методичну допомогу та погоджує антикорупційні програми юридичних осіб, видів Збройних Сил, визначених командувань окремих родів військ (сил) Збройних Сил, Адміністрації ДССТ;
– здійснює підготовку звітів за результатами періодичного моніторингу та оцінки виконання антикорупційної програми Міноборони, а також надає пропозиції щодо внесення змін до неї;
– надає у визначені строки до НАЗК інформацію щодо виконання заходів, передбачених антикорупційною програмою Міноборони;
– візує проекти наказів Міноборони з основної діяльності, адміністративно- господарських питань, кадрових питань (особового складу) залежно від їх видів з метою запобігання вчиненню можливих корупційних правопорушень або правопорушень, пов’язаних з корупцією, а також проекти нормативно-правових актів, які розробляються в структурних підрозділах Міноборони з питань, що належать до компетенції Департаменту;
– вживає заходів з виявлення конфлікту інтересів та сприяє його врегулюванню, організовує роботу уповноважених підрозділів (уповноважених осіб) з питань запобігання та виявлення корупції щодо виявлення конфлікту інтересів, інформує Міністра оборони України та НАЗК про виявлення конфлікту інтересів та заходи, вжиті для його врегулювання;
– надає консультаційну допомогу військовослужбовцям, державним службовцям чи іншим особам в заповненні декларацій особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування;
– проводить перевірку факту подання декларацій суб’єктами декларування, які працюють (працювали) в апараті Міноборони, та повідомляє НАЗК про випадки неподання чи несвоєчасного подання таких декларацій у визначеному законодавством порядку, спрямовує і координує роботу уповноважених підрозділів (уповноважених осіб) з питань запобігання та виявлення корупції щодо встановлення своєчасності подання декларацій;
– співпрацює з викривачами, забезпечує дотримання їхніх прав та гарантій захисту, передбачених Законом;
– надає методичну допомогу та консультації військовослужбовцям, державним службовцям, працівникам Збройних Сил України та іншим особам щодо здійснення повідомлення про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень Закону та захисту викривачів, проводить внутрішні навчання з цих питань;
– організовує роботу внутрішніх каналів повідомлення про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень вимог Закону, отримує та організовує розгляд повідомленої через такі канали інформації;
– здійснює перевірку отриманих повідомлень про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень Закону;
– інформує в установленому порядку Міністра оборони України, Головнокомандувача Збройних Сил України, державного секретаря Міністерства оборони України, НАЗК та інших спеціально уповноважених суб’єктів у сфері протидії корупції у випадках, передбачених законодавством, про відповідні факти, що можуть свідчити про вчинення корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень та інших порушень Закону;
– здійснює моніторинг Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, з метою забезпечення дотримання в апараті Міноборони вимог частини першої статті 59 та частини другої статті 65-1 Закону;
– повідомляє у письмовій формі Міністра оборони України про вчинення корупційних правопорушень або правопорушень, пов’язаних з корупцією, та інших порушень вимог Закону з метою забезпечення дотримання вимог частин другої, четвертої та п’ятої статті 65 і Закону, тобто прийняття стосовно таких осіб кадрових рішень або притягнення їх до дисциплінарної відповідальності в установленому порядку;
– у разі отримання офіційної інформації стосовно вчинення військовою посадовою особою, державним службовцем або особою, яка для цілей Закону прирівнюється до осіб, уповноважених на виконання функцій держави, корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією, здійснює моніторинг офіційного вебпорталу “Судова влада України”, Єдиного державного реєстру судових рішень з метою отримання інформації щодо результатів розгляду відповідної справи судом;
– організовує роботу або обов’язково залучається до розгляду та проведення в установленому порядку службового розслідування, що проводиться з метою виявлення причин та умов, які призвели до вчинення корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення або невиконання вимог Закону в інший спосіб, за поданням спеціально уповноваженого суб’єкта у сфері протидії корупції або приписом НАЗК;
– інформує НАЗК у разі ненаправлення службою управління персоналом Міноборони засвідченої в установленому порядку паперової копії розпорядчого документа про накладення дисциплінарного стягнення та інформаційної картки до розпорядчого документа про накладення (скасування розпорядчого документа про накладення) дисциплінарного стягнення на особу за вчинення корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень для внесення до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення;
– веде облік військових посадових та службових осіб апарату Міноборони, притягнутих до відповідальності за вчинення корупційних правопорушень або правопорушень, пов’язаних з корупцією;
– організовує відповідно до законодавства спеціальну перевірку відомостей щодо осіб, які претендують на зайняття посад, пов’язаних з виконанням функцій держави в апараті Міноборони або призначаються державним секретарем Міноборони;
– здійснює перспективне і поточне планування діяльності;
– забезпечує захист персональних даних особового складу;
– організовує виконання заходів повсякденної діяльності та підвищення професійної підготовки особового складу;
– забезпечує розробку та вжиття заходів, які є необхідними та обґрунтованими для запобігання і протидії корупції у діяльності Департаменту;
– здійснює виконання функцій внутрішнього контролю та управління ризиками за напрямом діяльності Департаменту;
– бере участь у виконанні заходів та завдань, покладених на Міноборони, з питань мобілізаційної підготовки та мобілізації;
– провадить діяльність відповідно до вимог законодавства України з питань охорони державної таємниці, забезпечує захист службової інформації з обмеженим доступом, технічний захист інформації;
– забезпечує реалізацію заходів демократичного цивільного контролю відповідно до повноважень, а також утворює необхідні умови для здійснення іншими суб’єктами демократичного цивільного контролю діяльності Департаменту та інформування громадськості й засобів масової інформації із зазначених питань у визначеному порядку;
– забезпечує відповідно до законодавства доступ до публічної інформації, розпорядником якої є Департамент;
– у межах своєї компетенції в установленому порядку розглядає звернення громадян, опрацьовує запити і звернення народних депутатів України;
– забезпечує документування управлінської діяльності, збереженість службових документів, у тому числі електронних, що утворюються в процесі діяльності Департаменту, своєчасне передавання їх на державне зберігання до Галузевого державного архіву Міністерства оборони України, відповідно до вимог законодавства України та наказів Міноборони;
– здійснює керівництво підпорядкованими територіальними підрозділами, затверджує положення про них, організовує перевірки функціонування та внутрішній контроль за їх діяльністю;
– здійснює інші повноваження, передбачені законодавством.
9. Департамент для здійснення визначених повноважень та виконання завдань має право:
– мати доступ до документів та інформації, розпорядником яких є відповідний орган в системі Міноборони, з урахуванням обмежень, встановлених законом, робити чи отримувати їх копії;
– витребувати документи в системі Міноборони, у тому числі ті, що містять інформацію з обмеженим доступом (крім державної таємниці), та робити їх копії;
– здійснювати обробку інформації, у тому числі персональних даних, з дотриманням законодавства про захист персональних даних;
– викликати та опитувати осіб, дії або бездіяльність яких стосуються повідомлених викривачем фактів, у тому числі керівника, заступників керівника відповідного органу в системі Міноборони;
– звертатися до НАЗК щодо порушених прав викривача, його близьких осіб;
– вносити керівнику відповідного органу в системі Міноборони (суб’єкту призначення) подання про притягнення до дисциплінарної відповідальності осіб, винних у порушенні Закону;
– виконувати інші визначені Законом повноваження, спрямовані на всебічний розгляд повідомлень про вчинення корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень та інших порушень вимог Закону, у тому числі повідомлень викривачів, захист їхніх прав і свобод;
– отримувати від військових посадових та службових осіб письмові пояснення з приводу обставин, що можуть свідчити про порушення вимог Закону щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів та інших передбачених вимог та обмежень;
– брати участь та проводити внутрішні навчання для військовослужбовців і працівників структурних підрозділів Міноборони, ДССТ, органів військового управління, а також ініціювати створення комісій, робочих груп, проведення нарад, наукових конференцій та семінарів з питань запобігання і виявлення корупції;
– надсилати за підписом директора Департаменту запити до структурних підрозділів Міноборони, ДССТ, органів військового управління, військових частин, установ, закладів і підприємств з метою отримання від них інформації та матеріалів, необхідних для виконання покладених на Департамент завдань;
– ініціювати перед керівництвом Міноборони питання проведення перевірки стану організації роботи із запобігання і виявлення корупції в структурних підрозділах Міноборони, ДССТ, органах військового управління, військових частинах, установах, закладах і підприємствах;
– проводити аналіз потенційних та наявних контрагентів Міноборони, ДССТ, органів військового управління, військових частин, установ, закладів і підприємств та надавати інформацію про них Міністру оборони України та керівництву Міноборони;
– витребувати від структурних підрозділів Міноборони, ДССТ, органів військового управління, військових частин, установ, закладів і підприємств інформацію щодо виконаних заходів, передбачених антикорупційною програмою Міноборони;
– вести листування з уповноваженими підрозділами (уповноваженими особами) державних органів, НАЗК та іншими спеціально уповноваженими суб’єктами у сфері протидії корупції з питань, що належать до компетенції Департаменту;
– надавати на розгляд Міністра оборони України пропозиції щодо удосконалення роботи Департаменту, як уповноваженого підрозділу з питань запобігання та виявлення корупції;
– проводити опитування (анкетування, інтерв’ювання) персоналу структурних підрозділів Міноборони, ДССТ, органів військового управління, військових частин, установ, закладів, підприємств та окремих осіб (за їх згодою) з питань поширення корупції;
– вивчати та аналізувати документи та відомості про осіб, уповноважених на виконання функцій держави, які працюють (проходять військову службу) у сферах, де існує високий ризик прояву корупції, або якими раніше були створені обставини конфлікту інтересів, здійснювати планові і позапланові перевірки їх діяльності, прийнятих (підготовлених) ними рішень;
– за необхідності залучати для проведення контрольних заходів у встановленому порядку (за погодженням з відповідними керівниками) фахівців та експертів;
– використовувати в установленому порядку інформаційні електронні бази даних Міноборони, ДССТ, органів військового управління, державні та урядові системи інформації з дотриманням захисту персональних даних;
– утворювати власні інформаційні, інформаційно-аналітичні, облікові та обліково-аналітичні бази даних;
– розробляти в установленому порядку положення, порадники, правила, інструкції та методичні рекомендації та інші документи з питань, що відносяться до компетенції Департаменту;
– отримувати в установленому порядку накази, розпорядження, договори, контракти, статистичні дані, звітність про виконання паспортів бюджетних програм, фінансові результати та інші документи і матеріали, необхідні для проведення перевірки;
– за дорученням Міністра оборони України представляти інтереси Міноборони в державних органах, органах місцевого самоврядування, міжнародних організаціях за напрямом діяльності Департаменту;
– проводити експертну оцінку матеріальних носіїв інформації, які плануються до передачі іноземним делегаціям, та тих, що передбачається використовувати особовим складом Департамент в закордонних відрядженнях, а також матеріалів, які готуються для публікації в друкованих виданнях, передачі на телебаченні та радіо, оголошення на міжнародних, зарубіжних і відкритих загальнодержавних з’їздах, конференціях, нарадах і симпозіумах;
– здійснювати експертну оцінку матеріальних носіїв інформації, розроблених в Департаменті.
10. Департамент у процесі виконання покладених на нього завдань взаємодіє зі структурними підрозділами Міноборони, ДССТ, органами військового управління, уповноваженими підрозділами (уповноваженими особами) державних органів, НАЗК та іншими спеціально уповноваженими суб’єктами у сфері протидії корупції, органами виконавчої влади, іншими державними органами та органами місцевого самоврядування, установами, організаціями, громадськими об’єднаннями, Громадською антикорупційною радою при Міноборони.
11. Департамент очолює директор Департаменту з питань запобігання та виявлення корупції Міністерства оборони України, який призначається на посаду та звільняється з посади в установленому законодавством порядку.
Директор Департаменту підпорядковується, підзвітний і підконтрольний Міністру оборони України.
12. Директор Департаменту здійснює керівництво діяльністю Департаменту, підпорядкованих територіальних підрозділів та відповідає за виконання ними завдань за функціональним призначенням.
Директор Департаменту:
– організовує, спрямовує і контролює роботу Департаменту та територіальних підрозділів;
– забезпечує впровадження та реалізацію у Міноборони, Збройних Силах та ДССТ основних засад державної антикорупційної політики та заходів з питань запобігання та виявлення корупції;
– організовує виконання завдань, обов’язків, покладених на Департамент щодо запобігання та виявлення корупції в мирний час та особливий період, своєчасність і повноту їх проведення;
– забезпечує проведення перевірок стану організації роботи із запобігання та виявлення корупції в структурних підрозділах Міноборони, ДССТ, органах військового управління, військових частинах, установах, закладах і підприємствах;
– за рішенням Міністра оборони України представляє Міноборони у публічно-правових відносинах з іншими органами, установами та організаціями в Україні та за її межами з питань, що належать до компетенції Департаменту;
– організовує та контролює виконання законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, Верховної Ради України, НАЗК, Міноборони особовим складом Департаменту;
– організовує розробку проектів нормативно-правових актів та інших організаційно-розпорядчих документів з питань, що належать до компетенції Департаменту, несе персональну відповідальність за їх підготовку та супроводження, організовує підготовку та проведення аналітичної і методичної роботи з питань запобігання і виявлення корупції;
– визначає пріоритети роботи Департаменту та територіальних підрозділів, шляхи виконання покладених на них завдань, затверджує плани роботи, звіти про їх виконання;
– надає рекомендації відповідним структурним підрозділам Міноборони, Збройних Сил, ДССТ, органам військового управління, військовим частинам, установам, закладам і підприємствам щодо питань запобігання та виявлення корупції;
– надає вказівки і рекомендації уповноваженим підрозділам (уповноваженим особам) Збройних Сил, ДССТ щодо питань антикорупційної роботи;
– готує пропозиції щодо вдосконалення структури, чисельності та підвищення ефективності функціонування уповноважених підрозділів (уповноважених осіб), контролює їх діяльність;
– організовує проведення навчально-методичних зборів (нарад) із керівним складом територіальних підрозділів, уповноважених підрозділів (уповноважених осіб) з питань запобігання та виявлення корупції органів військового управління Збройних Сил, Адміністрації ДССТ;
– підписує та направляє повідомлення до спеціально уповноважених суб’єктів у сфері протидії корупції щодо порушень вимог Закону військовослужбовцями, державними службовцями та працівниками структурних підрозділів Міноборони, ДССТ, органів військового управління, військових частин, установ, закладів і підприємств, в тому числі керівництвом;
– здійснює листування з уповноваженими підрозділами (уповноваженими особами) з питань запобігання та виявлення корупції державних органів, НАЗК та іншими спеціально уповноваженими суб’єктами у сфері протидії корупції з питань, що належать до компетенції Департаменту;
– забезпечує в межах повноважень взаємодію з НАЗК, іншими спеціально уповноваженими суб’єктами, органами виконавчої влади, іншими державними органами та органами місцевого самоврядування, установами та організаціями у сфері протидії корупції;
– організовує моніторинг виконання доручень Міністра оборони України, прийнятих за результатами проведених перевірок;
– забезпечує проведення регулярної оцінки корупційних ризиків у діяльності Департаменту, підпорядкованих територіальних підрозділів та здійснює відповідні антикорупційні заходи;
– здійснює заходи внутрішнього контролю та управління ризиками за напрямом діяльності Департаменту;
– забезпечує за дорученням керівництва Міноборони інформування та/або передачу до правоохоронних органів матеріалів контрольних заходів;
– організовує співпрацю з викривачами, забезпечення дотримання їхніх прав та гарантій захисту, передбачених Законом;
– затверджує положення про підпорядковані територіальні підрозділи;
– затверджує функціональні обов’язки військовослужбовців та подає на затвердження державному секретарю Міністерства оборони України посадові інструкції державних службовців;
– подає відповідно до законодавства України пропозиції щодо вдосконалення організаційної структури Департаменту та підпорядкованих територіальних підрозділів, призначення на посади, переміщення по службі, звільнення з військової та державної служби, чергового та дострокового присвоєння військових звань і рангів, нагородження державними нагородами та заохочувальними відзнаками особового складу Департаменту та територіальних підрозділів, а також щодо їх заохочення та притягнення до відповідальності згідно із законодавством;
– забезпечує в межах компетенції реалізацію заходів програм мобілізаційної підготовки та мобілізаційного плану Міноборони, організовує підготовку Департаменту, підпорядкованих територіальних підрозділів до роботи в умовах особливого періоду;
– організовує підвищення кваліфікації особового складу Департаменту та територіальних підрозділів, аналізує і контролює стан військової, трудової та виконавської дисципліни, вживає заходів щодо її покращення;
– організовує роботу щодо охорони праці;
– забезпечує охорону державної таємниці та захист іншої інформації з обмеженим доступом, технічний захист інформації та здійснює постійний контроль за її станом;
– організовує роботу щодо дотримання особовим складом Департаменту вимог законодавства України з питань охорони державної таємниці, захисту службової та конфіденційної інформації, технічного захисту інформації;
– забезпечує реалізацію заходів демократичного цивільного контролю відповідно до повноважень;
– організовує та контролює розгляд звернень громадян, проводить особистий прийом громадян, у межах повноважень організовує, забезпечує та контролює надання та оприлюднення публічної інформації;
– контролює зберігання службових документів, у тому числі електронних, що утворюються в процесі діяльності Департаменту та підпорядкованих територіальних підрозділів, своєчасне передавання їх на державне зберігання до Галузевого державного архіву Міністерства оборони України відповідно до вимог законодавства України та наказів Міноборони;
– забезпечує своєчасність та повноту виконання завдань та обов’язків, покладених на Департамент;
– здійснює інші повноваження відповідно до законодавства України.
У разі виникнення обставин, які перешкоджають виконанню директором або особовим складом Департаменту їх обов’язків, впливу чи втручання в його роботу, директор Департаменту письмово інформує про це Міністра оборони України.
Директор Департаменту може бути звільнений за ініціативою Міністра оборони України у порядку, передбаченому законодавством України.
13. Директор Департаменту в межах своїх повноважень видає накази з основної діяльності Департаменту, з адміністративно-господарської діяльності та накази по стройовій частині Департаменту, організовує і контролює їх виконання.
Директор Департаменту має право скасовувати видані ним накази та накази, видані підпорядкованими територіальними підрозділами.
14. Директор Департаменту має заступників.
Заступники директора Департаменту призначаються і звільняються з посад у порядку, передбаченому законодавством.
Посадові інструкції (функціональні обов’язки) заступників директора Департаменту, розподіл повноважень між ними визначаються відповідно до законодавства.
У разі відсутності директора Департаменту його обов’язки виконує один з його заступників або призначена інша посадова особа.
15. Забезпечення діяльності Департаменту здійснюється в установленому порядку відповідним підрозділом.
16. Структура Департаменту затверджується Міністром оборони України.
17. Департамент має печатку встановленого зразка зі своїм найменуванням, а також інші печатки та штампи, необхідні для забезпечення діяльності Департаменту.
Тимчасово виконуючий обов’язки директора Департаменту з питань запобігання та виявлення корупції Міністерства оборони України полковник юстиції |
С. Степанян |