МІНІСТЕРСТВО ОБОРОНИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
24.05.2016 № 275
Про затвердження Положення про Департамент внутрішнього аудиту Міністерства оборони України
Відповідно до частини третьої статті 26 Бюджетного кодексу України, постанови Кабінету Міністрів України від 28 вересня 2011 року № 1001 “Деякі питання утворення структурних підрозділів внутрішнього аудиту та проведення такого аудиту в міністерствах, інших центральних органах виконавчої влади, їх територіальних органах та бюджетних установах, які належать до сфери управління міністерств, інших центральних органів виконавчої влади”, Положення про Міністерство оборони України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 листопада 2014 року № 671, НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Положення про Департамент внутрішнього аудиту Міністерства оборони України, що додається.
2. Визнати таким, що втратив чинність з 15 липня 2016 року, пункт 1 наказу Міністерства оборони України від 19 листопада 2014 року № 823 “Про затвердження Положення про Департамент внутрішнього аудиту та фінансового контролю Міністерства оборони України та внесення змін до наказу Міністра оборони України від 14.11.2012 № 753”.
3. Наказ розіслати згідно з розрахунком розсилки.
Міністр оборони України генерал армії України |
С. Т. Полторак |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства оборони України
24.05.2016 за № 275
ПОЛОЖЕННЯ
про Департамент внутрішнього аудиту Міністерства оборони України
1. Департамент внутрішнього аудиту Міністерства оборони України (далі – Департамент) є структурним підрозділом апарату Міністерства оборони України (далі – Міністерство оборони), призначеним для здійснення внутрішнього аудиту діяльності підконтрольних суб’єктів, до яких належать структурні підрозділи Міністерства оборони та Генерального штабу Збройних Сил України (далі – Генеральний штаб), інші органи військового управління, військові частини, військові навчальні заклади, установи та організації Збройних Сил України (далі – Збройні Сили), організації, державні підприємства та об’єднання підприємств, суб’єкти господарювання, які не є юридичною особою, що належать до сфери управління Міністерства оборони та Генерального штабу.
Департамент виконує покладені на Міністерство оборони завдання та функції в межах повноважень, наданих підрозділам внутрішнього аудиту Порядком утворення структурних підрозділів внутрішнього аудиту та проведення такого аудиту в міністерствах, інших центральних органах виконавчої влади, їх територіальних органах і бюджетних установах, які належать до сфери управління міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 28 вересня 2011 року № 1001 (далі – Порядок).
Департамент підпорядковується Міністру оборони України, який спрямовує та контролює його діяльність.
Департамент спрямовує та координує діяльність територіальних підрозділів Служби внутрішнього аудиту Збройних Сил України (далі – територіальні підрозділи).
Діяльність Департаменту здійснюється згідно з планами, що формуються Департаментом та затверджуються Міністром оборони України після погодження з Державною аудиторською службою України (далі – Держаудитслужба).
Позапланові внутрішні аудити можуть призначатися наказом, дорученням, резолюцією Міністра оборони України, особи, яка виконує обов’язки Міністра оборони України, у тому числі тимчасово, або директора Департаменту.
2. Департамент у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, актами Президента України, Верховної Ради України, актами Кабінету Міністрів України, Міністерства фінансів України, Держаудитслужби, наказами Міністерства оборони, директивами Міністерства оборони та Генерального штабу, іншими нормативними актами Міністерства оборони, а також Бюджетним кодексом України, Порядком, Стандартами внутрішнього аудиту, затвердженими наказом Міністерства фінансів України від 04 жовтня 2011 року № 1247, зареєстрованими в Міністерстві юстиції України 20 жовтня 2011 року за № 1219/19957 (із змінами) (далі – Стандарти внутрішнього аудиту), Кодексом етики працівників підрозділу внутрішнього аудиту, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 29 вересня 2011 року № 1217 та зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 17 жовтня 2011 року за № 1195/19933 (далі – Кодекс етики), та цим Положенням.
3. Основними завданнями Департаменту є надання Міністру оборони України об’єктивних і незалежних висновків і рекомендацій (пропозицій) щодо:
3.1) функціонування системи внутрішнього контролю в Міністерстві оборони, Генеральному штабі, інших підконтрольних суб’єктах та її вдосконалення;
3.2) удосконалення системи управління фінансовими та матеріальними ресурсами Міністерства оборони та Збройних Сил;
3.3) запобігання фактам незаконного, неефективного та нерезультативного використання Міністерством оборони, Генеральним штабом, іншими підконтрольними суб’єктами фінансових та матеріальних ресурсів;
3.4) запобігання виникненню помилок чи інших недоліків у діяльності Міністерства оборони, Генерального штабу, інших підконтрольних суб’єктів.
4. Департамент відповідно до наданих повноважень:
4.1) організовує виконання Конституції і законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, наказів Міністерства оборони, інших центральних органів виконавчої влади та здійснює контроль за їх реалізацією;
4.2) бере участь у реалізації державної політики з питань внутрішнього аудиту, розробляє або бере участь у розробленні проектів нормативно- правових актів, експертизі проектів законів України та інших нормативно- правових актів за напрямами діяльності Департаменту;
4.3) проводить оцінку:
– ефективності функціонування системи внутрішнього контролю та управління ризиками в Міністерстві оборони, Генеральному штабі, інших підконтрольних суб’єктах;
– ступеня досягнення цілей, визначених у стратегічних і річних планах Міністерства оборони, Генерального штабу, інших підконтрольних суб’єктів;
– ефективності планування і виконання бюджетних програм (підпрограм) та результатів їх виконання;
– якості надання адміністративних послуг та виконання контрольно- наглядових функцій, завдань, визначених актами законодавства;
– стану збереження активів та інформації;
– стану управління державним (військовим) майном;
– правильності ведення бухгалтерського обліку та достовірності фінансової і бюджетної звітності;
– ризиків, які негативно впливають на виконання функцій і завдань Міністерства оборони, Генерального штабу, інших підконтрольних суб’єктів;
4.4) проводить аналіз проектів нормативно-правових актів, операційний аудит (попередній моніторинг) інших документів Міністерства оборони та Генерального штабу, які пов’язані з управлінням державними фінансовими, матеріальними та іншими ресурсами, бере участь у погодженні проектів структур Міністерства оборони та Генерального штабу, а також положень про структурні підрозділи Міністерства оборони;
4.5) планує, організовує та проводить планові й позапланові внутрішні аудити;
4.6) документує результати внутрішніх аудитів, готує та подає аудиторські звіти (довідки), висновки та рекомендації (пропозиції) керівникам підконтрольних суб’єктів, щодо яких здійснювався внутрішній аудит, розглядає коментарі до аудиторських звітів (довідок) та надає висновки щодо них;
4.7) подає доповіді Міністру оборони України та, за необхідності – інформацію іншим посадовим особам Міністерства оборони та Збройних Сил про результати проведених внутрішніх аудитів із рекомендаціями (пропозиціями) для прийняття управлінських рішень;
4.8) організовує здійснення моніторингу виконання рекомендацій (пропозицій) та рішень Міністра оборони України, прийнятих за результатами внутрішніх аудитів;
4.9) взаємодіє з питань внутрішнього аудиту, організації та функціонування системи внутрішнього контролю та управління ризиками зі структурними підрозділами апарату Міністерства оборони і Генерального штабу, іншими підконтрольними суб’єктами, а також державними органами, установами, організаціями, підприємствами та об’єднаннями підприємств, у тому числі закордонними та міжнародними;
4.10) веде та забезпечує оновлення бази даних внутрішнього аудиту (далі – база даних);
4.11) звітує перед Міністром оборони України та Держаудитслужбою про результати діяльності Служби внутрішнього аудиту Збройних Сил України (далі – Служба внутрішнього аудиту);
4.12) організовує та координує централізовані заходи щодо підвищення кваліфікації особового складу Служби внутрішнього аудиту;
4.13) здійснює методологічне забезпечення діяльності Служби внутрішнього аудиту;
4.14) здійснює керівництво діяльністю територіальних підрозділів, переведення їх на функціонування в особливий період, аналізує організаційно-штатні структури територіальних підрозділів, готує пропозиції щодо їх оптимізації, розробляє проекти їх штатів на мирний і воєнний час, переліки змін до них, надає пропозиції до проектів відповідних наказів Міністерства оборони;
4.15) готує самостійно або разом з іншими структурними підрозділами інформаційні та аналітичні матеріали з питань внутрішнього аудиту для подання Міністру оборони України;
4.16) розглядає в установленому порядку звернення громадян;
4.17) опрацьовує запити і звернення народних депутатів України;
4.18) забезпечує захист персональних даних особового складу;
4.19) здійснює заходи щодо запобігання і протидії корупції та побудови доброчесності;
4.20) забезпечує доступ до публічної інформації, розпорядником якої він є;
4.21) забезпечує в межах своїх повноважень реалізацію державної політики щодо охорони державної таємниці, захисту іншої інформації з обмеженим доступом, технічного захисту інформації;
4.22) організовує документування управлінської (організаційно- розпорядчої) діяльності, укомплектування, зберігання, обліку та використання архівних документів;
4.23) забезпечує охорону праці, здійснює нагляд за безпекою експлуатації устаткування та інших технічних засобів у Департаменті;
4.24) розробляє документи переведення Департаменту на функціонування в умовах особливого періоду та бере участь у переведенні Міністерства оборони на функціонування в умовах особливого періоду;
4.25) здійснює виконання функцій внутрішнього контролю та управління ризиками за напрямом діяльності Департаменту, у тому числі шляхом проведення внутрішніх оцінок якості внутрішнього аудиту;
4.26) виконує інші функції відповідно до повноважень;
4.27) за рішенням Міністра оборони України може залучатися до виконання інших функцій, покладених на Міністерство оборони, за напрямом діяльності Департаменту.
Втручання у діяльність Департаменту під час здійснення ним своїх повноважень, а також покладення на Департамент обов’язків, що не належать або виходять за межі його повноважень чи обмежують виконання покладених на нього завдань, забороняється.
Залучення особового складу Департаменту до складу комітетів з конкурсних торгів, комісій з питань оплати і обліку не допускається.
5. Департамент для здійснення визначених повноважень має право:
5.1) повного та безперешкодного доступу до:
– усіх підконтрольних суб’єктів, арсеналів, баз, складів, сховищ, виробничих та інших приміщень, а також до грошових і матеріальних ресурсів для їх обстеження і з’ясування питань, пов’язаних із виконанням завдань;
– документів, інформації та баз даних, включаючи інформацію з обмеженим доступом, що надається в установленому законодавством порядку. Доступ у режимні приміщення (зони, території) в разі службової потреби здійснюється за дозволом керівника підконтрольного суб’єкта, його заступника з питань режиму, начальника режимно-секретного органу чи його заступника;
5.2) використовувати, у межах повноважень, інформаційні електронні бази даних Міністерства оборони і Генерального штабу, державні та урядові системи інформації;
5.3) проводити опитування (анкетування, інтерв’ювання) державних службовців, військовослужбовців та працівників підконтрольних суб’єктів, інших осіб за їх згодою;
5.4) направляти в установленому порядку запити до структурних підрозділів Міністерства оборони та Генерального штабу, інших підконтрольних суб’єктів, юридичних та фізичних осіб-підприємців з метою отримання необхідної інформації в порядку, визначеному законодавством;
5.5) здійснювати моніторинг цін, у тому числі шляхом вивчення інформації в мережі Інтернет;
5.6) залучати в установленому порядку для виконання аудиторських завдань:
– фахівців структурних підрозділів Міністерства оборони, Генерального штабу, інших органів військового управління, військових частин, військових навчальних закладів, установ, організацій, державних підприємств та об’єднань підприємств, суб’єктів господарювання, які не є юридичною особою, що належать до сфери управління Міністерства оборони та Генерального штабу;
– представників підрозділу Міністерства оборони з питань запобігання та виявлення корупції для перевірки дотримання вимог антикорупційного законодавства;
– зовнішніх експертів;
5.7) визначати цілі, обсяг, методи внутрішнього аудиту і ресурси, необхідні для виконання кожного аудиторського завдання, проводити аудиторські процедури для визначення ризиків, їх оцінки та складання програми внутрішнього аудиту;
5.8) проводити планові та позапланові внутрішні аудити;
5.9) доручати територіальним підрозділам проведення планових та позапланових внутрішніх аудитів;
5.10) перевіряти фактичну наявність активів, відповідність облікових і звітних даних фактичному стану справ;
5.11) вилучати в підконтрольних суб’єктів у разі виявлення підробок чи ознак інших зловживань оригінали необхідних документів до закінчення внутрішніх аудитів, з залишенням у справі акта вилучення та копій або реєстрів вилучених документів; після закінчення внутрішніх аудитів повертати керівництву підконтрольних суб’єктів вилучені оригінали документів у встановленому порядку; за потреби опечатувати каси і касові приміщення, склади, сховища, архіви;
5.12) одержувати від:
– посадових (службових) та матеріально відповідальних осіб підконтрольних суб’єктів, щодо яких проводиться внутрішній аудит, – на першу усну вимогу первинні та зведені документи, договори, контракти, відомості, довідки, звіти, документи щодо організації систем внутрішнього контролю та управління ризиками, інші документи та письмові пояснення з питань, що виникають під час проведення внутрішнього аудиту;
– посадових (службових) осіб структурних підрозділів Міністерства оборони та Генерального штабу, інших підконтрольних суб’єктів – належним чином завірені копії звітів про фінансові результати, статистичних звітів, звітів про виконання паспортів бюджетних програм (підпрограм), інвентаризаційних матеріалів, розрахунків, кошторисів, калькуляцій, договорів, контрактів, наказів, розпоряджень, документів щодо організації систем внутрішнього контролю та управління ризиками, інших документів і матеріалів;
– інших юридичних та фізичних осіб-підприємців – належним чином завірені копії документів, що стосуються господарських операцій, які є предметом внутрішнього аудиту на підконтрольному суб’єкті, або правовідносин з підконтрольним суб’єктом, щодо якого проводиться внутрішній аудит;
5.13) надавати керівникам підконтрольних суб’єктів рекомендації (пропозиції), які є обов’язковими для розгляду відповідними керівниками, та здійснювати моніторинг їх виконання;
5.14) ініціювати:
– вжиття заходів до розпорядників та одержувачів бюджетних коштів, які вчинили бюджетні правопорушення;
– розгляд питання про притягнення до відповідальності осіб, винних у допущених порушеннях, та осіб, які не забезпечили повне і своєчасне виконання рекомендацій (пропозицій);
5.15) подавати до вищих органів управління підконтрольних суб’єктів обов’язкові для розгляду відповідними керівниками:
– узагальнені аналітичні матеріали про результати внутрішніх аудитів;
– рекомендації щодо удосконалення системи внутрішнього контролю та управління ризиками, управління фінансовими і матеріальними ресурсами, запобігання фактам їх незаконного, неефективного та нерезультативного використання, запобігання виникненню помилок чи інших недоліків;
– пропозиції щодо здійснення контролю за відшкодуванням підпорядкованими підконтрольними суб’єктами завданих державі збитків, усуненням інших порушень, недоліків та ризиків у бюджетній, економічній та фінансово-господарській сферах, притягненням до відповідальності осіб, винних у допущених порушеннях та/або у невжитті заходів щодо їх усунення, усунення причин, умов та наслідків неефективних управлінських рішень;
– а також здійснювати моніторинг виконання рекомендацій (пропозицій);
5.16) інформувати або передавати матеріали внутрішніх аудитів до правоохоронних органів;
5.17) проводити внутрішні оцінки якості внутрішнього аудиту та інформувати Міністра оборони України про їх результати;
5.18) здійснювати контроль за виконанням територіальними підрозділами планів та позапланових завдань;
5.19) у встановленому порядку розробляти посібники, інструкції, настанови та методичні рекомендації;
5.20) представляти інтереси Міністерства оборони в державних органах, органах місцевого самоврядування, закордонних та міжнародних організаціях за напрямом діяльності Департаменту;
5.21) ініціювати скликання нарад, створення комісій, робочих груп, проводити наукові конференції, семінари та інші заходи за напрямом діяльності Департаменту;
5.22) за погодженням із відповідними керівниками проводити службові наради, інші заходи за участю фахівців підконтрольних суб’єктів та інших державних органів;
5.23) проводити експертну оцінку матеріальних носіїв інформації, які плануються до передачі іноземним делегаціям, групам чи окремим іноземцям, та тих, що передбачається використовувати представниками Департаменту в закордонних відрядженнях, а також матеріалів, які готуються до публікації в засобах масової інформації, оголошення на міжнародних, зарубіжних і відкритих загальнодержавних з’їздах, конференціях, нарадах і симпозіумах;
5.24) здійснювати експертну оцінку матеріальних носіїв інформації, розроблених Департаментом;
5.25) організовувати та брати участь у заходах міжнародного співробітництва за напрямом діяльності Департаменту.
6. Департамент у процесі виконання покладених на нього завдань взаємодіє в установленому порядку з підконтрольними суб’єктами, органами Держаудитслужби, іншими державними органами, юридичними особами, структурними підрозділами та громадянами відповідно до законодавства, а також із питань міжнародного співробітництва – з відповідними органами іноземних держав і міжнародних організацій, підприємствами, установами, організаціями.
У разі надходження звернення від органів державної влади, Держаудитслужби або правоохоронних органів Департамент подає інформацію про результати внутрішнього аудиту та інші відомості, що стосуються його проведення, з дотриманням установлених вимог законодавства та внутрішніх документів з питань проведення внутрішнього аудиту.
7. Департамент очолює директор, якого призначає на посаду та звільняє з посади Міністр оборони України в установленому законодавством порядку.
На посаду директора Департаменту призначається особа, яка має вищу економічну або юридичну освіту за освітньо-кваліфікаційним рівнем магістра або спеціаліста та стаж роботи на керівних посадах на державній (військовій) службі за фахом не менш як п’ять років.
Директор Департаменту підпорядковується і звітує безпосередньо Міністру оборони України та може бути членом колегії Міністерства оборони України за посадою.
Директор Департаменту є керівником Служби внутрішнього аудиту та начальником керівників територіальних підрозділів.
8. Директор Департаменту відповідає за:
8.1) виконання завдань, покладених на Департамент;
8.2) організацію діяльності та керівництво Департаментом, здатність до виконання завдань за функціональним призначенням, мобілізаційну підготовку особового складу, трудову дисципліну, всебічне забезпечення його діяльності;
8.3) організацію забезпечення захисту інформації з обмеженим доступом, технічного захисту інформації;
8.4) організацію ведення діловодства та електронного документообігу;
8.5) організацію та переведення Департаменту на функціонування в умовах особливого періоду;
8.6) організацію системи внутрішнього контролю та управління ризиками (на підставі програми забезпечення та підвищення якості внутрішнього аудиту на відповідний рік).
9. Директор Департаменту в межах своїх повноважень:
9.1) видає накази, доручення, організовує та контролює їх виконання, здійснює інші заходи, спрямовані на виконання Департаментом покладених на нього завдань і функцій; директор Департаменту має право скасовувати видані ним накази;
9.2) підписує листи інформаційного характеру та інші документи за напрямом діяльності Департаменту;
9.3) підписує піврічні плани діяльності з внутрішнього аудиту Департаменту та підпорядкованих територіальних управлінь, організовує їх погодження з Держаудитслужбою та подає на затвердження Міністру оборони України, а також підписує звіти про їх виконання перед затвердженням Міністром оборони України;
9.4) підписує посвідчення на проведення внутрішнього аудиту;
9.5) визначає строки проведення внутрішніх аудитів, затверджує їх програми та зміни до програм;
9.6) доручає територіальним підрозділам проведення планових та позапланових внутрішніх аудитів;
9.7) під час розроблення бюджетних запитів, проектів кошторисів і штатних розписів організовує підготовку та подання Міністру оборони України пропозицій з обґрунтованими розрахунками потреби в ресурсах для виконання Службою внутрішнього аудиту планів роботи та позапланових завдань;
9.8) доповідає Міністру оборони України про:
– надання Департаменту, територіальним підрозділам, їх посадовим (службовим) особам завдань, які не належать до функцій Служби внутрішнього аудиту чи виходять за межі її повноважень;
– неправомірне втручання третіх осіб у планування, проведення внутрішнього аудиту та підготовку звіту (довідки) про його результати;
– недопуск до підконтрольних суб’єктів;
– відмову підконтрольних суб’єктів у наданні документів, інших матеріалів, необхідних для виконання поставлених завдань, інші факти, які перешкоджають виконанню завдань;
– обмеження, які виникають під час проведення внутрішнього аудиту;
– нездійснення розгляду відповідними керівниками наданих за результатами внутрішнього аудиту рекомендацій (пропозицій);
– неврахування (невиконання) наданих рекомендацій (пропозицій);
– невиконання рішень Міністра оборони України, прийнятих за результатами внутрішніх аудитів;
9.9) за рішенням Міністра оборони України письмово інформує Держаудитслужбу про виникнення обставин, які перешкоджають проведенню особовим складом Служби внутрішнього аудиту їх обов’язків, втручання третіх осіб у діяльність Служби внутрішнього аудиту;
9.10) представляє Департамент та Службу внутрішнього аудиту в державних органах, органах місцевого самоврядування, закордонних та міжнародних організаціях;
9.11) вносить пропозиції щодо вдосконалення організаційної структури Департаменту та територіальних підрозділів;
9.12) затверджує порадники, посібники, методичні рекомендації, настанови та інші внутрішні документи з питань проведення внутрішнього аудиту.
10. Директор Департаменту:
10.1) здійснює керівництво діяльністю Департаменту та територіальних управлінь;
10.2) бере участь у формуванні та реалізації державної політики з питань оборони і військового будівництва у сфері внутрішнього аудиту, координує роботу Департаменту з підготовки проектів законів та інших нормативно-правових актів за напрямом діяльності;
10.3) за дорученням Міністра оборони України, першого заступника Міністра оборони України, заступника Міністра оборони України з питань європейської інтеграції, заступника Міністра оборони України та заступника Міністра оборони України – керівника апарату представляє Департамент у публічно-правових відносинах з іншими органами, підприємствами, установами та організаціями в Україні і за її межами;
10.4) організовує та контролює виконання законів України, актів та доручень Президента України, актів Кабінету Міністрів України, Міністерства фінансів України, Держаудитслужби, Міністра оборони України, а також дотримання Стандартів внутрішнього аудиту та Кодексу етики особовим складом Департаменту;
10.5) визначає пріоритети в роботі Департаменту та шляхи виконання покладених на нього завдань згідно з планом діяльності Міністерства оборони;
10.6) організовує розроблення та подання на затвердження Міністру оборони України річної програми забезпечення та підвищення якості внутрішнього аудиту, організовує її виконання;
10.7) розглядає звіти про виконання планів територіальними управліннями;
10.8) надає вказівки і рекомендації відповідним органам Збройних Сил щодо питань роботи за напрямом відповідальності;
10.9) затверджує положення про структурні підрозділи Департаменту та територіальні підрозділи, посадові інструкції (функціональні обов’язки) особового складу Департаменту та керівників територіальних підрозділів;
10.10) подає пропозиції щодо призначення на посади, переміщення по службі, звільнення з державної (військової) служби, зарахування до кадрового резерву, присвоєння чергових та дострокових звань військовослужбовцям та рангів державним службовцям, нагородження державними нагородами та відзнаками Міністерства оборони особового складу Департаменту та територіальних підрозділів, затверджує атестаційні висновки (атестації) військовослужбовцям та щорічні оцінки державним службовцям, застосовує інші види заохочень особового складу Служби внутрішнього аудиту, відповідно до законодавства застосовує або ініціює застосування заходів дисциплінарного впливу до особового складу Служби внутрішнього аудиту;
10.11) організовує професійну підготовку та систематичне підвищення кваліфікації особового складу Департаменту, аналізує і контролює стан військової, трудової та виконавської дисципліни в Департаменті, вживає заходів щодо їх покращення;
10.12) організовує підготовку пропозицій до законів та інших нормативно-правових актів за напрямом діяльності Департаменту;
10.13) своєчасно вживає заходів для забезпечення режиму секретності, захисту службової та конфіденційної інформації, технічного захисту інформації, здійснює постійний контроль за станом охорони державної таємниці, захисту іншої інформації з обмеженим доступом у структурному підрозділі, визначає посадовим особам структурного підрозділу завдання та обов’язки, спрямовує їх роботу на безумовне виконання вимог законодавства України з цих питань;
10.14) забезпечує регулярну оцінку корупційних ризиків у діяльності Департаменту та здійснює відповідні антикорупційні заходи;
10.15) здійснює переведення Департаменту на функціонування в умовах особливого періоду;
10.16) здійснює розгляд пропозицій (зауважень), заяв (клопотань) і скарг громадян та проводить особистий прийом громадян, організовує підготовку та надання інформації за запитами відповідно до Закону України “Про доступ до публічної інформації”;
10.17) здійснює повноваження щодо самостійного прийняття рішень за напрямом діяльності;
10.18) забезпечує планування, організацію та проведення на належному рівні внутрішніх аудитів;
10.19) забезпечує надання керівникам підконтрольних суб’єктів (об’єкту внутрішнього аудиту) аудиторських звітів та рекомендацій (пропозицій), розгляд коментарів та надання висновків на них;
10.20) організовує подання Міністру оборони України доповідей про результати внутрішніх аудитів з відповідними рекомендаціями (пропозиціями);
10.21) організовує моніторинг виконання рекомендацій (пропозицій) та рішень Міністра оборони України, прийнятих за результатами внутрішніх аудитів;
10.22) організовує облік результатів діяльності Служби внутрішнього аудиту, ведення бази даних та подання звітів про результати діяльності Служби внутрішнього аудиту Міністру оборони України та Держаудитслужби;
10.23) організовує діловодство, формування, зберігання, передачу до архіву та знищення справ;
10.24) затверджує систему внутрішнього контролю та управління ризиками (на підставі програми забезпечення та підвищення якості внутрішнього аудиту на відповідний рік);
10.25) організовує здійснення заходів щодо усунення виявлених органами Держаудитслужби порушень і недоліків у діяльності Служби внутрішнього аудиту;
10.26) здійснює інші повноваження відповідно до законів та актів Президента України, Кабінету Міністрів України, Міністерства фінансів України, Держаудитслужби, наказів Міністерства оборони.
11. Директор Департаменту має заступників.
Заступники директора Департаменту призначаються на посади та звільняються з посад відповідно до законодавства.
Посадові інструкції (функціональні обов’язки) заступників директора Департаменту, розподіл повноважень між ними визначаються директором Департаменту.
У разі відсутності директора Департаменту його обов’язки виконує один із заступників директора Департаменту або призначена директором інша посадова особа.
Особа, на яку згідно з письмовим наказом директора Департаменту покладено тимчасове виконання обов’язків директора Департаменту, має право приймати рішення щодо повноважень, указаних в підпунктах 9.3, 9.11, 9.12, 10.5, 10.6, 10.9, 10.10, за попереднім погодженням з директором Департаменту.
12. Матеріально-технічне забезпечення діяльності Департаменту здійснюється в установленому в Міністерстві оборони порядку.
13. Структуру Департаменту затверджує Міністр оборони України. Департамент має печатку встановленого зразка із своїм найменуванням, а також інші печатки та штампи, необхідні для забезпечення діяльності Департаменту.
Тимчасово виконуюча обов’язки директора Департаменту внутрішнього аудиту Міністерства оборони України |
М. В. Бариніна |