МІНІСТЕРСТВО ОБОРОНИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
20.06.2018 № 280
Про внесення змін до Статуту державного підприємства Міністерства оборони України “Київське управління механізації і будівництва”
Відповідно до Господарського кодексу України, Закону України “Про управління об’єктами державної власності”, Положення про Міністерство оборони України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 листопада 2014 року № 671 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 19 жовтня 2016 року № 730), та з метою організації діяльності державного підприємства Міністерства оборони України “Київське управління механізації і будівництва”, НАКАЗУЮ:
1. Внести зміни до Статуту державного підприємства Міністерства оборони України “Київське управління механізації і будівництва”, затвердженого наказом Міністерства оборони України від 14 квітня 1998 року № 151, виклавши його в новій редакції (додаток до наказу).
2. Директору державного підприємства Міністерства оборони України “Київське управління механізації і будівництва” забезпечити у порядку, визначеному Законом України “Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань”, державну реєстрацію нової редакції Статуту державного підприємства Міністерства оборони України “Київське управління механізації і будівництва”.
3. Наказ розіслати згідно з розрахунком розсилки.
Міністр оборони України генерал армії України |
С. Т. Полторак |
Додаток
до наказу Міністерства оборони України
від 14 квітня 1998 року № 151
(у редакції наказу Міністерства оборони
України від 20.06.2018 № 280)
ЗАТВЕРДЖУЮ
Міністр оборони України
генерал армії України
С.Т.ПОЛТОРАК
«___» ________ 2018 року
СТАТУТ
державного підприємства Міністерства оборони України “Київське
управління механізації і будівництва”
1. Загальні положення
Державне підприємство Міністерства оборони України “Київське управління механізації і будівництва” (далі – Підприємство) засноване на державній власності, діє як державне унітарне, спеціалізоване підприємство та належить до сфери управління Міністерства оборони України (далі – Уповноважений орган управління).
1.2. Найменування Підприємства
1.2.1. Повне найменування:
українською мовою: державне підприємство Міністерства оборони України “Київське управління механізації і будівництва”;
англійською мовою: State Enterprise of the Ministry of Defense of Ukraine “Kyiv Department of Mechanization and Construction”.
1.2.2. Скорочене найменування:
українською мовою: ДП МОУ “КУМіБ”;
англійською мовою: SE MODU “KDMS”.
1.2.3. Місцезнаходження Підприємства: 02093, місто Київ, вул. Бориспільська, 181.
1.3. У своїй діяльності Підприємство керується Конституцією України, законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України та наказами Міністерства оборони України, нормативно-правовими актами, які видаються міністерствами, іншими органами виконавчої влади, а також цим Статутом.
2. Мета і предмет діяльності Підприємства
2.2. Підприємство створене Уповноваженим органом управління з метою ефективного використання державного майна, одержання прибутку, виконання державного замовлення Міністерства оборони України, виконання програми житлового і нежитлового будівництва, а також військового будівництва для Міністерства оборони України, здійснення капітального і поточного ремонту казармено-житлового фонду та комунальних споруд, капітального будівництва житла, казарм, сховищ, складів та інших будівельних, ремонтних і пов’язаних з цим робіт на замовлення Міністерства оборони України, структур Збройних Сил України та інших замовників – юридичних і фізичних осіб України та інших держав, незалежно від форм власності, іншої діяльності, яка не суперечить законодавству України.
2.3. Предметом діяльності Підприємства є:
– будівництво об’єктів житла, соцкультпобуту, військових і промислових об’єктів на замовлення Міністерства оборони України, інших центральних органів виконавчої влади, організацій та окремих осіб;
– внутрішні і міжнародні перевезення пасажирів і вантажів повітряним, річковим, залізничним та автомобільним транспортом;
– будівельні та монтажні роботи загального призначення: улаштування основ та фундаментів збірних та монолітних, зведення металевих конструкцій зведення збірних бетонних та залізобетонних конструкцій, зведення монолітних бетонних, залізобетонних та армоцементних конструкцій, зведення кам’яних та армокам’яних конструкцій;
– будівництво об’єктів інженерної інфраструктури: монтаж внутрішніх інженерних мереж, системи, приладів і засобів вимірювання, іншого обладнання: водопостачання та водовідведення, опалення, вентиляції та кондиціювання повітря, електропостачання та електроосвітлення.
– будівництво об’єктів транспортної інфраструктури: доріг автомобільних;
– будівельно-ремонтні роботи:
• підготовчі роботи;
• земельні роботи;
• улаштування основ і будівництво фундаментів;
• спеціальні роботи у ґрунтах;
• зведення несучих та огороджувальних конструкцій, будівель і споруд;
• роботи з улаштування внутрішніх інженерних мереж;
• роботи з захисту конструкцій, устаткування та мереж;
• роботи з опоряджування конструкцій і устаткування;
• роботи з будівництва доріг та аеродромів;
• роботи з благоустрою територій;
• монтаж технологічного устаткування;
• пусконалагоджувальні роботи;
• реставраційні роботи;
– інженерінгові роботи у будівництві:
• обстеження будівель, споруд і мереж, контроль якості виконуваних робіт;
• збирання безпечних відходів;
• збирання небезпечних відходів;
• оброблення та видалення безпечних відходів;
• оброблення та видалення небезпечних відходів;
• демонтаж (розбирання) машин і устаткування;
• інженерні вишукування: інженерно-геологічні вишукування, спеціальні види вишукувань;
– проектні роботи: розроблення містобудівної документації, архітектурне проектування; будівельне проектування та конструювання, проектування інженерних мереж і систем, розроблення спеціальних розділів проектів, технологічне проектування, експертиза проектної документації;
– виробництво будівельних матеріалів, конструкцій та виробів: виробництво сталевих і алюмінієвих будівельних конструкцій та виробів;
– торгівля (роздрібна, оптова, дрібнооптова, комісійна тощо) товарами народного споживання власного виробництва та інших виробників, оптова торгівля холодильним обладнанням, нафтою і продуктами її переробки;
– надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна;
– пасажирське перевезення наземним транспортом міського та приміського сполучення;
– надання послуг організаціям та окремим особам: транспортних, по роботі механізмів та будівельних машин, виконання окремих видів будівельно-монтажних робіт та ремонту;
– комерційна, торгово-посередницька діяльність;
– виробництво будівельних матеріалів, столярних виробів, пиломатеріалів, металоконструкцій, виготовлення залізобетонних та бетонних виробів;
– організація відпочинку, мисливства та рибальства;
– виготовлення продукції виробничо-технічного призначення;
– виробництво та ремонт товарів широкого вжитку;
– організація та участь у проведенні виставок-ярмарків, аукціонів, виставок-продажів;
– здійснення консалтингової та маркетингової діяльності, реалізація продукції на основі бартеру;
– організація власних торговельних підрозділів для реалізації товарів власного та невласного виробництва шляхом роздрібної та оптової торгівлі, відходів виробництва;
– організація та проведення роботи з надання послуг фізичним та юридичним особам в перевезенні вантажів, прийняття майна за договором схову, рекламна діяльність;
– інші види діяльності, не заборонені чинним законодавством України;
– види діяльності, які потребують ліцензування, сертифікації, атестації, будуть здійснюватись після отримання відповідного документа;
– забезпечення розробки та вжиття заходів, які є необхідними та обґрунтованими для запобігання і протидії корупції у діяльності Концерну;
– надання населенню та організаціям послуги з ремонту техніки, заправка автомобілів пально-мастильними матеріалами.
2.4. Підприємство здійснює зовнішньоекономічну діяльність згідно з чинним законодавством України, а саме:
– підприємство самостійно здійснює зовнішньоекономічну діяльність, тобто співробітництво з іноземними суб’єктами господарської діяльності як в Україні, так за її межами в порядку та за умов, визначених законодавством;
– підприємство має право здійснювати будь-які види зовнішньоекономічної діяльності відповідно до Статуту та які не заборонені законодавством, зокрема:
• експорт та імпорт товарів, послуг;
• надання послуг іноземним суб’єктам господарської діяльності з усіх напрямків діяльності Підприємства;
• різноманітна кооперація з іноземними суб’єктами господарської діяльності;
• спільна підприємницька діяльність Підприємства та іноземних партнерів відповідно до предмету діяльності Підприємства;
• організація та проведення виставок, ярмарок, торгiв, аукцiонiв, конференцій, сем1нарїв та інших заходів спільно з іноземними партнерами;
• товарообмінні (бартерні) операції, інші форми зустрічної торгівлі;
• орендні (лізингові) операції.
Під час здійснення зовнiшньоекономiчної діяльності Пiдприємство має всi права юридичної особи та учасника зовнiшньоекономiчних зв’язків, у тому числі Підприємство має право:
• володіти, користуватись та розпоряджатись коштами, майном, майновими i немайновими правами та iншими результатами своєї зовнішньоекономічної діяльності;
• вiдкривати свої представництва та створювати юридичнi особи на території інших держав відповідно до чинного законодавства цих держав;
• брати участь у створеннi та роботi мiжнародних економiчних організацій;
• здiйснювати без обмежень посередницькі операцiї, за яких право власностi на товар не переходить до посередника (на пiдставi комiсiйних договорів, договорів доручення тощо);
• самостійно пiдписувати зовнiшньоекономiчнi договори (контракти) всіх видiв, крiм тих, якi прямо та у вичерпнiй формi забороненi законодавством;
• самостійно визначати форму розрахункiв зовнiшньоекономiчних операцiй серед тих, що не суперечать законодавству та відповідають міжнародним правилам;
• вільно обирати банківсько-кредитні установи, які будуть вести їх валютнi рахунки та розрахунки з іноземними суб’єктами, користуватися їх послугами;
• самостiйно визначати порядок аналітичного облiку зовнішньоекономічної діяльності, запроваджувати відповідні субрахунки;
• одержувати будь-яку інформацію, необхідну для здійснення цієї діяльності, якщо вона не становить державної чи комерційної таємниці;
• реекспортувати товари, крім випадків, прямо заборонених законодавством.
Підприємство може мати інші права, що не суперечать Законодавству.
Пiдприємство веде бухгалтерський та оперативний облiк зовнiшньоекономiчних операцiй, а також веде статистичну звітність.
Ревiзiя (аудит) зовнішньо-економiчної діяльності вiдображається у рiчних фінансових звітах Пiдприємства та здiйснюється контрольним органом Пiдприємства або незалежними аудиторськими органiзацiями.
Усі види діяльності, які згідно із законодавством потребують спеціальних дозволів чи ліцензій, здійснюються Підприємством лише після їх отримання.
2.5. Види діяльності, які згідно з законодавством України потребують спеціальних дозволів (ліцензій), здійснюються виключно після їх отримання від уповноважених державних органів.
3. Юридичний статус Підприємства
3.2. Підприємство є юридичною особою. Підприємство набуває прав та обов’язків юридичної особи з дати внесення його до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань.
3.3. Підприємство здійснює свою діяльність відповідно до законодавства та цього Статуту, який затверджується Уповноваженим органом управління.
3.4. Зміни до Статуту Підприємства вносяться за рішенням Уповноваженого органу управління та підлягають державній реєстрації в порядку, передбаченому законодавством.
3.5. Підприємство не може бути засновником іншої юридичної особи.
3.6. Підприємство має відокремлене майно, самостійний баланс, рахунки в установах банків, печатку зі своїм найменуванням та ідентифікаційним кодом. Підприємство може мати товарний знак, який реєструється відповідно до законодавства.
3.7. Підприємство несе відповідальність за наслідки своєї діяльності всім належним йому на праві господарського відання майном, згідно з законодавством.
3.8. Держава та Уповноважений орган управління не несуть відповідальності за зобов’язаннями Підприємства, крім випадків, передбачених Господарським кодексом України та іншими законами України.
3.9. Підприємство не несе відповідальності за зобов’язаннями держави та Уповноваженого органу управління.
3.10. Підприємство має право укладати угоди, договори (контракти), набувати майнові та особисті немайнові права, обов’язки, нести зобов’язання, у передбачених законодавством України випадках, бути позивачем, відповідачем, третьою особою, потерпілим у суді.
3.11. Підприємство входить до складу Концерну “Військессетменеджмент” та є його учасником. Правовий статус Підприємства як учасника Концерну, а також особливості його діяльності у складі Концерну визначаються Статутом Концерну.
4. Майно Підприємства
4.2. Майно Підприємства становлять виробничі та невиробничі фонди, а також інші цінності, створені в ході господарської діяльності, вартість яких відображається в самостійному балансі Підприємства.
4.3. Передача майна Підприємству оформляється актом приймання- передачі.
4.4. Майно Підприємства є державною власністю і закріплюється за ним на праві господарського відання. Здійснюючи право господарського відання, Підприємство володіє, користується і розпоряджається зазначеним майном з обмеженням правомочності розпорядження щодо основних фондів та інших видів майна за згодою Уповноваженого органу управління у випадках, передбачених законодавством України.
4.5. Джерелами формування майна Підприємства є:
• майно, передане йому Уповноваженим органом управління;
• доходи, одержані від реалізації продукції, а також від інших видів господарської діяльності;
• доходи від цінних паперів;
• кредити банків та інших кредиторів;
• капітальні вкладення і дотації з бюджетів;
• безоплатні або благодійні внески, пожертвування фізичних та юридичних осіб;
• майно, придбане у інших суб’єктів господарювання, організацій та громадян у встановленому законодавством порядку;
• інші джерела, не заборонені законодавством.
4.6. Збитки, завдані Підприємству в результаті порушення його майнових прав фізичними та юридичними особами, органами державної виконавчої влади та місцевого самоврядування, відшкодовуються в добровільному порядку або за рішенням суду.
4.7. Підприємство не має права безоплатно передавати належне йому майно іншим юридичним та фізичним особам, крім випадків, передбачених законодавством України.
4.8. Відчуження Підприємством майнових об’єктів, що належать до основних фондів, здійснюється виключно на конкурентних засадах за погодженням з Уповноваженим органом управління в порядку, установленому законодавством.
Відчуження нерухомого майна, а також повітряних і морських суден, суден внутрішнього плавання та рухомого складу залізничного транспорту здійснюється за умови додаткового погодження в порядку, установленому Фондом державного майна України.
Розпоряджатися в інший спосіб майном, що належить до основних фондів, Підприємство має право лише в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Господарським кодексом України та іншими законами України.
Право на майно, що підлягає державній реєстрації, виникає з дня реєстрації цього майна або відповідних прав на нього, якщо інше не встановлено законом.
4.9. Кошти, одержані від продажу майнових об’єктів, що належать до основних фондів Підприємства, використовуються відповідно до затвердженого фінансового плану, якщо інше не передбачено законом.
4.10. Списання з балансу не повністю амортизованих основних фондів, а також прискорення амортизації основних фондів Підприємства можуть проводитися відповідно до чинного законодавства України.
4.11. Списання з балансу Підприємства повністю амортизованих основних фондів (засобів), інших необоротних матеріальних активів суб’єкта господарювання, первісна (переоцінена) вартість яких становить менш як
20 тисяч гривень, здійснюється за рішенням керівника Підприємства відповідно до законодавства України.
4.12. Володіння і користування природними ресурсами Підприємство здійснює в установленому законодавством порядку за плату, а у випадках, передбачених законодавством України, – на пільгових та інших умовах.
4.13. Контроль за ефективністю використання, за збереженням та обліком закріпленого за Підприємством майна здійснює Уповноважений орган управління.
4.14. Підприємство має право здавати в оренду в установленому законодавством порядку підприємствам, установам і організаціям, а також фізичним особам нерухоме майно (будівлі, споруди, нежитлові приміщення) та інше окреме індивідуально визначене майно (устаткування, транспортні засоби, інвентар та інші матеріальні цінності, які йому належать), а також списувати його з балансу за попередньою згодою Уповноваженого органу управління.
4.15. Передача в заставу майнових об’єктів, що належать до основних фондів Підприємства, здійснюється в установлений законодавством спосіб за погодженням з Уповноваженим органом управління.
5. Статутний капітал підприємства:
5.2. Статутний капітал Підприємства формується шляхом передачі Уповноваженим органом управління нерухомого майна, коштів, цінних паперів, іншого майна та майнових прав.
5.3. Статутний капітал вважається сформованим з дати передачі Уповноваженим органом управління в установленому порядку майна Підприємству, що закріплюється за ним на праві господарського відання або з дати зарахування відповідних коштів на банківський рахунок Підприємства.
5.4. Статутний капітал Підприємства є майно Підприємства, що складається з належних йому основних засобів, та становить
15 983 410, 55 гривень (п’ятнадцять мільйонів дев’ятсот вісімдесят три тисячі чотириста десять) 55 копійок.
5.5. Рішення про зміну (збільшення, зменшення) розміру статутного капіталу Підприємства приймається Уповноваженим органом управління з урахуванням відомостей річної бухгалтерської звітності Підприємства.
5.6. Зміни, що вносяться до Статуту Підприємства у зв’язку зі зміною (збільшенням, зменшенням) розміру статутного капіталу, підлягають державній реєстрації.
5.7. У разі якщо вартість активів Підприємства за результатами його діяльності виявиться меншою, ніж розмір статутного капіталу, передбачений Статутом Підприємства, Уповноважений орган управління зобов’язаний провести в установленому законодавством порядку зменшення його статутного капіталу.
5.8. Джерелом формування фінансових ресурсів Підприємства є прибуток (дохід), амортизаційні відрахування, кошти, одержані від продажу цінних паперів, безоплатні або благодійні внески членів трудового колективу, підприємств, організацій, громадян та інші надходження (включаючи централізовані капітальні вкладення та кредити).
6. Права та обов’язки Підприємства
6.2. Підприємство має право:
– визначити за погодженням з Уповноваженим органом управління організаційну структуру, чисельність працівників і штатний розпис підприємства;
– самостійно планувати свою діяльність, визначає стратегію та основні напрямки свого розвитку відповідно до галузевих науково-технічних прогнозів та пріоритетів, кон’юнктури ринку продукції, товарів, робіт, послуг та економічної ситуації;
– реалізувати свою продукцію, послуги, залишки від виробництва за цінами, що формуються відповідно до умов економічної ситуації в державі, а у випадках, передбачених законодавством, – за фіксованими цінами;
– самостійно встановлювати для своїх працівників додаткові відпустки, скорочений робочий день та інші пільги;
– забезпечувати додатковою пенсією працівника, який став інвалідом на даному Підприємстві внаслідок нещасного випадку або професійного захворювання;
– самостійно визначати функції, права та обов’язки структурних підрозділів, що затверджуються положеннями про них;
– створювати філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи, які не мають статусу юридичної особи і діють на основі положень про них, затверджених керівником Підприємства;
– взаємодіяти з іншими підприємствами, фізичними та юридичними особами в усіх сферах господарської діяльності на основі договорів;
– реалізовувати самостійно всю продукцію, яка не увійшла в державне замовлення на території України і за її межами, якщо інше не передбачене законом. Підприємство надає послуги за цінами, що формуються відповідно до умов економічної діяльності, а у випадках, передбачених законодавством України, – за фіксованими державними та регульованими цінами;
– самостійно формувати програми діяльності, вибирати постачальників і споживачів продукції, що виробляється, залучати матеріально-технічні, фінансові та інші види ресурсів, використання яких не обмежене законом, встановлювати ціни на продукцію та послуги відповідно до законодавства України;
– обирати предмет договору, визначати зобов’язання, будь-які інші умови господарських взаємовідносин, що не суперечать законодавству;
– самостійно наймати працівників;
– самостійно розпоряджатися прибутком, що залишається після сплати податків, зборів та інших платежів, передбачених законодавством України;
– самостійно здійснювати зовнішньоекономічну діяльність, використовувати належну йому частку валютної виручки на свій розсуд;
– за згодою Уповноваженого органу управління випускати згідно з законодавством України власні цінні папери, реалізовувати їх фізичними і юридичним особам;
– самостійно встановлювати форми та системи оплати праці, розмір заробітної плати, а також інші види доходів працівників згідно з законодавством України;
– отримувати від будь-яких фінансово-кредитних установ кредити на договірних умовах;
– встановлювати ціни, ставки, тарифи та розцінки на товари, послуги та роботи, що реалізуються, надаються чи виконуються Підприємством;
– використовувати в господарській діяльності природні ресурси в порядку спеціального або загального природокористування відповідно до Господарського кодексу України та інших законів України;
– здійснювати придбання цінних паперів відповідно до своєї діяльності та до законодавства;
6.3. Обов’язки Підприємства:
6.3.1. Під час визначення стратегії господарської діяльності Підприємство повинно враховувати державні контракти, державні замовлення та інші договірні зобов’язання.
Доведені в установленому порядку державні контракти і державні замовлення є обов’язковими до виконання.
6.3.2. Підприємство зобов’язане дотримуватись вимог законодавства у сфері мобілізаційної підготовки та мобілізації.
6.3.3. Підприємство згідно з вимогами цього Статуту та чинного законодавства зобов’язане:
– повідомляти в установленому законодавством порядку Уповноважений орган управління про вчинення господарських зобов’язань, щодо вчинення яких є заінтересованість;
– погоджувати в установленому законодавством порядку з Уповноваженим органом управління вчинення значних господарських зобов’язань;
– своєчасно сплачувати податки і збори (обов’язкові платежі) до бюджетів та до державних цільових фондів згідно з чинним законодавством;
– здійснювати будівництво, реконструкцію, а також капітальний ремонт основних фондів, забезпечувати своєчасне освоєння нових виробничих потужностей;
– здійснювати оперативну діяльність з матеріально-технічного забезпечення виробництва;
– придбавати необхідні матеріальні ресурси, продукцію, товари в підприємств, організацій та установ незалежно від форм власності, а також у фізичних осіб і одержувати ресурси для виконання державного контракту та замовлення за державними фондами, якщо це передбачено законодавством;
– забезпечувати виробництво та постачання продукції і товарів відповідно до державного замовлення і укладених договорів;
– забезпечувати збереження та ефективне використання закріпленого за Підприємством державного майна;
– створювати належні умови для високопродуктивної праці, забезпечувати дотримання законодавства про працю, правил та норм охорони праці, техніки безпеки, соціального страхування;
– здійснювати заходи з удосконалення організації заробітної плати працівників з метою посилення їх матеріальної зацікавленості як у результатах особистої праці, так і в загальних підсумках роботи Підприємства, забезпечувати економічне і раціональне використання фонду споживання і своєчасні розрахунки з працівниками Підприємства;
– виконувати норми і вимоги щодо охорони навколишнього середовища, раціонального використання і відтворення природних ресурсів та забезпечення екологічної безпеки. У разі порушення Підприємством законодавства про охорону навколишнього природного середовища його діяльність може бути обмежена, тимчасово заборонена або припинена відповідно до законодавства;
– приймати та виконувати доведені до нього в установленому законодавством України порядку державні замовлення, враховувати їх під час формування виробничої програми, визначення перспектив свого економічного та соціального розвитку і вибору контрагентів, а також складати і виконувати річний та з поквартальною розбивкою фінансовий план на кожний наступний рік;
– здійснювати первинний (оперативний) та бухгалтерський облік результатів своєї роботи, складати статистичну, податкову звітність згідно з чинним законодавством;
– погоджувати з Уповноваженим органом управління план перспективного економічного і соціального розвитку Підприємства;
– кошти, одержані від продажу майнових об’єктів, що належать до основних фондів Підприємства, використовувати відповідно до затвердженого фінансового плану;
– здійснювати передачу майна в комунальну власність та до сфери управління інших органів, уповноважених управляти об’єктами державної власності, за погодженням з Уповноваженим органом управління відповідно до законодавства;
– забезпечувати цільове використання закріплених за ним майна і земельних ділянок;
– на основі даних бухгалтерського обліку складати фінансову звітність за нормами, передбаченими законодавством, проводити інвентаризацію належного йому майна для забезпечення достовірності даних бухгалтерського обліку та звітності, надавати фінансову звітність відповідно до вимог законодавства та цього Статуту;
– укладати договори оренди, за якими використовується нерухоме майно, що перебуває у його господарському віданні, за погодженням з Уповноваженим органом управління згідно із законодавством України;
– укладати договори про спільну діяльність, договори комісії, доручення та управління майном виключно в порядку, установленому Кабінетом Міністрів України;
– додержуватися вимог законодавства України у сфері охорони державної таємниці та захисту іншої інформації з обмеженим доступом;
– для закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти застосовувати процедури закупівель, визначені законом;
– надавати Уповноваженому органу управління в 5-денний строк акти ревізій (перевірок) Підприємства контрольно-ревізійними органами;
– забезпечувати безперешкодне надання контролюючим органам, у тому числі структурним підрозділам внутрішнього аудиту, документів, необхідних для проведення контрольних заходів, доступ на склади, у сховища, бази, виробничі та інші приміщення, а також до грошових і матеріальних ресурсів для їх обстеження і з’ясування питань, пов’язаних із виконанням аудиторських завдань;
– забезпечити схоронність управлінської документації, що утворюється в процесі діяльності Підприємства, та своєчасне її здавання на державне зберігання до Галузевого державного архіву Міністерства оборони України відповідно до вимог чинного законодавства та нормативно-правових актів Міністерства оборони України;
– забезпечувати розробку та вжиття заходів, які є необхідними та обґрунтованими для запобігання і протидії корупції.
6.3.4. Підприємство не має права без погодження з Уповноваженим органом управління входити до складу, а також об’єднувати на добровільних засадах свою діяльність з іншими суб’єктами господарювання та приймати рішення про припинення своєї діяльності.
7. Управління Підприємством
7.2. Управління Підприємством здійснюється відповідно до цього Статуту.
7.3. Управління Підприємством здійснюється його директором, який підзвітний Уповноваженому органу управління.
7.4. Директор Підприємства призначається на посаду та звільняється з посади Уповноваженим органом управління.
7.5. З директором Підприємства укладається контракт, у якому визначаються строк найму, його права, обов’язки і відповідальність, умови матеріального забезпечення, звільнення з посади, інші умови найму, за погодженням сторін.
7.6. Директор Підприємства самостійно вирішує питання діяльності Підприємства, за винятком тих, що віднесені Статутом до компетенції Уповноваженого органу управління, та з урахуванням обмежень, установлених Статутом об’єднання, у разі входу Підприємства до об’єднання.
7.7. Директор Підприємства та головний бухгалтер Підприємства несуть персональну відповідальність за додержання порядку ведення і достовірності обліку та статистичної звітності.
7.8. Директор Підприємства:
– несе повну відповідальність за стан та діяльність Підприємства, за виконання покладених на нього завдань, визначених цим Статутом;
– під час реалізації своїх прав і виконання обов’язків повинен діяти в інтересах Підприємства;
– забезпечує надання доступу до документів, інформації та баз даних, які стосуються аудиторських завдань, включаючи інформацію з обмеженим доступом, що надається в установленому законодавством порядку;
– діє без довіреності від імені Підприємства, представляє його інтереси в органах державної влади та органах місцевого самоврядування, інших організаціях, а також у відносинах з юридичними та фізичними особами;
– організовує фінансово-економічну, виробничо-господарську, соціально-побутову та іншу діяльність Підприємства відповідно до мети та основних напрямів його діяльності;
– розпоряджається коштами та майном Підприємства відповідно до цього Статуту та законодавства України;
– забезпечує ефективне використання та збереження майна, переданого Підприємству;
– організовує внутрішній контроль та управління ризиками за напрямами діяльності та визначає ризики під час прийняття управлінських рішень, вживає заходів щодо їх попередження;
– укладає договори, видає довіреності, відкриває в установах банків розрахункові (поточні) та інші рахунки;
– несе відповідальність за формування та виконання фінансових планів, додержання трудової, фінансової дисципліни і вимог законодавства;
– забезпечує регулярну оцінку корупційних ризиків у діяльності і здійснює відповідні антикорупційні заходи;
– щоквартально подає звіт до Уповноваженого органу управління про виконання фінансово-економічних, організаційних та інших показників, визначених у контракті, який укладає Уповноважений орган управління з керівником Підприємства під час його призначення;
– забезпечує щоквартальне надання Уповноваженому органу управління відомостей з метою повного та своєчасного подання інформації про наявність і стан майна об’єктів державної власності та будь-які зміни в їх стані до Єдиного реєстру об’єктів державної власності;
– забезпечує своєчасне подання статистичної звітності;
– несе відповідальність за своєчасні внесення платежів до державного бюджету і виплату заробітної плати;
– видає в межах своєї компетенції накази і розпорядження, обов’язкові для виконання всіма працівниками Підприємства;
– призначає на посаду та звільняє працівників Підприємства відповідно до законодавства;
– обирає форму і систему оплати праці, установлює працівникам конкретні розміри тарифних ставок, посадових окладів, винагород, надбавок і доплат з дотриманням норм і гарантій, передбачених законодавством;
– застосовує заходи заохочення та дисциплінарного стягнення до працівників Підприємства;
– здійснює контроль за схоронністю документації, що утворюється у процесі діяльності Підприємства, і своєчасним здаванням її на державне зберігання до Галузевого державного архіву Міністерства оборони України відповідно до вимог чинного законодавства та нормативно-правових актів Міністерства оборони України;
– відповідно до рішень Міністра оборони України надає необхідну документаційну інформацію підрозділам Служби внутрішнього аудиту Збройних Сил: України для здійснення операційного аудиту (моніторингу) та несе відповідальність за повноту та якість наданої інформації;
– несе відповідальність за повноту та якість вжиття заходів, спрямованих на відшкодування нанесених збитків та усунення порушень, виявлених органами державного контролю та підрозділами Служби внутрішнього аудиту Збройних Сил України;
– забезпечує притягнення до визначеної законом відповідальності посадових, осіб, винних у виявлених порушеннях;
– забезпечує безперешкодне надання контролюючим органам, в тому числі відомчим структурним підрозділам внутрішнього аудиту, документів, які є джерелами аудиторських доказів та доступ до майна Підприємства, а саме:
– повний та безперешкодний доступ до майна, приміщень, документів, інформації та баз даних, які стосуються аудиторських завдань, включаючи інформацію з обмеженим доступом, що надається, в установленому законодавством порядку;
– забезпечити проведення під час контрольних заходів анкетування, опитування та інтерв’ювання працівників за їх згодою, готувати запити до юридичних осіб з метою отримання необхідної інформації для проведення внутрішнього аудиту;
– забезпечує збереження установчих документів, наказів та протоколів засідань відповідних виконавчих органів Підприємства;
– забезпечує державну реєстрацію прав на земельні ділянки та майно (у разі відсутності необхідних документів) та уточнення меж земельних ділянок Підприємства.
7.9. Повноваження директора Підприємства обмежуються наказами Міністерства оборони України.
7.10. Інші права, обов’язки та відповідальність керівника Підприємства, а також умови його матеріального забезпечення, звільнення з посади визначаються контрактом.
7.11. Функції, права та обов’язки структурних підрозділів Підприємства визначаються положеннями про них, які затверджуються керівником Підприємства.
7.12. Уповноважений орган управління не має права втручатися в оперативно-господарську діяльність Підприємства, за винятком випадків, передбачених цим Статутом та законодавством України.
8. Уповноважений орган управління
Функції з управління майном, що є державною власністю, здійснює Уповноважений орган управління, який відповідно до покладених на нього повноважень:
– приймає рішення про утворення, реорганізацію і ліквідацію Підприємства;
– затверджує Статут Підприємства та зміни до нього, контролює його дотримання та приймає рішення у зв’язку з порушеннями вимог Статуту;
– призначає на посаду та звільняє з посади керівника Підприємства, укладає і розриває з керівником Підприємства контракт, здійснює контроль за додержанням вимог контракту;
– розглядає та приймає, у встановленому законодавством порядку, рішення щодо вчинення Підприємством господарських зобов’язань, щодо вчинення яких є заінтересованість;
– розглядає та погоджує, у встановленому законодавством порядку, вчинення Підприємством значного господарського зобов’язання;
– затверджує стратегічний план розвитку Підприємства;
– погоджує договори про спільну діяльність, договори комісій, доручення та управління майном, зміни до них та контролює виконання умов цих договорів;
– затверджує річний фінансовий та інвестиційний план Підприємства, а також інвестиційний план на середньострокову перспективу (3–5 років), та здійснює контроль за їх виконанням у встановленому порядку;
– проводить заслуховування директора Підприємства (щоквартально) щодо фінансово-господарської діяльності;
– забезпечує проведення аудитів Підприємства згідно з затвердженими планами;
– здійснює облік закріпленого за Підприємством державного майна та контроль за його ефективним використанням і збереженням;
– виявляє державне майно, яке тимчасово не використовується Підприємством, та вносить пропозиції щодо умов його подальшого використання;
– надає згоду на відчуження, оренду, передачу та списання майна Підприємства;
– приймає рішення про подальше використання державного майна, що не увійшло до статутних фондів господарських товариств, створених у процесі корпоратизації;
– дає згоду Фонду державного майна України на передачу об’єктів державної власності до статутних фондів господарських товариств, у тому числі підприємств з іноземними інвестиціями, що створюються за участю Підприємства;
– погоджує передачу об’єктів державної власності в комунальну власність, до сфери управління інших органів, уповноважених управляти об’єктами державної власності господарських структур;
– бере участь у підготовці та укладанні міжнародних договорів згідно з законодавством України;
– погоджує Підприємству відповідно до законодавства України договори про спільну діяльність, за якими використовується нерухоме майно, що перебуває в його господарському віданні, та земельні ділянки;
– забезпечує відповідно до встановленого Кабінетом Міністрів України порядку дотримання відрахування до Державного бюджету України частини прибутку (доходу) Підприємства;
– забезпечує приведення у відповідність із законодавством установчих документів та внутрішніх положень Підприємства;
– забезпечує проведення інвентаризації майна Підприємства відповідно до визначеного Кабінетом Міністрів України порядку;
– здійснює уточнення складу виробничих потужностей мобілізаційного призначення та обсягів запасів мобілізаційного резерву з урахуванням доцільності їх подальшого збереження;
– надає Підприємству згоду на оренду державного майна і пропозиції щодо умов договору оренди, які мають забезпечувати ефективне використання орендованого майна та здійснення на Підприємстві технічної політики в контексті завдань галузі;
– контролює виконання орендарями інвестиційних і технічних програм розвитку орендованих об’єктів Підприємства, якщо такі передбачені договором оренди;
– організовує контроль за використанням орендованого державного майна;
– погоджує з Фондом державного майна України плани реструктуризації та санації Підприємства в разі створення за його участю нових суб’єктів господарювання;
– проводить атестацію директора Підприємства згідно з законодавством України;
– виконує інші, передбачені законодавством, функції з управління Підприємством.
9. Участь в об’єднаннях підприємств
9.1. За рішенням Уповноваженого органу управління Підприємство може бути учасником об’єднання підприємств.
9.2. Підприємство як Учасник об’єднання підприємств зобов’язане:
– дотримуватися положень статуту об’єднання, відповідних внутрішніх положень та регламентів об’єднання і виконувати рішення органів управління об’єднання;
– подавати об’єднанню в установлені ним строки статистичну, податкову, фінансову та бухгалтерську звітність про результати своєї діяльності, фінансові плани, звіти про їх виконання та інвестиційні плани розвитку;
– не розголошувати комерційну таємницю та конфіденційну інформацію про діяльність об’єднання;
– додержуватися вимог законодавства щодо забезпечення інформації з обмеженим доступом, технічного захисту інформації;
– виконувати інші зобов’язання, передбачені статутом та внутрішніми документами об’єднання.
9.3. Об’єднання не відповідає за зобов’язаннями Підприємства, а Підприємство не несе відповідальності за зобов’язаннями об’єднання.
9.4. Вихід Підприємства зі складу об’єднання здійснюється за рішенням Уповноваженого органу управління.
10. Господарська діяльність Підприємства
10.1. Основним показником, що узагальнює фінансові результати господарської діяльності Підприємства, є прибуток.
10.2. Підприємство утворює цільові фонди, призначені для покриття витрат, пов’язаних із його діяльністю: амортизаційний фонд, фонд розвитку виробництва, фонд споживання, резервний фонд.
10.3. Порядок визначення нормативів відрахувань до цільових фондів Підприємства, їх граничні розміри, порядок формування та використання встановлюються законодавством України.
10.4. Джерелом формування фінансових ресурсів Підприємства є чистий прибуток, амортизаційні відрахування, кошти, одержані від продажу цінних паперів, безоплатні або благодійні внески членів трудового колективу Підприємства, організацій, установ, кредити та інші надходження, не заборонені законодавством України.
10.5. Розподіл прибутку Підприємства здійснюється відповідно до затвердженого фінансового плану Підприємства з урахуванням вимог Господарського кодексу України та інших законів України.
10.6. Складення, затвердження та контроль за виконанням фінансового плану Підприємства здійснюються в установленому законодавством порядку.
10.7. Підприємство відраховує та сплачує до державного бюджету частину прибутку відповідно до порядку та нормативу, визначених законодавством.
10.8. Директор Підприємства обирає форми і системи оплати праці, встановлює працівникам конкретні розміри тарифних ставок, відрядних розцінок, посадових окладів, премій, винагород, надбавок і доплат на умовах, передбачених колективним договором.
Умови оплати праці та матеріального забезпечення директора Підприємства встановлюються в контракті.
Мінімальна заробітна плата працівників не може бути нижче встановленого законодавством України мінімального розміру заробітної плати.
Підприємство може встановлювати додаткові, порівняно з законодавством України і угодами, гарантії, трудові та соціально-побутові пільги для своїх працівників або їх окремих категорій, а також пенсіонерів та інвалідів праці з урахуванням свого фінансово-економічного стану.
10.9. Відносини Підприємства з іншими юридичними та фізичними особами в усіх сферах господарської діяльності здійснюються на підставі договорів.
Підприємство вільне у виборі предмета договору, визначенні зобов’язань, інших умов господарських взаємовідносин.
10.10. Підприємство здійснює зовнішньоекономічну діяльність згідно з законодавством України.
10.11. Аудит фінансової діяльності Підприємства здійснюється згідно з законодавством України.
11. Трудовий колектив та соціальна діяльність Підприємства
11.1. Трудовий колектив Підприємства становлять усі громадяни, які своєю працею беруть участь у його діяльності на основі трудового договору (контракту, угоди), а також інших форм, що регулюють трудові відносини працівників з Підприємством.
11.2. Повноваження трудового колективу Підприємства реалізовуються загальними зборами (конференцією) через їхні виборні органи. Для представництва своїх інтересів на загальних зборах (конференції) трудовий колектив може обирати строком на 5 років органи колективного самоврядування, до складу яких не може обиратися директор Підприємства. Вибори здійснюються таємним голосуванням не менше ніж двома третинами голосів загальної кількості працівників. Члени виборного органу не можуть бути звільнені з роботи або переведені на інші посади з ініціативи керівного складу Підприємства без згоди відповідного виборного органу цього колективу.
11.3. Рішення з соціально-економічних питань, що стосуються діяльності Підприємства, розробляються і приймаються керівним складом за участю трудового колективу й уповноважених ним органів та відображаються в колективному договорі. Колективним договором також регулюються питання охорони праці, виробничі та трудові відносини трудового колективу з керівним складом Підприємства.
11.4. Право укладання колективного договору від імені Уповноваженого органу управління надається директору Підприємства, а від імені трудового колективу – уповноваженому ним органу або фізичній особі.
11.5. Питання щодо поліпшення умов праці, життя і здоров’я, гарантії обов’язкового медичного страхування працівників Підприємства та їхніх сімей, а також інші питання соціального розвитку вирішуються трудовим колективом за участю Уповноваженого органу управління відповідно до законодавства України та колективного договору.
12. Припинення діяльності Підприємства
12.1. Припинення діяльності Підприємства здійснюється шляхом його реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації за рішенням Уповноваженого органу управління, а у випадках, передбачених законом, – за рішенням суду.
12.2. Ліквідація Підприємства здійснюється ліквідаційною комісією, яка утворюється Уповноваженим органом управління. До складу ліквідаційної комісії входять представники, визначені уповноваженим органом управління та виборних органів.
Порядок і строки проведення ліквідації, а також строк для висування претензій кредиторами визначаються законодавством.
У разі банкрутства Підприємства його ліквідація проводиться згідно з законодавством.
12.3. З моменту призначення ліквідаційної комісії до неї переходять повноваження щодо управління Підприємством. Ліквідаційна комісія складає ліквідаційний баланс Підприємства і подає його на затвердження до Уповноваженого органу управління. Достовірність та повнота ліквідаційного балансу повинні бути перевірені в установленому законодавством порядку.
Кредитори – фізичні та юридичні особи, які перебувають у договірних відносинах із Підприємством, що ліквідується, повідомляються про його ліквідацію в письмовій формі.
12.4. Орган, що прийняв рішення щодо припинення діяльності Підприємства, встановлює порядок та визначає строки проведення ліквідації Підприємства, а також строк для прийняття претензій кредиторів, який не може бути менше двох місяців з дня оголошення про ліквідацію.
12.5. Ліквідаційна комісія проводить ліквідацію Підприємства, розміщує в спеціальному офіційному друкованому виданні органу державної влади чи органу місцевого самоврядування за місцезнаходженням Підприємства повідомлення про його ліквідацію та про порядок і строки
висування кредиторами претензій, а явних (відомих) кредиторів повідомляє персонально в письмовій формі у встановлені законодавством строки.
12.6. Одночасно ліквідаційна комісія вживає необхідних заходів щодо стягнення дебіторської заборгованості Підприємства та виявлення вимог кредиторів, з письмовим повідомленням кожного з них про ліквідацію Підприємства.
12.7. Претензії кредиторів до Підприємства задовольняються за рахунок майна, якщо інше не передбачене законодавством. Черговість та порядок задоволення вимог кредиторів визначаються відповідно до законодавства.
12.8. Претензії, не задоволені через відсутність майна Підприємства та не визнані ліквідаційною комісією, якщо їх заявники у місячний строк після одержання повідомлення про повне або часткове відхилення претензій не звернуться до суду з відповідним позовом, а також претензії, у задоволенні яких за рішенням суду кредиторові відмовлено, вважаються погашеними.
Майно, що залишилося після задоволення претензій кредиторів, використовується за рішенням Уповноваженого органу управління.
12.9. У разі реорганізації або ліквідації Підприємства працівникам, які звільняються, гарантується додержання їх прав та інтересів відповідно до законодавства про працю.
12.10. Підприємство вважається таким, що припинило свою діяльність, з дня внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань запису про державну реєстрацію його припинення.