Connect with us
Гаряча лінія Міноборони 15-12

Документи Міністерства оборони України

Реалізовано в рамках інформаційно-аналітичного порталу

Документи Міністерства оборони України

Наказ №285/нм від 03.05.2024 Про забезпечення продовольством військових частин Збройних Сил України державним підприємством Міністерства оборони України “Державний оператор тилу”

Тип документу

Наказ

Рік затвердження

2024

Видавець

Міністерство оборони України

Герб України

МІНІСТЕРСТВО ОБОРОНИ УКРАЇНИ

НАКАЗ

Київ

№ 285/нм від 03.05.2024

Про забезпечення продовольством військових частин Збройних Сил України державним підприємством Міністерства оборони України “Державний оператор тилу”

Відповідно до постанов Кабінету Міністрів України від 28 грудня 2016 року № 1026 “Деякі питання організації харчування особового складу Збройних Сил” та від 03 листопада 2023 року № 1142 “Деякі питання здійснення закупівель товарів, робіт і послуг у сфері оборони службою державного замовника”, з метою забезпечення продовольством особового складу Збройних Сил України та штатних тварин

НАКАЗУЮ:

1. Затвердити Особливості забезпечення продовольством військових частин Збройних Сил України державним підприємством Міністерства оборони України “Державний оператор тилу”, що додаються.

2. Наказ розіслати згідно з розрахунком розсилки.

Міністр оборони України Р. Умєров

ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства оборони України
3 травня 2024 року № 285/нм

Особливості
забезпечення продовольством військових частин Збройних Сил України
державним підприємством Міністерства оборони України
“Державний оператор тилу”

І. Загальні положення

1. Ці Особливості визначають механізм організації та забезпечення військових частин (установ, закладів, організацій) Збройних Сил України (далі – в/ч) харчовими продуктами за Каталогом продуктів харчування, затвердженим наказом Міністерства оборони України від 15 листопада 2019 року № 591 (далі – Каталог продуктів), за договорами на закупівлю комплектів продуктів харчування за Каталогом продуктів (далі – договори), укладеними в установленому законодавством порядку державним підприємством Міністерства оборони України “Державний оператор тилу” (далі – ДП “ДОТ”).

2. Ці Особливості розроблено з урахуванням положень Порядку застосування Каталогу продуктів харчування, затвердженого наказом Міністерства оборони України від 29 квітня 2020 року № 140, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 15 травня 2020 року за № 444/34727 (далі – Наказ № 140), та Інструкції з обліку військового майна у Збройних Силах України, затвердженої наказом Міністерства оборони України 17 серпня 2017 року № 440, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 27 вересня 2017 року за № 1192/31060 (далі – Наказ № 440).

3. У цих Особливостях термін “інформаційно-комунікаційна система управління потребами тилового забезпечення Збройних Сил України” (далі – ІКС) означає інформаційно-комунікаційну систему, призначену для організації та оптимізації процесів планування та поставок, забезпечення прозорості та ефективності управління, відстеження кількісних показників та контролю якості закуплених харчових продуктів, адміністратором якої є ДП “ДОТ”.

Термін “комплект продуктів харчування за Каталогом продуктів” (далі – комплект продуктів) вживається в цих Особливостях у значенні, наведеному в Наказі № 140.

ІІ. Подача заявок на поставку товару

1. Загальні засади:

З метою забезпечення особового складу харчуванням ДП “ДОТ” здійснює постачання харчових продуктів (далі – товар) на підставі поданих в/ч заявок за Каталогом продуктів, у яких зазначається асортимент, кількість, місця, терміни постачання товару із вказанням періоду, на який здійснюється замовлення.

Перелік в/ч, уповноважених на отримання товару, визначається узагальненою заявкою, яка складається Командуванням Сил логістики Збройних Сил України (далі – КСЛ) згідно з вимогами Наказу № 140, та доводиться в установленому порядку до ДП “ДОТ”.

Внесення змін до переліку уповноважених в/ч на отримання товару здійснюється КСЛ за клопотанням відповідного командувача (командира, начальника) за підпорядковану в/ч, про що у триденний строк інформується ДП “ДОТ”.

Подача заявок на постачання товару здійснюється через ІКС, якщо інше не визначено цими Особливостями.

Заявка на постачання товару для потреб особового складу Сил спеціальних операцій Збройних Сил України та інших категорій осіб, які підлягають захисту відповідно до Закону України “Про державну таємницю”, передаються до ДП “ДОТ” через дозволені засоби зв’язку або за допомогою знімних електронних матеріальних носіїв інформації в установленому законодавством порядку.

ДП “ДОТ” протягом 24 годин після укладання договорів (додаткових угод) доводить їх разом з розціненим за результатами закупівлі Каталогом продуктів (з зазначенням вартості та калорійності харчових продуктів) до відома КСЛ та Центрального управління контролю ресурсного забезпечення (далі – ЦУКРЗ) в установленому порядку.

Під час укладання додаткових угод до договорів щодо зміни вартості товару ДП “ДОТ” враховується період планування у в/ч, необхідний для складання розкладки продуктів та формування замовлення на відповідний період. Доведення до КСЛ та ЦУКРЗ таких додаткових угод разом з розціненим за результатами закупівлі Каталогом продуктів (з зазначенням вартості та калорійності харчових продуктів) здійснюється ДП “ДОТ” не пізніше ніж за десять діб до початку періоду постачання, на який розповсюджуються внесені до договорів зміни.

Забезпечення особового складу Збройних Сил України харчуванням здійснюється згідно із затвердженою командиром військової частини розкладкою продуктів на тиждень.

Під час складання розкладки продуктів враховується кількість комплектів продуктів харчування, передбачена на одного військовослужбовця на добу з урахуванням коефіцієнтів (відсотків), що застосовуються згідно з наказом № 140 та сезонність товарів.

Списання комплектів продуктів здійснюється відповідно до їх фактичної вартості згідно з умовами договорів.

Проведення розрахунку визначення граничної кількості комплектів продуктів у разі постачання та отримання харчових продуктів за договорами здійснюється за формулою:

ГККсукупний = ГКК + Ек

ГКК = ГКК1 + + ГКК99

ГККн = ((Он х Вн х К) – Вп ) / Вн

Ек = ГКК – ККф, де:

ГККсукупний = гранична кількість комплектів продуктів за військову частину з урахуванням фактично-використаних комплектів продуктів за попередні періоди;

ГККн = початкова гранична кількість комплектів продуктів за військову частину (за підрозділами ГКК1… ГКК99);

ККф = фактично використана на харчування особового складу/годування штатних тварин кількість комплектів за військову частину;

Он – кількість особового складу за підрозділами (О1 О99);

Вн – вартість комплекту продуктів згідно з договорами (В1 В99);

К – коефіцієнт (відсотки), що застосовуються згідно з Наказом № 140;

Вп – вартість окремих харчових продуктів, які закуплені Міністерством оборони України, службою державного замовника або військовою частиною;

Ек – (економія) зекономлена кількість комплектів.

2. Порядок подачі попередньої заявки на період

Для забезпечення комплектами продуктів в/ч, яка є отримувачем згідно з договором, подає до ДП “ДОТ” попередню заявку на постачання харчових продуктів за 20 календарних днів до початку періоду постачання, який становить 28 календарних днів (за виключенням першого періоду постачання згідно з укладеними договорами у тому випадку, коли терміни укладання договорів не дозволяють здійснити замовлення у визначені строки).

У попередніх заявках визначається кількість харчових продуктів в розрізі асортименту харчових продуктів за Каталогом продуктів на відповідний період (28 календарних днів), дата постачання та місце постачання для в/ч (підрозділу в/ч).

Попередня заявка на період вноситься до ІКС за кодами та найменуваннями продуктів харчування відповідно до Каталогу продуктів, із зазначенням в/ч, для якої робиться замовлення, кожного окремого місця дислокації (на рівні об’єднаної територіальної громади (далі – ОТГ).

Після отримання попередньої заявки на період ДП “ДОТ” протягом 5 робочих днів має право ініціювати перед в/ч заміну окремих позицій товару за погодженням з в/ч.

3. Порядок подачі поточної заявки на тиждень

Для забезпечення комплектами продуктів в/ч, яка є отримувачем згідно з договором, подає до ДП “ДОТ” поточну заявку (далі – заявка) на постачання харчових продуктів за 10 (десять) календарних днів до початку періоду постачання, який становить 7 (сім) календарних днів (за виключенням першого періоду постачання згідно з укладеними договорами у тому випадку, коли терміни укладання договорів не дозволяють здійснити замовлення у визначені строки), у якій зазначаються кількість, асортимент, місце та строки постачання товарів на визначений період.

В ІКС, з міркувань безпеки, зазначається умовний пункт постачання – ОТГ.

За необхідності ДП “ДОТ” узгоджує з в/ч в установленому порядку терміни та періодичність поставок комплектів продуктів із застосуванням засобів ІКС, або засобами телефонного зв’язку (з подальшим письмовим підтвердженням).

При формуванні заявок в/ч рекомендовано зазначати періодичність постачання комплектів продуктів, не більше двох разів на тиждень для кожної товарної групи, крім хліба, хлібобулочних виробів та молочної продукції, строки постачання яких узгоджуються з урахуванням можливостей в/ч для зберігання вказаних категорій харчових продуктів, термінів їх зберігання та видачі для харчування особового складу.

Заявка вноситься до ІКС за кодами або найменуваннями продуктів харчування відповідно до Каталогу продуктів із зазначенням в/ч, для якої формується замовлення, місця постачання (до рівня ОТГ), даних особи, уповноваженої на приймання товару та крайнім терміном поставки товару у тому числі за групами (основна група, молочна група, фрукти і овочі), за наявності технічної можливості номер в/ч, яка веде облік товарів, у якій в/ч знаходиться на забезпеченні.

У разі зміни кількості особового складу, що харчується, та/або таких місць поставки заявка може бути відкоригована, але не пізніше, ніж за 4 (чотири) календарних дні до початку періоду постачання (у порядку визначеному умовами договору).

Заявки, складені в/ч у паперовому вигляді, вносяться в/ч до ІКС протягом 24 годин з часу підписання, із накладенням в установленому порядку КЕП/УЕП уповноваженої особи (осіб) в/ч.

У разі тимчасової відсутності технічної можливості застосування ІКС для подачі в/ч заявки, ДП “ДОТ” приймає до виконання заявку від в/ч в телефонному режимі і вносить її до ІКС. Така заявка в обов’язковому порядку підтверджується в/ч в ІКС після відновлення технічної можливості застосування ІКС.

На підставі заявок в/ч, ДП “ДОТ” формує заявку на поставку, яка в установленому умовами договору порядку доводиться постачальнику.

Сформована ДП “ДОТ” попередня та/або поточна заявка на поставку товару або витяг з неї направляється в установленому порядку до в/ч протягом доби з моменту її підписання ДП “ДОТ”.

ІІІ. Поставка товару

1. Облік товару та звітність здійснюються в/ч відповідно до положень Наказу № 140, Наказу № 440 та вимог законодавства.

2. Оперативний облік товарів ведеться ДП “ДОТ” в комплектах продуктів харчування та за фінансовими показниками.

3. Перелік документів, що підтверджують кількість, якість, безпечність та придатність товару, визначаються вимогами законодавства та умовами договорів.

4. Приймання товару здійснюється у в/ч комісійно у порядку, визначеному умовами договору та з урахуванням положень Наказу № 440.

Після перевірки товару та за відсутності зауважень, представник в/ч підписує товарно-транспортну накладну, видаткову накладну та акт приймання- передачі військового майна.

У випадку виявлення невідповідності товару вимогам щодо якості, кількості або комплектності (асортименту), безпечності, придатності, представник в/ч підписує відповідні документи на приймання в/ч товару лише в частині товару щодо якого відсутні зауваження.

5. Усі порушення умов договорів фіксуються представниками в/ч у актах про порушення договірних зобов’язань, які складаються комісією в/ч з приймання товару у трьох примірниках, та відображаються у складених в установленому порядку актах приймання-передачі товару та інших документах, визначених умовами договору з додаванням належних та допустимих доказів зафіксованих порушень.

Перший примірник акта про порушення договірних зобов’язань залишається у в/ч.

Другий та третій примірник акта про порушення договірних зобов’язань надаються сторонам у порядку, визначеному договором.

6. Порядок заміни харчових продуктів, які не прийняті в/ч через їх невідповідність вимогам нормативних документів щодо якості, безпечності та придатності, визначається умовами договорів. ДП “ДОТ” організовує заміну товарів, при цьому при її проведенні, за погодженням в/ч, вартість товару не змінюється.

7. Фактичне приймання комплектів продуктів згідно з Каталогом продуктів або закуплених окремо за кількістю та якістю оформлюються актом приймання-передачі військового майна у порядку та за формою, наведеними в додатку 23 до Інструкції з обліку військового майна у Збройних Силах України, затвердженої Наказом № 440.

Оформлення документів, передбачених умовами договорів, що підтверджують фактичне отримання в/ч комплектів продуктів згідно з Каталогом продуктів або закуплених окремо у відповідній кількості та якості, здійснюється у порядку, визначеному умовами договорів протягом 10 робочих днів з дня їх надходження до в/ч у разі відсутності розбіжностей за результатами їх звірки з первинними документами, що підтверджують надходження зазначених комплектів продуктів до в/ч.

Додаток
до Особливостей забезпечення
продовольством військових частин
Збройних Сил України державним
підприємством Міністерства оборони
України “Державний оператор тилу”

ДП “ДОТ”
_____________________________________
(найменування постачальника)

У справу військової частини
_____________________________________
(найменування)

Копія:
Керівнику
_____________________________________
(найменування органу військового управління,
якому підпорядкована військова частина)

Командування Сил логістики
Збройних Сил України

Центральне управління контролю
ресурсного забезпечення

АКТ
про порушення договірних зобов’язань

«___» ________ 20__ року                                                              населений пункт_______________

Відповідно до наказу командира військової частини А____ від________ №_________ “Про призначення комісії з перевірки якості постачання комплектів продуктів за Каталогом продуктів харчування суб’єктами господарювання” комісією у складі голови комісії –

посада ____________в/ч ____________ПІБ, ____________

членів комісії:

посада ____________в/ч ____________ПІБ____________

посада ____________в/ч ____________ПІБ____________

та доповіді начальника

________________________________________________,

(посадова особа, що здійснювала прийняття послуг)

проведено перевірку якості постачання комплектів продуктів за Каталогом продуктів харчування

(найменування постачальника)

згідно з умовами укладеного державного контракту (договору) від «___» _______ 20__ №____________.

Під час перевірки були присутні представники постачальника: ____________, які виконують на підставі довіреності (доручення) від «___» ________ 20__№ ___________ зобов’язання згідно з договором та мають право підпису відповідних документів.

Під час перевірки встановлено:

Порушення, які виявлені під час постачання комплектів продуктів за Каталогом продуктів харчування за період з ________ по________, зазначені в акті приймання – передачі військового майна №____________та_______________________________________________ (найменування документа, передбаченого умовами договору) №____________за період.

Заявка на постачання продуктів харчування за відповідний період №____________від ________.

своєчасність _______________________________________________ (заповнюється у разі несвоєчасного підвезення, відмови підвезення, отримання безпосередньо своїм транспортом тощо із зазначенням строків порушення)

відповідність заявці (за обсягом та асортиментом) ______________________________ (заповнюється у разі невідповідності; наданій заявці, із зазначенням кількості та асортименту продуктів харчування, що не відповідають заявці)

наявність неякісних, небезпечних та непридатних продуктів____________________________(кількість продуктів, які за органолептичними показниками є неякісними та непридатними до вживання, на продукти відсутні супровідні документи, які підтверджують їх якість та безпечність згідно з умовами укладеного договору)

автомобільний транспорт, на якому доставлено продовольство________________________(заповнюється у разі встановлення факту невідповідності вимогам статті 44 Закону України “Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів” від 23.12.1997 № 771/97-ВР (зі змінами)

інші порушення___________________.

Вартісні показники виявлених порушень визначаються на підставі розціненого Каталогу продуктів харчування та визначених умовами договору розрахунків штрафу.

Додатки до акта:

1. Накладні (у разі необхідності для проведення розрахунків).

2. Інше (наприклад фотоматеріали).

Додатками до Акта про порушення договірних зобов’язань є копії документів, що підтверджують неякісне постачання комплектів продуктів, а саме: заявок на постачання продуктів, товаро транспортних накладних від постачальника тощо. Також до акта, у разі потреби додаються фотоматеріали, які підтверджують надходження неякісних та небезпечних харчових продуктів, порушення маркування продовольства, неналежний санітарний стан автомобільного транспорту.

Голова комісії _____________________

Члени комісії: _____________________

З актом ознайомлений:

Представник постачальника ______________________

Акт про порушення договірних зобов’язань складається за участі представника постачальника. У разі відсутності або відмови представника постачальника підписувати зазначений акт – про це робиться запис, який засвідчується (завіряється) підписами членів комісії (у складі не менше 3-х осіб представника замовника та/або уповноваженої особи).

Командир військової частини А__________

___________________ ___________________

“___”_______20_ року

Обов’язково вказати телефонний номер виконавця (контактної особи для оперативного опрацювання акта)

Задати питання

    Застереження щодо юридичної консультації: Інформація та документи, доступні на платформі, призначені виключно для інформаційних цілей і не повинні тлумачитись як правова консультація. Користувачі повинні звертатися до кваліфікованих юридичних фахівців за консультаціями, що специфічні для їхніх ситуацій.

    Застереження щодо регуляторних актів: Офіційні регуляторні акти та документи, доступні на платформі, походять безпосередньо від відповідного міністерства або авторитетних джерел. Однак користувачі повинні незалежно перевіряти ці акти на наявність оновлень чи поправок, які можуть не бути негайно відображені на цій платформі.

    Обмеження відповідальності: ТОВ «АКТИВЛЕКС» не несе відповідальності за будь-які збитки чи втрати, що виникли в результаті використання платформи та/або використання інформації та/або документів, доступних на платформі. Це включає прямі, непрямі, випадкові або наслідкові збитки.

    Застереження щодо зовнішніх джерел: Посилання на сторонні джерела або веб-сайти не означають підтвердження або схвалення ТОВ «АКТИВЛЕКС» їхнього змісту. Ми не несемо відповідальності за зміст, точність або доступність будь-яких зовнішніх джерел або веб-сайтів