Connect with us
Гаряча лінія Міноборони 15-12

Документи Міністерства оборони України

Реалізовано в рамках інформаційно-аналітичного порталу

Документи Міністерства оборони України

Наказ №380/нм від 10.06.2024 Про затвердження Положення про Військово-медичне управління

Тип документу

Наказ

Рік затвердження

2024

Видавець

Міністерство оборони України

Герб України

МІНІСТЕРСТВО ОБОРОНИ УКРАЇНИ

НАКАЗ

Київ

№ 380/нм від 10.06.2024

Про затвердження Положення про Військово-медичне управління

Відповідно до Положення про Міністерство оборони України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 листопада 2014 року № 671 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 19 жовтня 2016 року № 730), з метою визначення завдань і функцій Військово-медичного управління, яке підпорядковується директору Департаменту охорони здоров’я Міністерства оборони України,

НАКАЗУЮ:

1. Затвердити Положення про Військово-медичне управління, що додається.

2. Наказ розіслати згідно з розрахунком розсилки.

Міністр оборони України Рустем Умєров

ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства оборони України
№ 380/нм від 10.06.2024

Положення
про Військово-медичне управління

1. Положення про Військово-медичне управління (далі – Управління) визначає основні його завдання і функції, порядок взаємодії з іншими структурними підрозділами Міністерства оборони України, Збройними Силами України (далі – ЗСУ), іншими частинами безпосереднього підпорядкування Міністерства оборони України (далі – Міноборони), органами військового управління, а також повноваження начальника Управління.

2. Управління є органом військового управління, юрисдикція якого поширюється на всю територію України.

3. У правління виконує завдання з розробки та впровадження розроблених нормативно-правових актів у сфері охорони здоров’я військовослужбовців Збройних Сил України та Державної спеціальної служби транспорту (далі – військовослужбовців) шляхом планування, аналізу та моніторингу впровадження політик, процедур, методологій та стандартів у сфері охорони здоров’я військовослужбовців, виконання інших завдань та функцій, покладених на Міноборони, а також з розробки та впровадження розроблених нормативно- правових актів щодо надання домедичної допомоги та медичної допомоги на догоспітальному етапі для сил безпеки і сил оборони, які надаються під час ведення бойових дій.

4. Управління підпорядковується директору Департаменту охорони здоров’я Міністерства оборони України (далі – Департамент).

5. Управління у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, актами Президента України, Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства, наказами Міноборони, директивами Міноборони, директивами Міністра оборони України та Головнокомандувача ЗСУ, дорученнями та вказівками директора Департаменту, а також цим Положенням.

6. Основними завданнями Управління є:

– участь у розробці програм та стандартів підготовки з надання домедичної допомоги, медичної допомоги на догоспітальному етапі, медичної евакуації та підготовки фахівців та здійснює моніторинг їх впровадження;

– участь в розробці та перегляд табелів матеріально-технічного оснащення, стандартів, обсягів надання домедичної допомоги та медичної допомоги на догоспітальному етапі для сил безпеки і сил оборони, які надаються під час ведення бойових дій та підготовки сил безпеки і сил оборони за призначенням у тактичних умовах;

– участь в розробці переліків, мінімальних вимог та/або стандартів якості медичних виробів (виробів медичного призначення) та допоміжних засобів до них, що застосовуються силами безпеки і силами оборони для надання домедичної допомоги під час ведення бойових дій;

– моніторинг та аналіз ефективності впровадження розроблених нормативно- правових актів, процедур, методологій та стандартів у сфері охорони здоров’я військовослужбовців з подальшим наданням пропозицій щодо удосконалення процесів;

– методологічний супровід, розробка показників ефективності, моніторинг та аналіз управління закладами охорони здоров’я, які належать до сфери управління Міноборони;

– розробка проектів нормативно-правових актів, процедур, методологій та стандартів у сфері охорони здоров’я військовослужбовців, надає пропозиції до Департаменту щодо їх удосконалення.

7. Управління відповідно до наданих повноважень:

– організовує виконання Конституції і законів України, указів Президента України та постанов Верховної Ради України, актів Кабінету Міністрів України, інших центральних органів виконавчої влади, цього Положення та здійснює контроль за його реалізацією;

– бере участь у розробці проектів законів та інших нормативно-правових актів відповідно до напряму діяльності, надає розроблені проекти до Департаменту;

– готує самостійно або разом з іншими структурними підрозділами інформаційні та аналітичні матеріали для Міноборони;

– бере участь у розробці та впровадженні методичних рекомендацій, інструкцій щодо надання медичної та домедичної допомоги, в межах своїх повноважень та здійснює моніторинг їх виконання;

– здійснює на всіх етапах аналіз проекту плану утримання та розвитку ЗСУ, що стосується медичного забезпечення, а також переліку та обсягів закупівель, що стосуються медичного забезпечення;

– бере участь в проектах щодо розбудови військової медицини з громадськими та міжнародними організаціями в межах повноважень;

– бере участь у розробці змін до Воєнно-медичної доктрини України та інших доктрин в частині медичного забезпечення військовослужбовців;

– бере участь у розробці програм розвитку системи медичного забезпечення ЗСУ на особливий період, в мирний та воєнний час в межах своїх повноважень;

– здійснює перспективне і поточне планування діяльності Управління; організовує виконання заходів повсякденної діяльності Управління;

– забезпечує доступ до публічної інформації;

– здійснює інші повноваження, передбачені нормативно-правовими актами;

– здійснює розгляд звернень громадян, листування з питань, віднесених до повноважень Управління;

– забезпечує документування управлінської діяльності, збереженість службових документів, у тому числі електронних, що утворюються в процесі діяльності Управління, своєчасне передавання їх через Департамент на зберігання до Галузевого державного архіву Міноборони, відповідно до вимог чинного законодавства та нормативно-правових актів Міноборони;

– за рішенням Міністра оборони України, першого заступника Міністра оборони України, заступника Міністра оборони України з питань європейської інтеграції, заступників Міністра оборони України та державного секретаря Міноборони може залучатися до виконання інших функцій, покладених на Міноборони;

за дорученням директора Департаменту:

– надає пропозиції до “Білої книги” з метою інформування громадськості про діяльність ЗСУ та Міноборони;

– бере участь у розбудові спроможностей системи підготовки з надання домедичної допомоги у військах, військово-медичної підготовки та освіти, функціонування, розвитку системи медичного забезпечення та підготовки кадрів;

– бере участь в організації та забезпеченні функціонування центрів передового досвіду та впровадження пілотних проектів щодо медичного забезпечення військ відповідно до євроатлантичних стандартів або для їх адаптації;

– бере участь у розробці та впроваджує програми та стандарти підготовки та навчання для сил безпеки та оборони щодо домедичної допомоги, медичної евакуації, медичної допомоги на догоспітальному етапі та підготовки фахівців з урахуванням стандартів, процедур та кращих практик НАТО;

– здійснює моніторинг впровадження програм та стандартів підготовки для сил безпеки та оборони щодо домедичної допомоги, медичної евакуації, медичної допомоги на догоспітальному етапі та бере участь у розробці індикаторів (стандартів) якості підготовки військовослужбовців;

– організовує та проводить моніторинг медичного забезпечення та моніторинг за виконанням відповідних стандартів (клінічних настанов, національних стандартів надання домедичної та медичної допомоги в сфері охорони здоров’я та погоджених в установленому порядку для застосування міжнародних стандартів) у системі Міноборони;

– розробляє уніфіковані форми збору статистичних медичних даних для здійснення аналізу;

– бере участь у зборі та аналізує статистичні медичні дані, медичні записи, в тому числі електронні медичні записи;

– здійснює моніторинг потреб медичного забезпечення сил безпеки та сил оборони;

– бере участь у плануванні та супроводженні розвитку спроможностей на догоспітальному та госпітальному етапах військових підрозділів, мережі закладів охорони здоров’я в системі Міноборони;

– здійснює моніторинг впровадження стандартів, процедур та кращих практик НАТО, держав-партнерів щодо медичного забезпечення та стандартизації медичної допомоги;

– здійснює постійний моніторинг роботи закладів охорони здоров’я, які належать до сфери управління Міноборони;

– здійснює моніторинг додержання в закладах охорони здоров’я Міноборони стандартів надання медичної допомоги (медичних стандартів), клінічних протоколів та інших галузевих стандартів у сфері охорони здоров’я, їх спеціальну адаптацію до потреб військових;

– бере участь у здійсненні контролю додержання у закладах охорони здоров’я Міноборони стандартів медичного майна для потреб військових частин (установ) ЗСУ, розвідувального органу Міноборони та ДССТ;

– здійснює збір та аналіз інформації щодо надання домедичної допомоги, медичної допомоги на догоспітальному етапі військовослужбовців сил безпеки та сил оборони, медичної допомоги на госпітальному етапі військовослужбовцям ЗСУ та ДССТ у закладах охорони здоров’я, у тому числі під час перебування на лікуванні за кордоном;

– бере участь у плануванні та супроводжує розвиток спроможностей системи медичного забезпечення Міноборони;

– бере участь у розробці табелів оснащення структурних підрозділів закладів охорони здоров’я Міноборони, формулярів лікарських засобів, медичних виробів та іншого медичного майна та контролює їх впровадження;

– бере участь у розробці та перегляді табелів матеріально-технічного оснащення, стандартів, обсягів надання домедичної допомоги та медичної допомоги на догоспітальному етапі;

– бере участь у розробці типових норм забезпечення, порядків обліку та списання медичного майна для військових частин (установ) ЗСУ, розвідувального органу Міноборони та ДССТ;

– бере участь у розробці нормативно-правових актів та здійснює моніторинг їх впровадження щодо профілактики, санітарного та епідемічного благополуччя військовослужбовців ЗСУ, ДССТ;

– бере участь в розробці переліків, мінімальних вимог та/або стандартів якості медичних виробів (виробів медичного призначення) та допоміжних засобів до них, що застосовуються силами безпеки і силами оборони для надання домедичної допомоги під час ведення бойових дій;

– бере участь у розробці та контролі впровадження методичних рекомендацій, інструкцій щодо надання медичної допомоги в межах своїх повноважень;

– здійснює моніторинг впровадження розроблених нормативно-правових актів, методологій щодо військово-лікарської експертизи;

– здійснює аналіз та моніторинг процесів медичного забезпечення та бере участь у підготовці технічних завдань для впровадження електронних інструментів у сфері охорони здоров’я в системі Міноборони;

– бере участь у цифровізації процесів медичного забезпечення та забезпечення інтероперабельності з державними та відомчими інформаційно-комунікаційними системами;

– забезпечує взаємодію з міжнародними партнерами в частині медичного забезпечення військ;

– бере участь у формуванні типових організаційно-штатних структур медичної служби на усіх рівнях;

– реалізує в межах своїх повноважень комплекс заходів щодо охорони державної таємниці, захисту інформації, з обмеженим доступом, інформаційної та кібербезпеки, а також технічного захисту інформації, контролю за її збереженням; бере участь у реалізації державної програми з виконання Антикорупційної стратегії, забезпечує розробку та вживання заходів, які є необхідними та обґрунтованими для запобігання і протидії корупції; у виконанні заходів та завдань, покладених на Міноборони, з питань мобілізаційної підготовки та мобілізації;

– надає пропозиції до проекту Стратегічного оборонного бюлетеня України; здійснює взаємодію з органами управління медичної служби інших військових формувань, утворених відповідно до законів України, органами місцевого самоврядування та з іншими організаціями з питань охорони здоров’я;

– бере участь у розробці в установленому порядку Стратегії воєнної безпеки України і змін до неї та у підготовці і періодичному уточненні Стратегії національної безпеки України, доктрин, концепцій, стратегій і програм у сфері національної безпеки;

– за рішенням директора Департаменту охорони здоров’я може залучатися до виконання інших функцій, покладених на Департамент.

8. Управління для здійснення визначених повноважень і виконання покладених завдань має право:

– одержувати в установленому порядку від посадових осіб структурних підрозділів Міноборони, Генерального штабу ЗСУ, ДССТ, органів військового управління, установ та організацій, вищих військових навчальних закладів, військових навчальних підрозділів закладів вищої освіти Міноборони та ЗСУ інформацію, документи, матеріали та залучати в установленому порядку їхніх фахівців;

– ініціювати скликання нарад, створення комісій, робочих груп, проводити наукові конференції та семінари з питань, що належать до компетенції Міноборони за напрямом діяльності Управління;

– представляти в установленому порядку інтереси Міноборони в державних органах, органах місцевого самоврядування, міжнародних організаціях за напрямом діяльності структурного підрозділу;

– використовувати інформаційні електронні бази даних Міноборони, Генерального штабу ЗСУ та ДССТ;

– у встановленому порядку розробляти положення, порядок, правила, інструкції, методичні рекомендації та інші документи з питань, що відносяться до компетенції Управління;

– здійснювати аналіз ефективності та моніторинг впровадження розроблених нормативно-правових актів, методологій та стандартів у закладах охорони здоров’я, які належать до сфери управління Міноборони та інших закладів, що безпосередньо задіяні у наданні медичної допомоги військовослужбовцям;

– впроваджувати оцінювання закладів охорони здоров’я (та їх керівників), які належать до сфери управління Міноборони, за рішенням директора Департаменту:

– представляти інтереси Департаменту, Міноборони в державних органах, органах місцевого самоврядування, підприємствах, установах та організаціях за напрямом діяльності Департаменту;

– у межах повноважень здійснювати перевірки окремих питань діяльності військових частин за напрямом діяльності Управління;

– залучати фахівців інших структурних підрозділів Міноборони, підвідомчих підприємств та організацій, за згодою їх керівників, для розгляду питань, що належать до його компетенції.

9. Управління у процесі виконання покладених на нього завдань у встановленому законодавством порядку та в межах повноважень взаємодіє зі структурними підрозділами Міноборони, Генерального штабу ЗСУ та ДССТ.

10. Управління очолює начальник, який призначається на посаду та звільняється з посади в установленому порядку за поданням директора Департаменту. Начальник Управління підпорядковується директору Департаменту.

11. Начальник Управління здійснює керівництво діяльністю Управління та:

– бере участь у виконанні завдань, пов’язаних із забезпеченням контролю за реалізацією нормативно-правових актів, методологій у галузі охорони здоров’я військовослужбовців ЗСУ, ДССТ;

– за дорученням директора Департаменту представляє Управління у публічних відносинах з іншими органами, підприємствами, установами та організаціями в Україні і за її межами;

– організовує та контролює виконання особовим складом Управління законів України, актів та доручень Президента України, Кабінету Міністрів України, Міністра оборони України, наказів і директив Міноборони та ГТТТ ЗСУ, Міністра оборони України і Головнокомандувача ЗСУ;

– визначає пріоритети роботи Управління і шляхи виконання покладених на нього завдань, затверджує плани його роботи;

– забезпечення охорони державної таємниці відповідно до вимог режиму секретності;

– організовує роботу щодо запобігання та протидії корупції, виявлення та припинення її проявів, усунення наслідків корупційних діянь в Управлінні;

– організовує ведення службового діловодства, електронного документообігу і забезпечення захисту службової та конфіденційної інформації;

– готує у межах своєї компетенції відповідні розпорядження, організовує та контролює їх виконання; відповідає за забезпечення охорони державної таємниці відповідно до вимог режиму секретності та захист іншої інформації з обмеженим доступом, здійснення постійного контролю за забезпеченням охорони державної таємниці, захисту іншої інформації з обмеженим доступом, технічного захисту інформації в Управлінні, спрямування роботи службових осіб Управління на безумовне виконання вимог законодавства України з цих питань;

– подає пропозиції директору Департаменту про призначення на посади, звільнення з посад та переміщення особового складу Управління, своєчасне заміщення вакансій, заохочення та накладання стягнень, сприяє підвищенню кваліфікації працівників.

12. Начальник Управління в межах своїх повноважень:

– видає накази з основної діяльності Управління, з адміністративно-господарчої діяльності та накази по стройовій частині;

– організовує і контролює їх виконання та здійснює інші заходи, спрямовані на виконання Управлінням покладених на нього завдань та функцій.

Начальник Управління має право скасовувати видані ним накази.

13. Начальник Управління має заступників.

Заступники начальника Управління призначаються і звільняються з посади за погодженням з директором Департаменту охорони здоров’я у порядку, передбаченому законодавством.

Функціональні обов’язки заступників начальника Управління та розподіл повноважень між ними визначаються начальником Управління за погодженням з директором департаменту охорони здоров’я.

У разі відсутності начальника Управління його обов’язки виконує заступник начальника Управління, заступник начальника Управління — начальник відділу планування та розвитку спроможностей військової медицини або інша призначена посадова особа.

14. Забезпечення діяльності Управління здійснюється в установленому законодавством порядку відповідним підрозділом та/або відповідними посадовими особами.

15. Управління має печатку встановленого зразка зі своїм найменуванням, а також інші печатки та штампи, необхідні для забезпечення його діяльності.

Положення та структуру Управління затверджує Міністр оборони України за поданням директора Департаменту.

Тимчасово виконуючий обов’язки начальника
Військово-медичного управління
лейтенант медичної служби
Ярослав Борисенко

Задати питання

    Застереження щодо юридичної консультації: Інформація та документи, доступні на платформі, призначені виключно для інформаційних цілей і не повинні тлумачитись як правова консультація. Користувачі повинні звертатися до кваліфікованих юридичних фахівців за консультаціями, що специфічні для їхніх ситуацій.

    Застереження щодо регуляторних актів: Офіційні регуляторні акти та документи, доступні на платформі, походять безпосередньо від відповідного міністерства або авторитетних джерел. Однак користувачі повинні незалежно перевіряти ці акти на наявність оновлень чи поправок, які можуть не бути негайно відображені на цій платформі.

    Обмеження відповідальності: ТОВ «АКТИВЛЕКС» не несе відповідальності за будь-які збитки чи втрати, що виникли в результаті використання платформи та/або використання інформації та/або документів, доступних на платформі. Це включає прямі, непрямі, випадкові або наслідкові збитки.

    Застереження щодо зовнішніх джерел: Посилання на сторонні джерела або веб-сайти не означають підтвердження або схвалення ТОВ «АКТИВЛЕКС» їхнього змісту. Ми не несемо відповідальності за зміст, точність або доступність будь-яких зовнішніх джерел або веб-сайтів