МІНІСТЕРСТВО ОБОРОНИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
22.12.2021 № 393
Про затвердження Інструкції з планування, формування, виконання та коригування оборонних закупівель за закритими закупівлями в Міністерстві оборони України
Відповідно до Закону України “Про оборонні закупівлі”, постанови Кабінету Міністрів України від 03 березня 2021 року №363 “Питання оборонних закупівель”, постанови Кабінету Міністрів України від 02 червня 2021 року № 614 “Деякі питання державного оборонного замовлення на 2021 рік” таз метою організації планування і формування обсягів оборонних закупівель за закритими закупівлями в Міністерстві оборони України наказую:
1. Затвердити Інструкцію з планування, формування, виконання та коригування оборонних закупівель за закритими закупівлями в Міністерстві оборони України, що додається.
2. Визнати таким, що втрачає чинність з 01 січня 2022 року, наказ Міністерства оборони. України від 15 вересня 2014 року № 646 “Про затвердження Інструкції з порядку планування, формування, виконання та коригування державного оборонного замовлення у Міністерстві оборони України та Збройних Силах України” (зі змінами).
3. Наказ розіслати згідно з розрахунком розсилки.
Міністр оборони України | О. Резніков |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства оборони України
22 грудня 2021 року № 393
ІНСТРУКЦІЯ
з планування, формування, виконання та коригування оборонних
закупівель за закритими закупівлями в Міністерстві оборони України
1. Загальні положення
1.1. Ця Інструкція визначає механізм планування оборонних закупівель за закритими закупівлями в Міністерстві оборони України (далі – Міноборони), формування пропозицій до основних (орієнтовних) показників зведеного трирічного плану закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення за закритими закупівлями (далі — зведений трирічний план закупівель), коригування (внесення змін до) зведеного трирічного плану, а також здійснення контролю за виконанням державних контрактів (договорів) та надання звітності про результати виконання оборонних закупівель в інтересах Збройних Сил України (далі — Збройні Сили).
1.2. У цій Інструкції наведені нижче поняття (терміни) вживаються у такому значенні:
• відповідальні за формування оборонних закупівель – структурні підрозділи Міноборони, Генерального штабу Збройних Сил України (далі – Генеральний штаб Збройних Сил), органи військового управління Збройних Сил, які відповідно до нормативних актів Міноборони та Збройних Сил визначені відповідальними за планування та виконання заходів за напрямами, групами (підгрупами) витрат та інвестицій ресурсів Збройних Сил (у тому числі визначені відповідальними за формування та виконання бюджетних програм (підпрограм) Міноборони), а також формують (коригують) за своїми напрямами діяльності пропозиції до зведеного трирічного плану закупівель відповідно до напрямів та розділів оборонних закупівель та звітують про результати його виконання;
• документи оборонного планування з розвитку (утримання) Збройних Сил та їх спроможностей – державні цільові оборонні програми, програми, пов’язані з підвищенням обороноздатності і безпеки держави, які виконуються під державні гарантії, План утримання та розвитку Збройних Сил України (Орієнтовний план утримання та розвитку Збройних Сил України на наступний та два подальші роки), нормативно-правові акти у сферах національної безпеки і оборони щодо технічного оснащення та матеріального забезпечення військ (сил) Збройних Сил, концепції, військові доктрини, плани і нормативні документи тощо;
• замовники з оборонних закупівель — структурні підрозділи Міноборони, Генерального штабу Збройних Сил, інші органи військового управління Збройних Сил, що визначені відповідальними за формування та виконання бюджетних програм (підпрограм) Міноборони та на керівників яких покладено виконання завдань, пов’язаних з оборонними закупівлями, шляхом укладення державних контрактів (договорів) від імені Міноборони на розроблення, модернізацію, постачання (закупівлю) товарів, робіт і послуг оборонного призначення;
• служби забезпечення – служби забезпечення органів військового управління, які здійснюють матеріально-технічне забезпечення Міноборони та підпорядкованих йому підрозділів, Генерального штабу Збройних Сил, органів військового управління, військових частин, установ та організацій Збройних Сил за закріпленою номенклатурою військового майна та/або здійснюють замовлення послуг, виконання робіт в інтересах Збройних Сил;
• уповноважений та відповідальний за формування оборонних закупівель – структурний підрозділ Міноборони, на який покладено завдання щодо узагальнення пропозицій від відповідальних за формування оборонних закупівель та формування загальних пропозицій Міноборони до зведеного трирічного плану закупівель на плановий і наступні за плановим два бюджетні періоди, у тому числі формування пропозицій щодо коригування, а також звітування про результати виконання зведеного трирічного плану закупівель;
• відповідальний за формування оборонних закупівель у Збройних Силах – структурний підрозділ Генерального штабу Збройних Сил, на який покладається функція узагальнення пропозицій (інформації) від відповідальних за формування оборонних закупівель, підпорядкованих Генеральному штабу Збройних Сил, та інших органів військового управління Збройних Сил;
• інші терміни вживаються в значеннях, наведених у Законах України “Про оборонні закупівлі” та “Про публічні закупівлі”, а також у Порядку планування, формування, особливості розміщення, коригування оборонних закупівель, здійснення контролю та звітування про їх виконання, а також оприлюднення інформації про оборонні закупівлі, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 03 березня 2021 року № 363 “Питання оборонних закупівель”, та у Порядку проведення маркетингових досліджень ринку товарів, робіт і послуг оборонного призначення, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 16 червня 2021 року № 625.
1.3. Уповноваженим та відповідальним за формування оборонних закупівель в Міноборони є Департамент військово-технічної політики, розвитку озброєння та військової техніки Міністерства оборони України.
1.4. Відповідальним за формування оборонних закупівель у Збройних Силах є Центральне управління оборонних ресурсів Генерального штабу Збройних Сил України.
1.5. Планування, формування, виконання та коригування оборонних закупівель за закритими закупівлями в Міноборони здійснюється відповідно до вимог бюджетного законодавства, нормативно-правових актів у сфері оборонних закупівель, нормативних документів Міноборони з організації та здійснення заходів оборонного планування та передбачає виконання таких етапів:
• формування пропозицій до проекту зведеного трирічного плану закупівель з урахуванням видатків, визначених у проекті закону України про Державний бюджет України, схваленого Кабінетом Міністрів України;
• уточнення пропозицій до проекту зведеного трирічного плану закупівель на підставі видатків, визначених законом України про Державний бюджет України на плановий період і наступні за плановим два бюджетних періоди, та надання їх до головного органу у сфері планування оборонних закупівель;
• виконання зведеного трирічного плану закупівель шляхом укладення державних контрактів (договорів) та додаткових угод до них, укладених у попередні роки, з виконавцями державних контрактів (договорів) з оборонних закупівель та їх супроводження;
• формування пропозицій щодо коригування зведеного трирічного плану закупівель (за потреби) та надання їх до головного органу у сфері планування оборонних закупівель;
• контроль за виконанням зведеного трирічного плану закупівель;
• звітування про виконання зведеного трирічного плану закупівель та оприлюднення інформації про фінансування оборонних закупівель.
2. Формування пропозицій до проекту зведеного трирічного плану закупівель
2.1. Після схвалення Кабінетом Міністрів України проекту закону України про Державний бюджет України на плановий бюджетний період та відповідно до календарного графіка формування проекту зведеного трирічного плану закупівель (далі – календарний графік), розробленого головним органом у сфері планування оборонних закупівель та доведеного до оборонного відомства, в Міноборони розробляються та формуються пропозиції до проекту зазначеного плану із додаванням специфікації (у разі необхідності) за формами, встановленими згаданим головним органом.
2.2. Вихідними даними для розроблення та формування пропозицій до проекту зведеного трирічного плану закупівель є:
• акти Президента України (у тому числі рішення Ради національної безпеки і оборони України, введені в дію Указами Президента України), Кабінету Міністрів України, Верховної Ради України у сферах національної безпеки та оборони, а також рішення Міністра оборони України та Головнокомандувача Збройних Сил України про виконання окремих завдань з розвитку (утримання) Збройних Сил України та їх спроможностей;
• показники Державної цільової оборонної програми розвитку озброєння та військової техніки, інших державних цільових оборонних програм та програм, пов’язаних з підвищенням обороноздатності і безпеки держави за рахунок державних гарантій, а також Орієнтовного плану утримання та розвитку Збройних Сил України на наступний та два подальших роки;
• розподіл граничних видатків загального фонду державного бюджету Міноборони та Державної спеціальної служби транспорту на плановий бюджетний період і наступні за плановим два бюджетні періоди у розрізі бюджетних програм (підпрограм);
• рішення Міністра оборони України щодо перерозподілу коштів (у разі змін фінансових показників бюджетних програм (підпрограм), за якими здійснюється планування відносно показників бюджетного запиту Міноборони);
• рішення керівництва Міноборони про відкриття науково-дослідних та дослідно-конструкторських робіт з розроблення (модернізації) зразків озброєння та військової техніки (далі – ОВТ) на основі наукового обгрунтування висновків (науково-технічної експертизи) науково- дослідних установ;
• потреба Збройних Сил у закупівлі товарів, робіт і послуг за оборонними закупівлями;
• маркетингові дослідження, зокрема результати аналізу виробничих можливостей підприємств оборонно-промислового комплексу України та інших суб’єктів господарювання, у тому числі імпортерів, що можуть залучатися до постачання товарів, робіт і послуг за оборонними закупівлями;
• орієнтовний рівень цін на товари, роботи і послуги оборонного призначення;
• стан фінансування заходів оборонних закупівель у поточному році, який може призвести до перенесення термінів їх виконання на наступний рік (рік планування);
• бюджетні зобов’язання та зареєстрована дебіторська заборгованість за укладеними та чинними державними контрактами (договорами);
• інші фактори, які можуть суттєво впливати на якість забезпечення Збройних Сил товарами, роботами і послугами оборонного призначення.
2.3. Порядок роботи в органах військового управління Збройних Сил щодо формування пропозицій до проекту зведеного трирічного плану закупівель
2.3.1. Замовники з оборонних закупівель органів військового управління Збройних Сил:
• доводять до відповідальних за формування оборонних закупівель стан кредиторської заборгованості, бюджетні зобов’язання та зареєстровану дебіторську заборгованість за укладеними та чинними державними контрактами (договорами), які необхідно врахувати під час планування заходів до зведеного трирічного плану закупівель на відповідний бюджетний період та надають маркетингові дослідження, зокрема результати аналізу виробничих можливостей підприємств оборонно-промислового комплексу України та інших суб’єктів господарювання, у тому числі імпортерів, що можуть залучатися до постачання товарів, робіт і послуг оборонного призначення, та їх орієнтовну вартість;
• у ході опрацювання пропозицій до зведеного трирічного плану закупівель встановлюють окремо за кожен показник (номенклатури) закупівлі товарів, робіт і послуг оборонного призначення ступінь їх секретності, а у разі необхідності відносять їх до продукції оборонного призначення, придбання яких планується здійснити за конкурентними (нетаємними) процедурами закупівлі в межах річного та/або трирічного планів закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення відповідно до Закону України “Про публічні закупівлі” з урахуванням особливостей, встановлених Законом України “Про оборонні закупівлі”.
2.3.2. Відповідальний за формування оборонних закупівель у Збройних Силах уточнює орієнтовний розподіл фінансового ресурсу за напрямом закупівлі товарів, робіт і послуг оборонного призначення у розрізі видів, окремих родів військ (сил) Збройних Сил з урахуванням видатків загального фонду державного бюджету Міноборони та Державної спеціальної служби транспорту на плановий бюджетний період та надає його до відповідальних за формування оборонних закупівель за напрямами витрат та інвестицій ресурсів Збройних Сил.
2.3.3. Командування видів, окремих родів військ (сил) Збройних Сил та інші органи військового управління надають відповідальним за формування оборонних закупівель пропозиції до проекту зведеного трирічного плану закупівель щодо необхідності закупівлі товарів, робіт і послуг оборонного призначення, за погодженням з відповідними службами забезпечення. Разом із пропозиціями надаються обґрунтування цієї потреби у закупівлі та їх пріоритетність.
2.3.4. Відповідальні за формування оборонних закупівель узагальнюють надані пропозиції до зведеного трирічного плану, аналізують їх на відповідність пріоритетам розвитку Збройних Сил на відповідний бюджетний період, можливостей їх реалізації з урахуванням результатів маркетингових досліджень ринку продукції оборонного призначення та аналізу виробничих можливостей підприємств оборонно- промислового комплексу України та інших суб’єктів господарювання, у тому числі імпортерів, що можуть залучатися до постачання товарів, робіт і послуг оборонного призначення, ресурсного забезпечення (з урахуванням бюджетних зобов’язань, кредиторської та дебіторської заборгованості), та надають їх до відповідального за формування оборонних закупівель у Збройних Силах:
1) у тритижневий строк (з урахуванням настання кінцевого строку, визначеного календарним графіком на розроблення державним замовником пропозицій до проекту зведеного трирічного плану закупівель) після схвалення Кабінетом Міністрів України проекту закону України про Державний бюджет України на плановий бюджетний період в межах граничних обсягів видатків на плановий рік та обґрунтування до них:
– за бюджетними програмами (підпрограмами), формування і виконання яких покладено на них, – пропозиції до проекту зведеного трирічного плану закупівель на плановий бюджетний період;
– за бюджетними програмами (підпрограмами), формування і виконання яких покладено на інші структурні підрозділи Міноборони (в частині закупівлі та модернізації ОВТ, проведення науково-дослідних та дослідно-конструкторських робіт), Генерального штабу Збройних Сил та органів військового управління Збройних Сил, – потребу у закупівлі товарів робіт і послуг оборонного призначення без визначення процедури їх закупівлі (таємна/нетаємна) на плановий бюджетний період;
2) у місячний строк (з урахуванням настання кінцевого строку, визначеного календарним графіком на розроблення державним замовником пропозицій до проекту зведеного трирічного плану закупівель) на підставі прогнозних обсягів фінансування оборонних закупівель, визначених у проекті закону України про Державний бюджет України на відповідний бюджетний рік:
– за бюджетними програмами (підпрограмами), формування і виконання яких покладено на них, – пропозиції до проекту зведеного трирічного плану закупівель на наступні за плановим два бюджетні періоди;
– за бюджетними програмами (підпрограмами), формування і виконання яких покладено на інші структурні підрозділи Міноборони (в частині закупівлі та модернізації ОВТ, проведення науково-дослідних та дослідно-конструкторських робіт), Генерального штабу Збройних Сил та органів військового управління Збройних Сил, – потребу у закупівлі товарів робіт і послуг оборонного призначення без визначення процедури їх закупівлі (таємна/нетаємна) на наступні за плановим два бюджетні періоди.
2.3.5. Відповідальний за формування оборонних закупівель у Збройних Силах:
• з урахуванням вихідних даних для розроблення пропозицій до проекту зведеного трирічного плану закупівель в межах доведеного обсягу видатків узгоджує з відповідальними за формування оборонних закупівель (у разі потреби з командуваннями видів, окремих родів військ (сил) Збройних Сил та іншими органами військового управління (службами забезпечення)) перелік (номенклатуру), обсяги фінансування та кількість товарів, робіт і послуг оборонного призначення;
• формує узагальнені пропозиції Збройних Сил до проекту зведеного трирічного плану закупівель за формою, встановленою головним органом у сфері планування оборонних закупівель, у розрізі бюджетних програм (підпрограм) Міноборони за напрямами і розділами оборонних закупівель відповідно до пропозицій замовників з оборонних закупівель органів військового управління Збройних Сил;
• узгоджує з уповноваженим та відповідальним за формування оборонних закупівель в Міноборони обсяги бюджетних зобов’язань та зареєстрованої дебіторської заборгованості за укладеними та чинними державними контрактами (договорами), можливість постачання (закупівлі) товарів, робіт і послуг оборонного призначення, ураховуючи результати маркетингових досліджень, проведені замовниками з оборонних закупівель органів військового управління Збройних Сил;
• погоджує пропозиції до проекту зведеного трирічного плану закупівель із заінтересованими структурними підрозділами Генерального штабу Збройних Сил, органами військового управління Збройних Сил та подає їх на підпис начальнику Генерального штабу Збройних Сил України та на затвердження Головнокомандувачу Збройних Сил України.
2.3.6. Після схвалення Кабінетом Міністрів України проекту закону України про Державний бюджет України на відповідний рік відповідальний за формування оборонних закупівель у Збройних Силах подає в установленому порядку (за десять робочих днів до кінцевого строку, визначеного у календарному графіку формування головним органом у сфері планування оборонних закупівель проекту зведеного трирічного плану закупівель, на розроблення та подання Міноборони пропозицій до проекту зведеного трирічного плану закупівель) до уповноваженого та відповідального за формування оборонних закупівель в Міноборони, затверджені Головнокомандувачем Збройних Сил України пропозиції до проекту зведеного трирічного плану закупівель на плановий та наступні за плановим два бюджетних періоди за бюджетними програмами (підпрограмами), формування і виконання яких покладено на структурні підрозділи Міноборони (в частині закупівлі та модернізації ОВТ, проведення науково-дослідних та дослідно-конструкторських робіт), Генерального штабу Збройних Сил та інші органи військового управління Збройних Сил.
Разом із пропозиціями до проекту зведеного трирічного плану закупівель надаються обґрунтування запланованих заходів, в яких зазначається:
• потреба Збройних Сил у закупівлі товарів, робіт і послуг оборонного призначення;
• результативні показники, яких очікується досягти за рахунок закупівлі товарів, робіт і послуг оборонного призначення (оснащення окремих військових частин, підрозділів, забезпечення виконання певних завдань, у тому числі бойових завдань за призначенням тощо);
• пріоритетність виконання завдань та спрямування фінансового ресурсу.
2.4. Після схвалення Кабінетом Міністрів України проекту закону України про Державний бюджет України на відповідний рік відповідальні за формування оборонних закупівель та/або замовники з оборонних закупівель, безпосередньо підпорядковані Міноборони, на підставі вихідних даних готують та подають у тритижневий строк (з урахуванням строків, визначених у календарному графіку) до уповноваженого та відповідального за формування оборонних закупівель в Міноборони пропозиції до проекту зведеного трирічного плану закупівель на плановий та наступні за плановим два бюджетних періоди з відповідним обґрунтуванням за бюджетними програмами (підпрограмами) формування і виконання яких покладено на структурні підрозділи Міноборони.
2.5. Уповноважений та відповідальний за формування оборонних закупівель в Міноборони після отримання пропозицій у межах своїх повноважень опрацьовує та уточнює можливість розроблення, модернізації та постачання зразків ОВТ підприємствами оборонно-промислового комплексу України усіх форм власності та за імпортом, формує пропозиції до проекту зведеного трирічного плану закупівель за встановленими головним органом у сфері планування оборонних закупівель формами, погоджує їх з заступником Міністра оборони України (згідно з розподілом обов’язків) та подає на підпис Міністру оборони України.
2.6. Пропозиції Міноборони до проекту зведеного трирічного плану закупівель надсилаються до головного органу у сфері планування оборонних закупівель для узагальнення.
3. Уточнення та надання пропозицій до проекту зведеного трирічного плану закупівель
3.1. Уточнення пропозицій до проекту зведеного трирічного плану закупівель здійснюється в межах видатків, затверджених законом України про Державний бюджет України на відповідний рік.
3.2. Вихідними даними для уточнення пропозицій до проекту зведеного трирічного плану закупівель є:
• показники закону України про Державний бюджет України на відповідний рік за бюджетними програмами, у межах яких формуються уточнені пропозиції до проекту зведеного трирічного плану закупівель;
• затверджений розподіл граничних обсягів видатків державного бюджету Міноборони та Державної спеціальної служби транспорту на плановий і наступні за плановим два бюджетні періоди у розрізі бюджетних програм (підпрограм) Міноборони;
• пропозиції Міноборони до проекту зведеного трирічного плану закупівель в межах показників проекту’ закону України про Державний бюджет України на відповідний рік, схваленого на засіданні Кабінету Міністрів України;
• ціни на товари, роботи і послуги оборонного призначення, визначені на підставі очікуваної вартості, наданої виконавцями державних контрактів (договорів), та рівень яких встановленим порядком перевірений (узгоджений) військовими представництвами Міноборони;
• реальний стан фінансування заходів оборонних закупівель в поточному році;
• бюджетні зобов’язання та стан погашення зареєстрованої дебіторської заборгованості за укладеними та чинними державними контрактами (договорами);
• потреба Збройних Сил у закупівлі товарів, робіт і послуг за оборонними закупівлями;
• рішення погоджувальних нарад щодо визначення пріоритетності виконання заходів оборонних закупівель.
3.3. Відповідальним за формування оборонних закупівель у Збройних Силах та відповідальними за формування оборонних закупівель та/або замовниками з оборонних закупівель, безпосередньо підпорядкованими Міноборони, після оприлюднення закону України про Державний бюджет України, у разі потреби, організовуються та проводяться із залученням представників командувань видів, окремих родів військ (сил) Збройних Сил та інших органів військового управління (службами забезпечення) погоджувальні наради щодо уточнення запланованих заходів та пріоритетності їх виконання з метою прийняття відповідних управлінських рішень в разі змін планових обсягів фінансування за показниками згаданого законодавчого акта та/або рішень керівництва Міноборони та Генерального штабу Збройних Сил, Головнокомандувача Збройних Сил України стосовно виконання заходів оборонних закупівель.
Рішення погоджувальних нарад оформлюються відповідними дорученнями (протоколами) з метою їх подальшого врахування під час планування та виконання завдань та заходів зведеного трирічного плану закупівель.
3.4. Відповідальний за формування оборонних закупівель у Збройних Силах з урахуванням рішень погоджувальних нарад у п’ятиденний строк уточнює пропозиції до проекту зведеного трирічного плану закупівель та подає їх на підпис начальнику Генерального штабу Збройних Сил України та на затвердження Головнокомандувачу Збройних Сил України.
Відповідальні за формування оборонних закупівель та/або замовники з оборонних закупівель, безпосередньо підпорядковані Міноборони, рішення погоджувальних нарад узгоджують із заступником Міністра оборони України (згідно з розподілом обов’язків) та доповідають про результати проведених нарад Міністру оборони України для подальшого їх затвердження (або погодження).
Затверджені (або погоджені) уточнені рішення та пропозиції до проекту зведеного трирічного плану закупівель надсилаються для узагальнення уповноваженому та відповідальному за формування оборонних закупівель в Міноборони.
3.5. Уповноважений та відповідальний за формування оборонних закупівель в Міноборони узагальнює отриману інформацію, формує уточнені пропозиції до проекту зведеного трирічного плану закупівель, погоджує їх із заступником Міністра оборони України (згідно з розподілом обов’язків) та подає на підпис Міністру оборони України.
Уточнені пропозиції Міноборони до проекту зведеного трирічного плану закупівель надсилаються до головного органу у сфері оборонних закупівель для узагальнення.
4. Виконання зведеного трирічного плану закупівель
4.1. Виконання зведеного трирічного плану закупівель розпочинається після його затвердження Кабінетом Міністрів України та доведення до Міноборони основних (орієнтовних) показників закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення за закритими закупівлями (далі – основні (орієнтовні) показники) в частині, що його стосуються.
4.2. На підставі затвердженого зведеного трирічного плану закупівель замовники з оборонних закупівель здійснюють відбір виконавців закупівлі товарів, робіт і послуг оборонного призначення за закритими закупівлями у порядку, встановленому Законом України “Про оборонні закупівлі”.
Після відбору виконавців за закритими закупівлями замовники з оборонних закупівель укладають з ними державні контракти (договори), а за державними контрактами (договорами), укладеними у минулі роки, укладаються додаткові угоди на поставку товарів оборонного призначення, виконання дослідно-конструкторських (науково-дослідних, фундаментальних і пошукових) робіт та надання послуг оборонного призначення.
5. Коригування зведеного трирічного плану закупівель
5.1. У зв’язку з прийняттям нових законів України, виданням актів Президента України та Кабінету Міністрів України, зокрема введенням в дію рішень Ради національної безпеки і оборони України указами глави держави та виданням актів Уряду про затвердження (або внесення змін до) державних цільових оборонних програм Міноборони здійснюється (у разі необхідності) коригування зведеного трирічного плану закупівель та формуються пропозиції про внесення змін до його основних (орієнтовних) показників.
У разі прийняття рішень керівництвом Міноборони та/або Головнокомандувачем Збройних Сил України, за умови, коли обсяги здійснення поставки (закупівлі) товарів, робіт і послуг оборонного призначення не відповідають потребам Збройних Сил та/або коли ціна найбільш вигідної пропозиції закупівлі перевищує суму, передбачену на фінансування цієї закупівлі чи коли виникла потреба внесення змін до кількісних показників та/або номенклатури товарів, робіт і послуг оборонного призначення, а також у зв’язку з необхідністю коригування очікуваної вартості предмета закупівлі в межах затверджених обсягів фінансування оборонних закупівель Міноборони на плановий бюджетний період та втратою актуальності або неможливістю закупівель за визначеною номенклатурою військового майна, у тому числі за номенклатурою зразків ОВТ, Міноборони формуються пропозиції про внесення змін до зведеного трирічного плану закупівель.
5.2. Пропозиції про внесення змін до зведеного трирічного плану закупівель формуються уповноваженим та відповідальним за формування оборонних закупівель в Міноборони на підставі пропозицій відповідального за формування оборонних закупівель у Збройних Силах, що подаються ним у порядку, визначеному у розділі 2 Інструкції, та відповідальними за формування оборонних закупівель та/або замовниками з оборонних закупівель, безпосередньо підпорядкованих Міноборони, за формою, встановленою головним органом у сфері планування оборонних закупівель.
5.3. Подання пропозицій про внесення змін до зведеного трирічного плану закупівель до уповноваженого та відповідального за формування оборонних закупівель в Міноборони проводяться у строки, що будуть дозволяти здійснити підготовку та видання нормативно-правового акта Уряду з питань оборонних закупівель, а також виконати заходи, пов’язані з укладенням державних контрактів (договорів) (та/або додаткових угод до них), їх фінансуванням (авансуванням) та подальшим проведенням розрахунків з виконавцями державних контрактів (договорів) з оборонних закупівель до закінчення планового бюджетного періоду (поточного року планування).
5.4. Пропозиції про внесення змін до основних показників зведеного трирічного плану закупівель, у разі потреби перерозподілу призначень фінансового ресурсу (у тому числі за рахунок збільшення бюджетних асигнувань) між бюджетними програмами (підпрограмами) Міноборони, надаються до уповноваженого та відповідального за формування оборонних закупівель в Міноборони за умови визначення джерел фінансування нового формату оборонних закупівель та відповідного рішення Міністра оборони України.
5.5. Разом з пропозиціями про внесення змін до основних показників зведеного трирічного плану закупівель надається їх обґрунтування, в якому зазначаються підстави для коригування завдань і заходів оборонних закупівель, їх очікувані результативні показники у разі здійснення цього коригування, а також визначається пріоритетність та важливість виконання цих завдань і заходів щодо найбільш раціонального спрямування фінансового ресурсу для досягнення визначених спроможностей і повного забезпечення потреб Міноборони у військовому майні, зокрема в зразках ОВТ та інших товарах, роботах і послугах оборонного призначення.
5.6. Уповноважений та відповідальний за формування оборонних закупівель в Міноборони узагальнює та формує пропозиції про внесення змін до основних (орієнтовних) показників зведеного трирічного плану закупівель, погоджує їх із заступником Міністра оборони України (згідно з розподілом обов’язків) та за підписом Міністра оборони України подає згадані пропозиції до головного органу у сфері планування оборонних закупівель.
5.7. Після затвердження Кабінетом Міністрів України змін, до основних (орієнтовних) показників зведеного трирічного плану закупівель та доведення їх до Міноборони відповідальні за формування оборонних закупівель надають встановленим порядком до Центрального управління оборонних ресурсів Генерального штабу Збройних Сил України пропозиції щодо внесення відповідних змін до Плану утримання та розвитку Збройних Сил України.
6. Контроль за виконанням зведеного трирічного плану закупівель
6.1. Контроль за виконанням зведеного трирічного плану закупівель здійснюється замовниками з оборонних закупівель відповідно до наданих їм повноважень Міністром оборони України за визначеними бюджетними програмами (підпрограмами) Міноборони з урахуванням вимог статті 15 Закону України “Про оборонні закупівлі”.
6.2. Контроль за якістю товарів, робіт і послуг оборонного призначення на всіх етапах їх розроблення, виробництва, модернізації та ремонту здійснюється відповідно до вимог нормативних документів, технічної документації і умов виконання державних контрактів (договорів) військовими представництвами Міноборони із дотриманням вимог постанови Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 2009 року № 1107 “Про затвердження Положення про представництва державних замовників у сфері оборони на підприємствах, в установах і організаціях” (зі змінами).
7. Звітування про виконання зведеного трирічного плану закупівель та оприлюднення інформації про фінансування оборонних закупівель
7.1. Звітування про виконання оборонних закупівель за закритими закупівлями в Міноборони здійснюється відповідно до Порядку планування, формування, особливості розміщення, коригування оборонних закупівель, здійснення контролю та звітування про їх виконання, а також оприлюднення інформації про оборонні закупівлі, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 березня 2021 року № 363, та за формами, встановленими головним органом у сфері планування оборонних закупівель та Державною службою статистики України.
7.2. Відповідальний за формування оборонних закупівель у Збройних Силах узагальнює інформацію від замовників з оборонних закупівель органів військового управління Збройних Сил про результати виконання зведеного трирічного плану закупівель та подає:
• до уповноваженого та відповідального за формування оборонних закупівель в Міноборони та до Головного управління логістики Генерального штабу Збройних Сил України:
• щомісяця до 3 числа — інформацію про укладені державні контракти (договори) за оборонними закупівлями та звіт про поставку (закупівлю) товарів, виконання робіт і надання послуг;
• щокварталу до 3 числа місяця, що настає за звітним періодом, – звіт про виконання науково-дослідних та дослідно-конструкторських робіт, будівництво об’єктів і споруд оборонного призначення;
• до Департаменту фінансів Міністерства оборони України щокварталу до 5 числа місяця, що настає за звітним періодом, – звіт про використання бюджетних коштів, передбачених для фінансування оборонних закупівель;
• до Воєнно-наукового управління Генерального штабу Збройних Сил України щокварталу до 5 числа – звіт про виконання науково-дослідних та дослідно-конструкторських робіт.
7.3. Відповідальні за формування оборонних закупівель та/або замовники з оборонних закупівель, безпосередньо підпорядковані Міноборони, про результати виконання зведеного трирічного плану закупівель подають:
до уповноваженого та відповідального за формування оборонних закупівель в Міноборони:
• щомісяця до 3 числа – інформацію про укладені державні контракти (договори) за оборонними закупівлями та звіт про поставку (закупівлю) товарів, виконання робіт і надання послуг;
• щокварталу до 5 числа місяця, що настає за звітним періодом, – звіт про виконання науково-дослідних та дослідно-конструкторських робіт, будівництво об’єктів і споруд оборонного призначення;
• до Департаменту фінансів Міністерства оборони України щокварталу до 5 числа місяця, що настає за звітним періодом, – звіт про використання бюджетних коштів, передбачених для фінансування оборонних закупівель.
7.4. Уповноважений та відповідальний за формування оборонних закупівель в Міноборони узагальнює інформацію від відповідального за формування оборонних закупівель у Збройних Силах, відповідальних за формування оборонних закупівель та/або замовників з оборонних закупівель, безпосередньо підпорядкованих Міноборони, про результати виконання зведеного трирічного плану закупівель та подає:
• до головного органу у сфері планування оборонних закупівель щомісяця до 5 числа – інформацію про укладені державні контракти (договори) за оборонними закупівлями;
• до Державної служби статистики України:
– щомісяця до 5 числа – звіт про поставку (закупівлю) товарів, виконання робіт і надання послуг;
– щокварталу до 5 числа місяця, що настає за звітним періодом, – звіт про виконання науково-дослідних та дослідно-конструкторських робіт, будівництво об’єктів і споруд оборонного призначення.
7.5. Департамент фінансів Міністерства оборони України узагальнює інформацію від відповідального за формування оборонних закупівель у Збройних Силах, відповідальних за формування оборонних закупівель та/або замовників з оборонних закупівель, безпосередньо підпорядкованих Міноборони, про результати виконання зведеного трирічного плану закупівель та подає до Міністерства фінансів України та головного органу у сфері планування оборонних закупівель щокварталу до 10 числа місяця, що настає за звітним періодом, – звіт про використання коштів, передбачених для фінансування оборонних закупівель.
7.6. Оприлюднення інформації про загальний обсяг коштів державного бюджету Міноборони, передбачених на закупівлю товарів, робіт і послуг оборонного призначення за закритими закупівлями, та інформації про обсяг використаного на такі цілі фінансового ресурсу в інтересах Міноборони здійснюється уповноваженим та відповідальним за формування оборонних закупівель в Міноборони на офіційному вебсайті Міноборони у строки, встановлені вимогами частини третьої статті 15 Закону України “Про оборонні закупівлі”.
Тимчасово виконуючий обов’язки директора Департаменту військово-технічної політики, розвитку озброєння та військової техніки Міністерства оборони України полковник |
В. Шостак |