Connect with us
Гаряча лінія Міноборони 15-12

Документи Міністерства оборони України

Реалізовано в рамках інформаційно-аналітичного порталу

Документи Міністерства оборони України

Наказ № 428 від 08.08.2019 Про затвердження Положення про Управління нормативно-методичного забезпечення та моніторингу володіння, використання та розпорядження нерухомого майна і земель

Тип документу

Наказ

Рік затвердження

2019

Видавець

Міністерство оборони України

Герб України

МІНІСТЕРСТВО ОБОРОНИ УКРАЇНИ

НАКАЗ

08.08.2019 № 428

Про затвердження Положення про Управління нормативно-методичного забезпечення та моніторингу володіння, використання та розпорядження нерухомого майна і земель

Відповідно до Положення про Міністерство оборони України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 листопада 2014 року № 671 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 19 жовтня 2016 року № 730), з метою визначення завдань і функцій Управління нормативно-методичного забезпечення та моніторингу володіння, використання та розпорядження нерухомого майна і земель, повноважень, відповідальності та прав його керівника наказую:

1. Затвердити Положення про Управління нормативно-методичного забезпечення та моніторингу володіння, використання та розпорядження нерухомого майна і земель, що додається.

2. Визнати таким, що втратив чинність, наказ Міністерства оборони України від 03 березня 2017 року № 125 “Про затвердження Положення про Управління нормативно-методичного забезпечення та моніторингу володінню, використання та розпорядження нерухомого майна і земель” (зі змінами).

3. Наказ розіслати згідно з розрахунком розсилки.

Тимчасово виконуючий обов’язки
Міністра оборони України
І. Руснак

ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства оборони України
08 серпня 2019 року № 428

 

ПОЛОЖЕННЯ
про Управління нормативно-методичного забезпечення та моніторингу володіння, використання та розпорядження нерухомого майна і земель

1. Положення про Управління нормативно-методичного забезпечення та моніторингу володіння, використання та розпорядження нерухомого майна і земель (далі – Положення) визначає основні завдання і функції, порядок взаємодії з іншими структурними підрозділами та повноваження начальника Управління нормативно-методичного забезпечення та моніторингу володіння, використання та розпорядження нерухомого майна і земель (далі – начальник Управління).

2. Управління нормативно-методичного забезпечення та моніторингу володіння, використання та розпорядження нерухомого майна і земель (далі – Управління) є органом військового управління, безпосередньо підпорядкованим Міністерству оборони України (далі – Міноборони), юрисдикція якого в межах повноважень поширюється на всю територію України.

3. Управління бере участь у виконанні завдань із забезпечення реалізації державної політики з питань національної безпеки у воєнній сфері, сферах оборони і військового будівництва у мирний час та в особливий період, а також завдань та функцій, покладених на Міноборони, а саме: з питань володіння, використання та розпорядження нерухомим військовим майном Збройних Сил України (далі – нерухоме військове майно), нерухомим майном державних підприємств, установ та організацій, що належать до сфери управління Міноборони (далі – нерухоме майно державних підприємств), землями оборони, які надані для розміщення і постійної діяльності військових частин, установ, вищих військових навчальних закладів, військових ліцеїв та наукових установ, що належать до сфери управління Міноборони (далі – військові навчальні заклади і установи) та організацій Збройних Сил України (далі – Збройні Сили), Державної спеціальної служби транспорту (далі – Держспецтрансслужба), а також землями, що належать до державної власності та надані для постійного користування державним підприємствам, установам та організаціям Міноборони (далі – землі).

4. Управління підпорядковується Міністру оборони України.

Діяльність Управління спрямовує та координує заступник Міністра оборони України (згідно з розподілом обов’язків).

5. Управління у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, актами Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства, наказами Міноборони, директивами Міноборони та Генерального штабу Збройних Сил України (далі – Генеральний штаб), а також цим Положенням.

6. Основними завданнями Управління є забезпечення реалізації державної політики з питань національної безпеки у сфері його компетенції, а також виконання завдань та функцій, покладених на Міноборони у мирний час та особливий період, а саме:

– участь у межах компетенції у забезпеченні реалізації повноважень Міноборони у сфері володіння, використання та розпорядження нерухомим військовим майном та нерухомим майном державних підприємств і землями;

– організація взаємодії Міноборони з центральними та місцевими органами виконавчої влади, їх структурними підрозділами, органами місцевого самоврядування та іншими підприємствами, установами й організаціями, які здійснюють діяльність у зазначеній сфері;

– методичне забезпечення питань, пов’язаних із виготовленням технічної документації та правовстановлюючих документів на нерухоме військове майно і нерухоме майно державних підприємств та на землі, підготовкою та проведенням інвентаризації нерухомого військового майна та нерухомого майна державних підприємств;

– виявлення негативних факторів (ризиків), пов’язаних із володінням, використанням та розпорядженням нерухомим військовим майном, нерухомим майном державних підприємств і землями, визначення їх можливих негативних наслідків, надання пропозицій щодо зниження рівня ризиків, усунення причин і умов, які можуть сприяти порушенню вимог законодавства в цій сфері;

– прийняття участі у веденні обліку об’єктів державної власності, які належать до сфери управління Міноборони;

– здійснення в межах повноважень, передбачених законом, інших функцій з управління об’єктами державної власності, які належать до сфери управління Міноборони, введення моніторингу стану їх обліку;

участь у підготовці Міноборони для подання Кабінетові Міністрів України пропозицій щодо відчуження нерухомого військового майна та здійснення в установленому законом порядку його відчуження або передачі.

7. Управління відповідно до наданих повноважень:

– організовує в межах компетенції виконання вимог Конституції та законів України, актів Президента України, Верховної Ради України, прийнятих відповідно до Конституції та законів України, актів Кабінету Міністрів України, інших актів законодавства, наказів Міноборони, директив Міноборони та Генерального штабу, цього Положення та здійснює контроль за їх реалізацією;

– приймає участь у розробленні проектів законів України, актів Президента України та Кабінету Міністрів України, наказів Міноборони (Генерального штабу) з питань володіння, використання та розпорядження нерухомим військовим майном, нерухомим майном державних підприємств і землями;

– надає Міністру оборони України, першому заступнику Міністра оборони України, заступнику Міністра оборони України з питань європейської інтеграції, заступникам Міністра оборони України та державному секретарю Міністерства оборони України (далі – керівництво Міноборони) оперативну та систематизовану інформацію та пропозиції, узгоджені з відповідними структурними підрозділами апарату Міноборони, органами військового управління, військовими частинами, вищими військовими навчальними закладами та установами, безпосередньо підпорядкованими Міноборони (далі – структурні підрозділи, безпосередньо підпорядковані Міноборони) з питань володіння, використання та розпорядження нерухомим військовим майном, нерухомим майном державних підприємств і землями для прийняття ефективних управлінських рішень;

– здійснює перспективне і поточне планування діяльності Управління;

– організовує виконання заходів повсякденної діяльності Управління;

– розробляє проекти законів та інших нормативних актів відповідно до напряму діяльності, здійснює в установленому порядку їх погодження та супроводження;

– здійснює методичне забезпечення, проводить моніторинг процедур та їх погодження стосовно відчуження нерухомого військового майна та нерухомого майна державних підприємств, передачі його в оренду, до сфери управління органів, уповноважених управляти нерухомим майном державних підприємств та у комунальну власність;

– погоджує проекти рішень про надання згоди на припинення права постійного користування земельними ділянками;

– готує за напрямом діяльності Управління самостійно або разом з іншими структурними підрозділами Міноборони інформаційні та аналітичні матеріали для їх подання керівництву Міноборони;

– направляє матеріали про виявлені порушення до відповідних структурних підрозділів апарату Міноборони, структурних підрозділів безпосередньо підпорядкованих Міноборони, Держспецтрансслужби та Головного управління Військової служби правопорядку у Збройних Силах України;

– організовує проведення нарад, створення комісій, робочих груп та інші заходи з питань володіння, використання та розпорядження нерухомим військовим майном та нерухомим майном державних підприємств і землями;

– проводить моніторинг стану обліку нерухомого військового майна, нерухомого майна державних підприємств та земель, законності, ефективності їх використання, збереження та охорони;

– здійснює моніторинг технічного стану об’єктів нерухомого військового майна та нерухомого майна державних підприємств, у тому числі незавершеного будівництва, процедури його списання;

– погоджує проекти: генеральних угод про співробітництво, договорів комісії (додаткових угод), інших правочинів стосовно відчуження та реалізації нерухомого військового майна; переліків (додаткових переліків) об’єктів нерухомого військового майна, яке може бути відчужене окремо від земельних ділянок; переліків (додаткових переліків) земельних ділянок, які можуть бути відчужені разом з розташованими на них об’єктами нерухомого військового майна; переліків (додаткових переліків) земельних ділянок, які вивільняються у процесі реформування Збройних Сил і Держспецтрансслужби та підлягають реалізації; переліків нерухомого військового майна, яке без шкоди для бойової та мобілізаційної готовності може бути передано в оренду; переліків земельних ділянок, на яких планується будівництво житла для військовослужбовців та членів їх сімей;

– надає рекомендації щодо недопущення випадків незаконного виведення з володіння, використання та розпорядження нерухомого майна державних підприємств;

– погоджує проекти наказів Міноборони про надання згоди на відчуження нерухомого майна державних підприємств та рішень про надання згоди (відмови) на списання їх нерухомого майна;

– надає пропозиції щодо подальшого використання нерухомого майна державних підприємств, яке залишилося після їх ліквідації;

– здійснює погодження проектів наказів Міноборони про надання земель і фондів нерухомого військового майна, нерухомого майна державних підприємств, та доручень щодо розпоряджання (управління) ними;

– проводить моніторинг та аналіз рішень судів, державних реєстрів та іншої необхідної публічної інформації, що стосуються володіння, використання та розпорядження нерухомим військовим майном, нерухомим майном державних підприємств і землями;

– за дорученням здійснює представництво інтересів Міноборони в судах та інших юрисдикційних органах за напрямом діяльності Управління;

– утворює методичну раду, яка є консультативно-дорадчим органом з опрацювання пропозицій щодо підготовки загальних методичних рекомендацій та інших документів методичного спрямування у сфері діяльності Управління, та забезпечує її діяльність;

– готує методичні рекомендації з питань володіння, використання та розпорядження нерухомим військовим майном, нерухомим майном державних підприємств і землями;

– забезпечує доступ до публічної інформації, розпорядником якої є Управління;

– забезпечує захист персональних даних особового складу Управління;

– провадить в Управлінні у встановленому порядку діяльність, пов’язану з державною таємницею;

– здійснює заходи щодо мобілізаційної підготовки та забезпечення переведення Управління на функціонування в умовах особливого періоду;

– вживає заходів з технічного захисту інформації та захисту службової та конфіденційної інформації особовим складом Управління;

– здійснює виконання функцій внутрішнього контролю та управління ризиками за напрямом діяльності Управління;

– забезпечує вжиття заходів, які є необхідними та обґрунтованими для запобігання і протидії корупції у діяльності Управління;

– бере участь у реалізації заходів демократичного цивільного контролю за напрямом діяльності Управління;

– забезпечує схоронність службових документів, що утворюються в процесі діяльності Управління, своєчасне передавання їх на державне зберігання до Галузевого державного архіву Міністерства оборони України, відповідно до вимог законодавства;

– за рішенням керівництва Міноборони може залучатися до виконання інших функцій, покладених на Міноборони, як самостійно, так у взаємодії або спільно з іншими структурними підрозділами Міноборони;

– опрацьовує в установленому порядку запити та звернення народних депутатів України, депутатів місцевих рад, листи органів державної влади, органів місцевого самоврядування, інших установ і організацій, об’єднань громадян та звернення громадян;

– здійснює інші повноваження, передбачені законодавством.

8. Управління для здійснення визначених повноважень та виконання завдань має право:

– одержувати в установленому порядку від посадових осіб структурних підрозділів апарату Міноборони, структурних підрозділів, безпосередньо підпорядкованих Міноборони, Держспецтрансслужби, Генерального штабу, підпорядкованих їм органів військового управління, військових частин, військових навчальних закладів та установ, державних підприємств, установ і організацій, що належать до сфери управління Міноборони, необхідну інформацію, документи, матеріали та залучати в установленому порядку їх фахівців до виконання функцій та завдань, покладених на Управління;

– безперешкодного допуску на об’єкти нерухомого військового майна, нерухомого майна державних підприємств та земель;

– ініціювати скликання нарад, створення комісій, робочих груп, проводити наукові конференції та семінари з питань, що належать до повноважень Управління;

– за дорученням керівництва Міноборони представляти в установленому порядку інтереси Міноборони в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, міжнародних організаціях за напрямом діяльності Управління;

– розробляти у встановленому порядку положення, порядок, правила, інструкції, настанови, методичні рекомендації та інші документи з питань, що відносяться до компетенції Управління;

– у відповідності з напрямом діяльності Управління надавати методичну та практичну допомогу, рекомендації (пропозиції) керівникам структурних підрозділів апарату Міноборони, структурних підрозділів, безпосередньо підпорядкованих Міноборони, Держспецтрансслужби, Генерального штабу, підпорядкованих їм органів військового управління, військових частин, військових навчальних закладів та установ, державних підприємств, установ і організацій, що належать до сфери управління Міноборони з питань забезпечення необхідних заходів для підвищення ефективності використання та збереження нерухомого військового майна, нерухомого майна державних підприємств і земель, запобігання настанню майнових ризиків (спричиненню негативних економічних наслідків, матеріальних збитків тощо), усунення у цій сфері наявних порушень законодавства та контроль за їх реалізацією;

– використовувати інформаційні електронні бази даних Міноборони, Держспецтрансслужби та Генерального штабу, підпорядкованих їм органів військового управління, державні реєстри, доступ до яких у встановленому порядку надано Управлінню, для моніторингу відомостей про державну реєстрацію речових прав на нерухоме військове майно, нерухоме майно державних підприємств та землі, їх обтяжень, іншої необхідної інформації в межах повноважень;

– створювати в Управлінні з питань його діяльності відповідні реєстри та електронні бази даних.

9. Управління в межах повноважень у процесі виконання покладених на нього завдань взаємодіє зі структурними підрозділами апарату Міноборони, структурними підрозділами, безпосередньо підпорядкованими Міноборони, Держспецтрансслужбою, Генеральним штабом, підпорядкованими їм органами військового управління, військовими частинами, військовими навчальними закладами і установами, військовими навчальними підрозділами закладів вищої освіти, державними підприємствами, установами та організаціями, що належать до сфери управління Міноборони, а також у ‘встановленому порядку з правоохоронними, судовими органами, державної влади та місцевого самоврядування. З цією метою Управління може надсилати до зазначених органів відповідні листи та приймати участь у проведенні ними заходів, які стосуються сфери його діяльності.

10. Управління очолює начальник, якого призначає на посаду та звільняє з посади Міністр оборони України в установленому законодавством порядку.

Начальник Управління підпорядковується заступнику Міністра оборони України, на якого згідно з розподілом обов’язків покладено повноваження зі здійснення координації та спрямування діяльності Управління.

11. Начальник Управління здійснює керівництво діяльністю Управління та відповідає за:

– організацію діяльності та керівництво Управлінням, здатність до виконання завдань за функціональним призначенням, сприяння створенню належних умов праці для підпорядкованого особового складу;

– виконання завдань, пов’язаних із забезпеченням реалізації державної політики з питань національної безпеки у воєнній сфері, сферах оборони і військового будівництва в мирний час та особливий період, у тому числі щодо володіння, використання та розпорядження нерухомим військовим майном, нерухомим майном державних підприємств та землями;

– організацію роботи з підготовки проектів законів, інших нормативно- правових актів за напрямом діяльності Управління та несе персональну відповідальність за їх підготовку та супроводження;

– організацію та контроль виконання особовим складом Управління в межах його компетенції законів України, актів та доручень Президента України, Кабінету Міністрів України, наказів Міноборони, директив Міноборони та Генерального штабу, доручень керівництва Міноборони та несе персональну відповідальність за їх виконання;

– визначення порядку виконання покладених на Управління функцій та завдань, організацію перспективного та поточного планування його діяльності;

– затвердження положення про відділ, сектор, робочу групу Управління;

– затвердження функціональних обов’язків військовослужбовців та посадових інструкцій державних службовців Управління відповідно до законодавства;

– здійснення заходів з внутрішнього контролю та управління ризиками в Управлінні, звітування з цих питань в порядку, встановленому в Міноборони;

– здійснення розгляду запитів та звернень народних депутатів України, депутатів місцевих рад, листів органів державної влади, органів місцевого самоврядування, інших установ і організацій, об’єднань громадян та звернень громадян, проведення особистого прийому громадян;

– забезпечення та контроль надання та оприлюднення публічної інформації, розпорядником якої є Управління;

– організацію ведення діловодства та електронного документообігу;

– здійснення контролю за схоронністю особовим складом службових документів, що утворюються в процесі діяльності Управління, своєчасним передаванням їх на державне зберігання до Галузевого державного архіву Міноборони відповідно до вимог законодавства;

– своєчасне вжиття заходів для забезпечення охорони державної таємниці відповідно до вимог режиму секретності, технічного захисту службової (конфіденційної) інформації та персональних даних, спрямовує роботу посадових осіб Управління на безумовне виконання вимог законодавства з цих питань;

– забезпечення регулярної оцінки корупційних ризиків у діяльності особового складу Управління, реалізації заходів із запобігання та протидії корупції, виявлення та припинення її проявів, усунення наслідків корупційних діянь в порядку, передбаченому законодавством;

– за дорученням представляє інтереси Міноборони в судах та інших юрисдикційних органах, за напрямом діяльності Управління, на підставі відповідної довіреності;

– прийняття рішень щодо відбору та розгляду в установленому порядку кандидатів для призначення та звільнення з посад військовослужбовців Управління, затвердження стосовно них атестаційних висновків (атестацій), забезпечення заходів зі створення кадрового резерву;

– здійснення повноважень керівника державної служби в Управлінні, у тому числі з питань щодо відбору, призначення та звільнення з посад державних службовців, присвоєння їм рангів, прийняття рішень про їх заохочення та притягнення до дисциплінарної відповідальності відповідно до законодавства;

– внесення в установленому порядку Міністру оборони України подання щодо представлення військовослужбовців та державних службовців Управління до державних нагород та відзнак Міноборони, присвоєння військовослужбовцям чергових та дострокових військових звань та застосовування до них інших видів заохочень, передбачених статутами Збройних Сил України та законодавством;

– здійснення безпосереднього керівництва щодо реалізації заходів з мобілізаційної підготовки та мобілізації в Управлінні;

– організацію індивідуальної підготовки військовослужбовців, підвищення кваліфікації державних службовців Управління, контролює стан військової, трудової та виконавчої дисципліни, вживає заходи щодо їх покращення;

– забезпечення готовності до переведення на функціонування Управління в умовах особливого періоду, організацію у ввіреному структурному підрозділі внутрішньої служби та оперативного чергування;

– здійснення повноважень щодо самостійного прийняття рішень за напрямом діяльності Управління;

– здійснення інших повноважень відповідно до законодавства.

12. Начальник Управління в межах своїх повноважень видає накази, розпорядження, доручення з основної діяльності Управління, з адміністративно-господарської діяльності, накази по стройовій частині та має право скасовувати видані ним накази (вносити до них зміни), організовує і контролює їх виконання.

Начальник Управління здійснює інші заходи, спрямовані на виконання Управлінням покладених на нього завдань і функцій.

За дорученням керівництва Міноборони представляє Управління в публічно-правових відносинах з іншими органами, установами, організаціями, підприємствами та громадянами в Україні та за її межами.

13. Начальник Управління має заступників.

Заступники начальника Управління призначаються і звільняються з посад у встановленому законодавством порядку за поданням начальника Управління.

Посадові інструкції (функціональні обов’язки) заступників начальника Управління, розподіл повноважень між ними визначаються відповідно до законодавства.

У разі відсутності начальника Управління його обов’язки виконує заступник або призначена начальником Управління інша посадова особа.

14. Забезпечення діяльності Управління здійснюється в установленому порядку.

15. Положення про Управління та його структуру затверджує Міністр оборони України за поданням заступника Міністра оборони України (згідно з розподілом обов’язків).

Управління не є юридичною особою, має печатку встановленого зразка зі своїм найменуванням, а також інші печатки та штампи, необхідні для забезпечення його діяльності.

Начальник Управління нормативно-методичного
забезпечення та моніторингу володіння, використання та розпорядження нерухомого майна і земель полковник
Б. Закутній

Задати питання

    Застереження щодо юридичної консультації: Інформація та документи, доступні на платформі, призначені виключно для інформаційних цілей і не повинні тлумачитись як правова консультація. Користувачі повинні звертатися до кваліфікованих юридичних фахівців за консультаціями, що специфічні для їхніх ситуацій.

    Застереження щодо регуляторних актів: Офіційні регуляторні акти та документи, доступні на платформі, походять безпосередньо від відповідного міністерства або авторитетних джерел. Однак користувачі повинні незалежно перевіряти ці акти на наявність оновлень чи поправок, які можуть не бути негайно відображені на цій платформі.

    Обмеження відповідальності: ТОВ «АКТИВЛЕКС» не несе відповідальності за будь-які збитки чи втрати, що виникли в результаті використання платформи та/або використання інформації та/або документів, доступних на платформі. Це включає прямі, непрямі, випадкові або наслідкові збитки.

    Застереження щодо зовнішніх джерел: Посилання на сторонні джерела або веб-сайти не означають підтвердження або схвалення ТОВ «АКТИВЛЕКС» їхнього змісту. Ми не несемо відповідальності за зміст, точність або доступність будь-яких зовнішніх джерел або веб-сайтів