Connect with us
Гаряча лінія Міноборони 15-12

Документи Міністерства оборони України

Реалізовано в рамках інформаційно-аналітичного порталу

Документи Міністерства оборони України

Наказ №59/нм від 04.02.2023 Про затвердження Положення про Головне управління державної авіації України

Тип документу

Наказ

Рік затвердження

2023

Видавець

Міністерство оборони України

Герб України

МІНІСТЕРСТВО ОБОРОНИ УКРАЇНИ

НАКАЗ

м. Київ

№59/нм від 04.02.2023

Про затвердження Положення про Головне управління державної авіації України

Відповідно до Положення про Міністерство оборони України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 листопада 2014 року № 671 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 19 жовтня 2016 року № 730), з метою визначення основних завдань і функцій Головного управління державної авіації України, повноважень, відповідальності та прав його керівника наказую:

1. Затвердити Положення про Головне управління державної авіації України, що додається.

2. Визнати таким, що втратив чинність, наказ Міністерства оборони України від 27 квітня 2016 року № 224 “Про затвердження Положення про Управління регулювання діяльності державної авіації України” (зі змінами).

3. Цей наказ набирає чинності з 01 березня 2023 року.

4. Наказ розіслати згідно з розрахунком розсилки.

Міністр оборони України О. Резніков

 

ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства оборони України
№59/нм від 04.02.2023

 

ПОЛОЖЕННЯ
про Головне управління державної авіації України

1. Це Положення визначає основні завдання і функції Головного управління державної авіації України (далі – Головне управління) та повноваження начальника Головного управління.

2. Головне управління призначено для реалізації державної політики в галузі державної авіації України та забезпечення в межах повноважень, передбачених законом, реалізації державної політики з оборонних питань, що пов’язані з використанням повітряного простору України (далі – використання повітряного простору України) та захистом суверенітету держави у мирний час та особливий період.

Головне управління – уповноважений орган Міністерства оборони України (далі – Міноборони) з питань регулювання діяльності державної авіації України, що належить до органів військового управління, юрисдикція якого поширюється на всю територію України.

Головне управління підпорядковується Міністру оборони України. Спрямовує та координує діяльність Головного управління перший заступник Міністра оборони України.

3. Головне управління у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, актами Верховної Ради України, Президента України, Кабінету Міністрів України, наказами, директивами Міноборони, іншими нормативно-правовими актами, а також цим Положенням.

З питань регулювання державної авіації Головне управління керується, зокрема:

– Повітряним кодексом України;

– Положенням про використання повітряного простору України, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 06 грудня 2017 року № 954;

– Правилами виконання польотів державної авіації України, затвердженими наказом Міністерства оборони України від 05 січня 2015 року № 2, зареєстрованими в Міністерстві юстиції України 26 січня 2015 року за № 82/26527;Правилами сертифікації повітряних суден, пов’язаних з ними виробів, компонентів та обладнання, які належать до військової техніки, а також організацій розробника та виробника (Частина-21В), затвердженими наказом Міністерства оборони України від 03 листопада 2016 року № 586, зареєстрованими в Міністерстві юстиції України 12 грудня 2016 року за № 1603/29733 (у редакції наказу Міністерства оборони України від 20 лютого 2019 року № 70, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 20 березня 2019 року за № 274/33245);

– наказом Міністерства оборони України від 23 грудня 2016 року № 714 “Про затвердження правил державної авіації України з питань підтримання льотної придатності”, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 06 лютого 2017 року за № 160/30028;

– Порядком допуску авіаційного персоналу до льотної експлуатації повітряних суден у державній авіації України, затвердженим наказом Міністерства оборони України від 16 грудня 2020 року № 477, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 18 лютого 2021 року за № 212/35834.

4. Основними завданнями Головного управління, як уповноваженого органу Міноборони з питань регулювання діяльності державної авіації України, є:

– внесення пропозицій Міністру оборони України щодо формування державної політики, стратегії розвитку, визначення завдань, функцій, умов діяльності у галузі державної авіації та використання повітряного простору України;

– забезпечення реалізації завдань та функцій, які покладені на Міноборони в галузі державної авіації, у взаємодії з іншими структурними підрозділами Міноборони, Збройними Силами України, іншими військовими формуваннями, які утворені відповідно до законів України, органами Національної поліції, центральними органами виконавчої влади, що забезпечують та реалізують державну політику у сфері цивільного захисту, органами охорони державного кордону України, митними органами, підприємствами, установами та організаціями усіх форм власності, які в межах компетенції здійснюють діяльність в галузі державної авіації;

– погоджує визначену Кабінетом Міністрів України діяльність на приаеродромних територіях, яка може вплинути на безпеку польотів та роботу засобів зв’язку, навігації та спостереження (радіотехнічного забезпечення) в межах компетенції Міноборони;

– участь в межах компетенції у розробленні (проведенні фахової експертизи) проєктів законів та інших нормативно-правових актів, які стосуються діяльності державної авіації;

– розроблення та впровадження нормативно-правових актів з питань регулювання діяльності державної авіації та використання повітряного простору України;

– організація та контроль функціонування системи управління безпекою державної авіації;

– здійснення контролю за дотриманням законодавства у галузі державної авіації, вжиття заходів у разі виявлення факту його порушення;

– узагальнення практики застосування законодавства з питань регулювання діяльності державної авіації та використання повітряного простору і внесення пропозицій Міністру оборони України щодо удосконалення системи управління безпекою державної авіації, регулювання діяльності державної авіації та використання повітряного простору України;

– за дорученням керівництва представництво Міноборони в міжнародних організаціях та у міжнародних відносинах з питань державної авіації та використання повітряного простору України.

5. Головне управління відповідно до покладених завдань:

– здійснює в установленому порядку співробітництво з Авіаційним комітетом НАТО (Aviation Committee (AVC) NATO) та Європейським оборонним агентством (European Defence Agency (EDA));

– забезпечує імплементацію в національне законодавство вимог Європейського оборонного агентства (European Defence Agency (EDA), Європейського агентства авіаційної безпеки (European Union Aviation Safety Agency (EASA), міжнародні стандарти та рекомендовану практику Міжнародної організації цивільної авіації (International Civil Aviation Organisation (ICAO)) в частині, що стосується та впроваджує вимоги НАТО;

– бере участь у розробленні стратегії та програм розвитку системи регулювання державної авіації і використання повітряного простору України, визначає пріоритетні напрямки наукових досліджень у галузі державної авіації;

– здійснює розробку обов’язкових для керівництва і виконання всіма суб’єктами авіаційної діяльності державної авіації нормативно-правових актів з питань регулювання діяльності державної авіації, супроводжує їх прийняття (видання) органами державної влади, здійснює контроль за дотриманням їх вимог, зокрема шляхом проведення планових і позапланових перевірок та інспектувань, аудитів, а також ситуаційних експериментів, випробувань, оглядів, спостережень;

– у взаємодії із зацікавленими структурними підрозділами Міноборони, органами управління авіацією Збройних Сил України та центральних органів виконавчої влади бере участь в організації і здійсненні співробітництва в галузі державної авіації України за воєнно-політичним, військово-технічним та іншими напрямами з відповідними органами іноземних держав і міжнародними організаціями;

– розробляє проєкти міжнародних договорів України в галузі державної авіації, контролює їх виконання в частині, що стосується Міноборони, готує пропозиції Міністру оборони України щодо їх укладення і денонсації;

– здійснює моніторинг та контроль підтримання суб’єктами державної авіації відповідності аеродромів або постійних злітно-посадкових майданчиків вимогам нормативно-правових актів, що регламентують діяльність державної авіації України, та виконання заходів, що забезпечують еквівалентний рівень безпеки польотів;

– у межах компетенції бере участь у формуванні оперативно- стратегічних, оперативно-тактичних, тактико-технічних вимог (завдань) з розробки (модернізації) зразків (комплексів, систем) та виробів авіаційної техніки, авіаційних тренажерів, авіаційного обладнання, додаткового устаткування, засобів наземного забезпечення польотів, пошуково- рятувальних засобів, аеродромного та іншого обладнання, призначених для використання в державній авіації;

– схвалює обсяг і умови льотних випробувань державних повітряних суден та компонентів до них;

– бере участь в організації та проведенні сертифікаційних і державних випробувань нових та модернізованих типів повітряних суден, авіаційних тренажерів, їх компонентів і обладнання, зразків пошуково-рятувальних засобів, засобів наземного забезпечення польотів, аеродромного та іншого обладнання, які плануються до використання в державній авіації, а також у процедурах їх прийняття на озброєння (постачання) і передачі до експлуатації за результатами випробувань;

– розробляє порядок присвоєння класної кваліфікації авіаційному персоналу державної авіації та кваліфікаційні вимоги до льотного складу;

– розробляє порядок сертифікації, підготовки та перепідготовки персоналу державної авіації і веде реєстр авіаційного персоналу;

– здійснює перевірку законності допуску авіаційного персоналу до виконання польотів та проведення робіт із забезпечення польотів;

– здійснює нормативно-правове регулювання питань авіаційного пошуку та рятування в державній авіації;

– бере участь у проведенні технічних розслідувань авіаційних подій та серйозних інцидентів з державними повітряними суднами;

– розробляє спільні накази Державної авіаційної служби України та Міністерства оборони України у сфері використання повітряного простору України і здійснює контроль за виконанням їх вимог державною авіацією;

– організовує розроблення та впровадження правил виконання польотів державної авіації у повітряному просторі України;

– бере участь у розробці порядку організації обслуговування повітряного руху та управління повітряним рухом на аеродромах спільного використання;

– бере участь у погодженні структури повітряного простору України;

– проводить схвалення організацій, які здійснюють кодування та обслуговування авіаційних аварійних привідних передавачів КЕТ 406 МН/;

– здійснює реєстрацію (перереєстрацію) авіаційних аварійних привідних передавачів ЕЕТ 406 МН/ у міжнародній супутниковій пошуково- рятувальної системі Созраз-Загзаї та веде їх реєстр;

– організовує розроблення порядку забезпечення державної авіації аеронавігаційною інформацією та здійснює контроль за забезпеченням аеронавігаційною інформацією;

– розробляє процедури схвалення навчальних організацій з підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації авіаційного персоналу державної авіації;

– розробляє процедури допуску авіаційного персоналу до льотної експлуатації пілотованих та дистанційно-пілотованих повітряних суден у державній авіації, допуску авіаційного персоналу до аеродромно-технічного, радіотехнічного, радіолокаційного забезпечення польотів; видання (призупинення, анулювання) сертифікатів, свідоцтв, та дозволів у галузі державної авіації, що віднесені до компетенції Міноборони, веде їх реєстри і контролює підтримання їх чинності;

– розробляє процедури видачі сертифікатів авіаційним медичним екзаменаторам з наданням повноважень на проведення медичної сертифікації, обмежує або забороняє проведення медичної сертифікації у разі порушення вимог, визначених законодавством та нормативно-правовими актами в галузі державної авіації;

– організовує розробку порядку проведення медичної сертифікації авіаційного персоналу державної авіації;

– погоджує рішення про введення в дію та взяття на облік документації на тип засобу життєзабезпечення і рятування (парашутної техніки) та рішення (технічне рішення) про продовження строку дії призначених показників виробів життєзабезпечення і рятування (парашутної техніки) визначеного типу в державній авіації;

– здійснює контроль та нагляд за придатністю до експлуатації пошуково-рятувальних засобів (парашутно-десантної техніки) та порядок їх допуску до експлуатації;

– здійснює реєстрацію (перереєстрацію, виключення з реєстру) і допуск до експлуатації аеродромів і постійних злітно-посадкових майданчиків державної авіації та веде Державний реєстр аеродромів державної авіації України;

– погоджує рішення про спільне використання аеродромів і постійних злітно-посадкових майданчиків державної авіації;

– погоджує технічні завдання (зміни до них) на проєктування будівництва нових і реконструкції діючих аеродромів і постійних злітно- посадкових майданчиків державної авіації;

– бере участь у визначенні в містобудівних умовах та обмеженнях граничної висоти і планувальних обмежень забудови земельних ділянок на приаеродромній території з наданням відповідного висновку (відмови), погодженні обмежень використання приаеродромних територій аеродромів державної авіації та аеродромів спільного використання;

– здійснює заходи із визнання (валідації) еквівалентних дозвільних документів (свідоцтв, сертифікатів, дозволів тощо), виданих іншими уповноваженими органами (Державною авіаційною службою України, цивільними і військовими авіаційними органами інших держав);

– здійснює реєстрацію (перереєстрацію, виключення з реєстру) державних повітряних суден, тимчасову реєстрацію повітряних суден, що належать до військової техніки та веде реєстр державних повітряних суден України;

– здійснює надання (скасування) адрес повітряних суден державним повітряним суднам України та тимчасово зареєстрованим повітряним суднам, що належать до військової техніки;

– здійснює погодження схем нанесення на державні повітряні судна фірмових знаків розробника (виробника), інформації, визначеної конструктором повітряного судна та інших розпізнавальних знаків;

– здійснює сертифікацію екземпляра державного повітряного судна, у тому числі на перевезення небезпечних вантажів;

– здійснює перегляд льотної придатності державних повітряних суден;

– здійснює моніторинг залучення до польотів державних повітряних суден;

– здійснює нагляд за льотною придатністю повітряних суден, внесених до реєстру державних повітряних суден України;

– здійснює сертифікацію організацій з управління підтриманням льотної придатності, веде реєстр виданих сертифікатів та здійснює нагляд за схваленими організаціями;

– здійснює схвалення програм технічного обслуговування та ремонту державних повітряних суден;

– здійснює сертифікацію організацій з технічного обслуговування та ремонту авіаційної техніки, веде реєстр виданих сертифікатів та здійснює нагляд за схваленими організаціями;

– затверджує рішення про освоєння ремонту виробів авіаційної техніки державної авіації, їх компонентів, обладнання та рішення про допуск організацій з технічного обслуговування та ремонту до виконання їхнього серійного ремонту;

– здійснює сертифікацію організацій з підготовки до технічного обслуговування авіаційної техніки, веде реєстр виданих сертифікатів та здійснює нагляд за схваленими організаціями;

– здійснює організацію видачі, продовження дії, внесення змін, призупинення дії або анулювання свідоцтв персоналу з технічного обслуговування авіаційної техніки, веде реєстр виданих свідоцтв і контролює підтримання їх чинності;

– здійснює заходи із сертифікації організацій розробника і виробника, веде реєстр виданих сертифікатів та здійснює нагляд за схваленими організаціями;

– погоджує рішення щодо розроблення бюлетенів вітчизняних організацій та підприємств авіаційної галузі з питань експлуатації, ремонту, удосконалення експлуатаційної та ремонтної документації;

– погоджує рішення про організацію робіт та можливість продовження (збільшення) встановлених показників виробів авіаційної техніки визначеного типу, введення в дію та взяття на облік документації на тип авіаційної техніки, за якою не здійснюється авторський нагляд з боку їх розробників (виробників);

– здійснює заходи із сертифікації типу повітряних суден, двигунів, повітряних гвинтів та сертифікації їх компонентів і обладнання;

– планує, за необхідності, додаткові наземні і льотні випробування під час сертифікації типу повітряного судна, схвалює зміни до сертифіката типу та умови польоту для видачі дозволу (військового) на виконання польотів;

– видає директиви льотної придатності за результатами оцінювання недоліків повітряних суден або його компонентів, які призвели або можуть призвести до небезпечного стану;

– здійснює заходи із видання сертифікатів (військових) льотної придатності;

– здійснює заходи із видання дозволів (військових) на виконання польотів;

– впроваджує заходи з питань автоматизації процесів збору та обробки інформації за напрямками діяльності;

– забезпечує реалізацію державної політики з питань охорони державної таємниці та провадить діяльність, пов’язану з державною таємницею, відповідно до законодавства України. Організовує забезпечення режиму секретності, захисту службової та конфіденційної інформації, персональних даних та технічного захисту інформації відповідно до законодавства;

– розглядає в межах компетенції звернення громадян, запити та звернення народних депутатів України, листи державних органів, органів місцевого самоврядування, готує та надає за запитами інформацію з питань, що належить до компетенції Головного управління;

– готує пропозиції щодо формування бюджету Міноборони в частині фінансування заходів, спрямованих на забезпечення процесу регулювання діяльності та безпеки державної авіації;

– забезпечує ефективне і цільове використання виділених фінансових і матеріальних ресурсів;

– забезпечує в межах повноважень, передбачених законом, здійснення заходів щодо запобігання і протидії корупції в Головному управлінні;

– здійснює добір кадрів до Головного управління, формує кадровий резерв на відповідні посади, організовує роботу з підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації персоналу;

– забезпечує в межах своїх повноважень виконання завдань мобілізаційної підготовки, дотримання законодавства з охорони праці, пожежної безпеки;

– здійснює заходи щодо захисту інформації з обмеженим доступом та технічного захисту інформації в Головному управлінні;

– організовує виконання заходів з питань протидії технічним засобам розвідки;

– проводить заходи щодо забезпечення режиму секретності під час прийому іноземних делегацій та здійснення міжнародного співробітництва в Головному управлінні;

– забезпечує доступ до публічної інформації, розпорядником якої є Головне управління;

– здійснює перспективне і поточне планування діяльності Головного управління;

– забезпечує документування управлінської діяльності та документообіг, збереженість службових документів, у тому числі електронних, що утворюються в процесі діяльності Головного управління, своєчасне передавання їх на зберігання до Галузевого державного архіву Міноборони у встановленому порядку;

– організовує та забезпечує функціонування введених в експлуатацію інформаційних систем, інформаційної інфраструктури та спеціального програмного забезпечення;

– проваджує діяльність з технічного захисту інформації, інформаційної безпеки та кібербезпеки і контролю за її збереженням, а також інноваційних технологій у сфері оборони;

– організовує виконання заходів повсякденної діяльності;

– здійснює інші повноваження, передбачені законодавством України та нормативно-правовими актами Міноборони;

– за рішенням Міністра оборони може залучатися до виконання інших функцій, покладених на Міноборони.

6. Головне управління для здійснення визначених повноважень та виконання покладених на нього завдань в межах компетенції має право:

– залучати в установленому порядку до виконання окремих робіт, участі у вивченні окремих питань спеціалістів та експертів, працівників центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій (за погодженням з їх керівниками);

– залучати до участі у розробленні законодавчих та інших нормативно- правових актів у галузі державної авіації фахівців структурних підрозділів Міноборони, Генерального штабу Збройних Сил України (далі – Генеральний штаб), установ та організацій, які належать до сфери управління Міноборони, органів управління авіації центральних органів виконавчої влади, які експлуатують державні повітряні судна, інших суб’єктів авіаційної діяльності державної авіації (за погодженням з їх керівниками);

– представляти в установленому порядку інтереси Міноборони в державних органах, органах місцевого самоврядування, міжнародних організаціях за напрямом діяльності Головного управління;

– одержувати від структурних підрозділів Міноборони, Генерального штабу та органів управління авіації центральних органів виконавчої влади, які експлуатують державні повітряні судна, інших суб’єктів авіаційної діяльності та їх посадових осіб інформацію, документи та матеріали, необхідні для виконання Головним управлінням покладених на нього завдань;

– здійснювати експертну (фахову) оцінку проєктів законодавчих та інших нормативно-правових актів;

– у встановленому порядку розробляти накази, інструкції та методичні рекомендації суб’єктам державної авіації з питань, що відносяться до компетенції Головного управління;

– скликати наради, утворювати комісії та робочі групи, проводити наукові конференції, семінари з питань, що належать до його компетенції;

– брати участь у службових нарадах, наукових, науково-практичних конференціях, семінарах та інших заходах Міноборони, Збройних Сил, органів управління авіації центральних органів виконавчої влади з питань, які стосуються державної авіації;

– припиняти або обмежувати експлуатацію державних повітряних суден, аеродромів та їх обладнання, засобів наземного забезпечення та управління польотами на аеродромах (полігонах, пунктах управління авіації) у разі виявлення відмов (дефектів) або порушень правил їх експлуатації, які загрожують безпеці польотів, шляхом анулювання, призупинення дії виданих Головним управлінням сертифікатів (дозволів, тощо) або обмеження наданих ними прав, з інформуванням керівників суб’єктів авіаційної діяльності;

– приймати рішення стосовно видачі або відмови у видачі, призупинення, обмеження, відновлення, скасування або анулювання дії посвідчення, свідоцтва, сертифіката (спеціального сертифіката), дозволу, рішення або іншого документа, головним виконавцем якого є Головне управління;

– визначати процедури та надавати тимчасові допуски до льотної експлуатації пілотованих та дистанційно-пілотованих повітряних суден у державній авіації особам авіаційного персоналу на підставі свідоцтва члена льотного екіпажу, виданого уповноваженим органом з питань цивільної авіації;

– визначати та застосовувати окремі процедури надання дозволів навчальним організаціям на проведення підготовки авіаційного персоналу державної авіації до льотної експлуатації повітряних суден під час особливого періоду;

– встановлювати порядок видачі сертифікатів (спеціальних сертифікатів) льотної придатності державних повітряних суден в особливий період;

– замовляти в установленому порядку науково-дослідним установам Міноборони та Збройних Сил, інших центральних органів виконавчої влади проведення науково-дослідних робіт, наукової і науково-технічної експертизи науково-технічних розробок та іншої науково-технічної продукції;

– укладати договори та вчиняти інші правочини згідно з законодавством для забезпечення діяльності Головного управління;

– отримувати в установленому порядку міжнародну технічну допомогу, кошти в національній та іноземній валюті від фізичних і юридичних осіб, резидентів та нерезидентів як благодійну пожертву, гуманітарну допомогу, гранти та дарунки, а також отримувати безповоротну фінансову допомогу з метою виконання покладених на Головне управління завдань та здійснення передбаченої цим Положенням діяльності;

мати інші права юридичної особи відповідно до законодавства України.

7. Головне управління під час виконання покладених на нього завдань взаємодіє в установленому порядку з іншими структурними підрозділами Міноборони, з центральними органами виконавчої влади та іншими державними органами, допоміжними органами і службами, утвореними Президентом України, тимчасовими консультативними, дорадчими та іншими допоміжними органами, утвореними Кабінетом Міністрів України, органами місцевого самоврядування, профспілками та організаціями роботодавців, підприємствами, установами, організаціями, а також відповідними органами іноземних держав і міжнародних організацій.

8. Головне управління очолює начальник, який призначається на посаду та звільняється з посади в установленому законодавством порядку.

9. Начальник Головного управління відповідає за:

– виконання завдань, покладених на Головне управління;

– організацію діяльності та керівництво Головного управління, його здатність до виконання завдань за функціональним призначенням, мобілізаційну підготовку, трудову дисципліну, морально-психологічний стан персоналу Головного управління, всебічне забезпечення діяльності його структурних підрозділів;

– забезпечення охорони державної таємниці відповідно до вимог режиму секретності та здійснення постійного контролю за забезпеченням охорони державної таємниці в Головному управлінні;

– організацію захисту інформації з обмеженим доступом;

– цільове та ефективне використання бюджетних коштів;

– проведення фахової експертизи проєктів законів, актів Президента України та Кабінету Міністрів України з питань діяльності державної авіації;

– організацію та переведення Головного управління на функціонування в умовах особливого періоду;

– організацію технічного захисту інформації в Головному управлінні згідно з вимогами нормативно-правових актів та здійснення контролю за його станом;

– організацію документування управлінської діяльності та електронного документообігу в Головному управлінні.

10. Начальник Головного управління:

– очолює Головне управління, здійснює керівництво його діяльністю, в установленому порядку представляє Головне управління та Міноборони, з питань державної авіації України, у відносинах з іншими органами, підприємствами, установами і організаціями в Україні та за її межами;

– організовує та контролює в межах своїх повноважень виконання в Головному управлінні Конституції та законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України і доручень керівництва Міноборони персоналом Головного управління;

– вносить на розгляд Міноборони пропозиції щодо забезпечення формування державної політики у галузі державної авіації та використання повітряного простору України, розроблені Головним управлінням проєкти законів, актів Президента України та Кабінету Міністрів України, а також пропозиції щодо таких проєктів, розробниками яких є інші центральні органи виконавчої влади;

– подає на затвердження першому заступнику Міністра оборони України плани роботи Головного управління;

– визначає пріоритети роботи Головного управління та шляхи виконання покладених на нього завдань, затверджує плани роботи структурних підрозділів Головного управління, звіти про їх виконання;

– затверджує основні завдання і функції структурних підрозділів Головного управління, посадові інструкції та функціональні обов’язки персоналу;

– організовує розроблення проєктів законів, нормативно-правових актів та нормативних документів з питань регулювання діяльності державної авіації;

– організовує своєчасне доведення до центральних органів виконавчої влади, які експлуатують державні повітряні судна, нормативно-правових актів та нормативних документів з питань регулювання діяльності державної авіації;

– визначає порядок видачі сертифікатів (спеціальних сертифікатів) льотної придатності державного повітряного судна в особливий період;

– приймає рішення про заборону польотів державних повітряних суден у мирний час у разі наявності умов, що відповідають неприйнятному рівню безпеки;

– затверджує рішення з підтримання льотної придатності авіаційної техніки державної авіації, за якою не здійснюється авторський нагляд;

– погоджує зміни характеристик аеродрому і постійного злітно- посадкового майданчика державної авіації;

– приймає рішення на проведення комплексного обстеження аеродрому і постійного злітно-посадкового майданчика державної авіації на предмет його допуску до експлуатації;

– видає посвідчення про допуск до експлуатації аеродрому і постійного злітно-посадкового майданчика державної авіації;

– організовує видачу свідоцтв і сертифікатів авіаційному персоналу державної авіації та особам, які здійснюють підготовку, екзаменування та медичну сертифікацію авіаційного персоналу державної авіації та приймає рішення стосовно призупинення, відновлення або анулювання їх дії;

– підписує, погоджує та затверджує документи, що утворюються під час діяльності Головного управління відповідно до встановлених процедур;

– організовує індивідуальну підготовку військовослужбовців, підвищення кваліфікації державних службовців та працівників Головного управління, аналізує і контролює стан військової, трудової та виконавської дисципліни, вживає заходів щодо їх покращення;

– організовує підготовку пропозицій до законів та інших нормативно- правових актів;

– у встановленому порядку доповідає Міністру оборони України щодо стану справ у галузі державної авіації;

– подає в установленому законодавством порядку пропозиції щодо призначення на посади та звільнення з посад військовослужбовців, а також створення кадрового резерву Головного управління;

– подає в установленому порядку списки і подання на присвоєння військових звань військовослужбовцям та рангів державним службовцям Головного управління;

– вносить в установленому порядку подання про відзначення державними нагородами, нагородження відомчими заохочувальними відзнаками військовослужбовців, державних службовців та працівників, присвоєння чергових військових звань достроково, застосовує інші види заохочень у межах повноважень, передбачених законодавством України;

– організовує роботу щодо забезпечення режиму секретності, здійснює постійний контроль за станом охорони державної таємниці, визначає посадовим особам завдання та обов’язки щодо охорони державної таємниці в Головному управлінні, спрямовує їх роботу на безумовне дотримання законодавства України з цих питань;

– організовує роботу щодо дотримання персоналом Головного управління законодавства України з питань захисту службової та конфіденційної інформації, технічного захисту інформації, державної служби і охорони праці;

– організовує роботу щодо запобігання корупції, виявлення та припинення її проявів, усунення наслідків корупційних діянь;

– здійснює переведення Головного управління на функціонування в умовах особливого періоду;

– здійснює розгляд пропозицій (зауважень), заяв (клопотань) і скарг громадян та проводить особистий прийом громадян;

– призначає на посади та звільняє з посад згідно з номенклатурою посад державних службовців (працівників) та присвоює ранги державним службовцям;

– вносить пропозиції щодо внесення змін до організаційно-штатної структури Головного управління;

– здійснює листування в межах своїх повноважень, визначених цим Положенням, з керівництвом міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, Міноборони, Генерального штабу, видів Збройних Сил, органів управління авіації центральних органів виконавчої влади та Збройних Сил, іншими суб’єктами авіаційної діяльності з питань регулювання діяльності державної авіації України;

– надає в межах своїх повноважень доручення, обов’язкові для виконання персоналом Головного управління;

– здійснює організацію укладення договорів, угод, контрактів, протоколів, інших документів з питань, пов’язаних з діяльністю Головного управління;

– здійснює інші повноваження, передбачені згідно з організаційно- правовим статусом та сферою відповідальності Головного управління.

11. Начальник Головного управління в межах своїх повноважень видає накази і розпорядження, організовує і контролює їх виконання, здійснює інші заходи, спрямовані на виконання Головним управлінням покладених на нього завдань і функцій.

Начальник Головного управління має право скасовувати видані ним накази.

12. Начальник Головного управління має заступників.

Заступники начальника Головного управління призначаються та звільняються з посад в установленому законодавством України порядку.

Обов’язки заступників начальника Головного управління та розподіл повноважень між ними визначаються начальником Головного управління.

У разі відсутності начальника Головного управління виконання його обов’язків покладається на одного із заступників начальника Головного управління, а в разі їх відсутності його обов’язки виконує інша особа згідно з письмовим наказом начальника Головного управління.

13. Матеріально-технічне забезпечення діяльності Головного управління здійснюється в установленому в Міноборони порядку.

14. Положення про Головне управління та його структуру затверджує Міністр оборони України.

15. Головне управління є юридичною особою, здійснює господарську діяльність, має самостійний баланс, печатку із своїм найменуванням та зображенням Державного Герба України та ідентифікаційним кодом, рахунки в органах Державної казначейської служби України, бланки і штамп зі своїм найменуванням, а також інші печатки та штампи, необхідні для забезпечення його діяльності.

Начальник Управління регулювання діяльності державної авіації України Андрій Телегін

Задати питання

    Застереження щодо юридичної консультації: Інформація та документи, доступні на платформі, призначені виключно для інформаційних цілей і не повинні тлумачитись як правова консультація. Користувачі повинні звертатися до кваліфікованих юридичних фахівців за консультаціями, що специфічні для їхніх ситуацій.

    Застереження щодо регуляторних актів: Офіційні регуляторні акти та документи, доступні на платформі, походять безпосередньо від відповідного міністерства або авторитетних джерел. Однак користувачі повинні незалежно перевіряти ці акти на наявність оновлень чи поправок, які можуть не бути негайно відображені на цій платформі.

    Обмеження відповідальності: ТОВ «АКТИВЛЕКС» не несе відповідальності за будь-які збитки чи втрати, що виникли в результаті використання платформи та/або використання інформації та/або документів, доступних на платформі. Це включає прямі, непрямі, випадкові або наслідкові збитки.

    Застереження щодо зовнішніх джерел: Посилання на сторонні джерела або веб-сайти не означають підтвердження або схвалення ТОВ «АКТИВЛЕКС» їхнього змісту. Ми не несемо відповідальності за зміст, точність або доступність будь-яких зовнішніх джерел або веб-сайтів