Connect with us

Події

Особливості судового розгляду справ щодо викривачів корупції

Опубліковано

У перший тиждень листопада Національна школа суддів України спільно з проектом USAID «Підтримка організацій-лідерів у протидії корупції в Україні «ВзаємоДія» провели апробацію тренінгу й сам тренінг для тренерів «Особливості судового розгляду справ щодо викривачів корупції» для суддів загальних судів.

На початку учасників навчання привітали Роберт Сіверс, керівник департаменту розробки законодавства та розвитку політик Проекту USAID «Підтримка організацій-лідерів у протидії корупції в Україні «ВзаємоДія» (далі – проект «ВзаємоДія»), та Іван Балаклицький, начальник відділу підготовки суддів Національної школи суддів України. А Сергій Деркач, керівник департаменту запобігання та виявлення корупції Національного агентства з питань запобігання корупції висловив сподівання на вироблення єдиної позиції в судах щодо розгляду справ за участю викривачів корупції.

Читайте також: Цькування викривачів: як у світі гальмують участь громадськості необґрунтованими позовами

Модерували захід Галина Кохан, експертка з питань антикорупційної політики проекту «ВзаємоДія» та Ігор Осика, керівник Американської асоціації юристів Ініціативи з верховенства права в Україні (ABA ROLI Ukraine). Додамо, що тренінг був розроблений експертами проєкту «ВзаємоДія», Міждисциплінарного науковоосвітнього центру протидії корупції НаУКМА та Національного агентства з питань запобігання корупції. На початку навчання Оксана Нестеренко, експертка з питань захисту викривачів проекту «ВзаємоДія», кандидатка юридичних наук, виконавча директорка Міждисциплінарного науково-освітнього центру протидії корупції в Україні (ACREC), розкрила суть соціального статусу й ролі викривача в демократичному суспільстві, відмінність його діяльності від «стукачів», «сексотів» та інших негативних асоціацій; міжнародний досвід, історію виникнення інституту викривачів та розвиток гарантій їх захисту.

У подальшому представники управління захисту викривачів та обробки повідомлень про корупцію Національного агентства з питань запобігання корупції Василь Луцик, заступник керівника департаменту – керівник управління, і Олена Карпова, головна спеціалістка відділу захисту викривачів цього управління, деталізували поняття й статус викривача з практичної точки зору, запропонувавши, зокрема, в ході «мозкового штурму» обговорити критерії статусу викривача й підтверджуючих документів викривача. А експерт із питань антикорупції та кримінального права проекту «ВзаємоДія» адвокат Віталій Касько розповів про систему державних органів, відповідальних за отримання, перевірку та розгляд повідомлень від викривачів корупції, роль та функції цих органів у забезпеченні захисту викривачів та їхніх прав, особливості розгляду справ щодо викривачів корупції в кримінальному провадженні, а також особливості розгляду справ за участю викривача в справах про адміністративні правопорушення та його захист на підставі Кодексу України про адміністративні правопорушення.

У продовження теми експерт з питань трудового права проекту «ВзаємоДія», адвокат, доктор юридичних наук Максим Панченко виступив із доповіддю на тему «Державний захист викривачів», «Практика Європейського суду з прав людини щодо захисту викривачів» та «Особливості розгляду справ щодо захисту/поновлення прав викривача у адміністративному та цивільному судочинстві».

Національну школу суддів на тренінгах представляли також заступник начальника відділу науково-методичного забезпечення діяльності судів та органів суддівського врядування Олександр Іщенко, заступник директора Харківського регіонального відділення Національної школи суддів України Яна Шевцова, провідна наукова співробітниця відділу «Тестологічний центр» Катерина Слюсарева.

Читайте також: Участь викривача в кримінальному провадженні крізь призму судової практики. Частина 1

У ході очного заходу, з метою удосконалення навичок суддів у комплексному тлумаченні та застосуванні законодавства, оцінці доказів, врахуванні соціального контексту та інших аспектів розгляду справ щодо викривачів корупції використовувалися, окрім лекцій з інтерактивними презентаціями, й інші методи навчання, такі як вікторини, онлайн-опитування, «мозкові штурми», робота в малих групах із опрацюванням гіпотетичних справ і вирішенням практичних кейсів із модифікованими варіантами розвитку подій, обговорення демонстрацій відео.

Підготував
Максим Іллюк,
спеціально для ЮВУ

Джерело: Юридичний вісник України

Продовжити читання →

Новини на емейл

Правові новини від LexInform.

Один раз на день. Найактуальніше.

Digital-партнер


© ТОВ "АКТИВЛЕКС", 2018-2024
Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на LEXINFORM.COM.UA
Всі права на матеріали, розміщені на порталі LEXINFORM.COM.UA охороняються відповідно до законодавства України.