Події
Юридичний ринок і далі належить юристам. Розпочався VIII Форум ААУ «Адвокатський Успіх»
Радіймо, що нас ще не замінили бородаті фріки, озброєні штучним інтелектом, – оптимістично розпочав свій виступ перший доповідач першої сесії Форуму «Майбутнє юридичної професії» Станіслав Скрипник (Лавринович i Партнери), – хоча ІТ-компанії роблять в цьому напрямку відчайдушні кроки, навчаючи штучний інтелект юридичній професії.
В умовах згортання бізнесу в Україні, відтоку рук і мізків та падіння курсу національної валюти, ринок юридичних послуг відчутно скорочується разом із бізнесом, тому юридичні компанії стараються берегти системних клієнтів, що й надалі варто робити.
За критерієм «популярності» галузі практики вінчає кримінальне право, оскільки в цих непростих для бізнесу умовах правоохоронні органи «щемлять» компанії замість того, щоб захищати, і деякі спеціалісти із захисту підприємств тепер днюють і ночують в НАБУ та інших споріднених органах.
Юридичні компанії, які раніше не працювали в цій галузі, тепер запросили спеціалістів з кримінальних проваджень, яким не випадає байдикувати, і надалі роботи для адвокатів сфери захисту суб’єктів господарювання тільки більшатиме.
Впізнаваність – не те саме, що визнання. На ринку, який скорочується, впізнаваність стає одним з вирішальних чинників успіху чи просто виживання.
Денис Бугай (VB PARTNERS) запропонував розрізняти види професійного визнання.
По-перше, формальне визнання – різні рейтинги й довідники, в тому числі й закордонні. Таке визнання може принести певну кількість клієнтів, але не завжди надовго. Щоб втримати клієнта, треба бути реально класним спеціалістом і мати неформальне визнання, тобто таке, коли про вас колеги – свідущі люди – скажуть про вас добре слово. Імовірність знаходження правильного клієнта для правильного адвоката в такій ситуації значно вища і успіх співробітництва – вірогідніший. Якщо адвокат хоче реалізуватися як фахівець, професійне середовище має його знати.
Обидва види визнання варті того, аби ними послуговуватися.
Логіка розвитку юридичного ринку показує, що залишаться великі компанії і малі. Середніх компаній, які конкурують з великими не стане, – згадав промовець прогноз засновника Legal Stratagency Олександра Хвощинского.
Небагато часу минуло і прогноз справдився. Тенденція виразно показує, що середні компанії не спроможні конкурувати з великими, «відкушувати» в них шматочки ринку, тому лишаться великі компанії і бутіки, для яких навіть зараз є місце на ринку. Сьогодні, зокрема, бракує бутіків по шахрайству з фінансовим ресурсами, трудових спорах, кіберзлочинності і військових злочинах. І надалі поле діяльності в цих галузях розширюватиметься.
Треба відмовитися від забобонів, що юридичну проблему може вирішити тільки живий юрист. Технології варто застосовувати не заради самих технологій, а заради того. щоб юридичний бізнес став бізнесом в повному розумінні цього слова, хоча страх перед штучним інтелектом, блокчейном і рештою технологічних «загроз» для живих юристів ускладнює просування цих технологій в юридичному бізнесі. Holger Zscheyge, генеральний директор Infotropic Media змалював майбутнє юридичного бізнесу вільним від погодинної оплати і антропоцентричного принципу, який диктує визнання людини основою бізнес-процесу.
23% роботи юриста вже сьогодні можна замінити існуючими технологіями, зазначив доповідач, – а за п’ять років, згідно зі звітом Світового економічного форуму, половину всіх трудових зусиль замість людини докладатиме техніка.
В юридичному бізнесі вас не замінять технології. Вас замінить інший юрист краще озброєний технологіями, – підсумував він.
Леонід Лазебний
You must be logged in to post a comment Login