В Україні
Банки і досі приховують додаткові платежі
Відповідно до даних звіту про роботу зі зверненнями споживачів фінансових послуг за перший квартал 2020 р., Національний банк отримав та опрацював близько 10 тис. звернень таких споживачів.
Кількість дзвінків на «гарячу» лінію зросла у два з половиною рази та сягнула 5,6 тис. звернень, оскільки громадяни частіше зверталися до Національного банку за роз’ясненнями, зокрема, щодо карантинних обмежень.
Три ключові питання споживачів під час карантину:
- тимчасовий дефіцит готівкової валюти у касах банків,
- кредитні канікули,
- платіжні картки та онлайн-операції.
Дві третини письмових звернень щодо роботи банків (66%) мали ознаки порушення прав споживачів, зокрема:
- введення в оману споживача стосовно процентної ставки за кредитом (фактична процентна ставка за кредитом виявляється значно вищою, ніж рекламував банк),
- приховання додаткових платежів за кредитом,
- порушення умов повернення кредиту,
- самовільне збільшення кредитного ліміту,
- нарахування відсотків на раніше нараховані відсотки,
- списання до 50% із зарплати чи інших нарахувань в рахунок погашення боргу.
Також зафіксовані випадки, коли банки без попередження збільшували тарифи за користування карткою, приховували умови дострокового зняття коштів з депозиту, інформацію про додаткові комісії та штрафи за депозитом, нав’язували оформлення кредитної картки при отриманні зарплатної чи пенсійної карток.
Детальніше ознайомитись зі звітом про роботу зі зверненнями споживачів фінпослуг за перший квартал 2020 р. можна за посиланням.