В Україні
Банки мають попереджати клієнтів про зміну тарифів за 30 днів
Національний банк України надав роз’яснення щодо зміни банками тарифів за користування карткою.
Базова послуга будь-якого банку – це відкрити своєму клієнту поточний рахунок, до якого, як правило, відкривається платіжна картка. Після цього можна переказувати кошти з картки на картку, купувати товари онлайн, за необхідності знімати готівку.
Однак, банки можуть встановлювати комісії на зазначені вище операції. Тому, підписуючи договір, НБУ радить спочатку уважно ознайомитися з тарифами банків та обов’язково звертати увагу на порядок їх підвищення. Адже звернення громадян до Національного банку свідчать, що у банків та їх клієнтів виникають спірні питання саме тут.
Згідно з Законом України «Про платіжні системи та переказ коштів в Україні» банк повинен попереджувати своїх клієнтів про зміни тарифів щонайменше за 30 днів до дати запровадження нових тарифів. Інакше – фінансова установа порушує права своїх клієнтів. Банк може попередити клієнтів за допомогою будь-якого каналу зв’язку (повідомленням у месенджері, мобільному додатку, телефонним дзвінком тощо) або розмістити відповідну інформацію на власному веб-сайті.
Мало хто з клієнтів має звичку щодня моніторити новини свого банку на його веб-сайті. Тому НБУ рекомендує банкам повідомляти про зміну тарифів також у месенджерах, мобільних додатках чи телефоном.
Що робити, якщо банк змінив тарифи без попередження? Спочатку потрібно надіслати письмову скаргу на ім’я керівництва банку та дочекатися офіційної відповіді. Якщо банк не відповідає або намагається «обійти» ваші аргументи, варто звертатися до Національного банку України.
Якщо звернення містить ознаки порушень прав споживачів, фахівці НБУ звертаються безпосередньо до банку, аби виправити ситуацію. Практика свідчить, що після звернень НБУ банки погоджуються відтермінувати підвищення тарифів та повернути списану комісію, якщо клієнти не були проінформовані за 30 днів до підвищення банком тарифів.