Connect with us

В Україні

Кепські справи. ОАСК буде ліквідовано. Забудемо?

Дата публікації:

Приймаючи рішення про ліквідацію ОАСК Президент України Володимир Зеленський в звичайній манері образних узагальнень повідомив: «Сьогодні я вношу в парламент законопроект про ліквідацію Окружного адміністративного суду міста Києва. Суду, який так і не зміг повернути довіру до себе, але впорався з поверненням скандалів і дивних рішень, далеких від розуміння справедливості. Досить сейфів, набитих мільйонами готівки, пов’язаних з керівництвом суду осіб, або очікування чергових записів скандальних розмов з кабінетів суддів, які думають, що переважують все в нашій країні. Суд, одним рішенням якого може бути поставлений хрест на будь-якому досягненні держави, будь-якій реформі, буде ліквідований. Сприймайте це як сигнал до ліквідації будь-якого суду, який зрадив повагу до закону». Мотивація Президента обумовлена тим, що стара, неефективна судова система не спроможна забезпечити запит українців на справедливість. А поданий законопроект засвідчує його вірність обіцянкам щодо повного очищення судової системи, яка втратила довіру громадян України.

Не просте це рішення полемічно сприйняте в політичному та експертному середовищі. При чому тема обговорюється не лише навколо повноважень глави держави щодо «закриття судів», з початку КСУ, а тепер і ОАСК. Відповідно до статті 125 Конституції України «суд утворюється, реорганізовується і ліквідовується законом, проект якого вносить до Верховної Ради України Президент України після консультацій з Вищою радою правосуддя». На сайті Вищої ради правосуддя інформації про звернення Президенту з приводу ліквідації ОАСК ми не бачимо.

LEX.ЮРИСТ

Сучасна онлайн-платформа для юриста.
Оновлення щоденно.

ДОКЛАДНІШЕ

Не зайве нагадати, що обидві ці судові інстанції і КСУ і ОАСК є занадто важливими для державної влади. Лише вони мають право скасовувати ухвали органів центральної виконавчої влади. Наразі виходить, що КСУ заблокований. ОАСК ліквідують. Тому більшість думок сходиться на тому, що нічого доброго тут немає. Не є таємницею, що структура судів і чіткі їх функції, як правило, перебувають у відповідній єдності. І порушення функцій одним із судів може впливати на структуру, власне на юрисдикцію судів. Якщо ОАСК буде такі ліквідований, то потрібно буде формувати новий «ОАСК», бо юрисдикція суду, тобто власне предмет його діяльності не може залишитися відкритим. А він, цей суд, розглядав виключно «кепські справи» і приймав рішення, які не завжди подобалися владі. Відтепер оскаржувати неконституційні або незаконні рішення влади вже нема куди. Знищуючи таким чином інститут влади, гарант корегує і правову систему, ускладнює реалізацію принципу верховенства права. Безумовно, юрисдикцію буде змінено новим законопроектом, відповідно до якого акти центральних органів виконавчої влади оскаржуватимуться в Верховному Суді, що, звичайно, ускладнить доступ громадян до правосуддя. Потрібно зазначити, що справи ОАСК (їх кількістю перевищує за декілька десятків тисяч) будуть перерозподілені між суддями при передачі їх від ОАСК до нового суду. При кожній передачі справ розгляд буде починатися з самого початку. Чимало часу піде на постанову визначень про прийнятті справ до провадження тощо. І справи минулих років почнуть розглядатися через рік або навіть і через два. Тобто йдеться про реальне обмеження доступу до правосуддя і про нові тисячі скарг до ЄСПЛ. І тим не менше, Президент йде на те, щоб ще раз підтвердити свою вірність принципу справедливості. Але не забуваємо й те, що поданий ним законопроект буде розглядатися парламентом на фоні абсолютного дефіциту фінансування судової системи на самому початку поточного фінансового року.

ЗМІ повідомляють, що судова система України опинилася на межі катастрофи. Якщо ще рік тому йшлося про нестачу коштів на матеріально-технічне забезпечення роботи, то зараз виникли складності і з виплатою зарплати співробітникам апаратів. Відомо, що отримавши по декілька сотень гривень за роботу, секретарі, консультанти, помічники суддів та співробітники канцелярій судів звільняються. У той же час власне суди не можуть розсилати постанови, сплачувати комунальні послуги, зв’язок і інтернет. Все це лише зайвий раз затягує розгляд справ: в системі можуть зупинитися навіть карні провадження, що вимагають негайного прийняття рішень. Судова практика з інших проваджень може розтягнутися на роки. Причиною такої ситуації є не лише обмежене бюджетне фінансування, а й у недоведені до логічного завершення реформі всієї судової системи, що включає в себе запуск ефективного електронного суду. І ось тут керманичам держави бажано мати не лише відданість справедливості, але й настирливість, щоб довести судову систему до нормального стану. Бо «кепські справи» таки мають бути вирішені.

Підписуйтесь на LexInform в Telegram. Найважливіші юридичні новини

Віктор КОВАЛЬСЬКИЙ

Джерело: Юридичний вісник України

В Україні

Надати нотаріусам повноцінний доступ до земельного кадастру закликала НПУ

Опубліковано

on

Нотаріальна палата України нагадує, що 1 липня 2021 р. набирає чинності низка законів щодо відкриття ринку земель сільськогосподарського призначення, зокрема Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо умов обігу земель сільськогосподарського призначення» № 552-IX.

LEX.НОТАРІУС

Робочий простір для нотаріусів та реєстраторів з усіма документами.
Оновлення щоденно.

ДОКЛАДНІШЕ

Змінами до ст. 55 Закону «Про нотаріат» передбачається, що при посвідченні угоди про відчуження земельної ділянки с/г призначення нотаріус перевіряє дотримання встановлених Земельним кодексом України вимог до набувачів права власності, зокрема обмежень щодо загальної площі земельних ділянок, які вправі набувати у власність одна особа. Така перевірка здійснюється, зокрема із використанням відомостей Державного земельного кадастру.

Вимоги до набувачів с/г ділянок будуть визначатись новою редакцією ст. 130 Земельного кодексу України. Порядок здійснення перевірки набувачів затверджений постановою Кабінету Міністрів від 16 червня 2021 р.

Здійснення повноцінної перевірки дотримання вимог до набувача неможлива без належного забезпечення роботи ДЗК, а неналежна перевірка концентрації земель с/г призначення призводитиме до вкрай серйозних наслідків – конфіскації земель.

Підписуйтесь на LexInform в Telegram. Найважливіші юридичні новини

Враховуючи проведений аналіз ст.ст. 22, 130 ЗКУ та положень Порядку щодо здійснення нотаріусами перевірок набувача, а також перевірки концентрації земель с/г призначення, Нотаріальна палата України звернулася до Голови Держгеокадастру, а також в.о. Генерального директора ДП «Центр Державного земельного кадастру», з проханням:

– забезпечити можливість пошуку нотаріусом земельних ділянок в ДЗК за певними ідентифікаторами;

– забезпечити можливість перевірки інформації про належність земельної ділянки до такої, яка була сформована в результаті виділення її в натурі (на місцевості) власнику земельної частки (паю), та про її віддаленість від державного кордону України, та надати роз’яснення щодо порядку здійснення такої перевірки;

– врегулювати питання процедури підключення нотаріусів до ДЗК (не перегляд у режимі читання), а також визначити вид та форму документа, який формує нотаріус за результатом пошуку земельних ділянок за суб’єктом (витяг, відомість, інформація тощо) з ДЗК, його ідентифікаційні дані;

– забезпечити безоплатність отримання інформації нотаріусами для підрахунку концентрації земель, оскільки такі витрати покладаються на набувача;

– забезпечити доопрацювання інформаційної взаємодії між ДЗК та ДРРП та поінформувати про строки.

Також НПУ закликала забезпечити безспірність вчинення нотаріусами нотаріальних дій з метою дотримання законних прав та інтересів фізичних та юридичних осіб в умовах відкриття ринку земель сільськогосподарського призначення.

Читати далі

В Україні

4-й етап вакцинації проти COVID-19 розпочато

Опубліковано

on

Міністерство охорони здоров’я України інформує, що стартував 4-й етап вакцинації від COVID-19, на якому щеплять людей старше 60 років, а також людей віком 18-59, які мають супутні захворювання, ув’язнених та персонал закладів позбавлення волі та слідчих ізоляторів.

Одночасно продовжується щеплення пріоритетних груп з попередніх етапів, а на підконтрольній Уряду території щеплюють громадян, які проживають на тимчасово окупованих територіях.

LEX.ЮРИСТ

Сучасна онлайн-платформа для юриста.
Оновлення щоденно.

ДОКЛАДНІШЕ

Нагадаємо, розпочалася вакцинація організованих колективів, які мають у своєму штаті понад 50 осіб, охочих щепитися.

Читати далі

В Україні

У Раді зареєстровано ініціативи з розвитку індустріальних парків

Опубліковано

on

У Парламенті зареєстровано законопроекти зі змінами до Податкового та Митного кодексів, що містять фіскальні стимули для індустріальних парків. Співавторами стали 29 народних депутатів різних фракцій. Ці ініціативи отримали реєстраційні номери 5688 і 5689.

Законопроекти передбачають можливість для учасників індустріальних парків отримати звільнення від сплати ввізного мита на обладнання, імпортного ПДВ на обладнання і від податку на прибуток на 10 років. Також пропонується надати місцевим владам право встановлювати пільги щодо місцевих податків для індустріальних парків та їх резидентів.

LEX.ЮРИСТ

Сучасна онлайн-платформа для юриста.
Оновлення щоденно.

ДОКЛАДНІШЕ

При цьому до одержувачів стимулів будуть встановлені вимоги з метою уникнути зловживань при використанні особливого податкового режиму. Так, учасником індустріального парку зможе бути окрема юрособа з видами діяльності, що відносяться до переробної промисловості і науково-технічну діяльність. Ввезене в пільговому режимі обладнання повинно протягом 5 років працювати виключно в межах індустріального парку – без права здачі в оренду, лізинг або передачу в користування третім особам.

Для отримання стимула з податку на прибуток учасник індустріального парку повинен знаходитися там не менше 10 років, і не повинен нараховувати та виплачувати дивіденди.

Підписуйтесь на LexInform в Telegram. Найважливіші юридичні новини

Разом з уже в процесі розгляду Парламентом законопроектом 4416-1 два нові законопроекти складають пакет ініціатив, покликаних запустити механізм індустріальних парків в Україні.

За словами одного з авторів законопроектів, заступника голови комітету ВР з питань економічного розвитку Дмитра Кисилевського, пропонований набір податкових і митних стимулів для резидентів індустріальних парків дозволить Україні конкурувати за інвестиції з сусідніми країнами.

“Без податкових, митних та фінансових стимулів індустріальні парки ніде не працюють. Є зрозумілий набір інструментів, випробуваний багатьма країнами, в тому числі нашими сусідами. Тому не треба винаходити велосипед. Треба просто дотримуватися того, що вони самі робили, щоб стати успішними”, – підкреслив заступник голови комітету ВР з економрозвитку.

Як приклад він навів Угорщину, де в 210 індустріальних парках створюється близько 30% національного ВВП.

LEX.ЮРИСТ

Сучасна онлайн-платформа для юриста.
Оновлення щоденно.

ДОКЛАДНІШЕ

При цьому в Угорщині під час заходу в індустріальний парк інвесторам пропонують податкову знижку до 80% на 5 років (за умови інвестицій понад € 350 тис.), А також 50% знижки на оплату соціальних внесків і державні субсидії в розмірі € 1300 за кожне робоче місце .

Кисилевський зазначив, що надання індустріальним паркам різних стимулів вигідно для держави – оскільки кожен $ 1 державних вкладень в парк дозволяє залучити $ 5-6 інвестицій. Крім того, один гектар площі індустріального парку створює за експертними оцінками близько 50 робочих місць.

Індустріальний парк – це ділянка землі промислового призначення, куди підведені інженерні мережі і дороги, можуть бути готові промислові корпуси. Інвестору достатньо встановити обладнання на почати працювати. У міжнародній практиці на території індустріальних парків діють спеціальні податкові режими, інвесторам надаються ряд компенсацій. Індустріальні парки є поширеним інструментом промислового розвитку, що спрямований на подолання сировинної структури економіки.

Читати далі

Новини на емейл

Правові новини від LexInform.

Один раз на день. Найактуальніше.

Facebook

TWITTER

Календар юриста

В тренді

© ТОВ "АКТИВЛЕКС", 2018-2021
Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на LEXINFORM.COM.UA
Всі права на матеріали, розміщені на порталі LEXINFORM.COM.UA охороняються відповідно до законодавства України.

Telegram