В Україні
МОН надало рекомендації з укладання договору про здобуття профосвіти за дуальною формою
Як ідеться в опублікованому 20 травня 2021 р. листі МОН, перед початком навчання за дуальною формою учню, закладу професійної освіти та підприємству рекомендовано укласти тристоронній договір, у якому важливо вказати права та обов’язки сторін, а також алгоритм дій у форс-мажорних ситуаціях.
У листі рекомендовано передбачити в договорах такі умови.
Для закладів професійної освіти:
- надавати методичну допомогу наставникам, які відповідатимуть за підготовку учня в умовах виробництва;
- оцінювати знання учня відповідно до освітньої програми;
- розробляти або погоджувати освітні програми, робочі навчальні плани та навчальні програми з підприємством-партнером;
- пояснювати учням правила безпеки життєдіяльності, інформувати про нормативно-правові акти з питань охорони праці, роботи з конфіденційною інформацією, комерційною таємницею тощо;
- визначати майстрів виробничого навчання, відповідальних за організацію і виконання професійно-практичної підготовки учнів;
- спільно із підприємством розробляти та затверджувати графік освітнього процесу;
- видавати випускникам дипломи про здобуту освіту за результатами державної кваліфікаційної атестації.
Для підприємств:
- виплачувати учням додаткову стипендію або інше матеріальне заохочення за виконану роботу;
- погоджувати освітні програми, робочі навчальні плани та навчальні програми;
- надавати можливість для стажування педагогів закладів профосвіти;
- брати участь у державній кваліфікаційній атестації випускників;
- здійснити персональний розподіл учнів на робочі місця або навчально-виробничі ділянки перед початком навчання;
- призначати наставників учнів;
- забезпечувати учнів спеціальним одягом та взуттям, приладами, інструментами, іншими знаряддями та матеріалами, необхідними для виконання робіт;
- інформувати учнів про те, що певна інформація є конфіденційною або становить комерційну таємницю тощо.
Заклад і підприємство мають вчиняти усі залежні від них дії, щоб учень не перервав процесу навчання.
Продовжити читання →