Connect with us

В Україні

На фінансування судової системи недостатньо коштів у проекті Держбюджету 2021 р.

Дата публікації:

Вища рада правосуддя звернулася до Голови Комітету ВРУ з питань правової політики та Голови Комітету ВРУ з питань бюджету з проханням посприяти у забезпеченні критично необхідних видатків державного бюджету для ДСА України на 2021 р. за бюджетною програмою «Забезпечення здійснення правосуддя місцевими, апеляційними судами та функціонування органів і установ системи правосуддя».

Як наголошує ВРП, обсяги видатків, передбачених у проекті Закону України «Про Державний бюджет України на 2021 рік» для забезпечення діяльності судової влади, не відповідають реальній потребі.

Найбільше занепокоєння викликає обсяг видатків на оплату праці суддів і працівників апаратів місцевих та апеляційних судів.

Під час доопрацювання проекту Закону «Про Державний бюджет України на 2021 рік» Комітет Верховної Ради України з питань правової політики запропонував збільшити видатки загального фонду за бюджетною програмою «Забезпечення здійснення правосуддя місцевими, апеляційними судами та функціонування органів і установ системи правосуддя» на 5,6 млрд гривень. Однак у схваленому Кабінетом Міністрів та направленому до Верховної Ради України для розгляду у другому читанні законопроекті ці пропозиції не враховані.

Державна судова адміністрація України звернулася до Вищої ради правосуддя з листом, у якому повідомила, що граничні обсяги видатків ДСА України як головного розпорядника бюджетних коштів на 2021 р. становлять 15,653 млрд грн. Виходячи з цього, грошовою винагородою в наступному році будуть забезпечені лише 5245 суддів та 22 287 працівників апаратів судів (при фактичній кількості працівників апаратів судів станом на 1 листопада 2020 р. – 25 070). Інші видатки споживання апеляційних та місцевих судів забезпечені лише на 29% (447,6 млн грн при потребі 1,5 млрд гривень).

Крім того, Вища рада правосуддя звертає увагу на те, що ст. 7 проекту Закону України «Про Державний бюджет України на 2021 рік» пропонується встановити з 1 січня 2021 р. прожитковий мінімум, зокрема, для працездатних осіб у розмірі 2270 грн. А для визначення базового посадового окладу судді пропонується встановлювати окремий розмір прожиткового мінімуму – 2102 гривні.

Разом з тим відповідно до ч. 3 ст. 135 Закону України «Про судоустрій і статус суддів» базовий розмір посадового окладу судді становить певну кількість прожиткового мінімуму для працездатних осіб, розмір якого встановлено на 1 січня календарного року, без будь-яких застережень, уточнень та винятків, наголошує ВРП.

В Україні

ВР рекомендує Кабміну скасувати підвищення комунальних тарифів

Опубліковано

on

У Верховній Раді України зареєстровано проект Постанови «Про звернення до Кабінету Міністрів України щодо скасування необґрунтованого збільшення вартості енергоносіїв та введення мораторію терміном на 1 рік на підвищення тарифів на енергоносії» № 4609.

Нею пропонується рекомендувати Кабінету Міністрів України:

1) невідкладно запровадити мораторій терміном на один рік на дію всіх постанов Кабінету Міністрів України та Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, якими з 1 січня 2021 р. було підвищено тарифи на газ та його доставку, електроенергію, опалення та гарячу воду, та не допускати протягом одного року прийняття таких рішень;

2) розробити та внести на розгляд Верховній Раді України відповідні зміни до Державного бюджету на 2021 р., якими передбачити виділення достатнього розміру коштів для покриття потреби у пільгах та субсидіях соціально незахищених верств населення;

3) здійснити перевірку законності та обґрунтованості збільшення вартості енергоносіїв, прийнятих відповідно до актів Кабінету Міністрів України та Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг.

Читати далі

В Україні

Посадові оклади освітянам підвищують на 20%

Опубліковано

on

Міністр освіти і науки України Сергій Шкарлет повідомив, що 20 січня Кабінет Міністрів України ухвалив розроблену Мінекономіки постанову щодо підвищення рівня посадових окладів працівникам бюджетної сфери, зокрема й освітянам.

«Тепер МОН зможе опрацювати відповідно до постанови власні нормативно-правові акти. Але вже точно можна сказати, що заробітна плата освітян розраховуватиметься з 1 січня 2021 року на основі збільшених на 20% посадових окладів, а з 1 грудня – на 8,4%», – прокоментував С. Шкарлет.

За його словами, посадовий оклад вчителя без категорії закладу загальної середньої освіти з 1 січня 2021 р. становитиме 4 859 грн, що на 809 грн більше, ніж було з вересня 2020 р. Посадовий оклад вчителя вищої категорії з 1 січня 2021 р. – 6 461 грн, що на 1 076 грн більше, ніж було з вересня 2020 р.

Усі доплати, надбавки й інші заохочувальні виплати зберігаються та будуть нараховуватися до збільшених посадових окладів.

Читати далі

В Україні

Українські розробки патентуватимуть за кордоном бюджетним коштом

Опубліковано

on

Кабінет Міністрів схвалив розроблений МОН законопроект «Про внесення змін до деяких законів України щодо стимулювання діяльності у сфері трансферу технологій».

«Проект законодавчих змін спрямований на активізацію процесу перетворення прав на результат інтелектуальної діяльності на прибутковий товар, введення його в цивільний оборот і отримання прибутку від його використання, підвищення рівня комерціалізації результатів наукових досліджень шляхом запровадження системи фінансових і юридичних інструментів», – повідомив Міністр освіти і науки України Сергій Шкарлет.

Законодавчі зміни дадуть змогу:

– забезпечити проведення моніторингу технологічного рівня й готовності до впровадження технологій та їх складових, створених за бюджетні кошти;

– запровадити механізм здійснення закордонного патентування за кошти державного бюджету;

– визначити особливості закупівлі технологій за бюджетні кошти шляхом встановлення загального порядку, який передбачений для публічних закупівель з обов’язковим проведенням експертизи;

– надати закладам вищої освіти та науковим установам доступ до економічної і патентної інформації з іноземних джерел та баз даних шляхом створення веб-порталу щодо інноваційної діяльності та трансферу технологій;

– здійснити субсидіювання проектів із створення вітчизняними промисловими підприємствами за участю вітчизняних наукових установ або закладів вищої освіти високотехнологічних виробництв;

– удосконалити процедуру погодження трансферу технологій, створених або придбаних за бюджетні кошти, за кордон;

– спростити умови укладання договору про трансфер технологій.

Також проектом передбачено запровадження нових та вдосконалення чинних пояснень із метою уникнення їх неоднозначного тлумачення на практиці, деталізовано перелік законодавчих актів та покращено механізм координації між органами виконавчої влади у сфері трансферу технологій.

Читати далі

Новини на емейл

Правові новини від LexInform.

Один раз на день. Найактуальніше.

Facebook

TWITTER

Календар юриста

В тренді

© ТОВ "АКТИВЛЕКС", 2018-2020
Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на LEXINFORM.COM.UA
Всі права на матеріали, розміщені на порталі LEXINFORM.COM.UA охороняються відповідно до законодавства України.

Telegram