Connect with us

В Україні

На що варто звернути увагу Венеціанській Комісії під час розгляду законопроекту №1008?

Опубліковано

Леонід Лазебний, журналіст, головний редактор інформаційно-правової платформи ActiveLex

На офіційному сайті Національної асоціації адвокатів України з’явилося повідомлення під заголовком «Законопроект №1008 не може бути ухвалений без висновку Венеціанської Комісії – РАУ», в якому НААУ посилається на звернення РАУ до європейських організацій з аргументами щодо начебто неприпустимості прийняття законопроекту №1008 без висновку згаданої Комісії.

Насправді посилання виводить до іншого повідомлення НААУ під заголовком «РАУ закликає парламент відправити на доопрацювання законопроект №1008», від 27 вересня 2019 р., а воно вже – до самого тексту Додатку до рішення Ради адвокатів України від 21 вересня 2019 р. №107.

У Додатку серед причин обов’язковості розгляду законопроекту Венеціанською Комісією запропоновані такі:

  • прискорений процес внесення змін до законодавства несе виклики дотриманню принципів правової держави і загрожує зниженню досягнутого рівня стандартів Ради Європи в сфері правосуддя,
  • зміни приймаються без належних консультацій з професійною адвокатською спільнотою, що (на думку авторів Додатку) суперечить міжнародним стандартам, насамперед, Основним принципам ООН про роль юристів, які передбачають залучення професійної організації адвокатури до розробки профільного законодавства,
  • законопроект звужує роль адвокатури як суб’єкта формування ВККС та ВРП, а її треба розширювати – удвоє збільшити представництво адвокатури у ВККС,
  • неприйнятним названо і припинення повноваження усіх членів ВККС з дня набрання чинності законопроектом,
  • пропозиція про створення Комісії з питань доброчесності та етики при Вищій раді правосуддя та надання їй широких повноважень, які дозволяють пряме зовнішнє  втручання у діяльність ВРП та її членів,
  • також не влаштовує авторів Звернення те, що 3 із 6 членів Комісії з питань доброчесності будуть міжнародні експерти,
  • вбачає РАУ очевидні ризики для незалежності членів ВРП, у тому числі і обраних до складу ВРП адвокатурою, у пропозиції виключити положення про ухвалення рішень Вищої ради правосуддя в нарадчій кімнаті,
  • надзвичайний ризик для забезпечення гарантій всього обсягу конституційних прав громадян вбачає РАУ також у скороченні кількісного складу Верховного суду.

Отже, в Додатку – Зверненні зроблено висновок, що законопроект №1008 не може бути ухвалений без висновку Європейської Комісії «За демократію через право» (Венеціанської Комісії).

Якщо підсумувати згадані вище тези, висловлені від імені всієї Національної асоціації адвокатів, то виглядає так, що Венеціанській Комісії радше з’ясувати:

  • чому підписанти цього Додатку-Звернення хочуть більшого представництва адвокатів у Вищій кваліфкомісії суддів,
  • чому вони проти гласності та доброчесності в роботі ВРП,
  • чому вони остерігаються міжнародних експертів в Комісії з питань доброчесності ВРП,
  • і, нарешті, – чому вони так стараються відтермінувати реформу, домагаючись обговорень, розглядів і переглядів?

Звичайно, якщо законопроект буде до Комісії переданий.

Продовжити читання →

Новини на емейл

Правові новини від LexInform.

Один раз на день. Найактуальніше.

Digital-партнер


© ТОВ "АКТИВЛЕКС", 2018-2024
Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на LEXINFORM.COM.UA
Всі права на матеріали, розміщені на порталі LEXINFORM.COM.UA охороняються відповідно до законодавства України.