Connect with us

В Україні

На вулиці без маски – порушення, але малозначне

Під час вебінару «Покарання за порушення карантинних обмежень» учасники поставили низку запитань, на які у форматі вебінару не вдалося відповісти.

От одне з запитань: Фізична особа пройшла повз зупинку громадського транспорту потім перейшла пішохідний перехід і зупинилася позаду будівлі в якій знаходився магазин АТБ, де її зупинила поліція – було складено протокол з посиланням, що фіз. особа перебувала в громадському місці без маски, чим порушила заборону, передбачену пп. 1 п. 2 постанови КМУ № 255 від 2 квітня 2020 р. Справа зараз перебуває на розгляді в суді. Доказів крім протоколу у матеріалах справи немає. Питання: якщо фіз. особа пройшла повз зупинку без маски чи є це порушення карантинних правил? Дякую заздалегідь!

Підпунктом 1 п. 2 Постанови КМУ № 255 від 2 квітня 2020 р., якою викладено в новій редакції постанову КМУ № 211 від 11 березня 2020 р., заборонено «з 6 квітня 2020 р. перебування в громадських місцях без вдягнутих засобів індивідуального захисту, зокрема респіратора або захисної маски, у тому числі виготовлених самостійно».

Відповідальність за порушення цієї заборони, як і інших карантинних обмежень, передбачено новою ст. 44-3 КУпАП («Порушення правил щодо карантину людей»), уведеною Законом «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)» від 17 березня 2020 р. № 530-IX, яка передбачає стягнення у виді штрафу від 1000 до 2000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

На Урядовому порталі 4 квітня 2020 р. Департаментом комунікацій Секретаріату Кабінету Міністрів України опубліковано роз`яснення до постанови КМУ № 211, згідно з яким громадське місцечастина будь-якої споруди, яка доступна або відкрита для населення, в тому числі за плату (під`їзди, підземні переходи, стадіони; парки, сквери, дитячі майданчики, стадіони, зупинки громадського транспорту, ліфти, державні установи, медичні установи та інше).

З врахуванням вказаного роз`яснення, яке має суто рекомендаційний характер (не є нормою права), працівники поліції можуть вважати зупинку громадського транспорту, біля якої перебувала особа без вдягнутих засобів індивідуального захисту, громадським місцем, а тому – скласти протокол за формально наявним складом правопорушення, передбаченого ст. 44-3 КУпАП.

Однак, по-перше, складений протокол мусить відповідати вимогам ст. 256 КУпАП та містити докази вчинення правопорушення та чітке формулювання його складу. Інакше довести наявність складу адміністративного правопорушення неможливо. На це зокрема вказав Житомирський апеляційний суд, скасувавши рішення суду першої інстанції, яким на особу накладено адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі 17 000 грн., своєю постановою у справі №290/309/20.

По-друге, під час розгляду справи, вирішуючи питання про накладення адміністративного стягнення, суд має дотримуватися вимог ст.ст. 23, 33 КУпАП, в силу яких адміністративне стягнення є мірою відповідальності і застосовується з метою виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, поваги до правил співжиття, в дусі додержання законів України, а також запобігання вчиненню нових правопорушень як самим порушником, так і іншими особами. При накладенні стягнення враховуються характер вчиненого правопорушення, особа порушника, ступінь його вини, майновий стан, обставини що пом`якшують і обтяжують відповідальність, – як про це зазначив Донецький апеляційний суд у своїй постанові у справі № 233/1509/20.

Відповідно до вимог ст. 22 КУпАП у разі малозначності вчиненого правопорушення орган, посадова особа, уповноважені вирішувати справу, можуть звільнити порушника від адміністративної відповідальності і обмежитись усним зауваженням.

Вітчизняне законодавство не містить ні переліку малозначних правопорушень, ні критеріїв визначення малозначності.

Але з огляду на об’єктивну частину правопорушення (перебування без засобів індивідуального захисту в громадському місці), в якій одна зі складових (громадське місце) нормативно не визначена для цього виду правопорушень, суди, з урахуванням вимоги пропорційності стягнення, зазвичай приходять до висновку про малозначність такого правопорушення, адже при призначенні покарання для того, щоб втручання вважалося пропорційним, воно має відповідати тяжкості правопорушення і не становити особистий надмірний тягар для особи (Європейський су з прав людини, справа «Ізмайлов проти Росії», п. 38 рішення від 16 жовтня 2008 р.).

Штраф у 17 000 грн (більш як три з половиною мінімальні зарплати) за перебування на вулиці без маски є вочевидь надмірним тягарем.

Леонід Лазебний, головний редактор Activelex

Читайте також:  У Києві нові карантинні правила для стоматологів, перукарів, освітян і інших

В Україні

Правники підтримують заборону виробництва хутра

Комітет Асоціації правників України з природних ресурсів, природоохоронного та екологічного права звернувся до членів Комітету Верховної Ради України з питань екологічної політики та природокористування із закликом підтримати проект закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення правового регулювання хутрового виробництва в Україні» № 2360.

Законопроектом забороняється виробництво хутра в Україні з 2025 р.

Експерти Комітету підкреслили, що функціонування численних комплексів для вирощування хутрових тварин становить значну екологічну небезпеку для України. Особливо гостро проблема зачіпає безпеку працівників таких виробництв. Мова також іде й про значне забруднення поверхневих і ґрунтових вод, суттєве зниження показників родючості ґрунтів.

Світовий банк наразі відносить хутрові ферми до ТОП-5 найнебезпечніших виробництв на планеті з позиції забруднення ґрунтів важкими металами, викидів парникових газів, до чого призводить, зокрема, порушення технології зберігання гною та посліду.

Правники наголосили й на тому, що умови утримання диких тварин і методи забою під час виробництва хутра – є негуманними та невиправдано жорстокими. Хутрові ферми не дотримуються законодавства, яким визначено умови утримання тварин.

«На даний час ряд країн світу свідомо відмовилися від прийняття вищенаведених ризиків і навантажень на здоров’я населення та навколишнє середовище, шляхом встановлення заборони на розведення хутрових тварин», – зазначено у зверненні.

Ознайомитись з текстом звернення можна за посиланням.

Читати далі

В Україні

«Поліцейський офіцер громади» буде в кожній ОТГ

Міністр внутрішніх справ повідомив, що до середини 2021 р. поліцейські офіцери громад з’являться на всій території держави.

Поліцейський офіцер громади – це офіцер поліції, який орієнтований на вирішення безпекових проблем саме своєї територіальної громади.

Наразі працює 190 поліцейських громади, які працюють у 10 регіонах держави. Проект «Поліцейський офіцер громади» охоплює 251 територіальну громаду, в якій проживає 2 мільйони осіб та вже отримав схвальну оцінку людей.

«Планується, що цей проект буде реалізовано на всій території держави, у всіх ОТГ, які будуть створені. Але це питання також і фінансування. Зі сторони місцевих громад повинні бути профінансовані приміщення, а зі сторони Нацполіції оснащення, автомобілі, рації та інше. У нас є певний план, як ми будемо це все реалізовувати. Сподіваюсь, що до середини наступного року поліцейський офіцер громади буде в кожному ОТГ», – зазначив Арсен Аваков.

Читати далі

В Україні

У Києві поки не відкриватимуть ресторани, кафе та басейни

Попри рішення КМУ про пом’якшення адаптивного карантину Київ поки не відкриватиме ресторани і кафе та басейни.

«Уряд, як ви знаєте, дозволив більшості міст, де показники в межах визначених, перейти до наступного етапу послаблень. Зокрема, відкрити з 5 червня ресторани і кафе та басейни. У Києві на сьогодні один із трьох показників – щодо кількості хворих на сто тисяч населення – перевищує норму. І сьогодні становить 14,9. Тому ми не можемо ризикувати здоров’ям людей і запроваджувати ще більші послаблення» – зауважив мер Києва Віталій Кличко. – Рішення щодо роботи в столиці ресторанів і басейнів місто ухвалить окремо. – Виходячи із ситуації із захворюваністю в найближчі дні. Тобто, комісія із надзвичайних ситуацій міста розгляне це питання після вихідних, наступного тижня».

Але відкриті майданчики працювати можуть. Процедура оформлення відкритого майданчика закладу громадського харчування – тут.

Читати далі

В тренді

© ТОВ "АКТИВЛЕКС", 2018-2020
Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на LEXINFORM.COM.UA
Всі права на матеріали, розміщені на порталі LEXINFORM.COM.UA охороняються відповідно до законодавства України.