Connect with us

В Україні

НАЗК роз’яснило послідовність надання пояснень декларантами

Новий Порядок проведення контролю, розроблений Національним агентством з питань запобігання корупції, не лише створює умови для ефективної повної перевірки декларацій, але й надає суб’єктам декларування зручніші інструменти для надання пояснень і документів до НАЗК – повідомляють у відомстві.

Основний канал комунікації НАЗК із суб’єктами декларування – email, зазначений у Реєстрі. У зв’язку з цим суб’єктам декларування рекомендовано своєчасно повідомляти НАЗК про заміну своєї електронної адреси.

Під час повної перевірки комунікація суб’єкта декларування та НАЗК здійснюватиметься у декілька етапів.

Етап 1. НАЗК надсилає суб’єкту декларування запит на отримання пояснень та документів на email. Сповіщення про це також відобразиться в електронному кабінеті декларанта в Реєстрі. У листі вказується:

  • стосовно яких вказаних у декларації даних необхідно надати пояснення та підтверджуючі документи;
  • контакти уповноваженої особи НАЗК, яка здійснюватиме повну перевірку декларації. Саме за цими контактами суб’єкт декларування може звернутися з питаннями, пов’язаними з повною перевіркою.

Етап 2. Суб’єкт декларування надає пояснення та документи, що їх підтверджують. Для цього він може використати такі засоби зв’язку:

  • електронний лист на info@nazk.gov.ua,
  • поштовий лист на адресу НАЗК (м. Київ, бул. Дружби Народів, 28, 01103),
  • надання пояснень та документів безпосередньо в приміщенні НАЗК. Для доступу до приміщення треба обов’язково мати при собі документ, що посвідчує особу (наприклад, паспорт). Якщо пояснення та документи надає представник декларанта, він також повинен мати при собі відповідну довіреність.

Пояснення мають бути підписані. Суб’єкт декларування може використати електронний підпис або підписати документ ручкою. Для підтвердження мають бути надані оригінали документів або копії, що засвідчені належним чином.

Етап 3. НАЗК надсилає суб’єкту декларування Довідку про результати повної перевірки поштовим відправленням з повідомленням про вручення. Про те, що цей документ відправлено, НАЗК також повідомить на email та в електронному кабінеті декларанта в Реєстрі.

Довідка про результати перевірки оприлюднюється на офіційному веб-сайті НАЗК із дотриманням вимог Закону України «Про захист персональних даних».

В Україні

В Україні створять реєстр громадян, які безоплатно отримали по 2 гектари землі

У Держгеокадастрі взялися за створення реєстру громадян, які реалізували своє право на отримання земель сільськогосподарського призначення.

«До сьогодні в нашій державі, роздаючи сотні тисяч гектарів землі шляхом безоплатної приватизації, держава не має офіційного єдиного реєстру громадян України, які отримали безоплатно 2 гектари. Наразі триває процес створення такого реєстру», – зауважив Голова Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру Роман Лещенко.

Уже на старті створення цього реєстру виявлені численні порушення такої приватизації, зокрема, реалізація безоплатного права на 2 га землі одними і тими ж людьми кілька разів у різних регіонах. Найближчим часом інформацію про цих осіб буде опубліковано.

Читати далі

В Україні

Збільшився мінімальний гарантований розмір аліментів

За повідомлення прес-служби Мін’юсту, з 1 липня змінився розмір виплат аліментів за рахунок збільшення прожиткового мінімуму.

Для дітей віком до 6 років прожитковий мінімум відтепер становить 1859 грн, а для дітей віком від 6 до 18 років – 2318 грн.

Таким чином, мінімальний гарантований розмір аліментів становитиме для дітей:

  • до 6 років – 929,5 грн;
  • віком від 6 до 18 років – 1159 грн.

Ці показники слід враховувати, якщо із зарплати працівників потрібно утримувати аліменти не у твердій грошовій сумі, а в прив’язці до прожиткового мінімуму на дитину відповідного віку.

Зміна сум відрахувань відбувається автоматично, без звернень до органів державної виконавчої служби.

Читати далі

В Україні

Як отримати компенсацію втраченого заробітку за час ізоляції?

У період карантину крім звичних виплат Фонд соціального страхування України надає допомогу за додатковими страховими випадками, зокрема, у разі ізоляції від COVID-19. Право на отримання цієї виплати мають усі застраховані особи, тобто кожен працюючий, за якого сплачено єдиний соціальний внесок.

За роз´ясненням Фонду, така допомога фінансується ним у разі самоізоляції під медичним наглядом або перебування в спеціалізованих закладах охорони здоров’я у зв’язку з проведенням заходів, спрямованих на запобігання виникнення та поширення коронавірусної хвороби, а також локалізацію та ліквідацію її спалахів та епідемій.

Виключною підставою для її нарахування є виданий у встановленому порядку лікарняний листок із зазначенням причини непрацездатності «ізоляція від COVID-19–11».

У тих випадках, коли особа зверталась до сімейного лікаря і отримала довідку у зв’язку із самоізоляцією, МОЗ рекомендує закладам охорони здоров’я здійснити заміну таких попередньо виданих довідок на листки непрацездатності.

Строк видачі таких листків непрацездатності відповідно до діючих нормативно-правових актів і галузевих стандартів у сфері охорони здоров’я складає 14 днів. Як і в загальних випадках, лікарняний спочатку видається на п’ять днів з наступним продовженням.

Розмір допомоги від Фонду за такими лікарняними листками складає 50% середньої заробітної плати та не залежить від тривалості страхового стажу працівника. Фонд здійснює фінансування, починаючи з шостого дня, перші п’ять днів оплачуються роботодавцем. Однак, для медичних працівників компенсація втраченого заробітку за час ізоляції від COVID-19 здійснюється Фондом у розмірі 100% середнього доходу і також не залежить від тривалості страхового стажу.

Щоб отримати від Фонду допомогу, необхідно передати отриманий листок непрацездатності, у якому зазначено причини непрацездатності «ізоляція від COVID-19 – 11», своєму роботодавцю. У свою чергу роботодавець на підставі отриманого від працівника лікарняного листка оформлює заяву-розрахунок, у якій вказує причину непрацездатності – 11, тобто ізоляція від COVID-19, та передає її до Фонду на фінансування. Зробити це можна дистанційно.

Так, у разі подання працівниками лікарняних листків із зазначенням причини непрацездатності «ізоляція від COVID-19 – 11», на їх підставі формується окрема заява-розрахунок, до якої необхідно включати лише зазначені листки непрацездатності. При формуванні такої заяви-розрахунку роботодавець у Додатку 1.1 у колонці 10 вказує причину непрацездатності – 11, тобто ізоляція від COVID-19, до яких не включаються лікарняні листки з інших причин непрацездатності.

За лікарняними листками, виданими з інших причин, формується заява-розрахунок на загальних підставах.

Читати далі

В тренді