В Україні
НБУ починає приймати звернення щодо роботи небанківських фінанустанов
Національний банк з 1 липня 2020 р. стане регулятором небанківських фінансових установ та буде взаємодіяти не лише із надавачами небанківських фінпослуг, а й їхніми споживачами.
Отже, НБУ починає приймати та опрацьовувати звернення громадян стосовно роботи фінансових, страхових, лізингових, факторингових компаній, ломбардів та кредитних спілок.
Клієнтам фінансових установ у випадку порушення їхніх прав насамперед варто звертатися з письмовою скаргою на ім’я керівника відповідної фінансової установи. Якщо фінустанова не реагує навіть після скарги, варто звертатися до Національного банку України.
У ситуації поширення коронавірусу в Україні найбезпечніше та найзручніше звертатися до Національного банку за допомогою дистанційних каналів:
- надішлати звернення на електронну пошту [email protected], використовуючи спеціальну форму. Найближчим часом з’явиться можливість подати звернення відразу на веб-сайті НБУ;
- зателефонувати за номером 0 800 505 240, дзвінки безкоштовні. Якщо ви телефонуєте в неробочий час або всі оператори зайняті, залиште ваш номер телефону на автовідповідач, щоб фахівець Національного банку міг з вами зв’язатися пізніше;
- надіслати лист разом із супроводжуючими документами на адресу: 01601, м. Київ, вул. Інститутська, 9.
У зверненні слід вказати прізвище, ім’я та по батькові, місце проживання та електронну пошту. Необхідно розповісти суть порушеного питання, вашої пропозиції чи скарги, а також вказати, якої фінансової установи стосується звернення. Інформації має бути достатньо для обґрунтованого вирішення вашої справи. Такі ж вимоги були і в попереднього регулятора небанківських фінансових установ.
Національний банк не розглядає анонімні звернення без імені автора та зазначення місця його проживання. Питання, які є поза компетенцією регулятора, НБУ пересилає до відповідного державного органу та обов’язково повідомляє про це людину. Якщо громадянин не вказав достатньо інформації, НБУ повертає звернення та просить уточнити дані. Також не розглядається повторне звернення з того ж питання, якщо перше звернення було вирішене.
Відповідь на стандартне звернення надається упродовж 30 днів. Водночас, якщо звернення не потребує додаткового вивчення та перевірки, відповідь надається впродовж 15 днів. В окремих складних випадках строк розгляду може бути продовжено до 45 днів. Але Національний банк обов’язково повідомляє про це скаржника.