Новий податок на землю - LexInform: Правові та юридичні новини, юридична практика, коментарі
Connect with us

В Україні

Новий податок на землю

Дата публікації:

Із 2023 року для власників та орендарів тих земельних ділянок, які знаходяться за межами населених пунктів, можуть почати розраховувати новий податок — так зване «мінімальне податкове зобов’язання» (далі — МПЗ).

Читайте також: Перший місяць ринку землі: політ ненормальний

МПЗ — це сума, яку землекористувач повинен буде заплатити в бюджет, в будь-якому випадку і незалежно від того, чи провадив він господарську діяльність на ділянці, вирощував і продавав продукцію, і, відповідно, чи платив пов’язані з обробкою землі податки. Мова про податки з доходу від реалізації сільгосппродукції, ПДФО та військовий збір із зарплати працівників та з оренди ділянок.

Мінімальне податкове зобов’язання в середньому становитиме 1,4 тисяч грн з 1 га в рік. У той же час ці податки будуть йти в рахунок МПЗ — якщо сума мінімального зобов’язання буде меншою або відповідатиме сумі вищевказаних зборів, то додаткових доплат із землекористувача фіскали не зажадають. Якщо ж МПЗ перевищить суму зборів, то різницю, що утворилася, доведеться доплатити.

Найважливіші юридичні новини. Підписуйтесь на LexInform в Telegram

Сенс новації — побороти нелегальну обробку ділянок, яка, за даними держорганів, зараз здійснюється приблизно на 20% усієї української землі сільгосппризначення. Запровадження МПЗ повинно додатково принести бюджетам, як мінімум, 10 млрд грн, а в ідеалі — значно більше, якщо нове законодавство змусить легалізувати податкових «ухильників».

Читайте також: Земельний податок має залишатися в громадах

Правда, за повної підтримки цієї ініціативи експертами вони вказують, що мінімальний податок може вдарити і по окремих легальних підприємцях. Це станеться, якщо не змінити застарілу методику розрахунку головної складової МПЗ — нормативної грошової оцінки землі.

Відповідно до норм застосування мінімального подактового зобов’язання, які відомі на даний момент, його рівень буде розраховуватися для фіз- і юросіб в залежності від нормативної грошової оцінки (НГО) 1 га землі, її сумарної площі, а також числа місяців, в які земля використовується. Важливо, що в разі передачі землі в оренду, МГО оплачує орендар, а не власник.

Новий податок буде розраховуватиметься за підсумками звітного року, тобто в перший раз податкове зобов’язання застосують у 2023 році за 2022 рік. Відповідно до формули розрахунку в 2022 і 2023 роках МПЗ відповідатиме 4% від нормативної оцінки землі, а в наступні роки — 5% . Якщо для конкретної ділянки нормативна грошова оцінка не проводилася, то для нього застосовується показник НГО по області. У різних регіонах країни цей показник різниться, відповідно, різним буде й мінімальний рівень земельного податку.

Однак у середньому по країні, НГО 1 га ріллі становить 28 тис. гривень. Виходячи з цього, в перші два роки дії норми в середньому МПЗ складе 1 120 грн (з урахуванням коефіцієнта 4%), а в наступні роки — 1400 грн (5%). ФОП і юрособи повинні будуть самостійно розраховувати цей податок і вписувати його в податкову декларацію за рік разом із загальною сумою сплачених зборів та різницею між цими значеннями.

Якщо різниця вийде позитивною, то платник податків буде зобов’язаний збільшити на неї розмір відрахувань до бюджету (виходячи з форми госпдіяльності, сума додаватиметься до податку на прибуток підприємств, на єдиний податок (ФОП-єдинники) або на ПДФО (ФОП-загальносистемники)).

Фізособам МПЗ розраховуватиме контролюючий орган. До 1 липня року, наступного за звітним, він повинен відправити податкове повідомлення-рішення (ППР) на податкову адресу фізичної особи. Якщо в зазначений термін цього зроблено не буде, то фізособа звільняється від розрахунку мінімального зобов’язання.

Які податки підуть у рахунок МПЗ?

Як ми дізналися, це:

а) податок на прибуток з реалізованої власної сільгосппродукції (для юросіб) і ПДФО та військовий збір з чистого оподатковуваного доходу від реалізації такої продукції (для ФОП);

б) ПДФО і військовий збір із:

  • заробітної плати найманих працівників (які перебувають із платником податку в трудових або цивільно-правових відносинах);
  • із доходів за договорами оренди, суборенди, емфітевзису земельних ділянок; з доходів, виплачених у вигляді дивідендів (для юросіб);

в) єдиний податок;

г) земельний податок;

ґ) рентна плата за спеціальне використання води.

Джерело: Юридичний вісник України

В Україні

Чи буде «революція в кабінетах чиновників», або Чому потрібен закон про адмінпроцедуру?

Опубліковано

on

От

Лариса Білозір,
політик, благодійниця,
народний депутат України IX скликання, член депутатської групи «Довіра»

Днями мій колега по комітету Верховної Ради з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування Олександр Качура коротко розповів про те, що наш комітет встиг зробити за два роки роботи. Я ж хотіла би більш докладно зупинитися на тому, над чим зараз працюємо й чому приділяємо велику увагу вже більше року. Я маю на увазі законопроект «Про адміністративну процедуру», який уже ухвалено в першому читанні й дуже сподіваюся, що найближчими тижнями його буде ухвалено в цілому як закон.

Читайте також: Як припинятимуть дію адміністративні акти за загальною адмінпроцедурою?

Довкола цього законопроекту не ведуться гучні політичні баталії. Про нього, на жаль, мало пишуть ЗМІ, він не є предметом жвавої суспільної дискусії. А дарма, бо його ухвалення й імплементація якісно змінять відносини між державою і громадянином у сфері надання адміністративних послуг, зроблять їх більш зрозумілими й прозорими.

Найважливіші юридичні новини. Підписуйтесь на LexInform в Telegram

Щоб розібратися, що саме зміниться, давайте трохи зупинимося на тому, як зараз вибудовуються ці відносини. Я не стану узагальнювати, але, думаю, всі, або майже всі, хто колись отримував адміністративні послуги, стикався із ситуацією, коли від рішення одного чиновника, навіть не дуже високого рівня, залежало отримання того чи іншого документа, оформлення чи скасування субсидії тощо. Причому логіку і порядок ухвалення цього рішення громадяни подекуди зрозуміти не можуть, так само, як не можуть ані отримати доступу до матеріалів своєї справи, ані заперечити, ані якось вплинути на ситуацію.

Такі недоброчесні «царьки», які, маючи найменші владні повноваження, починають «вирішувати долі людей», вимагати хабарі за виконання своїх прямих обов’язків, вимотувати людям нерви, вже давно стали героями численних анекдотів, скетчів та жартів. Але коли з ними доводиться стикатися в реальності – стає геть не смішно. Так само не смішно людям, яких ставлять перед фактом, що їх з незрозумілих причин позбавили пільг, субсидій, інших соціальних виплат.

Читайте також: Процедуру оскарження адміністративних актів нарешті впорядкують

Законопроект «Про адміністративну процедуру» покликаний концептуально змінити ситуацію й запобігти виникненню подібних ситуацій. По-перше, він чітко визначає засади, на яких ухвалюються адміністративні рішення: рівність перед законом, обґрунтованість, неупередженість, добросовісність і розсудливість, пропорційність, відкритість, своєчасність і розумний строк, ефективність, а також — презумпція правомірності дій та вимог особи.

По-друге, цей закон гарантуватиме право особи на участь в адміністративному провадженні й ефективні засоби правового захисту, тобто тепер адміністративні органи будуть зобов’язані інформувати та консультувати учасників адміністративного провадження не лише з питань самого провадження, а й щодо змісту їхніх прав та обов’язків.

При цьому людина, якої стосується провадження, має право витребовувати й надавати документи, а також інші докази, що стосуються обставин адміністративної справи. Натомість адміністративний орган зобов’язаний заслуховувати цю людину, вивчати її пояснення або заперечення, а також повідомити особу про спосіб, порядок і строк оскарження адміністративного акта, який негативно впливає на її право, свободу чи законний інтерес.

Ще одна важлива новація — це запровадження поняття «зацікавленої особи». Це люди, яких прямо або опосередковано стосується те чи інше рішення органу влади. Наприклад, перед тим, як виділити ділянку під забудову, орган влади буде зобов’язаний запитати думку людей, які проживають поруч. Також законопроект передбачає інтеграцію інформаційних систем державних органів та органів місцевого самоврядування до Єдиного державного веб-порталу електронних послуг, що значною мірою полегшить і пришвидшить процес ухвалення рішень і стане важливим кроком у напрямі цифровізації.

Це – далеко не повний перелік тих змін, які передбачає законопроект «Про адміністративну процедуру», але, сподіваюся, навіть це коротке роз’яснення дозволить зрозуміти, наскільки важливим для держави і громадян є його ухвалення. Ще хотіла би коротко розповісти про ту роботу, яку наш комітет і не лише він, провів для підготовки цього документа до ухвалення. Для опрацювання всіх зауважень і пропозицій до проекту в рамках комітету була створена робоча група, до складу якої увійшли представники центральних органів виконавчої влади, провідних асоціацій органів місцевого самоврядування, неурядових та міжнародних організацій, науковці та експерти. Ми не лише опрацювали поправки і пропозиції, а й внесли зміни до структури законопроекту, які впорядковують та логічно узгоджують його положення. З метою адаптації положень законопроекту до європейських стандартів у рамках виконання Угоди про асоціацію, ми також врахували в документі пропозиції, надані Програмою підтримки вдосконалення врядування та менеджменту (SIGMA) та Проектом «Підтримка комплексної реформи державного управління в Україні» (EU4PAR) за фінансування Європейського Союзу.

Усього було опрацьовано близько 800 пропозицій, значна частина яких знайшла відображення у фінальній редакції законопроекту. Відтак я, як і інші депутати з нашого комітету, щиро сподіваюся, що колеги у Верховній Раді з усією відповідальністю поставляться до розгляду цього документа і вже в найближчому майбутньому він буде ухвалений. Це рішення є дуже важливим для того, аби люди відчули якісні зміни у відносинах з органами влади, воно суттєво зменшить корупційні ризики в сфері адміністративних послуг, а також стане ще одним суттєвим кроком на шляху інтеграції України з Європейським Союзом.

Джерело: Юридичний вісник України

Читати далі

В Україні

Техрегламент засобів індивідуального захисту має бути оприлюднено

Опубліковано

on

От

Європейська Бізнес Асоціація звернулася до Прем’єр-міністра України з проханням якнайшвидше офіційно опублікувати текст Технічного регламенту засобів індивідуального захисту, який набрав чинності 30 серпня 2021 р.

Нагадаємо, що з’явився новий Технічний регламент засобів індивідуального захисту

«З 30 серпня усі компанії-виробники засобів індивідуального захисту мають дотримуватись вимог техрегламенту для введення в обіг своєї продукції, однак його текст досі не був офіційно опублікований, що суттєво перешкоджає роботі таких компаній. Оцінка відповідності засобів індивідуального захисту та складання декларації про відповідність може бути здійснена тільки до введення продукції в обіг на території України. Таким чином, без офіційного тексту технічного регламенту бізнес не може вчасно та в заплановані терміни реалізувати свою продукцію», – йдеться у зверненні ЄБА.

Читати далі

В Україні

Корупційні ризики у земельній сфері усуватимуть Мінагрополітики разом із НАЗК

Опубліковано

on

От

Міністерство аграрної політики та продовольства, Державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру та Національне агентство з питань запобігання корупції підписали тристоронній Меморандум про співпрацю.

«Днями ми підсумували 100 днів від старту ринку землі. Основний висновок – ринок землі розвивається, але потребує подальшої підтримки. Наша ключова мета – мінімізувати корупційні ризики у сфері земельних відносин. Тому ми разом із НАЗК та Держгеокадастром консолідували зусилля, щоб прозоро та законодавчо просувати земельну реформу», – прокоментував Міністр аграрної політики та продовольства України Роман Лещенко.

Читайте також: Як подолати корупцію під час підготовки містобудівної документації?

За його словами, учасники аналізуватимуть нормативно-правові акти у сфері земельних відносин, при необхідності розроблятимуть зміни, щоб усунути корупціогенні фактори. Також важливою частиною Меморандуму є План заходів щодо мінімізації корупційних ризиків у діяльності Держгеокадастру, зокрема підвищення якості ведення Державного земельного кадастру.

Найважливіші юридичні новини. Підписуйтесь на LexInform в Telegram

Нагадаємо, держслужбовці муситимуть вказувати криптобіржі, де придбали криптовалюту

Читати далі

Новини на емейл

Правові новини від LexInform.

Один раз на день. Найактуальніше.

В тренді

© ТОВ "АКТИВЛЕКС", 2018-2021
Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на LEXINFORM.COM.UA
Всі права на матеріали, розміщені на порталі LEXINFORM.COM.UA охороняються відповідно до законодавства України.

Вже йдете? Перш ніж Ви підете ...

Запрошуємо до нашого каналу Telegram

Не варто пропускати жодної актуальної новини ;)
close-link